08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

قوانین عکاسی تبلیغاتی

5/5
قوانین عکاسی تبلیغاتی

قوانین عکاسی تبلیغاتی

در این مقاله به بررسی موضوع قوانین عکاسی تبلیغاتی پرداخته میشود. عکاسی مهمترین عنصر کمپین های تبلیغاتی است و نقش مهمی در ظاهر بیلبوردها، مجلات، پوسترها و تیزرها دارد.

قدرت تصویر باعث می‌شود مخاطب برای لحظه‌ای ورق زدن مجله را متوقف و نگاه به عکس کند  ؛ به عبارت دیگر، آخرین چیزی که مخاطب پس از ورق زدن مجله به خاطر می ‌سپارد، همان عکس است. این قدرت باعث می شود به بیلبورد نگاه کنید یا بروشور را بردارید و ورق بزنید. هدف نهایی عکاسی تجاری برای ایجاد تصویری چشمگیر و جذب مخاطب و ترغیبِ مخاطب به خریدِ محصول یا استفاده از خدمات است.

برای این کار بهتر است یک سری قوانین عکاسی تبلیغاتی برای بهتر نشان دادن عکس ها را بدانید. نکته قابل توجه این است که 22  درصد بازدهی که از این کار دریافت می کنید بستگی به دید مشتری از محصول دارد و این ارتباط مستقیم با عکسی که گرفته اید دارد.  

بنابراین اگر می خواهید تصاویر محصول شما چشم نواز باشد و هزاران بازدید از وب سایت را برای شما به ارمغان بیاورد، با ما همراه باشید. فقط به تکنیک های عکس زیر توجه کنید که به شما کمک می کند از رایج ترین اشتباهات جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید قوانین عکاسی تبلیغاتی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

نکات مهم قوانین عکاسی تبلیغاتی قبل و بعد از عکاسی

  • برای عکاسی صنعتی حتما دستیار داشته باشید

یکی از قوانین عکاسی تبلیغاتی داشتن دستیار میباشد. شاید در بسیاری از حرفه ها داشتن دستیار مهم نباشد، اما در عکاسی داشتن دستیار بسیار مهم است. عکس گرفتن به تنهایی در واقع بسیار سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید. گاهی حتی در برخی از عکس‌ها، اگر به دلایلی دستیار همراه نباشد، از افراد بخواهید که در برخی کارها به شما کمک کنند.

  • حتما از tethering استفاده کنید

یک عکاس حرفه‌ ای هر زمان که بتونه از tethering استفاده می‌کند. tethering  به معنای اتصال دوربین به لپ تاپ است تا هر عکس گرفته شده مستقیماً به لپ تاپ منتقل شود و بتوانید عکس را در آنجا ببینید .

علاوه بر رفع نیاز به کارت حافظه (از آنجایی که عکس‌ها در لپ‌تاپ ذخیره می‌شوند و در نه رم دوربین)، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی هر عکس را پس از گرفتن آن بررسی کنید.

نکات قوانین عکاسی تبلیغاتی
  • نورپردازی 90 درصد ماجرا در قوانین عکاسی تبلیغاتی

نورپردازی 90 درصد عکاسی است. در واقع در عکاسی با نور سروکار داریم. مخصوصاً در عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی صنعتی که تفاوت بین یک عکس خوب و حرفه ای با یک عکس ضعیف، یک خطای نوری ساده و کوچک است.

  • فایل PSD و RAW برای شماست

حتما به این مورد مهم توجه داشته باشید که قانونا فایل PSD هر عکس و فایل خام عکس ها (RAW) متعلق به عکاس هست و مشتری نمی تواند آن را مطالبه کند.

در واقع شما تنها چیزی که باید به مشتری تحویل بدهید چند تا عکس JPG ، PNG یا TIFF  هست. و اگر مشتری از شما درخواست کرد فایل های کار خودتون رو هم بهش تحویل بدید ، این یک خواسته‌ی غیر قانونی و نادرست محسوب میشه.

اما گاهی از قبل با هم توافق میکنید که خروجی کار شما فرمت PSD باشه. و یا قرار بر این میشه که عکس‌های خام (RAW) پروژه رو هم تحویل بدید. در این موارد قیمتی که در حرفه‌ی عکاسی برای فایل های خام و PSD  متداول هست بین 2 تا 3 برابر مبلغی هست که بابت فایل های JPG مطالبه می‌کنید.

  • بحث مالی در عکاسی صنعتی

یکی از مباحث مهم در قوانین عکاسی تبلیغاتی ، مباحث مالی میباشد. درست است که عکاسی صنعتی یا تجاری با وجود چالش ها و مشکلاتی که دارد، حرفه ای بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز است؛ اما این کار شماست و از آن پول در می آورید. بنابراین، بسیار مهم است که تعارف را در مسائل مالی کنار بگذارید و مانند هر کسب و کار دیگری، برای خود نیز حد و مرزی داشته باشید.

مراحل و روش پرداخت کاملاً به توافق بین شما و مشتری شما بستگی دارد، اما من می خواهم چیزی را به شما بگویم که در بین عکاسان حرفه ای رایج است. برای یک عکاس حرفه ای دو سطح پرداخت وجود دارد. مرحله اول پیش پرداخت است که بدون توجه به سبک عکاسی قبل از جلسه عکاسی انجام می شود.

فرقی هم نداره که چه سبکی از عکاسی انجام میشه ؛عکاسی تجاری یا پرتره یا حتی معماری به این دلیل است که اگر به دلایلی عکس‌ها را بگیرید و مشتری از معامله عقب نشینی کند و معامله را لغو کند، متضرر نخواهید شد.

این در همه حرفه ها رایج است. و نباید تعارف کرد. در بدترین حالت، قرارداد محقق نمی شود. اما بیایید فرض کنیم شما عکس ها را گرفته اید و چند روزی را صرف ویرایش آنها کرده اید.اگر پروژه  به هر دلیلی لغو شود، شما بازنده هستید.

بیشتر بدانید مقاله قوانین عکاسی تبلیغاتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

قوانین عکاسی تبلیغاتی در اصفهان
  • روی خستگی فیزیکی هم حساب کنید

عکاسی صنعتی یا به طور کلی عکاسی از نظر بسیاری از افراد به معنای فشار دادن یک دکمه و گرفتن عکس است. اما فقط کافیه یک روز عکاسی کنید تا خلاف این امر بهتون کاملا ثابت شود. عکاسی به خلاقیت از نظر فیزیکی هم شرایط خاصی رو می‌طلبد.

نشستن و برخاستن مداوم، سفرهای مکرر به محل عکسبرداری، جابجایی مداوم وسایل مورد نظر برای عکاسی، و فعالیت های بدنی مختلف دیگر انرژی زیادی مصرف می کند.

علاوه بر این، عکاسی به انعطاف فیزیکی نیاز دارد. شما همیشه عکاسی با دوربین را از زوایای مختلف و ارتفاعات مختلف تجربه خواهید کرد، همچنین ممکن است مجبور شوید روی زمین دراز بکشید و عکس بگیرید.

  • باتری به اندازه‌ی کافی

یک تصویربرداری تبلیغاتی معمولی بین 4 تا 10 ساعت طول می کشد. قطعا یک بار شارژ دوربین شما نمی تواند این زمان را تحمل کند. پس حتماً شارژر دوربین خود را همراه داشته باشید تا در زمان استراحت باتری دوربین را شارژ کنید، حتی اگر چند دقیقه باشد.

اگر می توانید، یک دستگیره برای دوربین خود بخرید تا ظرفیت حمل دوربین خود را تا سه برابر افزایش دهید. یا یک یا دو باتری اضافی را برای دوربین خود داشته باشید تا وقتی باتری اصلی تمام شد، آن را تعویض کنید. 

  • تمیز کردن سوژه ها در قوانین عکاسی تبلیغاتی

بسیار مهم است که تجهیزات و وسایلی را که قصد عکاسی از آنها را دارید تا حد امکان تمیز کنید. با توجه به تجربه ای که از کار با فتوشاپ دارم، می توانم بگویم که اگر سوژه شما دارای آثار چربی و کثیفی است، کار چالش برانگیزی برای رفع آن در فتوشاپ خواهید داشت، بنابراین پس بهتره با چند ثانیه وقت بیشتر سر صحنه‌ی شوتینگ، خودتون رو شر ادیت های اضافه خلاص کنید.

قوانین عکاسی تبلیغاتی و معجزه‌ی ادیت

در قوانین عکاسی تبلیغاتی بهتر است بدانیم هیچ عکسی بدون ویرایش به آنچه می خواهیم تبدیل نمی شود. در واقع این عکس های رنگارنگ و درخشانی که در تبلیغات می بینیم چیزی نیست جز عکسی با حداقل استانداردها و ویرایش و روتوش زیاد. باید تصور کنیم که یک عکس به طور طبیعی همان چیزی می شود که ما تصور می کنیم. یک عکاس خوب باید یک ویرایشگر و روتوشگر حرفه ای نیز باشد.

بیشتر بخوانید قوانین عکاسی تبلیغاتی : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

قوانین عکاسی تبلیغاتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید