08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

نکات برتر طراحی کاتالوگ اداری

5/5
نکات برتر طراحی کاتالوگ اداری

نکات برتر طراحی کاتالوگ اداری

طراحی کاتالوگ اداری، کاری بسیار تخصصی و حرفه ای است و به عنوان اولین و مهمترین قدم در فروش محصولات در سراسر جهان به شمار می رود. یعنی اگر کاتالوگ اداری به صورت حرفه ای طراحی شده باشد به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل می کند و مشتری را جذب می کند.

طراحی کاتالوگ اداری شما می تواند داستان محصولات شما را به شیوه ای قانع کننده بازگو کند و مشتریان را به تعامل با برند شما تشویق کند. داشتن کاتالوگ حرفه ای در جذب مخاطب و تاثیرگذاری تاثیر بسزایی دارد. کاتالوگ یک پل ارتباطی بین محصولات و مشتری است، بنابراین باید به دقت طراحی شود.

عوامل مؤثر در طراحی کاتالوگ اداری

  • کاتالوگ باید به صورت استاندارد محاسبه و طراحی شود و زیبا و ظاهر بصری خوبی داشته باشد.
  • کاتالوگ باید بتواند ضمن پاسخگویی به سوالات افراد، نکات مهم و مزیت های ویژه محصول را به صورت ویژه نشان دهد.
  • جلوه های بصری در طراحی کاتالوگ بسیار مهم است. ترکیب رنگ، فونت و تصاویر باید به گونه ای جذاب باشد که فرد را تشویق به خواندن آن کند. همچنین می تواند از نمادهای مناسب برای توضیح ویژگی های یک محصول در آن استفاده کند. رنگ باید با توجه به محصولات و در محدوده خاصی انتخاب شود.
  • همیشه صفحه اول و آخر کاتالوگ بسیار مهم است. به همین دلیل باید زمان بیشتری را در این صفحات صرف کنید و بتوانید در همان ابتدا با صفحه اول نظر مشتری یا خواننده را جلب کنید. زیرا ممکن است خواننده بی حوصله باشد و در همان صفحات اول کاتالوگ را نخواند.
  • برای طراحی مناسب و استاندارد از مسائل روانشناختی استفاده شود. با توجه به اینکه خدمات یا محصولات چه هستند و چه نیازهایی را برآورده می کنند، نشان می دهد که مردم به این محصول یا خدمات چه نیازی دارند و کاتالوگ می تواند آنها را مشتاق خرید کند. بنابراین جلوه های بصری و حتی محتوا و طراحی کاتالوگ باید با توجه به نیاز فرد انجام شود.
  • فضای کاتالوگ بین محتوا و تصاویر تقسیم شود و بین صفحات مختلف نوعی وحدت و تعادل وجود داشته باشد. همچنین طراحی کاتالوگ باید بهینه شود.
  • محتوای کاتالوگ بسیار مهم است و باید در طراحی کاتالوگ توسط طراحان کاتالوگ به خوبی مورد توجه قرار گیرد.
  • همچنین فضای سفید موجود در طراحی کاتالوگ اداری را نیز باید در نظر گرفت، کاتالوگی که کاملا رنگی باشد نمی تواند حس خوبی برای خواننده ایجاد کند و به عبارتی نظر را جلب می کند پس باید کنتراست مناسبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید نکات برتر طراحی کاتالوگ اداری : طراحی و چاپ کاتالوگ

دلایل عدم فروش با کاتالوگ تبلیغاتی
  • عناصر باید در طرح اصلی کاتالوگ تراز باشند. همچنین در تهیه و طراحی کاتالوگ باید از عناصر و تصاویر طبیعی استفاده شود تا به طور طبیعی در ذهن افراد بنشیند.
  • محتویات کاتالوگ باید گروه بندی شده و محتوا به طور کامل بهینه سازی شود. زیرا اگر توضیحات طولانی در مورد یک محصول یا خدمات در کاتالوگ ذکر شود، کاتالوگ حجیمی خواهید داشت و در حوصله خواننده نمی گنجد.
  • تعداد صفحات یک کاتالوگ نیز مهم است. کاتالوگ طراحی شده باید به اندازه ای بزرگ باشد که اطلاعات کاملی در مورد محصولات و خدمات داشته باشد و در عین حال به اندازه ای کوچک باشد که خواننده را خسته نکند. همچنین می توان آن را به راحتی حمل کرد.
  • گاهی کاتالوگ ها به صورت جزوه الکترونیکی طراحی و در سایت های مختلف قرار می گیرند. در این صورت فونت و سبک محتوا باید متناسب با فضای وب باشد. همچنین باید رنگ و طرح مناسبی برای این فضا داشته باشد.
  • طراحی کاتالوگ اداری مانند یک مستند می تواند تا پایان استفاده از محصول و خدمات نزد مشتری بماند، به همین دلیل نباید دارای محتوای غیر واقعی یا مزیتی باشد که صداقت شرکت را زیر سوال می برد. بنابراین باید به مطالبی اشاره کرد که نشان دهنده مزایای واقعی محصولات است.

چند نکته مهم در طراحی کاتالوگ اداری

  • برای مخاطبان خود طراحی کنید

عملکرد یک کاتالوگ خوب با میزان فروش سنجیده می شود. به عبارت دیگر طراحی کاتالوگ باید دقیقا برای مشتری هدف انجام شود. اگر مشتریان هدف شما جوانان هستند، طراحی کاتالوگ شما باید کاملاً متفاوت از زمانی باشد که مخاطبان شما افراد میانسال باشند. اگر مخاطبان شما گروه های مختلف هستند، شاید بهتر است برای چاپ کاتالوگ خود چندین طرح مختلف را در نظر بگیرید تا بتوانید سلیقه های مختلف را پوشش دهید.

  • برای طراحی جلد دقت زیادی داشته باشید

اولین قسمتی از طراحی کاتالوگ اداری که به چشم مخاطب می آید جلد آن است، بنابراین در طراحی آن باید نهایت دقت را داشته باشید. ایده پردازی و خلاقیت یکی از ارکان مهم طراحی کاتالوگ است. جلد کاتالوگ باید مخاطب را به سمت کسب و کار، تجارت یا محصولی که ارائه می کنید هدایت کند. جلد کاتالوگ باید مخاطب را به صفحات داخلی هدایت کند و آنها را تشویق کند تا خدمات شما را ببینند.

بیشتر بخوانید نکات برتر طراحی کاتالوگ اداری : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

نکات برتر طراحی کاتالوگ اداری
  • سایز و فرمت مناسب

در طراحی کاتالوگ اداری حتما فضای کافی را به محصولات خود اختصاص دهید. هنگامی که کاتالوگ خود را طراحی می کنید، مطمئن شوید که کاتالوگ شما به اندازه کافی بزرگ است که تمام محصولات شما را مانند یک ویترین نمایش دهد و توجه مخاطبان را به مهم ترین محصولات و خدمات شما جلب کند.

همیشه باید تعداد صفحات کاتالوگ، قالب و احساسی که مخاطب در هنگام مطالعه کاتالوگ دریافت می کند را در نظر داشته باشیم. به عنوان مثال اگر در زمینه عکاسی یا ساعت سازی فعالیت می کنید، بهتر است کاتالوگ خود را به گونه ای طراحی کنید که المان های کمتری در صفحات قرار گیرد و در عوض با برجسته سازی عکس، توجه مخاطب را به کاتالوگ جلب کنید و طراحی منحصر به فردی ایجاد کنید..

  • استفاده از تصاویر باکیفیت

تصاویر محصولات و خدمات شما محور اصلی طراحی کاتالوگ اداری است. همیشه به یاد داشته باشید که تصاویر محصولات با ارزش تر خود را در یک کاتالوگ بزرگتر از محصولات کم ارزش خود قرار دهید.

تصاویر خوب محصولات شما را جذاب تر می کند و می تواند منجر به افزایش فروش شما شود. مطمئن شوید که تمامی تصاویر شما دارای نور مناسب بوده و رزولوشن آنها برای چاپ کاتالوگ مناسب است.

  • کاغذی متفاوت با مواد با کیفیت انتخاب کنید

اکثر مردم از کاغذهای موجود در بازار برای چاپ کاتالوگ استفاده می کنند. این کار را متفاوت انجام دهید و از کاغذ یا مقوای ضخیم استفاده کنید. انتخاب یک کاغذ با کیفیت در معروف شدن برند شما تاثیر بسزایی دارد و این مفهوم را به مخاطب القا می کنید که برندی لوکس هستید. علاوه بر موارد فوق، شما نشان می دهید که به محیط زیست اهمیت می دهید و پایداری برای شما مهم است.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

طراحی کاتالوگ اداری

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید