08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو مثلثی

5/5
طراحی لوگو مثلثی

طراحی لوگو مثلثی

طراحی لوگو مثلثی بر خلاف سایر لوگوهای هندسی می تواند تاثیر بیشتری در موفقیت کسب و کارهای مختلف داشته باشد و پیام مورد نظر صاحبان هر کسب و کار را به مخاطب منتقل کند. اگر به لوگوهای اطراف خود که دارای طرح مثلث هستند نگاه کنید، به دلیل طراحی متفاوت به راحتی می توانید جذابیت پنهان یا برجسته آنها را ببینید. طراحی لوگو مثلثی به معنای قدرت و استحکام است. اگر لوگوی مثلثی بر روی تکیه گاه آن قرار گیرد، نشانه ثبات و پایداری است و در غیر این صورت نشانه ناپایداری است. شما می توانید با توجه به نوع کاری که انجام می دهید از این دو مفهوم استفاده کنید.

آنچه در طراحی یک لوگو مثلثی مهم است این است که طراح بتواند مثلث را به شکلی هنرمندانه با سایر عناصر طراحی ترکیب کند تا در نهایت به یک لوگوی متفاوت و منحصر به فرد دست یابد. در ادامه این مقاله به بررسی کاربرد مثلث در طراحی لوگو می پردازیم و همچنین شما را با چندین لوگوی مثلثی معروف در دنیا آشنا می کنیم؛ با ما همراه باشید.

مفاهیم طراحی لوگو مثلثی

یک لوگو با طرح مثلث یک لوگوی منحصر به فرد و خاص خواهد بود. افراد می توانند از ویژگی ها و قابلیت های شکل هندسی مثلث بهره ببرند. مثلث انواع مختلفی دارد و هر نوع مثلث معنی و مفهوم خاص خود را دارد، مثلا مثلث قائم الزاویه نماد آب و مثلث متساوی الساقین نماد آتش است.

شکل مثلث خود مفهوم قدرت و استقامت دارد و این نمادها را به لوگو منتقل می کند و اعتماد مشتریان را جلب می کند. استفاده از حروف و کلمات یا اعداد و رنگ های جذاب و شاد در کنار شکل مثلث باعث جذابیت بیشتر لوگوی مثلث ما شده و پیام ما سریعتر به بیننده لوگو منتقل می شود.

استفاده از مثلث در لوگو

مثلث ها را می توان به روش های مختلف طراحی کرد و نحوه استفاده از آنها می تواند به طور قابل توجهی درک مخاطبان شما را از لوگوی شما تغییر دهد. در اینجا چند نمونه از سبک های محبوب طراحی لوگو مثلثی آورده شده است که طیف وسیعی از احساسات را به شما نشان می دهد تا در مسیر ایجاد لوگو به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو مثلثی : قیمت طراحی لوگو
طراحی لوگو مثلثی
  • طراحی لوگو مثلثی با لبه رو به بالا

در ادامه مثلث هایی که یک راس به سمت بالا و روی پایه خود قرار گرفته اند به بینندگان اجازه می دهند تا آنها را به عنوان اشکال محکم و قوی درک کنند. این شکل مورد استفاده در طراحی لوگو حس محافظت، قابلیت اطمینان، قدرت و هدف را منتقل می کند. ثبات ذاتی در این شکل خاص آن را برای یک برند فنی و مالی مناسب می کند. در ادامه نمونه هایی از برندهایی که از این نوع طراحی استفاده کرده اند را مشاهده می کنید.

  • لوگو مثلثی وارونه

مثلثی که در هر یک از زوایای آن متعادل باشد نشان دهنده توانایی دقیق و جسور بودن در برند است. اما برندهایی که می خواهند نوآورانه به نظر برسند یا می خواهند از حس ماجراجویی بهره مند شوند از مثلث هایی استفاده می کنند که وارونه هستند.

به عبارت کاربردی تر، از این فرم های خاص برای نشان دادن ورود، مکان و مقصد استفاده می شود. این آرم ها به ویژه برای مشاغلی مناسب هستند که در صنایعی هستند که دقت آنها بسیار مهم است. شرکت ‌های معماری، صنعت خودرو، و برنامه ‌های مکان‌ یابی، مناسب ‌برای استفاده از آرم مثلث معکوس هستند. در ادامه دو نمونه از این طرح ها را مشاهده خواهید کرد.

  • لوگو مثلثی که حرکت را نشان می‌دهد

هنگامی که مثلث در جهت خاصی هدایت می شود، بلافاصله به نماد حرکت رو به جلو تبدیل می شود. این نوع طراحی برای نشان دادن سرعت، جهت، حرکت و همچنین به عنوان نماد دیجیتال “بازی” استفاده می شود. به همین دلیل گوگل از آن به عنوان نماد Play Store خود استفاده کرد.

برندهایی با ارزش ‌های اصلی آینده‌ اندیشی، انگیزه‌ های نوآورانه و رویکرد آینده‌ اندیشی با یک مثلث کج در لوگوی خود که نشان‌ دهنده ی جهت است، بسیار خوب عمل می‌ کنند. در زیر تعدادی از لوگو هایی که بر اساس این اصول طراحی شده اند آورده شده است.

  • مثلث های تعبیه شده در اشکال دیگر

گاهی اوقات لوگوهایی را می بینید که مثلث ها را با اشکال دیگر ترکیب می کنند تا لایه هایی از معنی را به لوگوی خود اضافه کنند. اگرچه چنین طرح هایی چندان رایج نیستند، اما منحصر به فرد بودن آنها باعث برجسته شدن آنها می شود که بخش مهمی از برندسازی است. اینکه چه شکلی می خواهید برای مثلث اصلی خود استفاده کنید به پیام برند شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید برای مخاطب نوآور و قابل اعتماد باشید، اما خسته کننده نباشید، می توانید از شکل مثلث (شکل سر موشک) در یک لامپ (گرد) استفاده کنید. همچنین می توانید انتخاب کنید که مثلث خود را در یک مربع قرار دهید یا آن را در کلمات لوگوی خود قرار دهید تا معنای بیشتری به تصویر برند خود اضافه کنید. در زیر دو نمونه از این طرح را مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو مثلثی : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
طراحی لوگو مثلثی

یک لوگو مثلث خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اکنون که با طرح های مختلف لوگو مثلث آشنا شدید، زمان آن رسیده است که لوگوی مثلثی خود را بسازید. برای این امر لازم است به نکات زیر توجه کنید و هر کدام را مطابق سلیقه خود بر روی لوگوی مثلث کسب و کار خود پیاده سازی کنید.

  • حتما به برند تجاری خود توجه کنید تا نتیجه رضایت بخشی بگیرید، این به شما در انتخاب یک سبک لوگو مثلثی منحصر به فرد و مناسب کمک می کند.
  • طراحی لوگوی مثلثی ساده همیشه جوابگو نیست و باید با توجه به کسب و کارتان عناصر مناسب را انتخاب کنید و هر کدام را با یکدیگر ترکیب کنید تا لوگوی خود را طراحی کنید.
  • لوگوهای مثلث دارای نمادهای محدود اما جذاب هستند. با انتخاب یک نماد مناسب برای موضوع کسب و کار خود، آن را به یک لوگوی خاطره انگیز و جذاب تبدیل کنید.
  • برای طراحی لوگوهای مثلثی توصیه می شود فونتی را برای نوشتن یک متن جذاب انتخاب کنید و با این روش می توانید مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
  • برای طراحی یک لوگوی مثلثی حرفه ای، سعی کنید از نزدیکترین دوستان خود نظر بخواهید و همچنین برای انتقاد آماده باشید!

لوگوهای معروف مثلثی

حال که با طراحی لوگو مثلثی و مفهوم این لوگوها بیشتر آشنا شدید، به معرفی چند نمونه از لوگوهای مثلثی معروف دنیا می پردازیم و طرح آنها را بررسی می کنیم.

  • گوگل پلی قسمت چند رسانه ای محتوای گوگل است که از لوگوی مثلثی استفاده کرده و آن را به صورت یک مثلث ساده و رنگارنگ طراحی کرده است. این لوگو همچنین دارای سه مثلث و یک لوزی در داخل است که هر کدام با رنگ خاصی در لوگوی اصلی دیده می شود.
  • لوگوی آدیداس یکی از خاص ترین و معروف ترین لوگوهایی است که در سراسر جهان محبوب است. این لوگو شبیه مثلث قائم الزاویه است که برای زیبایی لوگو برخی از خطوط کناری آن حذف شده است. این لوگو حس قدرت را به مخاطب منتقل می کند. این لوگو سازگاری بالایی با محصولات این برند دارد.
  • گوگل داریو اصلی ترین سرویس ابری ارائه شده توسط گوگل است و لوگوی آن به شکل مثلث است.
  • ریباک شرکت بزرگ و معروف تولید کننده لوازم و محصولات ورزشی که لوگوی آن به شکل مثلث است.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو مثلثی : طراحی لوگو در اصفهان
طراحی لوگو مثلثی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید