08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

مهمترین تگ در سئو سایت

5/5
مهمترین تگ در سئو سایت

مهمترین تگ در سئو سایت

در تمامی طراحی سایت ها و وب سایت ها مواردی از تگ های با اهمیت و کاربردی وجود دارند. ما در مقاله ” مهمترین تگ در سئو سایت ” درباره ی سئو می خواهیم به بررسی  مهمترین تگ در سئو سایت بپردازیم.

در سئو سایت تگ ها عناصری بسیار مهم و کلیدی و بخش های بسیار  مهمی از تگ های HTML می باشند و  در قسمت صفحه ها و پیج  سایت قرار دارند.  محتوای وبسایت شما را به مخاطبینتان کامل توضیح می دهد و می توانند تأثیر بسیار خوب یا بد روی سئو سایت شما  داشته باشد و بر ایندکس شدن و شناخت بسیار بهتر وبسایت شما تأثیر بسیار زیادی بگذارد.

بیشترین اطلاعات تگ ها برای کاربران غیرقابل نمایش بوده است اما توسط ربات های خزنده موتورهای جستجو به دقت بسیار زیادی بررسی می گردند و به درک موضوع اصلی سایت شما کمک بسیار فروانی می کنند. بسیار جالب است بدانید: ربات های خزنده برنامه هایی می باشند که به طور کاملا خودکار صفحات وبسایتتان را پیمایش می کنند. این ربات ها در سراسر وبسایت ها می گردند تا پاسخ جستجوی کاربر را پیدا نمایند، سایت ها و نتایج جستجو را کاملا به روز می کنند. بیایید در ابتدا اشاره ای به مبحث سئو داشته باشیم:

سئو چیست؟

قبل از پرداختن به مهمترین تگ در سئو سایت باید بدانید خود سئو چیست. سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر در مرور گر، به منظور بهبود بهتر عملکرد وبسایت شما براساس استاندارهای مهم و در دسترس، موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بسیار بیشتر از این طریق انجام می گیرد.

فاکتورهای بسیار زیادی در سئو سایت شما تاثیرهای بسیار زیادی می گذارند، از کلمات بکار رفته در متن و تولید محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌ها و وبسایت های دیگر، اکثرا گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب وب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو نام می گذاریم. مهمترین سوالی که بیشتر کاربران می پرسند این می باشد که تعریف مهم و دقیق سئو چه چیزی است.

سئو مجموعه فعالیت هایی می باشد که در طراحی تمامی سایت ها، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می گیرد تا جایگاه بسیار بهتری در نتایج جستجوی گوگل را رقم بزند و بازدیدکننده های بسیار بیشتری را برای سایت جذب نماید.

پیشنهاد مطالعه در مقاله مهمترین تگ در سئو سایت : مزایای طراحی سایت

مهمترین تگ در سئو سایت

مهمترین تگ در سئو سایت کدام اند؟

  • تگ عنوان صفحه ( Page Title )
  • تگ های عناوین ( Heading )
  • تگ های متا ( Meta Tags )
  • تگ های سمانتیک ( Semantic Tags )
  • تگ لینک a
  • خصوصیت Alt در تصاویر

چرا موتور های جستجو نیازمند سئو هستند؟

باید بدانید گوگل همانند، موتوری بسیار هوشمند می باشد ولی هنوز نیاز به کمک فراوانی کاربران دارد، آنها همیشه تلاش می کنند تا نتایج بسیار بهتری را به کاربران اینترنتی  و مجازی خود ارائه دهند، با این حال محدودیت‌های بسیار زیادی در این مسیر موجود است که نیاز به سئو سایت را تشکیل می دهد.

سئو سایت اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان نماید و تمام تلاش شما را  برای رتبه ی اول در گوگل شدت را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی بسیار  ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری را برای خود رقم می زنند. ربات های خزنده ای که در گوگل هستند فاکتورهای مشخصی برای درک محتوای صفحه های وب سایت ها دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه رتبه ی اول گوگل افزایش می دهد. این فاکتورهای مهم را اصطلاحا onpage seo نام گذاری کرده اند و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چه چیز هایی را شامل می شود.

توضیح کامل مهمترین تگ در سئو سایت

  • تگ عنوان یا page Title:

یکی از مهمترین تگ در سئو سایت که تأثیری بسیار زیادی بر رتبه بندی موتورهای جستجو ی گوگال دارد تگ عنوان نامیده می شود. این عنوان هدف مهم و اصلی صفحه و کلمات کلیدی است، یعنی اینکه عناوین مهم و  اصلی صفحه  سایت خود را برای موتور جستجو و مخاطب به خوبی مشخص می کنیم.

تگ عنوان برای معرفی عنوان صفحه استفاده ی فراوانی می شود و نتایج جستجوی موتورهای جستجو (SERP) به صورت لینک را قابل دسترسی به سایت نمایش می دهد، این تگ معمولا به عنوان یک توضیح بسیار مختصر و دقیق از وب سایت قابلیت استفاده را دارد.

نکات مهم در نوشتن تک Title:

  • تگ عنوان باید بین ۳۰ تا ۷۰ کاراکتر را مشمول گردد، مثلا گوگل طول حدودی ۵۴ تا ۵۶ کاراکتر را برای نمایش در نتایج انتخاب می نماید (با توجه به عرض کاراکترهای فارسی به گونه ای که عرض ثابتی از صفحه را اشغال نماید)
  • این تگ ها یعنی تگ عنوان یک تصویر اولیه را در ذهن مخاطب شکل می دهد، پس بهتر می باشد بسیار مختصر و مفید نوشته شود.
  • کلمه های  کلیدی سایت شما در عنوان ذکر شود کارایی بهتری را ایجاد می کند.
  • برای هر صفحه عنوان منحصر به فرد ایجاد کنید.
مهمترین تگ در سئو سایت
  • تگ های عناوین :

تگ های هدر یا تگ های عنوان مهم ترین و چشم گیر ترین تگ ها برای موتورهای جستجوگر گوگل می باشند، که مهم ترین هدف استفاده از این تگ ها دسته بندی انواع بسیار مختلفی از اطلاعات بوده است. تگ های عناوین از H1 تا H6  بوده اند و از نظر اهمیت تگ H1 پر اهمیت ترین می باشد و تگ H6 از لحاظ اهمیت کم اهمیت ترین  می باشد.

  • تگ توضیحات یا description:

این تگ به توصیفی بسیار دقیق از صفحه شما می پردازد و موضوع مورد بحث صفحه شما را به موتور جستجو و کاربر توضیحی اساسی می دهد. تگ توضیحات تأثیر بسیار مستقیمی در رتبه بندی گوگل اصل ندارد اما یک فاکتور بسیار مهم و  اساسی در تعیین نرخ کلیلک سایت شما را در بر می گیرد.

این تگ ها کدهایی بوده اند که به موتورهای جستجوگر گوگل و همینطور کاربرها کمک فرائانی میکنند تا محتوای سایت خیلی بهتر و راحت تر درک شود، پس هدف اصلی از به کاربردن تگ ها توصیف بهتر محتوا می باشد و به همین دلیل به جای قرار داشتن در <body> در <head> صفحه قرار می گیرند.

  •  گوگل برای این تگ توضیحات حدود ۱۵۰ کارکتر را توصیه کرده است.
  • باید بین محتوای این تگ و محتوای داخلی صفحه تناسب و ارتباطی اساسی  وجود داشته باشد، در غیر این صورت گوگل سایت شما را اسپم می داند.
  • با این تگ صفحه شما از سایر صفحات دیگر رقبا بسیار متمایز می شود پس توضیحات خوب و مناسبی را برای این کار انتخاب کنید.
  • در این تگ نیز از کلمات کلیدی استفاده ای فراوان داشته باشید.
  • تگ کلمات کلیدی یا keyword:

در تگ کلمه های کلیدی، واژه های مهم و اصلی و کلیدی مربوط به محتوای سایت قرار گرفته می شوند، کلماتی هستند که بازدیدکنندگان با جستجوی آنها ممکن است که به صفحه و سایتتان مراجعه نمایند. البته کلمات تخصصی سایت شما با کلماتی که کاربران جستجو می کنند بسیار متفاوت بوده است، پس باید کلماتی را انتخاب نمایید که کاربران با جستجوی در انواه مرورگر ها وب سایت شما را پیدا کنند.

  • برای محتوای تولید شده توسط نویسنده در هر صفحه کلمات کلیدی را تعریف نمایید.
  • کلمات کلیدی برای سایت های فارسی بیشتر از ۲۰۰ کارکتر و سایت های انگلیسی بیشتر از ۴۰۰ کارکتر نباید بشود دقت کنید.
  •  کلمات را با “,” از هم جدا کرده و تایپ کنید.
  • از تکرار زیاد کلمات و زیاده روی در نوشتن کلمات کلیدی جدا خودداری کنید.
مهمترین تگ در سئو سایت
  • تگ Robots:

یکی از مهم ترین تگ ها در سئو سایت، تگ robots شناخته شده است. با این تگ می توانید برخی از دستورات بسیار مهم را به گوگل برسانید، مثلا به گوگل اطلاع دهید که این سایت را ایندکس نکن یا لینک های صفحه را اصلا دنبال نکن و یا حتی کاملا برعکس؛ یعنی به ربات های خزنده ی موتورهای جستجو اجازه اینکس کردن را داده است.

تگ‌های ربات به ربات‌های خزنده راهنمایی و کرده و نقشه ی راه می دهند تا وضعیت دسترسی برای ایندکس صفحات وب سایت ها را مشخص نمایند. برای مثال: به تگ زیر به ربات‌های خزنده می‌فهماند که اجازه ایندکس این صفحه وجود خواهد داشت:

<meta name=”robots” content=”index, follow” /

  • تگ های سمانتیک ( Semantic Tags )​:

تگ های سمانتیک به شکل و شمایلی خیلی شفاف به موتورهای جستجو گر و توسعه دهنده های وب سایت ها نشان می دهند که به چه دلیل استفاده قرار میگیرند و اینکه قرار از چه محتوایی در ان استفاده شود، همینطور اینکه هدف از استفاده از المان ها چه چیزی است و به همین دلایل استفاده ی فراوان از این تگ ها موجب بهبود رتبه و جایگاه بسیار بهتر در گوگل خواهد شد. مثلا: <div>  یا <span> هیچ گونه اطلاعاتی در مورد محتوای مورد استفاده شده می دهند ولی تگ های مثل <form> یا <table> بسیار واضح است، تعیین می کنند که از نوع  محتوایی در داخل تگ ها استفاده کنید و دلیل استفاده از ان ها چه چیزی است.

 

نقش آبرنگ با برخورداری از تیم  حرفه ای در حوزه ی طراحی وب سایت اختصاصی آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه طراحی انواع وب سایت و قیمت طراحی سایت حرفه ای و اجرای پروژه های مورد نیاز شما می باشد.

انواع طراحی سایت خود را به ما بسپارید.

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید