08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی بسته بندی اسباب بازی

5/5
طراحی بسته بندی اسباب بازی

طراحی بسته بندی اسباب بازی

در صنعت اسباب بازی، برندهای بسیار معتبری در بازار موجود می باشند که برای خود جایگاه بسیار  ویژه‌ای را در صنعت طراحی بسته بندی اسباب بازی به دست می آورند.  لِگو، یکی از بسیار موفق‌ترین برندهای اسباب بازی شناخته شده است، سال‌های بسیار زیادی است که سازه‌های ساختنی تولید و عرضه می‌شوند. لگو از وقتی که تأسیس شده است تا به امروزه بیش از 480 میلیون قطعه فروخته می شوند.

فیشر پرایس هم یکی دیگر از مارک‌های بسیار محبوب اسباب بازی می باشد. هرکدام از این برندها با توجه به نوع محصولات و پرسونای مخاطبین خود، نوعی از طراحی و بسته بندی را برای محصولات خود برمی گزینند. در طراحی این بسته بندی ها بسیار ضروری و لازم بوده است به اصول بسیار مهمی توجه داشته باشید که ویژه نیاز صنعت اسباب بازی  می باشد. اگرچه کودکان در هر سنی به اسباب بازی علاقه ی بسیار زیادی دارند، ولی شرط بسیار مهم این است که تنها به سمت اسباب بازی‌هایی جذب خواهند شد که به زیبایی بسته بندی شده‌ باشند.

رقابت بسیار زیاد و شدید در عرصه بسته بندی اسباب بازی روز به روز  خیلی سخت‌تر خواهد شد. هر هفته یک اسباب بازی جدید در بازار برای کودکان معرفی می‌شود، اما فقط اسباب بازی با طراحی بسته بندی شگفت‌انگیز برای مدت های بسیار طولانی در قفسه‌های فروشگاه ها ماندگار هستند. طراحی بسته بندی اسباب بازی منحصر به فرد همیشه بینندگان را به خود جذب می‌کند.

در طراحی بسته بندی اسباب بازی منحصر به فرد باشید!

منحصر بفرد بودن در طراحی بسته بندی اسباب بازی بسیار مهم می باشد زیرا: بازار فروش  اسباب بازی بسیار رقابتی شده است و برندهای بسیار زیادی در بازار هستند که به دنبال جذب بیشتر کودکان بوده اند. برای متمایز کردن و منحصر به فرد کردن کالای اسباب بازی های  شما از دیگر کالاها، بسته بندی محصولاتتان باید منحصر به فرد و بسیار حرفه ای و ابتکاری باشد.

بسته بندی باید بتواند با برند کمپانی ها بسیار مرتبط باشد. عناصر بسیار مهمی مانند رنگ، گرافیک، لوگو و غیره هستند که شخصیت برند را ایجاد می‌کنند و در بر می گیرند و به مشتریان کمک بسیار فراوانی می‌کند تا با برند تجاری ارتباط قوی و ماندگاری را داشته باشند. بدون ایجاد شخصیت برای برند اسباب بازی، محصولات در کوتاه ترین زمان مدت باعث می شود به موفقیت و فروش بسیار زیادی  برسد اما برای رسیدن به موفقیت طولانی مدت در بازار نیاز به تلاش و تقلای بسیاری خواهد بود.

برای طراحی بسته بندی اسباب بازی طراحی را تا حد توانتان ساده اجرا کنید!

برای طراحی بسته بندی اسباب بازی بسیار حرفه ای و پرفروش باید طراحی بسته بندی اسباب بازی را کاملاً ساده اجرا کنید تا مشتری و کودک به هنگام باز کردن جعبه بسیار راحت باشد. از طرفی مشتریان در هر مرحله از خرید، به دنبال ارائه بصری می باشند. بنابراین، تهیه اطلاعات با کیفیت به روشی خوب اما بسیار ساده مهم می باشد.

برای بیرون جعبه ی اسباب بازی فکری اساسی کنید

نکته ی بسیار مهم و ضروری بعدی این می باشد که شما باید به شکل و شمایل بیرون جعبه فکری اساسی را در سر داشته باشید. باید روی بسته بندی را تا حد بسیار زیادی زیبا نگهدارید. اسباب بازی ها برای کودکان طراحی شده‌اند بنابراین بسته بندی آنها نیز باید مناسب سن  کودکان و خردسالان باشد. طراحی بسته بندی برای کودکان با طراحی بسته بندی برای بزرگسالان از زمین تا اسمان بسیار تفاوت های اساسی دارد

. در، طراحی‌های سه‌بعدی، مورد توجه مصرف‌کنندگان و روی بورس می باشد، زیرا که یک بسته بندی خیلی معمولی و سادع  را به یک نوع بسته بندی ویژه و به‌یادماندنی تبدیل می‌کند. در نهایت احساسی بسیار خاص و کلی بسته بندی برای جذب کودکان باید به شدت رنگارنگ و جذاب ارائه شود.

دقت کنید همه اطلاعات را در قسمت جلوی جعبه قرار ندهید!

باید دقت کنید در خیلی از طرح‌های بسته بندی تمام اطلاعات محصولات در قسمت جلوی جعبه ی اسباب بازی چاپ می‌شود. این نوع طراحی، لزوما کار مناسب و هوشمندانه ای نیست؛ چرا؟ به این دلیل  که مصرف‌کنندگان این نوع طراحی بسته بندی را دوست ندارند و نمی پسندند. باید بسته بندی را کمی مرموز و رازآلود نگه دارید. بسته بندی های موفق اسباب بازی مواردی هستند که همه برگ برنده‌شان را در قسمت های چاپی  جلویی اصلا نمیگذارند.

نکات بسیار مهم در طراحی بسته بندی اسباب بازی را نام ببرید؟

 

  • پرسونای مشتری خود را در نظر داشته باشید:

باید در مورد مشتری برندتان به خوبی خوب فکر کنید. طراحی بسیار مبتکرانه و هوشمند همیشه هدفمند می باشد و پرفروش خواهد بود. اگر مشتری های خود را مشخص نمایید، در طراحی مبتکرانه بهتر عمل می کنید و موفق تر نیز هستید. در طراحی بسته بندی اسباب بازی، باید جعبه‌هایی را درست کنید که باز و بسته کردنش برای بچه‌ها در هر سنی کار بسیار  راحتی باشد. جدا از این، محصولات شما باید برای جمع کردن و نگهداری در خانه نیز بسیار مناسب واقع  شود. از موادی که برای بچه‌ها بسیار ضرر دارد، اصلا استفاده نکنید. (مانند انواع مواد شیمیایی و چسب‌های مضر).

  • بسته بندی قابل بازیافت تهیه کنید:

شما به عنوان صاحب کمپانی محصولات اسباب بازی باید بسته بندی را قابل بازیافت کنید که به طبیعت کمک بسیار زیادی خواهید کرد. امروزه با گرم شدن کرده ی زمین مردم خیلی نگران محیط زیست اند و عاشق وسیله‌ها و جعبه‌های قابل بازیافت می باشند. برای حفظ مشتری های خود  و (البته حفظ محیط زیست)، باید جعبه‌های محصولتان را قابل بازیافت درست کنید.

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی بسته بندی اسباب بازی : طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی بسته بندی اسباب بازی
  • به برند خود قدرت روایت بدهید:

لازم می باشد یک داستان بسیار مناسب به برند خود بدهید. اگر از طرح‌های بسیار مبتنی بر کولاژ استفاده نمایید، گزینه ی بسیار خوب و مناسب خواهد بود. این کار کیفیتی بسیار منحصر به فرد به بسته بندی‌های اسباب بازی های شما اضافه می‌ نماید.

  • برای طراحی بسته بندی، رنگهای پر رنگ انتخاب کنید:

بچه‌ها بیشتر به سمت رنگ های بسیار پررنگ جذب می‌ گردند. اگر روی جعبه‌های اسباب بازی از رنگ‌های پررنگ استفاده کنید، مطمئناً توجه بچه‌ها را به شدت جلب خواهید کرد. کودکان ورودی‌های حسی بسیار قوی را متفاوت از بزرگسالان درک و احساس و لمس می‌کنند. بسته بندی اسباب بازی ها باید از رنگ‌های بسیار روشن و خالص استفاده ی فراوانی می کنند تا برای کودکان و خردسالان بسیار جذاب باشد. تصاویر گرافیکی موجود در بسته بندی نیز باید تمام رنگی باشد تا توجه کودکان را به خود به شدت جلب کند و در فروش محصول تأثیر بسیار زیاد ی بگذارد.

  •  محصول خود را به نمایش بگذارید:

اگر می‌خواهید اسباب بازی های خود را به صورت ایستاده به بازار رقابتی عرضه نمایید، باید محصول خود را به درستی در معرض نمایش بگذارید. شما باید بر روی جعبه پنجره‌ای باز طراحی کنید که از داخل آن محصولات شما برای مصرف‌کننده قابل نمایش باشد. این کار، راه بسیار مناسبی برای جلب توجه مصرف‌کنندگان می باشد.

انواع بسته بندی ها برای اسباب بازی ها را نام ببرید؟

  • جعبه های مقوایی:

جعبه های مقوایی اصولا برای بسته بندی اسباب بازی ها استفاده ی بسیار فراوانی می‌شوند. جعبه های مقوایی بسیار سبک بوده اند و به راحتی قابل نگهداری می باشند. جعبه های مقوایی  می‌توانند برای اهداف دیگر دوباره مورد استفاده قرار گرفته و بازیافت گردند. این جعبه‌های بسته بندی با محیط زیست بسیار سازگاری دارند؛ چرا که به راحتی  بازیافت می شوند.

  • جعبه های چوبی:

جعبه های بسته بندی اسباب بازی چوبی بینهایت کلاسیک و زیبا هستند. آنها با محیط زیست سازگار بسیار زیادی دارند و به خوبی از اسباب بازی ها محافظت می‌نمایند. جعبه‌های بسته بندی چوبی خیلی با دوام می باشند و می‌توانند دوباره برای اهداف مختلف دیگری مورد استفاده ی فراوانی قرار بگیرند. به عنوان مثال جعبه‌های بسته بندی چوبی می‌توانند به عنوان ظرف نگهداری اسباب بازی ها بعدا برای مادر ها باشد و استفاده شوند.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی بسته بندی اسباب بازی : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

طراحی بسته بندی اسباب بازی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید