08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

منظور از کاتالوگ مکتوب چیست ؟

5/5
منظور از کاتالوگ مکتوب چیست

منظور از کاتالوگ مکتوب چیست ؟

منظور از کاتالوگ مکتوب چیست ؟فهرست یا کاتالوگ وسیله ای دستخوش ادیبات و و سیله ای  ادبی بوده  است که در شعر و نثر برای ارائه فهرستی از چیزها و ایجاد جلوه ای بسیار قوی بلاغی استفاده می گرددد. در کاتالوگ مکتوب: مزایای محصولات و سایر خدمات را شرح می دهند، از تیتیر های بسیار جذاب استفاده می کنند، داستان سرایی نکردن اصل بسیار مهمی در کاتالوگ مکتوب است ساده و گیرا نگهداشتن متن بسیار ضروری می باشد. باید بدانیذ نویسندگان کاتالوگ هایی که نوشته دارد و مکتوب می باشد از آن برای تهیه فهرستی از افکار و روش های بسیار گوناگون و متعدد به شکل یکپارچه استفاده ای بسیار فراوان می کنند.

کاتالوگ های مکتوب از جمله اقلام بسیار مهم چاپی بسیار  پرکاربرد در حوزه تبلیغات و بازاریابی می باشند. بسیاری از کسب‌وکارها و کمپانی ها برای معرفی محصولات و خدمات خود از کاتالوگ های مکتوب  استفاده ی فراوانی را  به عمل می‌آورند. کاتالوگ‌های مکتوب ابزاری بسیار قدرتمند برای توسعه بازار، معرفی محصولات و بازاریابی شناخته شده اند. اگرچه کاربرد کاتالوگ مانند سایر اقلام تبلیغاتی، نسبتا بسیار واضح و مشخص بوده است؛ اما درک جزئیات بسیار مهم درباره کاربردهای آن، بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. در ادامه مقاله منظور از کاتالوگ مکتوب چیست ؟ به نحوه ی  نوشتن کاتالوگ های مکتوب می پردازیم:

نحوه نوشتن کاتالوگ مکتوب محصولات را توضیح دهید؟

از روزگاری که کاتالوگ های پستی اولین بار در دهه 1800 برای عموم مردم ظاهر شدند، کاتالوگ مکتوب  محصولات یکی از مهمترین ابزارهای اصلی بازاریابی شناخته شده بوده است. هیچ راهی برای تخمین دقیق و کاملا معین مقدار دلاری که کاتالوگ‌های مکتوب کالاها مسئول فروش سالیانه آن هستند وجود نیست، اما طبق گفته همکاران پیش‌بینی اقتصاد وارتون در سال 1998، فروش کاتالوگ های مکتوب برای سال نزدیک به 87 میلیون دلار بوده است شگفت انگیز است.

این به این مفهوم و صورت بوده است که گردآوری و تهیه ی یک کاتالوگ مکتوب برای کسب و کارتان می تواند منجر به حاشیه های بسیار زیاد سود بهتری در سراسر جهان و دنیا می شود تا آنجا که می توانید اطلاعات بسیار بیشتری در مورد محصولاتی که در مورد آنها می نویسید جمع آوری کرده و بطور خلاصه شده و زیرکانه در کاتالوگ مکتوب بیاورید. این نه تنها شامل توضیحات شرکت در مورد محصولات، بلکه حاوی تصاویری از محصولات در صورت امکان نیز خواهد شد. هرچه حوزه های  اطلاعاتی بسیار  بیشتری در مورد محصولاتی که در مورد آنها می نویسید داشته باشید، متن شما بسیار جذاب تر و موثرتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید مقاله منظور از کاتالوگ مکتوب چیست ؟ : طراحی و چاپ کاتالوگ

منظور از کاتالوگ مکتوب چیست

نحوه ی نوشتن کاتالوگ مکتوب:

توضیحات محصولات خود را بر اساس شماره محصولات و نام محصولات سازماندهی کرده و کاملا مرتب و دقیق بر اساس دستور و اولویت کارفرما مرتب کنید. دستورالعمل های شرکتی را که برای آن می نویسید را با دقت فراوان دنبال کنید. به طور معمول، این شامل یک توضیح 20 تا 50 کلمه ای از محصولات می تواند باشد.

مزایا را شرح دهید: زمانیکه نوبت به خرید محصولات از روی کاتالوگ های مکتوب می رسد، مردم بسیار طرفدار و خواهان هستند، برای آنچه در آن برایشان بسیار مورد علاقه است. مردم می خواهند بدانند محصولاتی که می فروشید چه سودی برای آنها دارد و کاتالوگ مکتوب شما باید آن را برجسته کند. در مورد آن فکری اساسی کنید.

برای مخاطبان خود بنویسید: این احتمالاً ضروری ترین نکته ای است که باید در نظر گرفته و در مقاله منظور از کاتالوگ مکتوب چیست ؟ مورد بررسی قرار میگیرد. به طور کلی، صرف نظر از دامنه، شناخت مخاطبان هدف ضروری است. سبک نوشتن شما برای کاتالوگ ها تا حد زیادی به کاربران شما بستگی دارد. این بدان معناست که ابتدا باید تحقیقاتی انجام دهید و مخاطبان خود را درک کنید تا بدانید که آنها در مورد محصول شما چگونه صحبت می کنند و چگونه آن را توصیف می کنند. می توانید به نظرات مشتریان خود نگاهی بیندازید و از آنها به عنوان الهام بخش برای کپی کاتالوگ خود استفاده کنید. بهتر است با استفاده از کلمات آنها با آنها صحبت کنید.

یکی از راه‌های خوب برای انجام این کار، ایجاد شخصیت‌های کاربر است که نمایش‌های تخیلی مشتریان ایده‌آل شما هستند. شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا پیام هایی را ایجاد کنید که مورد توجه قرار گیرند. بگذارید برای شما مثالی بزنم. بیایید بگوییم که شما کفش را از طریق کاتالوگ محصولات خود می فروشید.

منظور از کاتالوگ مکتوب چیست

معرفی محصولات توسط کاتالوگ مکتوب را توضیح دهید؟

البته کاتالوگ های مکتوب برای معرفی خدمات نیز کاربرد بسیار فراوانی دارند؛ هرچند استفاده از آن برای معرفی محصولات، بسیار جذاب‌تر و مفیدتر است. همچنین توجه به این نکته بسیار ضروری بوده  است؛ که کاتالوگ تنها ابزار معرفی محصولات و خدمات نمی باشد. در حوزه تبلیغات گسترده ی  چاپی، بروشور و تراکت نیز با چنین هدفی تولید می‌ گردند؛ گرچه استفاده از این موارد در جزئیات تفاوت‌هایی اساسی با یک‌دیگر دارند.

در مقاله منظور از کاتالوگ مکتوب چیست ؟ به بررسی اصلی‌ترین تفاوت کاتالوگ مکتوب با سایر ابزارهای معرفی محصولات نیز، تمرکز وو فوکوس بسیار بیشتر آن بر تبلیغاتی بودن می باشد. به همین دلایلی که گفتیم نیز طراحی کاتالوگ های مکتوب تفاوت‌هایی اساسی با بروشور و تراکت را خواهد داشت.کاتالوگ‌ها از نظر محتوا بسیار خلاصه‌تر و خیلی محدود‌تر می باشند؛ و به جای آن تصاویر بسیار بیشتر، زیباتر و با کیفیت‌تری را برای معرفی محصولات ارائه می‌کنند.در نتیجه کاتالوگ مکتوب یک محصول بسیار شیک‌تر، جذاب‌تر و خاص‌تر برای معرفی محصولات شناخته شده است.

بازاریابی توسط کاتالوگ مکتوب را شرح دهید:

کاتالوگ‌های مکتوب می‌توانند به‌خوبی مسئولیت بازاریابی حضوری مشتریان بالقوه را بطور شگفت انگیزی بر عهده بگیرند. در واقع بازاریابی را می‌توانیم جذاب‌ترین کاربرد کاتالوگ های مکتوب بدانیم. البته کاربرد کاتالوگ به عنوان یک ابزار بسیار مهم در بازاریابی دارای تفاوت‌هایی بسیار  مهم با سایر اقلام چاپی و تبلیغاتی بوده است. برای استفاده ی بسیار مناس و کاربردی  از کاتالوگ مکتوب در مسیر تبلیغ هر کالایی، باید مراحل بسیار خاصی مورد استفاده قرار گیرد. در عمل نیز این مراحل گوناگون است؛ که کاربرد کاتالوگ مکتوب را در بازاریابی مشخص می‌کند.

به‌طور معمول کاتالوگ‌های مکتوب به عنوان یک خط مقدم تبلیغات حضوری یک محصول برای مشتریان بالقوه کاربردی اساسی دارند. به عنوان نمونه: برای معرفی خودروهای یک کمپانی یا شرکت به مشتریان حاضر در نمایندگی، در مرحله اول کاتالوگ محصولات ارائه می گردد. کاتالوگ مکتوب محصولات با طراحی بسیار جذاب و گیرا، به معرفی کلی خودروها، شکل ظاهری و ویژگی‌های اساسی آنها می‌پردازد. یک کاتالوگ حرفه ای مکتوب در اولین نگاه مشتری را درجا میخکوب می کند.

در این مرحله مشتری علاوه بر اینکه شناختی بسیار کلی نسبت به محصولات کمپانی و یا شرکت پیدا می‌کند؛ با توجه به جذابیت و گیرایی طراحی کاتالوگ مکتوب، به بررسی خیلی دقیقتر و  بیشتر یکی از محصولات تمایل نشان می‌دهد. در ادامه این فرایند های بصری وذهنی، استفاده از بروشور ها برای معرفی بسیار دقیق تر و با جزئیات کامل تر ویژگی‌های فنی هر خودرو، کمک بسیار فراوانی می‌کند تا مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل گردد.

بیشتر بخوانید مقاله منظور از کاتالوگ مکتوب چیست ؟ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

منظور از کاتالوگ مکتوب چیست

کاتالوگ های مکتوب تک محصولی و چند محصولی

لازم به ذکر است که باتوجه به تعداد محصولات و کالاهایی که در یک کاتالوگ قرار خواهند گرفت در مقاله منظور از کاتالوگ مکتوب چیست ؟ به بررسی دو نوع کاتالوگ مکتوب میپردازیم: تک محصولی مکتوب و کاتالوگ های چندمحصولی مکتوب را می توان برای شما نام برد، که ویژگی ها و روش های طراحی هر کدام متفاوت می باشد. همانطور که میدانید کاتالوگ مکتوب از اهمیت بسیار زیادی در معرفی محصولات جدید و تبلیغات بسیار حرفه ای نفشی اساسی دارد.

از دیرباز از این ابزار بهره برداری های بازرگانی ، تجاری ، آموزشی ، علمی ، تبلیغاتی بسیار فراوانی، می شده است. پیشینه چاپ کاتالوگ مکتوب به حدود 50 سال پیش  مربوط می باشد. در آن دوران کاتالوگ مکتوب  با دیدی بسیار کاربردی و ابزاری بسیار موثر تر، جهت معرفی جدیدترین محصولات ارائه می شد، یک برند ظهور کرد و مخاطبان با مطالعه آن و مشاهده تصویر محصولات و کالاها از ویژگی های آنان آگاه می نمود و بیشتر به صورت کاتالوگ های مکتوب تک محصولی ارائه به مشتریان می شذ.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

منظور از کاتالوگ مکتوب چیست

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید