08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی

5/5
بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی

بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی

در ابتدا بهتر است بدانید عکاسی صنعتی چیست؟ عکاسی صنعتی، مختص و مخصوص کارخانه جات و کارگاه ها بوده است که قصد و تصمیم عکاسی از فضا یا ماشین آلات و تجهیزات صنعتی خود را در سر دارند که می تواند جنبه های بسیار مختلفی را داشته باشد مانند: تبلیغات، فروش محصولات، شرکت در جشنواره های معرفی محصولات، رقابت با سایر کمپانی ها و ….. در این نوع وسبک از عکاسی صنعتی هنرمند با تکیه بر دانش و اصول بسیار تاثیرگذار بر تصاویر و عکسها، و شناخت ویژگی های فضاهای مجهز صنعتی، سعی زیادی می کنذ در معرفی زمینه فعالیت و نشان دادن بسیار کارآمد و فرایند تولید محصولات آن کارگاه و یا کارخانه را به رخ رقبا و مصرف کننذگان بکشد. عکس های صنعتی به آن دسته از عکس‌هایی گفته می شود که در آن عکاس یا صاحب صنعت قصد و تصمیم نمایش فضای صنعتی، پیش تولید محصولات صنعتی خود، فرآیند تولید محصولات صنعتی، تجهیزات تولیدات و… را داشته است.

در عکاسی صنعتی چه مفاهیمی به مصرف کننده باید منتقل گردد؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم و مطالعه کردید، عکاسی صنعتی فقط به منظور نمایش فضای صنعتی  و محصولات صنعتی اطلاق گردیده است. به این معنا که گاهی صاحب صنعت میل زیادی دارد تا برخی از ویژگی های مجموعه و سری محصولات خودش را به گوش مخاطبان خاص و حتی عام در بازار های رقابتی برساند. برخی از این ویژگی ها که می توانند بسیار مهم واقع باشند به شرح زیر است، مطالعه کنید:

  • فرآیند تولید این مجموعه ها بسیار دقیق و سریع باید تهیه شده باشد، تا استفاده از تکنیک های عکاسی صنعتی موثرتر واقع شود.
  • دستگاه های این مجموعه‌ی صنعتی به نسبت دیگر رقبا در بازارهای رقابتی عملکرد بسیار بهتری دارند.
  • مدیریت مجموعه های صنعتی بسیار دقیق و منظم باید باشد.
  • مساحت مجموعه نشانگر میزان سرمایه گزاری و در نتیجه احتمالا کیفیت بالاتر و مطلوب تر شده است.
  • فرضا در یک کارخانه تولید لوازم بهداشتی، بهداشت محیط به صورت بسیار دقیق کنترل می گردد، نمایش آن و استفاده از بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی صدرصد تاثیر بسیار مهمی در ذهن مخاطبین خود می‌گذارد.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی

بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی

در اینجا به محث بسیار مهم و کاربردی بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی رسیدیم، با مطالعه ی بسیار دقیق می توانید از این تکنیک ها استفاده ی بسیار زیادی نمایید. بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی به شرح زیر می باشد:

  • استفاده از فیلتر را اصلا فراموش نکنید!

اگر در حال حاضر مشغول عکاسی صنعتی  از محصولات براق می باشد، برای جلوگیری از تابش خیره کننده  و تند و تیز بازتاب فلزات براق و محصولات براق، باید روشی را انجام دهید و کاری کنید تا کیفیت عکس صنعتی حفظ شود. بهتر است برای حل این مشکل از فیلترهای قطبی استفاده ای جدی کنید.

  • استفاده از بک گراند سفید بسیار توصیه می شود

برای عکاسی از محصولات صنعتی در استودیو یا باکس های نوری، پس زمینه سفید را برای پروژه ی خود انتخاب نمایید. از آن جایی که سطح سفید در بازتاب نور طبیعی یک گزینه ی بسیار خاص و خوب می باشد، می تواند یکی از ابزار های نور پردازی بسیار عالی و شگفت انگیز به حساب بیاید.

محصولات رنگی در ترکیب با پس زمینه سفید بسیار جذاب تر و واضح تر هستند. علاوه بر این مواردی که بیان کردیم، ویرایش تصاویر با پس زمینه سفید بسیار راحت تر و آسان تر نیز خواهد شد، به دلیل اینکه فرصت های بسیار بیشتری را برای ویرایش عکس های صنعتی ایجاد می نماید.

  • از تستر رنگ ها استفاده نمایید

رنگ عکس های صنعتی  که از محصولاتتان ثبت و ظاهر کرده اید، اغلب بر انتخاب مشتریان تأثیر بسیار زیادی می گذارد. اگر مشتری و صاحب پروژه های عکاسی صنعتی پس از خرید اختلاف بین آنچه را که در تصویر مشاهده کرده باشد را با واقعیت کشف نماید ، ممکن می باشد وضعیت بسیار ناخوشایندی ایجاد کند.

برای جلوگیری از چنین مواردی، احتیاط شرط اول عقل می باشد، بررسی کنید که آیا رنگهای موجود در عکس صنعتی صحت دارند یا خیر. شما می توانید آن را با Checker Color کیفیت این رنگ ها را تستر کرده یا چک نمایید.

پیشنهادات داغ مقاله بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی
  • بک گرداند را حذف کنید

یکی از بهترین و رایج ترین گزینه های ویرایش تصاویر عکس های صنعتی حذف بک گراند می باشد. اگر تصمیم دارید و می خواهید با کمک نرم افزارهای ویرایشی این پروژه های عکاسی صنعتی را انجام دهید، به شما توصیه ای جدی می کنم، فقط و فقط از بک گراند سفید استفاده نمایید. این تکنیک برای شما این امکان را فراهم می آورد،تا  رنگی بسیار مناسب تر برای بک گرااند محصولات صنعتی خود اضافه نمایید و تصویری بسیار تمیز تر و زیبا تر از نظر زیبایی بدست آورید.

isolated on red اگر نیازمند این هستید که به تغییر رنگ پس زمینه یا رنگ محصولات پروژه ای را تحویل کارفرما دهید، توصیه می کنم از ابزار Hue / Saturation  استفاده نمایید. به عنوان مثال: شما باید از ده ها پیراهن در رنگ های بسیار مختلف عکس برداری کنید و عکس بگیرید. در وقت تلف کردن و عکاسی از هر نوع رنگ ، وقت را اصلا هدر ندهید ، می توانید یک رنگ از پیراهن ها را بگیرید و سپس با استفاده از این ابزار تغییرات لازم را ایجاد نمایید.

  • Reduce Blue تکنیک

Blue Cast  یک کابوس بسیار هولنتک برای یک عکاس صنعتی بوده است، اما دیگر نیازی نمی باشد که با کاهش پیش تنظیمات، نگرانی Blue Cast را داشته باشید. عکس های محصولات را با نور طبیعی سفید و خالص نمایید.

از این پیش فرض لایت روم استفاده ی فراوانی کنید تا عکسهایتان حرفه ای تر و بهتر شود! همچنین این تکنیک موجب می گردد عکس های صنعتی شما بسیار واضح و کمی گرم باشد. امیدوارم لیست نکات مربوط به عکاسی صنعتی از محصولات صنعتی به شما در درک ویژگی های اساسی این ژانر عکاسی کمک بسیار زیادی کرده باشد.

  • لکه ها را به کمک ابزار Spot Healing Tool  حذف نمایید.

ایده های بسیار جذاب عکاسی از محصولات شما می تواند توسط هر گونه لکه های بسیار زشت و  ناخواسته در تصویر عکس برداری شده خراب شود. برای رفع چنین مشکلاتی، می توانید از ابزار “Spot Healing” در برنامه photoshop  استفاده ی فراوانی کنید. اگر لکه ها ریز و کوچک می باشند و در سطح تقریبا یکنواختی وجود دارند با این ابزار فتوشاپ به راحتی می توانید آن ها را حذف کرده و از شر لکه ها راحت شوید.

 همچنین می توانید از ابزار Clone Stamp هم برای پنهان کردن لکه های مزاحم و اضافی استفاده نمایید.

بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی
  • سرعت شاتر پایین انتخابی موثر است.

از آنجایی که در عکاسی صنعتی  از سایر  محصولات صنعتی، نیازی به حرکت و جا به جایی ندارد، و معمولاً برای عکس گرفتن از محصولات از سه پایه استفاده ی بسیار فروانی به عمل می آورند، تار شدن اصلا یک مشکل شایع نمی باشد. در واقع دوربین اصلا لرزش نخواهد داشت و سرعت آهسته شاتر برای گرفتن عکس های صنعتی بسیار شفاف و واضح کافی است. اگر قصد تهیه عکس از محصول در استودیو را دارید ، مقدار آن را بر روی 13/1 تنظیم نمایید.

  • از ISO کم استفاده کنید.

سعی داشته باشید با استفاده از کمترین میزان ISO در تنظیمات دوربین حرفه ای صنعتی خود که در دسترس شما بوده است، حداقل نویز را داشته باشد. اگر مقدار ISO را بسیار افزایش دهید، می توانید برخی از عناصر را خیلی راحت نامرئی نمایید و از شدت سایر جزئیات به شدت بکاهید. بعد از اینکه دوربین حرفه ای عکاسی صنعتی خود را روی سه پایه سوار کردید، آن را به کم ترین مقدار ISO تنظیم نمایید. سپس شروع به افزایش میزان آن کنید تا نتیجه ی بسیار دلخواه و مطلوب را بدست آورید.

  • هرگز از نور فلش به تنهایی استفاده نکنید!

نکته ای که در کلیه آموزش های عکاسی صنعتی از محصولات صنعتی گفته می شود، این می باشد که، استفاده از فلاش داخلی به تنهایی، بیشتر اوقات منجر به کیفیت پایین تصاویر صنعتی شما می شود. اگر فقط از فلاش استفاده می کنید، نور بسیار خشنی را دریافت می نمایید. در نتیجه، عکس شما پر از نقاط داغ و سایه های  بسیار زمخت و بدی خواهد شد.

پیشنهادات داغ مقاله بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

بهترین تکنیک های عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید