08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

مسکات لوگو چیست ؟

5/5
مسکات لوگو چیست

مسکات لوگو چیست ؟

 مسکات لوگو چیست ؟ مسکات لوگو در واقع یک شخصیتی بسیار مستقل طراحی شده می باشد که توانایی این را دارد معرف یک برند، محصول و یا سایر خدمات نیز بوده باشد. هر شرکت یا کمپانی توانایی این را دارد که از کاربردهای مسکات برای بازاریابی بسیار بسیار قوی‌تر استفاده نماید. در این روشی که ذکر کردیم شرکت‌ها و سایر کمپانی ها با استفاده از طراحی یک شخصیتی بسیار واقعی یا کاملا خیالی، جاندار یا غیر جاندار و یا هر خلاقیت دیگری اقدام به طراحی لوگوی مسکات می‌کنند که این لوگو در آینده ای بسیار نزدیکتر تبدیل به داستان آن‌ها برای معرفی یک تجارت و محصول خواهد گشت. 

بهتر است بدانید لوگو مسکات یک لوگوی بسیار منحصربه‌فرد می باشد، که کم‌کم تبدیل به یک طرحی بسیار نوستالژی برای کاربران و مصرف کنندگان خواهد شد و از این پس هر کس با دیدن این طرح به یاد شرکت یا کمپانی ذکر شده می افتد؛ اما این موضوع که طراحی لوگوی مسکات چه اصولی بسیار خاص و مهمی را دارد و تا چه اندازه  روی برندینگ محصولات  تأثیر بسیار زیادی می گذارد.

چه زمانی از مسکات لوگو استفاده مینمایند؟

اولین و مهم‌ترین هدفی که یک تیزر تبلیغاتی و یا یک بنر تبلیغاتی باید شما را به آن برساند، ماندگاری در ذهن بیننده می باشد. از این رو شرکت‌های بسیار بزرگ با استخدام چندین طراح  گرافیک و با صرف هزینه‌های بسیار زیادی که ایجاد می نماید به دنبال ایده‌هایی بسیار خاص می باشند که هرگز از یادهای مخاطبین فراموش نگردد.  به دلیل بسیار زیاد شدن  روش‌ها  در اکثر مورد هایی که گفتیک این پروژه‌ها با شکست بسیار زیادی روبرو شده اند و جایگاهی مناسبی در ذهن بیننده ندارند. استفاده از طرح‌های سه‌ بعدی یا طرح‌هایی  ایجاد کننده ی  یک سؤال در ذهن مخاطب از جمله‌ی این روش‌ها است که اخیرا مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار گرفته است.

مسکات لوگو  راه‌حلی بسیار ساده‌تر، ارزان‌تر و  صد برابر قدرتمندتر برای این روش بازاریابی می باشد. شما با طراحی مسکات برای برندینگ محصول یا خدمات خود، اگر از یک طراح بسیار حرفه ای و قابل، استفاده نمایید و معیارهای طراحی مسکات لوگو  را به خوبی رعایت نمایید، می‌توانید برای همیشه در ذهن مخاطبین خود ماندگار بمانید. 

به عنوان نمونه: از یک طراحی لوگو مسکات در ایران می‌توان به ایده پردازی  چیتوز موتوری  اشاره ای داشته باشیم؛ همچنین طرح عمو یادگار یکی از بهترین و موفق‌ترین نمونه‌های مسکات میباشد که برای همیشه داستان ایران رادیاتور را در ذهن افراد ماندگار کرده است.

بیشتر بخوانید مقاله مسکات لوگو چیست ؟ : قیمت طراحی لوگو

مسکات لوگو چیست

طراحی مسکات به چه شیوه ای است؟

طراحی مسکات برای برندهای بسیار مختلف نیازمند می باشد بع رعایت پارامترها و معیارهای بسیار مهمی که عدم دقت به این معیارها  پروژه‌ی شخصیت تبلیغاتی را با شکست بسیار زیادی روبرو می کند؛ در طراحی مسکات لوگو در درجه‌ی اول نوع برند خود را مشخص نمایید، برای مثال: استفاده از طرح یک دلقک برای طراحی شخصیت تبلیغاتیی یکی از ایده‌های عالی و اصلی می‌ باشد؛  اما آیا دلقک می‌تواند لوگوی بسیار ایده آلی برای شرکت تولید کننده‌ی لوازم خانگی بوده باشد؟

دومین معیاری که باید در طراحی لوگوی مسکات به آن توجهی بسیار اساسی داشته باشید، منحصربه‌فرد بودن می باشد. بدون این گزینه اقرار دادن نام مسکات روی طراحی شما خیلی معنایی ندارد. شباهت داشتن لوگوی  مسکات با شخصیت‌های تبلیغاتی برندهای دیگر  می‌تواند در جهت عکس رفتار نماید و برند شرکت  را بسیار خدشه‌دار نماید. از این رو  استفاده از المان‌های آماده نباید به وفور مورد استفاده باشد.

بیشتر بخوانید مقاله مسکات لوگو چیست ؟ : طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

مسکات لوگو چیست

مراحل طراحی مسکات لوگو چیست؟

هر روندی مراحل بسیار خاص خود را دارد؛ که به بهره برداری برسد و باعث کسب سود بسیار فراوانی برای شرکت و تقویت حوزه ی برندینگ گردد این مراحل عبارت است از:

  • مرحلهی اول

شخصیت مورد نظر خود را برای شروع کارتان انتخاب نمایید؛ برای انتخاب شخصیت تبلیغاتی  باید از میان سه گروه انتخابی را داشته باشید که عبارت است از :

          کاراکتر انسانی

کاراکتر انسانی  نمود یک فردی بسیار واقعی است و یا اصلاً ساخته و پرداخته‌ی ذهن یک طراح گرافیست بوده است و اصلا نمود واقعی ندارد. برند رستوران‌های کی‌اف‌سی از این نوع مسکات استفاده ای را کرده است. 

         کاراکتر حیوانی

برای انتخاب کاراکتر حیوانی بهتر است به نوع تولیدات شرکت یا کمپانی  نگاهی بیندازید. ارتباط میان کاراکتر و سایر محصولات مورد نظر  تأثیرگذاری بسیار زیادی را در محصول نهایی، چند برابر می نماید. برای نمونه صنایع لبنیاتی می‌توانند از کاراکتر گاو با ایجاد کردن خلاقیت های بسیار زیادی برای طراحی کاراکتر تبلیغاتی خود استفاده های بسیار زیادی داشته باشند؛  می‌توانید به نماد حیوانات  دقت بسیار زیادی  داشته باشید، برای مثال سگ نماد وفاداری می باشد، گربه اصالت را در ذهن بیننده تداعی می‌نماید. عقاب آزادی، شیر بزرگی و درندگی و خرگوش نماد سرعت می باشد با در نظر گرفتن این نماد ها و سمبل های حیوانات می توانید بسیار زیرکانه تر تصمیم به طراحی مسکات لوگو بگیرید.

          کاراکتر اشیاء

برای انتخاب این نوع کاراکتر نیز ایده‌های بسیار زیادی موجود می باشد.  کاراکتر اشیا در طراحی شخصیت های بسیار زیاد تبلیغاتی به دسته‌های بسیار مختلفی تقسیم بندی خواهند شد. می‌توانید از اشیاء برای ساختن بدن یک انسان یا هر طرح دیگری بهره مند شوید؛ استفاده از اشیاء سخنگو نیز یکی دیگر از ایده‌های بسیار پرطرفدار در ساخت شخصیت های تبلیغاتی در رسانه ها باشد.

بیشتر بخوانید مقاله مسکات لوگو چیست ؟ : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

مسکات لوگو چیست
  • مرحله دوم

به شخصیت‌ پردازی کاراکتر انتخابی خود بپردازید.

هرگز این را فراموش ننمایید که شخصیت تبلیغاتی  فراتر از یک لوگو یی بسیار معمولی می باشد و یا طرح‌ های تبلیغاتی رایج خواهد بود. این شخصیت باید دارای یک داستانی بسیار قوی بوده باشد و این داستان را به بیننده به خوبی القا کند. از این جهت در طراحی باید توانایی  این داستان‌ سرایی را درباره شخصیت انتخاب شده را به خوبی داشته باشید؛  پس بهتر می باشد از خود بپرسید که شخصیت طراحی شده ای که مد نظر دارید قرار است چه چیزی را به بیننده القا کند و چه ارتباطی با شرکت خواهد داشت؟

دست زدن به یک طراحی بدون چنین ایده پردازی این طرح را تبدیل به یک طرح معمولی می نماید به این مثال خوب دقت کنید: اگر دارای یک شرکت آموزشی می باشید، می‌توانید از طرح یک معلم و یا دانش‌آموز استفاده نمایید  چنین طرحی محتویات شغل  را به بیننده به خوبی القا می‌ کند، باید برای شخصیت تبلیغاتی خود احساسی را  تعریف نمایید، تبیین این احساسات به‌صورت بسیار مستقیمی به نوع کسب‌وکار باز خواهد گشت، مثلاً اگر تولید کننده لاستیک می باشید می‌توانید از احساساتی مانند با صلابت بودن و محکم بودن استفاده ای را داشته باشید. 

مسکات لوگو در ایران

هر چند در گذشته استفاده از شخصیت تبلیغاتی در ایران اصلا کاربردی نداشت و کمتر شرکتی به دنبال استفاده از این طرح‌ها برای تقویت حوزه ی برندینگ خود بوده است، ولی در حال حاضر شاهد همه‌گیر شدن این طرح‌ها در بین برندهای بسیار مختلفی می باشیم. برخی از مشهورترین مسکات‌های ایرانی را نام میبریم که عبارت است از:

  • خرس عمو یادگار شرکت ایران رادیاتور
  • طرح انیمیشنی بابا برقی شرکت برق
  • طرح لوگو خودکار بیک

 

استفاده از روش‌ها برای تبلیغات و ایده پردازی‌های بسیار جدید تأثیر بسیار زیادی برروی مخاطب خواهد گذاشت، برای جذابیت بسیار بیشتر کار ها از همین الان یک شخصیت کارتونی را تصور نمایید که  از این پس در هر جایی تداعی کننده برند یک محصول یا کمپانی می باشد. اگر آن را شخصیت‌پردازی کرده اید، مخاطبین و طرفداران محصولاتتان شروع به برقراری ارتباط بسیار زیادی با آن خواهند نمود.

 

نقش آبرنگ بهنرین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله مسکات لوگو چیست ؟ : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید