08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی

5/5
تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی

تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی

تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی بسیار مهم می باشد، نمی دانید که برای داشتن عکس هایی بسیار حرفه ای صنعتی از محصولات ، تنظیمات دوربین بسیار مهم می باشد. اصلا  مهم نمی باشد از چه دوربینی استفاده می نمایید: DSLR یا بدون آینه ، Canon یا Nikon ، شروع به عکاسی با حالت دستی یک قدمی بسیار بزرگ برای مبتدیان می باشد. تنظیم کاملا خودکار بسیار ساده می باشد. ISO ، دیافراگم یا سرعت شاتر را خود دوربین حق انتخاب را دارد، ولی باید پارامترهای دوربین را به خوبی خودتان کنترل نمایید تا بتوانید بهترین عکس های صنعتی  را از محصولات مد نظر سایر پروژه ها  داشته باشید.

نحوه تنظیم ISO ، دیافراگم ، سرعت شاتر برای تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی از محصولات

 تمام تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی در شرایط بسیار مختلف نوری بر کیفیت عکس های صنعتی تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. تنظیمات ISO  در دوربین ها برای عکاسی صنعتی حساسیت به نور را تنظیم می نماید ، دیافراگم تعیین می نماید که چه مقدار نور وارد شود و سرعت شاتر در دوربین ها نشان دهنده ی  این مورد می باشد که سنسور دوربین تا چقدر در معرض نور خواهد بود.

به عنوان نمونه: دقت نمایید با استفاده از Canon EOS 80d و  Fotodiox Pro lightbox ، به شما نشان می دهیم به چه صورت تنظيمات این  دوربين را براي عکاسی از محصولات تنظیم نمایید و از آنها عکس هاي صنعتی حرفه اي ثبت نمایید. اگر دوربین دیگری برای ثبت عکس های صنعتی خود  دارید ، هیچ مشکلی پیش رو ندارید! اگر روی حالت دستی باشد ، تنظیمات مشابهی را دارید.

  • ISO را کم نمایید:

به معنی حساسیت سنسور دوربین به نور می باشد، اگر عدد آن بسیار کم تر بوده باشد ، حساسیت بسیار کمتری را خواهید داشت و برای گرفتن عکس به زمان بسیار بیشتری نیاز پیدا می کنید. اگر مایل هستید در نوری بسیار کم عکس صنعتی داشته باشید یا بسیار سریعتر عکس بگیرید ، ISO را تا آنجایی که می توانید بسیار افزایش دهید، در این روشی که گفتیم، عکس ها به صورت دانه دار (با نویز دار) می باشند؛ اندازه ی ISO  بین 100 تا 3200 می باشد، برای جلوگیری بهتر و هر چه بیشتر از نویز تصویری که می خواهید ثبت نمایید؛ از کمترین ISO استفاده نمایید.

دوربین  را بر روی سه پایه تنظیم نمایید و زمانیکه تنظیمات نور دوربین را تنظیم نموده اید، به محصول نگاهی بیندازید. با کمترین ISO شروع کرده اید درست است ؟و سپس به آرامی آن را زیاد کنید تا محصول به درستی روشن گردد. این کار را مطابق با روشنایی استودیو  تنظیم نمایید. به عنوان مثال: عدد 100 را انتخاب کرده ومحیط را روشن نمایید ، تا با یک ISO ی کم به یک عکس واضح و بدون نویز را داشته باشید.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی
  • عدد دیافراگم را زیاد کنید:

در دوربین ها دیافراگم میزان نور کاملا عبوری از لنز به دوربین را به خوبی کنترل می نماید و عمق میدان یک تصویر را مشخص خواهد کرد. عمق میدان مقداری از عکس است که قسمت های جلویی آن، شارپ تر از قسمت های انتهایی عکس خواهند بود.

دیافراگم توسط سیستم F-stop اندازه گیری خواهد شد و  از F1 تا F22 متغیر خواهد بود اگر عدد آن بسیار کم بوده باشد به این معنی خواهد بود که می توانید مقداری بسیار بیشتری نور را به دوربین وارد نمایید و سرعت شاتر بسیار سریعتر می باشد؛ پایین آمدن F-stops عمق میدان بسیار کمتری تولید می نماید، این امکان را خواهد داد تا بر جزئیات بسیار خاص فوکوس نمایید و پس زمینه تار را داشته باشید.

سرعت شاتر در عکس برداری از محصول هیچ مشکلی نخواهد داشت، به این علت دوربین را برای عکس برداری روی یک سه پایه قرار خواهند داد و نور آن ثابت می باشد. برای داشتن فوکوسی بسیار کامل ، F-stop  را تا حد بسیاری بالا ببرید برای نمونه:  F16 ، F22.

  • سرعت شاتر را سریع تنظیم کنید:

سرعت شاتر یا ” زمان اکسپوژر” یعنی:  که چه مقدار زمان  طول خواهد کشید که سنسور دوربین در هنگام عکاسی صنعتی در معرض نور باشد، به معنی سرعت باز و بسته شدن شاتر می باشد. سرعت شاتر سریع موجب خواهد شد یک محصول ساکن تر بنظر برسد و سرعت آهسته شاتر منجر به تاری حرکت یا موشن بلور گردد. سرعت شاتر در عکاسی لند اسکیپ ، ورزش و طبیعت نقش اساسی را خواهد داشت، به این علت: این عکس ها حرکت را پدیدار خواهند کرد.

عکاسان می توانند با دوربین در دست خود، حرکت را تداعی نمایند؛ اگر عکاسی  صنعتی شغل شما است دیگر نیازی نیست به تارشدن تصویر یا لرزش دوربین فکرتان را درگیر نمایید، به این علت دوربین شما روی یک سه پایه قرار بدهید و جسم ساکن می مانید. این به این معنی می باشد که در این حالت می توانید از سرعت شاتر را بسیار آهسته تر استفاده نمایید و عکس هایی بسیار شارپ را داشته باشید.

اگر در یک استودیو با یک سه پایه عکس برداری می نمایید، از یک تنظیم پایین مانند 13/1 استفاده نمایید، به این علت که نور بسیار بیشتری به دوربین وارد می نماید؛ اگر عکاسی صنعتی از محصولات لایف استایل را با مدل انجام خواهید داد، ممکن می باشد مجبور باشید سرعت شاتر را به دلیل حرکت کردن بسیار زیاد، بیشتر نمایید. در این صورت دوربین را در دست  نگه داشته، سرعت شاتر کمتر از 60/1 ثانیه بسیار آهسته تر خواهد بود و حتی با یک تثبیت کننده داخلی تصویر نیز تاری را دارید.

پیشنهادات مطالعه در مقاله تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی
  • Mode برای تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی:

برای عکاسی صنعتی، توصیه می نماییم که با حالت Manual عکس برداری نمایید. حالت های دیگری مانند:  Aperture Priority و Automatic نیز وجود خواهد داشت؛ با استفاده از حالت Aperture Priority می توانید عدد دیافراگم را انتخاب نمایید و به طور خودکار ISO و سرعت شاتر مطابق آن تنظیم نمایید، می توانید از این حالت در فضای باز با نور کاملاً متفاوتی را  استفاده نمایید و به سرعت عمق میدان را تنظیم کرد و روی  فوکوس بسیار خاصی را داشته باشید، در حالت Automatic ، دوربین دیافراگم، ISO و سرعت شاتر را تنظیم می نمایید. با حالت بسیار دستی، را خواهید داشت همه چیز را در عکس خود مدیریت نمایید.

اگر تنظیمات را به درستی درک نمایید، به تصاویر بسیار فوق العاده و با کیفیتی دست می یابید. بدانید  اگر از تنظیماتی بسیار ایده آل دوربین برای عکاسی صنعتی محصولات استفاده نموده اید ، نتیجه ی نهایی این کار به ویرایشی بسیار حرفه ای نیازمند می باشد.این فرایند نیاز به دانش و مهارت بسیار خاصی دارد.

  • از فرمت RAW برای ویرایش عکس استفاده نمایید:

هنگامی که شاتر را میزنید ، دوربین با یک فرمت بسیار منحصر بفرد، تصویر را روی کارت حافظه ذخیره می نماید. به عنوان یک قاعده ی بسیار کلی ، اندازه عکس ذخیره شده را انتخاب می نمایید، فایل های RAW با کیفیت ترین فایل ها می باشند، بنابراین قطعاً باید این فرمت را انتخاب نمایید.

گزینه “Daylight” نیز کمی به چشم انداز واقع بینانه نزدیک است ، اما خیلی زرد است.

باید به یاد داشته باشید که عکاس باید تجهیزات را با خورشید تطبیق می دهد. امروزه کیت های مختلف نورپردازی عکس وجود دارد که ممکن است کار شما را بسیار ساده تر کند، چون این امکان را به شما می دهد تا نور را کنترل کنید.علاوه بر این ، فرصت عکسبرداری بیشتری را به شما می دهد زیرا ممکن است بخواهید در هر ساعت از شبانه روز کار کنید و فرصت نداشته باشید که صبر کنید که نور برای عکاسی مناسب شود.

پیشنهادات مطالعه در مقاله تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

تنظیمات دوربین در عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید