08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

مزایای سئو چیست

5/5
مزایای سئو چیست

مزایای سئو چیست ؟

مزایای سئو چیست؟! پیش از اینکه به پاسخ این سوال بیندیشیم، باید با مفهوم سئو و اهمیت آن آشنا شوید. بطورکلی سئو سایت به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل می باشد؛ درواقع، سئو مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌هاست که در صورت اجرای صحیح، منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) شده و موجب افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد داغ مطالعه : مزایای طراحی سایت

 

اهمیت و مزایای سئو برای مشاغل چیست؟

باتوجه به سرعت چشمگیر پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن روزافزون جهان امروزی، اینترنت دنیای تجارت و درآمدزایی امروز را نیز در برگرفته و حضور فعال کسب و کار ها در این میان، بیش از پیش اهمیت یافته است. اهمیت این موضوع از آنجایی مشخص می شود که درصد بسیار بالایی از خرید و فروش های فعلی در بستر اینترنت انجام شده و عدم حضور کسب و کارها در این فضا تنها موجب از دست دادن مشتریان و در نهایت ورشکستگی آنها خواهد شد. در ادامه این مبحث به بررسی مزایای سئو برای کسب و کارها و درآمدزایی آنها می پردازیم.

اهمیت و مزایای سئو برای بهبود کسب و کارها عبارتند از:

1- امروزه افراد زیادی برای خرید محصول و دریافت خدمات مدنظر خود به گوگل مراجعه می کنند!

نکته ی جالبی که در خصوص قدرت دنیای اینترنت وجود دارد، این است که در این فضا، همواره بیش از 2 میلیارد نفر آنلاین بوده و از خدمات مجازی استفاده می کنند. به بیان دقیق تر، 93 درصد از فعالیت های آنلاین از موتورهای جستجو آغاز شده و روزانه بیش 40 هزار جستجو در ثانیه و 3.5 میلیارد جستجو  توسط افراد در سراسر دنیا انجام می شود. با یک نگاه ساده به این آمار و توجه به رشد روزافزون آن به راحتی می توان فهمید که چه فرصتی برای درآمدزایی اینترنتی مشاغل در دست بوده و بسیاری از آن بی بهره مانده اند. درواقع، این آمارهای عجیب و غریب و سرسام آور، گویای این است که میلیون ها فرصت برای کسب و کار شما وجود دارد. در این بین، یکی از اصلی ترین مزایای سئو این خواهد بود که مشتریان و مخاطبین خاص شما هر روز و به دلایل مختلفی از موتورهای جستجو استفاده می کنند و این فرصتی است که می بایست آن را غنیمت بشمرید و خود را در معرض دید آنها قرار دهید.

مزایای سئو چیست

3- از اصلی ترین مزایای سئو، بالا بودن کیفیت جذب ورودی هاست!

دلیل اینکه ترافیک موتورهای جستجو برای شما بهترین ترافیک می باشند، این است که همواره افراد زیادی از سراسر کشور و حتی دنیا به دنبال محصول یا خدماتی هستند که از جانب شما ارائه می شود، و انها با سرچ در گوگل سریعا شما را پیدا کرده و از خدمات شما استفاده خواهند کرد. بنابراین شما می توانید با بهینه سازی سئو سایت برای موتورهای جستجو، ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کرده و مشتریان خود را بطور قابل توجهی افزایش دهید. نکته جذاب تر در سئوی سایت این است: سئو به دنبال راهکاری است که شما نیازی به تبلیغات برای فروش محصولات یا خدمات خود نداشته باشید و با کمترین هزینه و با تلاض خود بتوانید خود را به مخاطبین خود معرفی کنید. همین موضوع دلیلی شده است که صنعت سئو را به صنعتی ارزشمند تبدیل کرده است.

 

3- نرخ تبدیل کاربران ورودی از سئو به مشتری بسیار زیاد است.

به جرئت می توان گفت که ترافیک دریافتی از موتورهای جستجو دارای بالاترین نرخ تبدیل به مشتری نهایی برای اکثر وبسایت های بیزینس هاست. دقت داشته باشید که با استفاده از تثبیت موقعیت خودتان در موتورهای جستجو، می توانید مشتریان زیادی را جذب کرده و موقعیت های بیشتری برای پیشرفت و سودآوری کسب و کارتان ایجاد کنید. در واقع کارایی سئو در این است که بازدید وب سایت شما به صورت هدفمند افزایش داده و هنگامی که کاربر وارد صفحه ی شما می شود، همان کاری را انجام می دهد که شما پیش از این برای آنها طراحی کرده بودید. در حقیقت، این مورد یکی از مهمترین مزیت های سئو در بین دیگر مزایای سئو است.

مزایای سئو چیست

4- سئو فروش شما را چندین برابر خواهد کرد.

در این شکی نیست که اگر سایتی مناسب و محصولات و خدماتی با کیفیت و قابل اعتماد داشته باشید، بطور قطع، سئو فروش و سودآوری شما را چندین برابر کرده و موجب شهرت و ارتقای کسب و کارشما نسبت به سایر رقبایتان خواهد شد. برای این منظور، لازم است تا پس از طراحی و بهبود سایت خود، بر روی بهترین استراتژی های سئو سرمایه گذاری کرده تا از مزایای سئو بهره مند شوید. با داشتن یک کمپین حرفه ای سئوی، کسب و کار شما در دنیای تجارت آنلاین حرفی برای گفتن داشته و سودآوری شما را چندین برابر خواهد شد.

 

5- افزایش اعتبار کسب و کار، از مهمترین مزایای سئو می باشد.

بطورکلی ثبت و حضور سایت شما در گوگل نشان از حرفه ای بودن شما خواهد بود. همچنین، مردم همواره به ابرسایت گوگل اعتماد داشته و بسیاری در طول روز شاید بارها از آن استفاده کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند. با کسب رتبه ی بالا در گوگل و دیگر موتورهای جستجو در بین مخاطبین خود اعتبار و اعتماد کسب خواهید کرد. چراکه طبق آمارها 37 درصد از کلیک های صورت گرفته در موتورهای جستجو مربوط به وب سایت های با رتبه بالا می باشد.

 

6- سودآوری سئو هزاران برابر هزینه آن خواهد بود.

بطورکلی، سئو رایگان است و تمام معیار پیشرفت آن، تلاش و کیفیت است. در حقیقت، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجویی مانند گوگل به مراتب بسیار بسیار ارزانتر از انجام تبلیغات و روش های مختلف بازاریابی برای خرید مشتریان می باشد. شاید تنها هزینه ای که در قبال سئو مجبور به پرداخت آن خواهید بود، هزینه ها و دستمزدیست که در قبال اجرای استراتژی های سئو باید به مجری سئو سایت خود پرداخت کنید. درواقع، به جز تجربه در کدنویسی وب سایت و الگوریتم های گوگل، شما به یک شرکت معتبر و قابل اعتماد برای بهبود رتبه سایت خود نیاز خواهید داشت. همچنین ممکن است برای بهبود رتبه سئو سایت از تبلیغات دیجیتالی استفاده کنید که این مضمون نیز شامل هزینه خواهد بود.

برای این منظور می توانید از مشاورین دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان سئو نقش آبرنگ کمک بگیرید. لازم به ذکر است که شرکت نقش آبرنگ جهت رفاه حال مخاطبین خود، امکان مشاوره و همچنین آنالیز سئو رایگان سایت شما را در دستورکار خود قرار داده است. شما عزیزان برای استفاده از این امکان، می توانید با شماره 03131323008 تماس بگیرید.

هزینه خدمات سئو در اصفهان

7- هزینه های تبلیغاتی در سئو بسیار منصفانه و مناسب است

به مرور و با فعالیت های حرفه ای و صحیح می توانید رتبه فوق العاده ای از سئو را کسب کرده و در نتایج نخست گوگل قرار بگیرید، در این صورت نیازی به تبلیغات خاصی نخواهید داشت و حتی در بسیاری از مواقع ممکن است سفارش تبلیغ سایت های دیگر را گرفته و از این طریق نیز درآمدزایی کنید؛ درغیر این صورت، اگر به تازگی سئو سایت خود را شروع کرده اید، برای حضور فوری در صفحات گوگل مجبور به اخذ تبلیغات خواهید بود.

در مبحث سئوی سایت، این بستر از نظر هزینه ها مقرون به صرفه تر از تبلیغات مختلف می باشد. بنابراین با اطمینان از اینکه به دنبال رشد و رونق کسب و کار خود هستید، کمپین تبلیغات گوگل خود را راه اندازی کرده و یا حتی با تلاش و بکارگیری استراتژی های سئو، با کسب رتبه خوب در سئوی سایت، نتایج بهتری به دست آورید و از مزایای سئو بهره مند شوید. لازم به ذکر است که یک استراتژی اصولی و حرفه ای بهینه سازی سایت به شما کمک می کند تا پول های تبلیغاتی و بودجه های خود در این بخش را کاهش دهید و کارآمدتر به سرمایه گذاری بپردازد.

 

8- با سئو، پیشرفت کسب و کارشما در هرلحظه ادامه دار خواهد بود.

دقت داشته باشید که سئو فرآیندی شبانه روزی، 24 ساعته و در تمام روزهای سال می باشد. این بدین معناست که سئو محدودیت زمانی نظیر روزهای تعطیل، ساعت های دیرهنگام و.. نداشته و بصورت مداوم درحال پیشرفت و ارائه خدمات است. بنابراین سئو همیشه برقرار بوده و رنکینگ وب سایت شما یک شبه ناپدید نخواهد شد.

 

9- سئو یک استراتژی بلندمدت می باشد.

بطورکلی، بصورت استاندارد، سئو یک فرآیند بلند مدت بوده و بسته به رقبا و میزان فعالیت مورد نیاز، این فرآیند ممکن است 6 الی 12 ماه زمان نیاز داشته باشد. اما نکته قابل توجه این است که همین زمان یا حتی بیشتر از آن نیز برای از دست دادن رتبه ی شما در موتورهای جستجو نیاز است که می تواند مزیتی بزرگتر برای شما محسوب شود. البته توجه داشته باشید، هنگامی که استراتژی مناسبی برای دریافت رتبه های بالاتر پیدا کردید، احتمال بسیار کمی وجود خواهد داشت که رتبه شما سقوط کند. این مسأله از سویی با توجه به افزایش رقابت ها در بین الگوریتم های جستجوگر معروف مانند گوگل برجسته تر شده است و به راحتی امکان کاهش رتبه ی شما وجود نخواهد داشت.

مزایای سئو چیست

10- سئو آمار بازدید وب سایت شما را افزایش می دهد.

همانطور که قدرت وب سایت شما با موتورهای جستجو افزایش می یابد، چند اتفاق خوب دیگر نیز رخ داده و  رتبه سایت شما در گوگل افزایش پیدا خواهد کرد. محتوای سایت و شرحی از خدمات و محصولات شما با احتمال بیشتری در گوگل یافت خواهد شد. با استفاده از سئو، مشتریان جدید و بازدید بیشتری از موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد. علاوه بر این بازدید کنندگان وب سایت شما احتمالاً وب سایت شما را به دوستان خود نیز معرفی می‌کنند و این امر به مرور موجب شهرت و سودآوری شما خواهد شد.

11- سئو می تواند کسب‌وکارهای نوپا را با شرکت‌های بزرگ‌تر هم‌پا کند.

بسیاری از کسب و کارهای نوپا درحالت عادی از شهرت و ارتباطات رقبای باسابقه تر خود برخوردار نبوده و در بسیاری از مواقع نمی توانند به گرد پای آنان هم برسند. اما در دنیای امروز، سئو ابزاری شده است که به شرکت های نوپا و حتی بسیار کوچک کمک میکنند تا هم پای تجارت های بزرگ در صنعت خود پیشرفت کرده و مشتریان زیادی را جذب کنند. همچنین لازم به ذکر است که شرکت های بزرگتر توانایی تبلیغات بسیار هزینه بر را داشته، اما شما می توانید با اتخاذ استراتژی هوشمندانه سئو، هزینه های کمتری را مشمول شده و مشتریان خود را بدست آورید.

12- سئو به شما کمک می کند تا بازارهای جدید را تصاحب کنید.

هنگامی که وب سایت شما بهینه سازی شده باشد، می توانید وب سایت خود را بیشتر توسعه دهید تا سایر کلمات کلیدی مورد نظر کاربران را نیز هدف قرار دهید. کلمات کلیدی که انتخاب می کنید می تواند محصولات یا خدمات جدیدی باشد که قرار است به مخاطبین و مشتریانتان ارائه دهید. شما می توانید در موتورهای جستجو برای دستیابی به بازدید بیشتر، موضوعات جدیدی را هدف گرفته و آنها را برای به دست آوردن و ورود به بازارهای جدید به کاربران ارائه دهید.

13- رقابت سئو در آینده سخت‌تر و گران‌تر خواهد شد. هم‌اکنون شروع کنید.

با توجه به ارزش بالای سئو و جلب توجه کسب و کارهای دیگر، پیش بینی می شود تا چند سال دیگر، هزینه موردنیاز برای بهینه‌سازی وب‌سایت بسیار بالا برود. هزینه های پرداخت شده و میزان بودجه های تخصیص داده شده به سئو در حال سبقت از بودجه های تبلیغات آنلاین برای شرکت و کسب و کارهاست.

سئو به یک دلیل در حال رشد و ارتقاست. شاید آن یک دلیل هم این است که این روند برای کسب و کارها مفید است. کسب و کار شما یک فرصت فوق العاده برای رشد و جهش با استفاده از سئو در اختیار دارد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید