08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی کاتالوگ صنعتی

5/5
طراحی کاتالوگ صنعتی

طراحی کاتالوگ صنعتی

طراحی کاتالوگ صنعتی می‌تواند به عنوان یک ابزار موفق بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی شما عمل کرده و محصولات و خدمات شما را تا حد زیادی ارتقا دهد. بنابر اهمیت و کاربرد کاتالوگ و همچنین تاثیرگذاری او در معرفی و ارائه خدمات و محصولات، بهره مندی از این ابزار نه تنها موجب ارتقای فروش و سودآوری شما شده بلکه شِمای حرفه ای تری را به کسب و کار شما خواهد بخشید؛ مزایای طراحی کاتالوگ به قدری است که در دنیای تبلیغات و تجارت مدرن، کمتر کسب و کاری است که کاتالوگ اختصاصی خود را نداشته باشد. کاتالوگ نه تنها برای بیزینس های صنعتی، بلکه برای تمامی حوزه های کاری طراحی و چاپ خواهد شد. به جرئت می توان گفت که تمامی کسب و کارهای موفق برای بهبود روند بازاریابی و ارتباط گیری موثر با مشتریان خود، طراحی و چاپ کاتالوگ را به عنوان ابزاری مهم در استراتژی های تبلیغاتی خود، در دستورکار خود قرار داده اند.

بنابر تفاسیری که از مزایا و کاربرد کاتالوگ و همچنین تاثیرگذاری مستقیم آن در معرفی و ارائه خدمات و محصولات تجارت گفته شد، نه تنها طراحی کاتالوگ صنعتی، بلکه طراحی انواع کاتالوگ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به صورت کاملا تخصصی انجام شود. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که، طراحی و چاپ کاتالوگ نشان دهنده حرفه ای بودن و تخصص شما در حوزه کاری خود خواهد بود. به یادداشته باشید که کوچکترین عناصر و ابزارهای تبلیغاتی گامی مهم برای موفقیت کسب و کار شما خواهند بود؛ پس برای طراحی کاتالوگ حرفه ای  به دنبال متخصصینی باشید که نه تنها یک طراحی بی نقص داشته باشند بلکه تمام نیازهای چاپی شما را رفع کند. با تمام این نکات، هنگام انتخاب یک شرکت طراحی کاتالوگ صنعتی، بهتر است تا چند نکته مهم دیگر را  نیز مد نظر قرار دهید. در ادامه به تمامی نکات طلایی سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی کاتالوگ صنعتی

اهمیت طراحی کاتالوگ صنعتی

دنیای تجارت امروزی بر پایه تبلیغات، ارتباطات و قدرت رسانه استوار است. بنابر این اصل، به راحتی می توان گفت که تجارت هایی موفق خواهند بود که از تمامی فرصت ها استفاده کرده و با برنامه ریزی و مدیریت استراتژی های تبلیغاتی، روند بازاریابی و سودآوری خود را بهبود دهند. در این میان، به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین و حتی ملزوم ترین ابزارهای تبلیغاتی، می توان به “کاتالوگ” اشاره داشت که تاثیر بسزایی در معرفی و ارائه خدمات و محصولات بیزینس ها خواهد داشت. باتوجه به تاثیر قابل توجه کاتالوگ در کسب و کارها، کسانی که قصد طراحی کاتالوگ‌ صنعتی را برای بهبود فروش و سودآوری خود دارند، لازم است تا از اصول طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای و همچنین معیار های تاثیرگذار در کیفیت و حتی قیمت آن مطلع بوده و با دیدی بازتر برای سفارش آن اقدام کنند.

طراحی کاتالوگ صنعتی چه تاثیری در سودآوری کسب  کارها خواهد داشت؟

طراحی کاتالوگ ‌صنعتی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی عمل خواهد کرد که نه تنها در فضاهای فیزیکی بلکه در فضای مجازی و تجارت الکترونیک نیز کاربرد داشته و مورداستفاده قرار می‌گیرند. در کلامی گویا، کاتالوگ ابزاریست که اولین تصویر از محصولات شما را با اطلاعاتی خلاصه و در عین حال جامع به مشتریان شما نشان داده و در صورت طراحی و چاپ حرفه ای می توانند، آن ها را برای سفارش و خریداری محصولات ترغیب کند. به این صورت که کاتالوگ صنعتی مشتریان شما را متقاعد می‌کند تا از محصولات کسب‌وکار شما خریداری کنند. همچنین جالب است بدانید که از لحاظ روان شناختی نیز اثرات برخی رسانه ‌های چاپی مانند کاتالوگ صنعتی در طولانی‌ مدت بر روی مشتریان ثابت‌ شده است.

طراحی کاتالوگ صنعتی در اصفهان

اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

  • تعیین مخاطبین هدف

از اصول اولیه طراحی کاتالوگ صنعتی تعیین هدف، نوع مشتری و نوع قالب اصلی کار می باشد. در مورد نوع مشتری و مخاطبین هدف باید به این توجه داشت که مخاطبین و مشتریان کسب و کار چه قشری از جامعه بوده و حتی چه ویژگی های شخصیتی دارند، راکه نحوه ارائه اطلاعات و بطورکلی طراحی و چاپ کاتالوگ بر اساس مخاطبین مختلف، متفاوت خواهد بود؛ این به این دلیل است که  طراحی کاتالوگ شما باید با توجه به روحیات و سبک سلیقه ای افراد انجام گیرد. به عنوان مثال برای مخاطبان میانسال بهتر است طراحی کاتالوگ بطور مختصر و به سبک کلاسیک انجام گیرد و در مقابل، برای مشترین و مخاطبان جوان، توصیه می شود از طراحی مدرن و ترکیب رنگ هایی زیبا و هیجانی تر در طراحی آن به کار گرفته شود. و حتی مخاطبین ما شامل هر دو گروه باشند، طراحی باید به گونه ای تخصصی و حرفه ای صورت گیرد که هر دو گروه را شامل شود.

عکاسی صنعتی از محصولات، خط تولید و یا خدمات شما اصلی ترین عنصر گرافیکی می باشد در کاتالوگ شما به چاپ خواهد رسید. از آنجایی که اکثر تمرکز و اشتیاق افراد در مطالعه کاتالوگ ها روی عکس ها و تصاویر  آن می باشد، کیفیت و حرفه ای بودن این اِلمان های گرافیکی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. توجه داشته باشید که عکاسی صنعتی مستلزم تیمی متخصص و مجرب می باشد که با پیاده کردن تکنیک هایی ویژه کیفیتی چشمگیر را در تصویر مورد نظر ایجاد می کند که در هنگام چاپ نیز با همان کیفیت خواهد بود. به راحتی می توان گفت که اصلی ترین و تاثیرگذار ترین عنصر در طراحی کاتالوگ صنعتی، تصاویر آن خواهد بود؛ پس دقت داشته باشید که عدم کیفیت و زیبایی این عکس ها نه تنها موجب فروش شما نخواهد شد بلکه به عنوان تبلیغی ضد شما عمل کرده و از اعتبار شما خواهد کاست.

  • انتخاب رنگ کاتالوگ صنعتی

یکی دیگر از مهمترین اصول طراحی کاتالوگ صنعتی به کارگیری ترکیب رنگ هایی متناسب برای چاپ خواهد بود. در طراحی کاتالوگ صنعتی اساسا بهتر است که از ترکیب رنگ سازمانی و یا رنگ های آرام بخش و گرم متناسب با نشان تجاری کسب و کار مورد نظر، استفاده شود. درواقع، ایده پردازی و خلاقیت طراح در چینش محتوا و بکارگیری هارمونی رنگ ها در طراحی صفحات داخلی کاتالوگ از رموز موفقیت و جذابیت آن می باشد.

  • طراحی جلد کاتالوگ صنعتی

از آنجایی که جلد کاتالوگ اولین تصویر از محتوای آن خواهد بود، از مهمترین قسمت های طراحی کاتالوگ صنعتی می باشد؛ به همین دلیل، طراح باید دقت ویژه ای در ترکیب و صفحه آرایی آن داشته و طراحی آن را به زیباترین حالت ممکن انجام دهد. در طراحی جلد کاتالوگ های اختصاصی، نمایش لوگو و نشان تجاری به همراه رنگ بندی متتناسب، میتواند تاثیرگذار بوده و ظاهری زیبا و حرفه ای را به ان ببخشد.

طراحی کاتالوگ صنعتی در اصفهان
  • نحوه ثبت اطلاعات و نوشتار

محتوای نوشتاری و اطلاعت درج شده در کاتالوگ می بایست روان و قابل فهم باشد و هر شخصی با هر رده سنی بتواند براحتی مفهوم جملات را درک کند. همچنین توضیحات واطلاعات محصولات و یا خدمات ذکر شده در کاتالوگ باید به نحوی خلاصه و در عین حال کامل و جامع ذکر شده و اطلاعات مورد نیاز مشتریان را شامل شود.

  • جنس کاتالوگ

جنس کاتالوگ نقش مهمی را در زیبایی ظاهری و کیفیت چاپ آن خواهد داشت. برای مثال از رایج ترین جنس های کاتالوگ مورد استفاده، می توان به گلاسه 300 گرم یا گلاسه 175 گرم با روکش هایی متفاوت مانند uv براق ، سلفون براق ، سلفون مات و دیگر موارد از این قبیل اشاره کرد.

  • سایز و اندازه کاتالوگ صنعتی

کاتالوگ ها در دو سایز متفاوت A4 و A5 طراحی و چاپ می شوند. معمولا تعداد صفحات کاتالوگ  در انواع 12 صفحه، 16 صفحه ای، 20 صفحه ای و 24 صفحه ای به چاپ می رسند. با این حال، بسیاری از مشتریان کاتالوگ‌هایی با اندازه‌های گوناگون سفارش می ‌دهند. با اینکه، اندازه استاندارد برای کاتالوگ A4 و A5 است، اما طراحی و چاپ کاتالوگ در سایز های دیگر می تواند به منحصر به فرد نشان دادن کاتالوگ شما کمک کند.

  • طراحی خلاقانه کاتالوگ صنعتی

بطورکلی اصلی ترین هدف و اولویت اول طراحی کاتالوگ‌ صنعتی فروش است، به همین دلیل، برای موفقیت خود، لازم است تا کاتالوگ‌ شما بسیار جذاب باشد. یکی از راه‌های طراحی که باعث جذاب‌تر شدن آن می‌شود، بهره بردن از خلاقیت و بازی کردن با رنگ و فونت‌های طراحی و تنوع در ظاهر متون است.

  • چاپ کاتالوگ صنعتی

پس از طراحی کاتالوگ، چاپ کاتالوگ در زیبایی و کیفیت نهایی آن نفش بسزایی را ایفا خواهد کرد. برای چاپ کاتالوگ، می‌توانید از یکی از پرینترهای جوهرافشان که توانایی چاپ روی دیسک‌های مخصوص را دارند، استفاده کنید. این پرینترها ارزان اما دارای دو نقص هستند. اول این که که هزینه جوهر این چاپگرها بالاست و دومی عدم پایداری است. اکثر جوهرها بر پایه آب هستند و اگر آن ها مرطوب باشند، به‌سختی می‌توانید آن‌ها را پاک‌کنید. در مقابل، چاپ دیجیتالی قرار دارد که در این روش فناوری چاپ رنگی راحت‌تر شده است و این تقاضا برای چهار رنگ چاپ دیجیتال است که درنهایت چاپ کارآمدتری را به همراه خواهد داشت.

طراحی کاتالوگ صنعتی

مهم‌ترین ویژگی‌ها در طراحی کاتالوگ صنعتی

یکی از ویژگی های مهم در طراحی کاتالوگ حرفه ای، برخورداری آن از هارمونی و تناسب رنگی مناسب می باشد. به‌عنوان‌ مثال در طراحی کاتالوگ‌ های تبلیغاتی در حوزه های کاری کودکان، باید از رنگ های شاد و کودکانه استفاده شود تا نظر این گروه از مخاطبین را جلب کرده و آنها را برای مطالعه کاتالوگ کنجکاو و در نهایت برای خرید محصولات ترغیب کند.اما در مقابل در انتخاب رنگ‌ کاتالوگ‌های متناسب برای حوزه  طلا و جواهر بهتر است از رنگهای ملایم‌تر استفاده شود.

 همچنین در طراحی کاتالوگ صنعتی حرفه ‌ای دقت داشته باشید که از نوشتن اطلاعات اضافی خودداری و تنها اطلاعات مهم و ضوروری را درج کنید تا خواننده در کمترین زمان ممکن بتواند اطلاعات لازم را مطالعه کند.

استفاده از فونت مناسب در طراحی کاتالوگ صنعتی پیشرفته یکی از ملزومات طراحی آن خواهد بود.

برای مثال، در طراحی کاتالوگ‌ های حرفه‌ای، توصیه می شود تنها از یک فونت یا نهایتاً دو فونت استفاده شود. به این صورت که برای عنوان‌ها از یک فونت و برای بخش‌های دیگر از یک فونت دیگر استفاده شود. این کار باعث می‌شود که هماهنگی بین بافت‌های متن به‌خوبی حفظ شده و ظاهر حرفه ای تری را برای کاتالوگ به دنبال داشته باشد. همچنین بهتر است برای محصولات جدید تخفیف جزئی را در نظر گرفته و عکس آن محصول بزرگ ‌تر چاپ شود تا بیشتر دیده شده و بازدهی بیشتری نیز داشته باشد.

طراحی کاتالوگ صنعتی در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ در اصفهان اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ در اصفهان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران ما به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید