08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

مراحل طراحی سایت چیست؟

5/5
مراحل طراحی سایت چیست؟

مراحل طراحی سایت چیست؟

مراحل طراحی سایت چیست؟ میدانیم در طی چند سال اخیر کسب و کارهای سنتی رفته رفته کم رنگ تر می شوند و برعکس ماجرا فروش آنلاین از سایت ها و سایر نرم افزار های اینترنتی  و یا به طور کلی کسب و کار های اینرترنتی به شدت رونق گرفته است . روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق گوگل نیازهایشان را جستو جو می کنند، اضافه می‌شود از این جهت است که بیل گیس می گوید: اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد.

این تغییر مسیر فرایند اقتصادی از کسب و کار سنتی به کسب و کار اینترنتی دلیل رونق پیداکردن طراحی سایت شده است.  تاریخچه ی طراحی سایت (وب سایت) ازاین قرار است: سر تیموتی جان برنرز-لی فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد  با اختراع  اولین وب سایت در سال۱۹۹۱، نام خود را به  عنوان مخترع  وب در تاریخ به ثبت رساند و به  پدر علوم  فناوری وب مشهور شد، به اعتقاد او اینترنت منعکس‌کننده بشریت است.

مراحل طراحی سایت  در نخستین وب سایت این چنین بود: از ابر متن و ارتباط برای ارسال ایمیل (پست الکترونیک) استفاده شده بود و متن هیچ‌گونه گرافیک، تصویر و حتی رنگ‌بندی هم به کارنرفته بود و جالب این جاست که این وب سایت هنوز هم در دسترس است. وب سایت  یک شبکه جهانی و زیر مجموعه اینترنت است و شامل صفحاتی است که با استفاده از مرورگر شما میتوانید استفاده کنید. بر خلاف تصور مردم اینترنت و  وب اصلا مشابه هم نیستند به این صورت که اینترنت به مجموعه ای از سرور ها اشاره دارد که باعث به اشتراگ گذاری اطلاعات مختلف روی وب میشود اینترنت معقوله ای جداست که وب سایت ها برای نمایش اطلاعاتشان به آن متصل هستند.

پیشنهاد داغ مطالعه : مزایای طراحی سایت

 

مراحل طراحی سایت چیست؟

با کمی اطلاعاتی که به دست آوردید بنظرتان مراحل طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یا وب دیزاین

به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاع‌ رسانی، معرفی شرکت و ارائه  محصولات می گویند. طراحی سایت یک پروسه ای است که از لایه‌ سازی صفحات  وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) تشکیل می شود. برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای اصول طراحی سایت کاملا ضروری است ،زمینه یادگیری طراحی وب، می‌تواند آموزش‌های پروژه محور در زمینه طراحی وب سایت باشد. طراحی موفق یک سایت این امکان را فراهم می‌کند که در کمترین زمان، جدیدترین محصولات به‌همراه مشخصات کامل آن‌، در اختیار مخاطبان قرار گیرد، این موضوع، رشد مشتریان و افزایش سود فعالیت اقتصادی را به‌دنبال خواهد داشت.

مراحل طراحی سایت چیست؟

مراحل طراحی سایت چیست؟

 هرکدام از مراحل و گام های طراحی سایت دارای ضرورت و اهمیت ویژه ای هستند که به برسی آنهامی پردازیم:

  • وایرفریم

اولین مرحله از مراحل طراحی سایت وایر فریم یا طرح اولیه نام دارد. طرح گرافیکی اولیه سایت یا اسکچ نخستین است.  وایرفریم‌ها یک ابزار قدرتمند در دستان‌تان هستند که به شما کمک میکند که یک چشم انداز کوچک از طراحی سایتتان داشته باشید درکل میتوانیم بگوییم وایرفریم یک راهنمای تصویری محسوب می شود، که ایده ها و خلاقیت های شما را برای طرح سایت مرتب میکند.

تمرکز اصلی وایرفریم‌ها روی عملکرد و رفتار المان‌های طرح است که بهترین خروجی را برای شما فراهم کند، وایرفریم ها در نهایت پیچیدگی  بسیار ساده اند قلم و کاغد،تخته و گج ،مداد و دفتر میتواند بستر وایرفریم باشد شما تمام ذهنیت ، خلاقیت و ایده های خود را برای طراحی یک وب سایت روی آن پیاده میکنید تا به یک طرح بسیارخوب و نتیجه ی عالی برسید.

وایر فریم ها معمولا  توسط مدیران  محصول، تحلیلگران کسب و کار، طراحان تجربه کاربری، توسعه دهندگان، طراحان بصری و افرادی با تخصص در معماری اطلاعات و تحقیقات کاربری ایجاد می‌شوند. یک وایر فریم حرفه ای  روی موضوعاتی ازقبیل: قوانین نمایش اطلاعات چگونگی عملکرد محصول ، اولویت بندی اطلاعات و ارزیابی دقیق،تمرکزمی کند. در طراحی سایت  وایرفریم ، لایه زیرین یا ساختار مفهومی معماری اطلاعات را به لایه سطحی یا طراحی بصری وب سایت متصل میکند و به ایجاد ارتباط بین قالب‌های مختلف صفحات وب کمک می‌کند.

  • طراحی گرافیک سایت

در طراحی سایت پس از مشخص شدن محل قرارگیری عناصر باید سایت را طراحی کنیم بعد از اینکه به یک طرح تصویری خوب رسیدید بعد از آن در این مرحله با توجه به نوع کسب‌‌ وکار اینترنتی و با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص رنگ‌بندی و گرافیک سایت طراحی می‌شود. این بخش از کار شامل : تایپوگرافی قوانین ترکیب‌بندی و چیدمان،اصول رنگ شناسی،عناصر بصری است،لازم به ذکر است تمامی عناصر گرافیکی و بصری نیز قبل از پیاده سازی به تایید کارفرما میرسند.

مراحل طراحی سایت چیست؟
  • کدنویسی و برنامه‌نویسی

یکی ازمراحل طراحی سایت کدنویسی و برنامه نویسی است باتوجه به سایت طراحی شده و رعایت تمام المان های تصویری و بصری تمام تصمیم گیری ها دراین بخش براساس هزینه‌ها و نیاز مشتری صورت می‌گیرد.

در این بخش پیچیده ازطراحی سایت ما با کدنویسی آنچه را که میخواهیم در سایت طراحی میکنیم ،ینی طرح سایت با کدهای برنامه نویسی ترجمه می شوند. این بخش از زمان برترین و وقت گیرترین قسمت از طراحی سایت است بنابراین مشتری را درجریان هزینه های مالی این قسمت قرار دهید.

 اچ تی ام ال ، زبان تعریف بخش ها و اجزاء مختلف در یک صفحه وب است. به عنوان مثال اکثر سایت های اینترنتی دارای بخش های مشترکی مانند هِدر (بخش بالای سایت شامل لوگو و منو)، سایدبار (بخش کناری سایت شامل لینک های مختلف، تبلیغات و غیره)، بخش محتوا (شامل متن و محتوای اصلی سایت) و فوتر (بخش انتهایی و پایین صفحه شامل کپی رایت و لینک به صفحات دیگر) خواهد بود. زبان سی اِس اِس موقعیت آن در صفحه، اندازه و سایز، رنگ پس زمینه، کادر و حاشیه دور آن، فاصله آن از دیگربخش ها، رنگ و نوع فونت متن آن تنظیم می کند، یادگیری این زبان نیازمند زمان و وقت بیشتری است.

  • راه‌اندازی سایت

پس از انجام 3 مرحله قبل، به راه‌اندازی سایت در بستر جهانی اینترنت می‌پردازیم.آخرین مرحله در طراحی سایت راه اندازی سایت است ، در این مرحله پس از تهیه یک «هاست» و «نام دامنه مناسب»، سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار می دهیم. دامنه همان آدرس سایت شماست که می‌تواند با پسوندهای متفاوتی ایجاد شود هزینه ی این دامنه ها با یکدیگر متفاوت است.پس نام دامنه اهمیت زیادی دارد باید توجه کنید آدرس سایت به صورت سالانه یا پنج ساله اجاره داده می شود تاهر زمانی که شما اجاره بها را پرداخت کنید مال شماست اما  اگر در پرداخت اجاره بها خودداری کنید دامنه یا آدرس سایت آزاد می شود و متقاضی دیگری مالک آن میشود. و اما هاست چیست؟

در طراحی سایت هاست کامپیوتری است که در تمام طول شبانه روز به اینترنت متصل است. بنابراین وقتی یک سایت روی هاست قرار می‌گیرد، از همه جا قابل دسترسی است. اینکه سایت شما روی چه هاستی طراحی شود و این هاست در کجا قرار گرفته باشد (در ایران باشد یا در کشورهای دیگر)، می‌تواند بر روی هزینه‌های شما تاثیر بگذارد.بنابراین یک هاست امن و قابل اعتماد بسیار اهمیت دارد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید