08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

مراحل طراحی بسته بندی محصول

5/5
مراحل طراحی بسته بندی محصول

مراحل طراحی بسته بندی محصول

در حوزه ی گرافیک و غول بزرگ تبلیغات برای موفقیت بیشتر در بین سایر رقبا احتیاح به یک طراح برای انجام مراحل طراحی بسته بندی محصول بصورت بسیار حرفه ای وجود دارد، طراحی  بسته بندی محصول  برای داشتن یک خروجی موفق و کاملا بی نظیر، عبور از مراحل چالش برانگیر آن بسیار ضروری می باشد، جلوگیری از اتلاف وقت و زمان برای تحویل پروژه ها باید آن را در  ساختاری بسیار عالی و منظم جای بدهید. مراحل بسته بندی محصول را در تیتر های پایین مطالعه کنید.

  • اولین مراحل طراحی بسته بندی محصول: مفهوم بسته بندی و طراحی محصول

بهترین راه و مسیر برای شروع طراحی یک جعبه با خلاقیت بسیار زیاد چیست؟ باید بدانید اولین گام و قدم در طراحی هر بسته بندی درک مفهوم  آن می باشد. این سخن و مفهومی بیان کردیم  با یک یا چند مشکل اساسی  شروع خواهد شد. بخاطر بسپارید نگاهی بسیار عمیق به تمامی جنبه های بسته بندی را باید داشته باشید و تمامی قسمت هایی که نیاز به بهبود فراوان و پیشرفت بسیار زیادی دارند را شناسایی نمایید.

توجه کنید که نقش این مرحله و اجرای آن سرنوشت طراحی و بسته بندی محصول  را در دست می گیرد. تغییرات در طراحی یک محصول و یا ریدیزاین  می‌تواند دلایلی بسیار زیاد و مختلفی را دارا باشد. به عنوان نمونه به تیتر های پایین توجه نمایید:

  • محصولات حال حاضر جدید یا متفاوت می باشند.
  • به دنبال یک طراحی بسته بندی بسیار گیرا و جذاب می باشید تا فروش و کسب سود محصول خود را زیادتر کنید.
  • به دلایل بسیار زیادی قار می باشید به محتوای بسته بندی چیزی اضافه یا حذف نمایید حتی قادر می باشید، سایز بسته بندی را برای کاهش هزینه های حمل و نقل کوچکتر و نقلی تر کنید.
  • برای بازارهای بسیار مختلف به طراحی و بسته بندی هایی بسیار شخصی سازی شده و منطبق با همان بازار روز نیازمند می باشید.
  • دومین مراحل طراحی بسته بندی محصول: برنامه ریزی و نقشه کشی مسیر طراحی

در این مرحله نقشه مسیر  راه و نقطه های عطفی در طراحی دخالت دارند  و همینطور بودجه پروژه را در هر قدم تعیین می‌نمایند. قبل از شروع طراحی و بسته بندی محصول یک نقشه راه (Roadmap)  اجازه این را میدهد تا بدون خرج و هزینه های ممکن، بودجه تمام مراحل طراحی  را محاسبه و پیش بینی نمایید. برای همین همفکری تیم گرافیکی در اینجا نیز برای تولید یک نقشه راه بسیار مهم و ضروری می باشد. در این قسمت بسیار مهم تیم طراحی محصول باید  چنین سوالاتی را از اعضای خود بپرسند:

  • با توجه به چالش‌هایی که در رو به روی ما وجود دارد، تیم آیا می تواند پروژه را در زمانی کاملا  مقرر شده تحویل دهد؟
  • آیا بودجه مالی و پولی درنظر گرفته شده کافی می باشد؟
  • آیا این طرح طراحی بسته بندی محصول پیشنهادی  مشکلات شناسایی را برطرف می‌ نماید؟
  • سومین مراحل طراحی بسته بندی محصول: تحقیق و بررسی و جمع آوری اطلاعات برای طراحی

خب باید تحقیقات را شروع کنید؛ مرحله تحقیقاتی پروسه بسیار مهم می باشد؛ طراح محصولات  قبل از ورود به جزئیات پروژه و کار، شروع به شرح استراتژی طراحی محصولات می نماید. بسته به محصولاتی که وجود دارد، بازار هدف، اهداف مشخص شده برای فروش در مرحله مفهوم طراحی بسته بندی، طراح با کمک تیمی بسیار حرفه ای گرافیک نگاهی بسیار دقیق به موارد زیر دارند:

  • تحقیق روی بازار مشتری و فروش
  • تحقیق روی بازار محصولات مورد نظر
  • بازخورد نمونه اولیه طرح بسته بندی

اگر قصد دارید روند طراحی محصولات از صفر استارت بخورد، تحقیق رو مشتری در اینجا راه‌حلی بسیار اساسی است. طراح و بسته بندی محصولات با شناخت بسیار  بهتر مخاطبان  برند  به درک بسیار خوبی از خواسته و نیاز ها خواهد رسید. در تحقیق روی بازار محصولات، طراحی بسته بندی با بسته بندی سرسخت‌ترین رقبایی که مد نظر دارید در همان حوزه مقایسه خواهد شد.

تحقیقات مراحل طراحی بسته بندی محصول که شامل بررسی رقبا و محصولات می باشد؛ به سمت آنالیز بسیار دقیق هویت، بسته بندی و بازار خود برند خواهند رفت. هدف از تمامی بررسی و آنالیز، ساخت یک نمونه ای بسیار عالی و طرح اولیه از ایده و ساختار بسته بندی می باشد.

این نمونه بعنوان قالب بسته بندی نهایی می باشد. نمونه طرح اولیه بسته بندی یا Dieline (در ضمن “دای لاین” نام یک سایت معتبر در حوزه طراحی بسته بندی می باشد که برخی از را  بعنوان یک طرح بسیار عالی و نمونه دو بعدی توصیف نمایید که برای بسته بندی اصولی و درست نیاز می باشد. هرچند در این نمونه ها هیچ نیازی به نشان دادن اطلاعاتی بسیار جزئی مثل لوگوی برند، طرح های هنری و… نمی باشد.

پیشنهاد مطالعه در مقاله مراحل طراحی بسته بندی محصول : طراحی و چاپ بسته بندی

مراحل طراحی بسته بندی محصول
  • چهارمین مراحل طراحی بسته بندی محصول: رسم طرح کلی طراحی بسته بندی محصول

طبق نمونه های اولیه طرح محصول، تحقیقات انجام گرفته شده، کسب و کار مشتری و اهداف بسته بندی محصولات، طراح محصول شروع به نهایی سازی بسته بندی می‌نماید. در این مرحله ی حساس در حالی که طراحان روی تولید، بهبود و تقویت ظاهر بسته بندی مشغولند، تولید کنندگان محتوا و  کپی رایتر ها (تبلیغ نویس‌ها) با محتواهای حرفه ای متنی بسته بندی مشغول خواهند شد. بخش های بسیار زیادی از این مرحله عملی و اجرایی وجود خواهد داشت.

در این مرحله طراح محصول با بکارگیری تکنیک هاو آموخته های خود از مراحل قبلی تر که مطالعه کردید، دست به کار می شود و با کمک تیم ایده خود را از طراحی بسته بندی محصول رسم می نماید؛ موارد جزئی طراحی و بسته بندی شامل بارکدها، آدرس شرکت، لوگوی برند، محتوا و ظاهر بسته بندی نهایی است. پس از اولین طرح بندی محصولات، زمان ورود به مرحله ای می‌رسد که آن را بسیار دست کم می گیرند.

  • پنجمین مراحل طراحی بسته بندی محصول: بررسی، نقد و تایید نهایی طرح بسته بندی

این مرحله ای بسیار مهم و سرنوشت ساز هنگام پروسه طراحی بسته بندی است. وقتی اولین طرح بندی تمام می شود، طراح موطف است آن را به تمام تیم خود مطرح کند و در مقابل از آنها فیدبک بگیرد. تیم طراح با مطرح کردن پیشنهادات و ایده های  خود راه‌حل هایی بسیار جدید یا بهتر برای بهبود طرح و محتوای بسته بندی بیان می کنند.

 این همفکری به یک نتیجه ای بسیار مشخص برسید، طراحان بسته بندی محصول مجددا  تغییراتی را‌ در  طرح پروژه اعمال می نمایند. این فرایندممکن می باشد تا چند مرحله تکرار گردد تا در نهایت به  خروجی بسیار عالی و مطلوب به انجامم برسد. بسته به  تغییراتی بسیار جزئی و کلی در طراحی  بسته بندی محصولات، این مرحله تا چند روز به طول می‌انجامد و پس از تایید کارفرما ها و قطعی شدن، مراحل چاپ و بسته بندی محصولات استارت می خورد.

 

مراحل طراحی بسته بندی محصول
  • ششمین مراحل طراحی بسته بندی محصول: پرینت و چاپ بسته بندی طراحی محصول تولید شده

طرح گرافیکی بسته بندی اصلا قرار نیست  بدون هیچ پیش نیازی به چاپخانه فرستاده شود. طراح باید این مرحله را تا پایان کار سنجیده و پیشبینی نماید.

برای آماده سازی کردن این مرحله کارفرما موظف می باشد مشورت نماید، طراح باید متریال بسته بندی، نوع چاپ و خدمات اضافه چاپ خود را اطلاع دهد؛ فراموش نکنید که آماده سازی فایل های طراحی برای چاپ یک مرحله ای بسیار مهم و حیاتی برای طرح می باشد به این دلیل که: پس از شروع چاپ فایل ها هیچ راه برگشتی در کار نیست و وجود کوچک‌ترین اشتباهی که فکرش را می کنید در طرح می‌تواند به قیمت  و نرخ های غیر قابل جبرانی برای کارفرما و یا حتی برای طراح بوجود آورد.

  • هفتمین مراحل طراحی بسته بندی محصول: نظارت بر بسته بندی

. پس از چاپ و عرضه کالا در قالب بسته بندی طراحی شده توسط تیم گرافیکی، باید شاهد و ناظر تاثیر آن در جلب توجه و فروش محصولات باشید.  رصد عملکرد بسته بندی بعنوان مرحله آخر این پروسه استارت می خورد.

با اینکه بخش  زیادی از کار طراح و بسته بندی محصول به پایان رسیده است، او در این مرحله عملکرد بسته بندی که قرار بوده است المانی بسیار مهم در کمپین بازاریابی محصولات قرار گرفته شود را با علاقه و دقت بررسی می نماید تا نتایج کار و زحمت های خود و تیمش را ببیند.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

پیشنهاد مطالعه در مقاله مراحل طراحی بسته بندی محصول : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید