08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو مربعی

5/5
طراحی لوگو مربعی

طراحی لوگو مربعی

طراحی لوگو یکی از ترند ترین طراحی در حوزه ی گرافیک دیزاین می باشد، در حوزه ی هنر های بصری هر شکل دارای روانشناسی بازاریابی مختص ب خود می باشد بنابراین در ابتدا باید نشانه شناسی مربع را خوب درک کنید نشانه شناسی مربع از این قرار است: شکل مربع به دلیل شکلی بسیار با نظم و منظم و چهار گوشی که دارا است ، برخلاف شکل دایره و همان طور که قبلا در مقالات نقش آبرنگ گفته شده است نماد حرکت و بی انتهایی می باشد بر این خلاف شکل مربع نماد سکون و آرامش و ایستایی می باشد و سمبل زمین است. 

نماد پایداری و نماد هر آنچه استحکام را به بیننده القا می نماید، می باشد پس هرگز بی دلیل نبوده است  که بسیاری از شرکت های بزرگ و کمپانی های حوزه ساخت و ساز از مربع در لوگو خود بهره مند شده اند.

مربع نماد برابری و برادری هم می باشد، حال با این خصوصیاتی که ذکر کردیم طراحی لوگو مربعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشذ، برخلاف عامه مردم که دایره را نماد  زمین میدانند بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مربع نماد زمین و سکونت مسکونی  بوده است و در بیشتر لوگوهای شرکت های ساختمانی استفاده می گردد؛ دایره نماد آسمان است و این دو شکل به صورت متضاد و مقابل هم استفاده می گردد. 

طراحی لوگو مربعی مناسب چه مشاغلی است؟

مربع شکلی می باشد که بیانگر ثبات و تناسب و استواری عمیقی است. مربع یک طرح هندسی به شدت مردانه بوده است در واقع همان قدر که دایره و بیضی در طراحی لوگو مشاغل مرتبط با بانوان اهمیت بسیار زیادی را دارند مربع در کارهای مرتبط با آقایان و همچین کارهایی بسیار جدی و  خشک و به عبارت صحیح تر مشاغلی بسیار سخت ، منظم و بر مدار قانون مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار میگیرند به صورت کلی میتوانیم بگوییم: مربع نشانه عدالت و  قانون است؛ تمام شرکت های ساختمانی ، وکلا و… به وفور از این طراحی لوگوی مربعی استفاده می نمایند.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو مربعی : قیمت طراحی لوگو

طراحی لوگو مربعی

استفاده از مربع با کمی تغییر شکل در طراحی لوگو مربعی

شکل مربع جزو آن دسته از اشکالی می باشد که به راحتی تغییر شکل می یابد و با تغییر بسیار کمی از زاویه آن به راحتی شکل دیگری تولید می شود.

به همین علت  یکی از بنیادی ترین اشکال هندسی به حساب می آید و بسیاری از معماران و نقاشان از کهن عاشق از این شکل الهامات بسیار زیادی می گیرند و آثار بسیار ارزشمندی به ثبت رسانیده اند؛ بهتر است بدانید لوزی یکی از اشکالی می باشد که با چرخاندن مربع تولید می گردد و در معماری و طراحی از ان استفاده ی بسیار زیادی شده است به همین منظور مکعب که به عقیده بسیاری از مربع تاثیر گذارتر می باشد و علاوه براین که نشان دهنده بعد بزرگتر و بیشتری از مربع می باشد، استحکام  و مقاوت بسیار بیشتری را نیز در طراحی لوگو القا می نماید بیس اصلی ان مربع می باشد.

 یکی از جنبه های پر اهمیت مربع چهار ضلع و زاویه ای بودن می باشد، زیرا عدد 4 یکی از مهمترین اعداد در علم اعداد بوده است و به رقم هوش معروف است. این رقم نمادی می باشد از سازمان یافتگی و پویایی در جریان هستی. شکل صلیب نیز القا کننده شکل مربع می باشد و این دو یکدیگر را ارزش مفهومی بسیار  بیشتری می باشند.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

طراحی لوگو مربعی

کالیته رنگی مناسب برای طراحی لوگو مربع را نام ببرید؟

اگر طراحی لوگو مربعی با رنگهایی مانند: آبی و خاکستری مخلوط شود ، فاقد کشش ناخودآگاه در بیننده را فراهم می ورد. برای خنثی سازی این لوگو ی مربعی رنگی ، بهتر می باشد از رنگ های محرک و گرم برای بالا بردن گیرایی طرح استفاده شود.

همان طور که قبلا نیز توضیح دادیم و خواندید طراحی لوگو مربعی یک امر کاملا علمی و حرفه ای می باشد و رنگ بندی یک لوگو با عواملی بسیار مهم و مختلف مانند: کشور، عقاید، نوع فعالیت و… بسیار مرتبط می باشد؛ بهتر است بدانید برند های چون کمپانی سوئیسی سواچ (ساعت) که در زمینه فشن اکسسوری ساعت کار میکند به دلیل نظم و اندازه ای بسیار مشخص مربع از این شکل هندسی در طراحی لوگو خود استفاده ی بسیار زیادی کرده است، شبکه تلوزیونی بی بی سی نیز به دلیل منظم بودن و مرتبط بودن این شکل با حرفه برنامه سازی و خبر رسانی در بین سایر ملتها و کشورها برای تفکیک حروف از مربع بهره مند شده است.

طراحی لوگو چیست؟

لوگو یک نشانه‌ی تصویری_ گرافیکی می باشد که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی گردد. این نشانه واره یا  آرام گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و حتی کسب وکارهای کوچک و بزرگ مورد استفاده است تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را بسیار سریع‌تر به مخاطبین خود معرفی نمایند به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده است و ماندگاری بسیار بیشتری در ذهن مخاطب دارد.

لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نماد ها نیز باشد که چهره و مشخصه یک برند بزرگ را تشکیل خواهد داد، طراحی یک لوگوی موفق و بسیار زیبا و کارآمد اهمیت زیادی را در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبین اجرا می کند بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری است که لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان و کمپانی ها شناخته شده است و در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین بازتابی است که با شنیدن یک نام به ذهن مخاطبین میرسذ به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و …..

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو در اصفهان

طراحی لوگو مربعی

طراحی خوب و موفق لوگو باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

  • اعتبار و سنخیت

یک طراحی لوگوی خوب و موفق باید  ارتباطی دو طرفه و کاملا صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن ربط دارد را ایجاد کند، باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی  بسیار زیادی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطبین و طرفداران انتقال دهد.

  • ماندگار و پایدار

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.

  • انعطاف پذیر

یک طراحی لوگو مربعی بسیار خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای  بسیار مختلف مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن بسیار مهم و ضروری می باشد.یک طراحی خوب و موفق لوگو را باید بتوانید به صورت آنلاین در تمامی وب‌سایت‌ها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی قابل استفاده باشد. باید قادر باشد به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی  یعنی اینکه: منحصر به فرد و قابل ثبت باشد و به طور بسیار چکیده و خلاصه می‌توانیم بگوییم طراحی یک لوگو باید بسیار ساده و گویا، منحصر به فرد و در ارتباط با موضوع کسب و کار، تجارت و…  جذابیت بصری بسیار زیادی را دارا باشد و با مخاطبین و طرفدارن حوزه ی برندینک ارتباطی بسیار قوی برقرار نماید.

نقش آبرنگ بهنرین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو مربعی : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید