08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ

5/5
مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ

مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ

در این مقاله به بررسی مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ پرداخته میشود. امروزه طراحی و چاپ کاتالوگ طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. اگر اینکار برای یک محصول یا شرکت به درستی انجام شود، می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت فروش و معرفی یک کسب و کار خاص داشته باشد. در نتیجه آگاهی از مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ یک استراتژی بازاریابی موثر است.

یکی از مهم ترین موارد قبل از طراحی کاتالوگ، تهیه اقلام ضروری طراحی کاتالوگ است. در این خصوص ممکن است سوالاتی در ذهن شما نقش بگیرد که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

بررسی مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ

  • شناخت مخاطبان کسب و کارتان

یکی از مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ ، شناخت مخاطبان است. آیا برند شما شناخته شده است و آیا از انتظارات مخاطبان خود اطلاع دارید؟ در واقع سوال این است که آیا می خواهید کاتالوگ برای افراد خاصی باشد یا می خواهید برای عموم محصول خود را شرح دهید؟

دوست دارید مخاطبان شما وقتی به کاتالوگ شما نگاه می کنند چه چیزی را ببینند؟ اعتماد به نفس، اشتیاق، نشاط و شادابی و … شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید یا تصمیم به طراحی کاتالوگی دارید که نشان دهنده برند و اعتبار شما باشد.

  • جمع آوری اطلاعات محصولات

جمع آوری اطلاعات محصول قبل از هر طراحی صورت میگیرد. همچنین باید لیست کاملی از تمام محصولاتی که می خواهید در کاتالوگ تبلیغ کنید تهیه کنید. برخی از محصولات ممکن است در یک گروه باشند اما رنگ ها یا اندازه های متفاوتی داشته باشند، این نکات باید در طراحی محصول شما در نظر گرفته شود.

مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ
  • درج ویژگی های دقیق محصول

داشتن کاتالوگ حرفه ای مستلزم شرح و توضیح محصولات مورد نظر شما است. همچنین با درج مواردی مانند کد محصول، قیمت و درصد تخفیف آن، می‌توانید به فهرست بهتری دست پیدا کنید.

در زیر هر محصول، مزایا و ویژگی های محصول باید به گونه ای توضیح داده شود که خوانندگان ترغیب شود برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت و سایر منابع اطلاعاتی سازنده محصول مانند صفحه تلگرام و اینستاگرام هدایت شوند

  • انتخاب تصاویر با کیفیت

عکس ها بخش مهمی از فضای تبلیغاتی کاتالوگ هستند و وضوح و کیفیت آنها بسیار مهم است. از تصاویر با کیفیت پایین به عنوان پس زمینه استفاده نکنید. برای انتشار عکس های با کیفیت از یک عکاس حرفه ای کمک بگیرید.

  • انتخاب سبک طراحی کاتالوگ

  1. دیجیتالی

این نمونه از کاتالوگ ها برای افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند مفید است.

  1. چاپی

برخی از مشاغل، مانند فروشگاه جواهرات و لوازم خانگی، به کاتالوگ های چاپی نیاز دارند.

کاتالوگ ها نیز با توجه به هدفی که برای آن طراحی شده اند به دو دسته مهم تقسیم می شوند:

  1. تبلیغاتی

این نوع کاتالوگ بسیار تخصصی است و بر فروش محصولات و خدمات یک کسب و کار تمرکز دارد.

  1. صنعتی

کاتالوگ های صنعتی حاوی اطلاعات فنی، توضیحات و جداول است که اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

بیشتر بخوانید مقاله مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ: کاربرد کاتالوگ دیجیتال

تکنیک های طراحی کاتالوگ حرفه ای
  • انتخاب صحیح اندازه بروشور

پس از جمع آوری و پرکردن دقیق و علمی مطالب کاتالوگ، اندازه مناسب انتخاب شود. اندازه کاتالوگ به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، کاتالوگی که برای بیماران در یک کلینیک پزشکی طراحی شده است باید با کاتالوگی که برای رعایت نکات ایمنی برای مسافران خطوط هوایی طراحی شده است متفاوت باشد.

کاتالوگ برای یک کلینیک پزشکی، اگر در ابعاد بزرگ طراحی شده باشد، منجر به ارائه آسان اطلاعات می شود. در حالی که برای هواپیمای مسافربری نیازی به کاتالوگ بزرگ نیست.

  • تعداد صفحات کاتالوگ

اطلاعات کاتالوگ نباید آنقدر مفصل باشد که مخاطب را خسته و کلافه کند و همچنین نباید آنقدر مختصر باشد که به دلیل کمبود محتوای موجود، مخاطب نتواند تصمیم بگیرد و محصول را انتخاب کند. یک راه خوب برای جذاب‌تر کردن کاتالوگ، داشتن فهرست است که برای هر صفحه محصول خاص یا نوع خدمات خاصی باید در نظر گرفته شود تا استفاده از کاتالوگ برای مخاطبان آسان شود. نکته قابل توجه در مورد تعداد صفحات کاتالوگ این است که مضرب 4 باشد. زیرا ماشین های چاپ چهار صفحه را در یک برگ در دو طرف چاپ می کنند.

  • جلد زیبا و جذاب

اولین چیزی که خریداران یک محصول در کاتالوگ می بینند جلد آن است. یک جلد زیبا و جذاب تاثیر زیادی در موفقیت یا شکست کاتالوگ شما خواهد داشت. در بسیاری از مواقع عدم جذابیت جلد کاتالوگ باعث می شود که مشتریان بدون اینکه به محتویات آن نگاه کنند آن را کنار بگذارند و هرگز آن را باز نکنند.

برای مثال گنجاندن محصولات ویژه یا تخفیف های ویژه روی جلد کاتالوگ می تواند جذابیت آن را بیشتر کند. لازم به ذکر است که این اطلاعات بدون تصاویر با کیفیت و جذاب هرگز مخاطب را جذب نخواهد کرد.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

طراحی کاتالوگ
  • طرح بندی صفحات کاتالوگ و اجرای طراحی کاتالوگ

در این قسمت عناصر طراحی کاتالوگ شامل عکس محصول، جداول و متن باید تا حد امکان به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گیرند. این قسمت از طراحی کاتالوگ شما نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد چرا که به دلیل فیکس شدن صفحه بندی، ویرایش این بخش ممکن است دشوار باشد، بنابراین در هنگام طراحی باید دقت لازم را انجام دهد.

  • چاپ نمونه کاتالوگ

قبل از شروع چاپ کاتالوگ، باید یک نمونه از آن تهیه و چاپ کنید و آن را به دقت بررسی کنید. به این ترتیب می توان نمای کاملی از کاتالوگ را مشاهده کرد و از چاپ صدها نسخه با خطاهای زیاد تایپی یا تصویری جلوگیری کرد.

  • چاپ کاتالوگ

پس از تایید طرح کاتالوگ، برای قالب بندی، آماده سازی صفحات و چاپ کاتالوگ به طرح شما به لیتوگرافی ارسال می شود.

سخن پایانی مقاله مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ

در این مقاله به نکاتی در مورد مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ و همچنین نکات اصلی طراحی یک کاتالوگ تبلیغاتی ایده آل پرداختیم زیرا طراحی کاتالوگ یکی از مهمترین جنبه های ارائه محصولات یا خدمات یک شرکت در دنیای امروز است. فرآیند تهیه و چاپ کاتالوگ محصولات کار هر چاپخانه ای نیست و بدون شک کیفیت چاپ کاتالوگ در دستیابی به اهداف آن یعنی افزایش مخاطب تاثیر بسزایی دارد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید