08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تاثیر چاپ گراور در صنعت بسته بندی

5/5
تاثیر چاپ گراور در صنعت بسته بندی

تاثیر چاپ گراور در صنعت بسته بندی

تاثیر چاپ گراور در صنعت بسته بندی که یک روش چاپ سنتی است که در گذشته به طور گسترده برای چاپ روزنامه و مجلات استفاده می شد. این چاپ اکنون توانایی خود را در عرصه جدید صنعت چاپ نشان داده است. صنعت بسته بندی یکی از حوزه هایی است که گراور در آن وارد شده و توانایی های خود را به اثبات رسانده است. این روش نقش مهمی در چاپ و تبلیغات دارد و بسیار کاربردی است.

پیشرفت‌های تکنولوژیک و شکوفایی صنعت گراور

پیشرفت زیادی در زمینه استانداردسازی در صنعت گراور صورت گرفته است. از جمله، Janoschka، بزرگترین شرکت سیلندر اروپا، با همکاری GMG، یکی از تولید کنندگان اصلی نرم افزار چاپ گراور، استانداردی را برای جوهرهای چاپ گراور به نام Pac.Space منتشر کرد.

با معرفی سیستم Pac.Space، گردش کار راه اندازی و استفاده از داده های مورد نیاز برای فرآیند قبل از حکاکی سیلندر بسیار آسان شده است. تولیدکنندگان سیلندر اغلب داده های طراحی بسته بندی را به صورت دیجیتالی مستقیماً از صاحبان برند یا آژانس های تبلیغاتی دریافت می کنند.

در گذشته، سازندگان سیلندر باید این داده ها را برای آماده شدن برای عملیات حکاکی سیلندر آماده می کردند. امروزه دیگر نیازی به چنین کاری نیست. اگر آژانس تبلیغاتی یا صاحب برند هنگام تهیه داده ها دستورالعمل های ارائه شده توسط Pac.Space را رعایت کند، می توان از طرح بسته بندی داده ها برای عملیات حکاکی بدون وقفه استفاده کرد. این روش نه تنها باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود، بلکه کیفیت چاپ بالایی را نیز تضمین می کند.

از چاپ گراور در کدام کشورها استفاده می‌شود؟

با توجه به توانایی و ویژگی های خوب روش چاپ گراور این روش می تواند از چاپ فلکسو پیشی بگیرد. در کشورهایی مانند هند و چین این روش چاپ به دلیل کیفیت چاپ ثابت و تیراژ بالا بسیار محبوب است. در آلمان این روش چاپ به طور گسترده ای برای بسته بندی محصولات استفاده می شود.

چاپ گراور که در حال حاضر موجود است اولین بار در آلمان گسترش یافت و سپس در کشورهای اروپایی مورد استقبال قرار گرفت. سپس در کشورهای آسیایی گسترش یافت و اکنون شاهد استفاده از آن در سراسر جهان هستیم. لازم به ذکر است که این چاپگرهای ساخت آلمان در اندازه بزرگ است. به همین دلیل در آمریکا استفاده از چاپ فلکسو نسبت به چاپ گراور محبوب تر است. اما در کشورهای اروپایی و آسیایی چاپ گراور روز به روز محبوب تر می شود.

مزیت‌های چاپ گراور چیست؟

هر روش چاپ تعدادی مزیت دارد که استفاده از آنها را برای کارهای خاص چاپ ضروری می کند. چاپ گراور همچنین دارای مزایای متعددی است که باعث شده است تا امروزه در صنایع مختلف از آن استفاده شود. از مزایای خوب این روش چاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کیفیت چاپ رنگی در این روش بسیار بالاست.
  • فرآیند چاپ از ابتدای کار تا انتهای کار به صورت یک دست و یکپارچه انجام می شود و در اواسط فرآیند چاپ هیچ گونه افت کیفیتی ایجاد نمی شود.
  • کیفیت طرح های چاپی حتی روی کاغذهای بی کیفیت بسیار بالاست.
  • استفاده از چاپ گراور برای چاپ های بزرگ بسیار مناسب است و علاوه بر داشتن کیفیت چاپ مطلوب، اقتصادی و سرعت نسبتا بالایی دارد.
  • چاپ طرح به رنگ مشکی در این روش بسیار غنی هستند.
  • در این روش می توان از مایعات نیمه فرار به عنوان مرکب استفاده کرد.
  • با استفاده از این روش می توان طرح های تکراری و پیوسته را چاپ کرد.
  • تعداد خطاها و تولید ضایعات در این روش بسیار کم است، بنابراین می توان گفت که روشی کاملا بهینه است.
  • یکی از دلایل محبوبیت این چاپ مقرون به صرفه بودن آن است.

پیشنهاد مطالعه در مقاله تاثیر چاپ گراور در صنعت بسته بندی : طراحی و چاپ بسته بندی

چاپ گراور

کاربردهای چاپ گراور در صنایع مختلف چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، چاپ گراور یکی از قدیمی ترین روش های چاپ است که برای اولین بار برای چاپ مجله و روزنامه مورد استفاده قرار گرفت. تغییرات بعدی در دستگاه چاپ گراور، امکانات این روش را افزایش داد. امروزه با توجه به پیشرفت ماشین های چاپ و سهولت و سرعت حکاکی طرح مورد نظر بر روی سیلندرهای فولادی، از این روش در کاربردهای دیگری نیز استفاده می شود. عموماً به دلیل مقرون به صرفه بودن این روش می تواند در تیراژ بالا، برای چاپ بسته بندی محصولات در صنایع مختلف نیز استفاده شود. به طور کلی می توان گفت که کاربردهای چاپ گراور عبارتند از:

  • استفاده از روش چاپ گراور برای چاپ تمبر و مقوا
  • از این روش برای چاپ کاتالوگ و مجلات رنگی نیز استفاده می شود.
  • از این سیستم در صنایع مختلف برای چاپ کاغذهای مورد استفاده در بسته بندی استفاده می شود.
  • از این روش می توان برای چاپ قاب و کارت پستال نیز استفاده کرد.
  • چاپ گراور می تواند به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای چاپ کاغذ دیواری با کیفیت استفاده شود.
  • از این روش چاپ برای چاپ ورق مبلمان نیز استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه در مقاله تاثیر چاپ گراور در صنعت بسته بندی : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

تاثیر چاپ گراور در صنعت

سخن پایانی مقاله چاپ گراور در صنعت بسته بندی

در مقاله تاثیر چاپ گراور در صنعت بسته بندی در مورد نقش آبرنگ صحبت کردیم، روش چاپ گراور ابتدا برای چاپ روزنامه و مجلات استفاده شد. اما با توسعه این دستگاها، این چاپ کاربرد خود را در زمینه چاپ بسته بندی گسترش داده است. در نهایت، نوع چاپ، منطقه چاپ، و نوع محصول مربوطه تعیین می کند که کدام روش چاپ بهتر عمل می کند. بنابراین هیچ برتری بین تکنیک های چاپ وجود ندارد و هر کدام با محدودیت ها و مزیت های خاص خود می توانند پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان باشند.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید