08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

لوگوی مدرن چیست؟

5/5
لوگوی مدرن

لوگوی مدرن چیست؟

لوگوی مدرن نوعی سبک و روش طراحی لوگو است که طراحی آن را ساده است و با استفاده از عناصر موجود از فضا بهره می برد. در این نوع لوگو، طراح با اشیاء کوچک، اشکال ساده و تک رنگ، ایده برند مورد نظر را به مخاطب منتقل می کند.

سبک این لوگو به دلیل تاثیرگذاری بالایی که دارد، فورا توجه مخاطب را به خود جلب می کند و به نمادی ماندگار در ذهن او تبدیل می شود. در ادامه این مقاله هر آنچه که در مورد طراحی لوگوی مدرن باید بدانید را برایتان شرح داده ایم، با ما همراه باشید.

انواع لوگو مدرن

  1. لوگوی تصویری

همانطور که از نام آن پیداست، این لوگوها از تصاویر ایجاد می شوند. در لوگوی تصویری، شرکت این امکان را دارد که دیدگاه و هدف خود را از طریق تصویر به کاربر نشان دهد.

  1. لوگوی نوشتاری

این الگوی لوگو بر اساس حروف است. طراح هنگام طراحی لوگوهای نوشتاری به مدل سازی و فونتی که با رسانه مورد نظر منطبق است توجه می کند. این روش نمادین از نوع تصویری معنادارتر است.

  1. لوگوی ترکیبی

در این روش لوگو از تصاویر و متن ساخته شده است. با استفاده از این مدل لوگو، برند این فرصت را دارد که از تمام جذابیت های بصری یک تصویر استفاده کند و با افزودن متنی که می تواند اسم تجاری شود، به کسب و کار کمک می کند را به مخاطبان بشناساند.

بیشتر بخوانید : قیمت طراحی لوگو
طراحی و چاپ لوگو

لوگو مینیمالیستی چه ویژگی هایی دارد؟

یک لوگوی مدرن معمولاً چند ویژگی دارد:

  1. سادگی حرف اول را در طراحی لوگو مدرن می زند.
  2. عناصر به کار رفته در لوگو به دور از اضافات پر زرق و برق هستند و اساسی و ابتدایی هستند.
  3. تعداد رنگ های استفاده شده کم است و از هر رنگ به طور مناسب و معنی دار استفاده می شود.
  4. تعداد طرح های استفاده شده در لوگوی مدرن محدود است و معمولا بین یک تا دو طرح است.
  5. یک لوگو مدرن معمولاً در نگاه اول به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار می کند و به خوبی در خاطر می ماند.
  6. از بیان عقاید پیچیده و فلسفی به دور است.
  7. لوگوهای مدرن از فضای خالی زیادی استفاده می کنند.

مهم‌ترین نکات در طراحی لوگو مینیمال

برای طراحی لوگوی حرفه ای مدرن به ساده ترین سبک، باید با نکات مهم طراحی لوگو آشنا شوید. برخی از آنها شامل موارد زیر است.

  1. اهمیت رنگ در لوگو مینیمال

اهمیت رنگ در یک لوگوی مدرن بسیار زیاد است، بنابراین می توان این را اولین و مهم ترین عامل در ایجاد یک لوگو در این سبک دانست. همانطور که در طراحی مدرن لوگو ذکر شد، تنوع رنگ در این سبک نادر است. تعداد بسیار کمی از لوگوها در دو یا سه رنگ ساخته می شوند که انتخاب آنها به نوع برند یا کسب و کار بستگی دارد.

  1. خطوط در طراحی لوگو مینیمال

خطوط در طراحی لوگو مدن یکی دیگر از عوامل مهم است که باید به سادگی و بدون جزئیات خاص پیاده سازی شود. خط افقی ساده در کنار نام برند یا کشیدن خط عمودی در کنار حرف اول لوگو از جمله کاربردهای خطوط در طراحی لوگو مدرن است. با توجه به اینکه خط می تواند احساس بی نظمی در لوگو را ایجاد کند، انتخاب و استفاده از این فاکتور باید با دقت انجام شود.

  1. اشکال هندسی

استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگوی مدرن نیز موثر است، اما نکته ای که در مورد این روش وجود دارد و باید به آن توجه کنید. اشکالی مانند دایره، مثلث و مربع رایج ترین اشکال هندسی مورد استفاده در طراحی لوگوی مدرن هستند که هر کدام ایده خاصی را در طراحی بیان می کنند.

به عنوان مثال، شکل هندسی دایره نشان دهنده وحدت و تداوم است و استفاده از آن در طراحی لوگو نشان دهنده یکپارچگی و دوستی لوگو برای مشتریان و عموم است، همانطور که در طراحی لوگو المپیک استفاده شده و یک نماد است. یا مربع به معنای ثبات و مثلث به معنای نظم، آرامش و امنیت است.

بیشتر بخوانید : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
لوگوی مدرن
  • تصاویر در لوگو مینیمال

اگرچه طراحی لوگوی مدرن باید ساده و عاری از پیچیدگی و دشواری باشد، اما این بدان معنا نیست که تصاویر نباید در یک لوگوی مدرن استفاده شوند. در ایجاد این لوگو می توان از تصاویر استفاده کرد اما به نحوی که سادگی لوگو را به خطر نیندازد.

از نمونه های استفاده تصویر در لوگوی مدرن می توان به طراحی لوگوی مرسدس بنز و کانسپت با نمای نیزه سه سر، نماد اولین محصول این برند و با مفهوم ملخ هواپیما اشاره کرد

  • فونت و طراحی نوشته‌ها

انتخاب مناسب‌ترین فونت و طراحی نوشته ها یکی دیگر از نکات مهمی است که در طراحی یک لوگوی مدرن باید به آن توجه کنید. طراحان لوگو طراحی سبک هایی مانند تایپوگرافی، نمادها یا ترکیبی را با استفاده از حروف جدید و ایجاد حروف لوگو به گونه ای آغاز می کنند که نشان دهنده اهداف متعدد باشد یا مخاطب را به فکر وادار کند تا معنای لوگو را بیابد. 

هنگام ایجاد یک لوگو به سبک مدرن، فونت و طراحی متن به گونه ای انتخاب می شود که کاراکترها برای همه کاربران با هر سطح مهارت و تجربه قابل درک باشد. انتخاب یک فونت ساده که حروف را واضح می کند و با رنگ ها و جزئیات لوگو مطابقت دارد، چیزی است که باید هنگام نگارش حروف در یک لوگوی مدرن رعایت کرد.

لوگو مینیمال مناسب چه کسب و کار هایی است؟

  • طراحی لوگوی مینیمال برای کافه ها و رستوران ها عالی است.
  • طرح های لوگو مدرن برای مشاغل عمومی و خدماتی رایج است.
  • لوگو مدرن برای فروشندگان لوازم خانگی مناسب هستند.
  • لوگوهای مدرن در میان تولیدکنندگان لباس، کیف و کفش محبوبیت دارند.

نمونه لوگو مدرن داخلی و خارجی

  • تپسی

تپسی یک شرکت تاکسیرانی الکترونیک در ایران است که برای نشان دادن سرعت از دو خط روی هم در برند خود استفاده کرده است. رنگ های سفید و نارنجی به کار رفته برای نوع شرکت بسیار مناسب است.

  • مستر بلیط

لوگوی Master Ticket از یک فونت ساده با رنگ های سفید و آبی تشکیل شده است. این شرکت در زمینه خرید اینترنتی بلیط فعالیت می کند.

  • اسنپ

در لوگوی اسنپ از رنگ سبز و سفید استفاده شده است. اسنپ ​​با فونت ساده نوشته شده و در انتها علامت تعجب دارد که نماد مسافر محسوب می شود.

طراحی لوگو
  • لوگوی اپل (Apple)

اپل را می توان پیشگام در طراحی لوگو به سبک مدرن دانست، با گذشت زمان این طراحی لوگوی معروف به لوگویی تبدیل شده است که اکنون می بینید، یعنی یک لوگوی ساده، اما در عین حال بسیار موثر. حتی این رنگ از طراحی لوگو از سبک مینیمال الهام گرفته شده و از رنگ های قبلی به این طرح تک رنگ رسیده است.

  • لوگوی Uber

اوبر یک نمونه عالی از سادگی در طراحی لوگو یا لوگوتایپ نوشتاری است. به جای استفاده از اختصارات یا نمادها مانند اکثر برنامه ها، به جای آن از یک فونت ساده استفاده کنید.

  • لوگوی نایک (NIKE)

شما نمی توانید بدون اشاره به نایک در مورد سبک لوگو مدرن صحبت کنید. نایک با استفاده از طراحی مدرن لوگو، لوگوی فراموش نشدنی را به دنیا هدیه داد. در اصل، این لوگو مجموعه ای از مفاهیم است. ترکیب سرعت و قدرت مانور او را به یک هدف مهیب تبدیل می کند.

سخن پایانی

در این مقاله تمام ویژگی های این نوع طراحی لوگو و نکات مهم طراحی را برای شما بیان کرده ایم. با استفاده از طراحی لوگوی مدرن، برند شما می تواند به طور مستقیم و معتبر با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند و برای سال های آینده در میان رقبا بدرخشد. البته اگر می خواهید از سبک مدرن برای طراحی لوگو خود استفاده کنید، به این نکته دقت کنید که کار طراحی را به تیمی آگاه، با تجربه و خلاق در زمینه طراحی بسپارید.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید