08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست چیست ؟

5/5
تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست چیست؟

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست چیست؟ چاپ دیجیتال و چاپ افست تو مدل از چاپ های در صنعت چاپ می باشند؛ تفاوت های میان چاپ دیجیتال و افست چیست؟ چاپ، در صنعت چاپ، چاپ می باشد دیگر، نه ؟ نه دقیقا و به درستی… در این مقاله بیایید به این دو روش چاپ، تفاوت‌هایشان و مواردی که استفاده از هر یک از آن‌ها درست تر جلوه می‌کند، نگاهی دقیق تر بیاندازیم.

در گزارش پژوهشکده اسمیتر آینده ی صنعت چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست تا سال ۲۰۲۰ و پیش بینی آینده شده است، بازار چاپ دیجیتال و چاپ افست مورد بررسی بسیار زیادی قرار گرفته است و با توجه کردن به روند رشد صنعت چاپ دیجیتال در گستره ی جهانی، پنج سال آینده بازار چاپ جهان مورد پیش بینی می باشد شاید این پیش بینی ها هم موجب بروز تفاوت هایی در این چاپ ها باشد.

طبق بررسی های انجام شده در سال ۲۰۱۵، ارزش مادی چاپ دیجیتال ۱۳/۹ درصد از کل صنعت چاپ و بسته بندی  است ولی این تنها ۲/۵ درصد از حجم کل کارهای چاپی در جهان می باشد، که میزان بسیار کم و ناچیزی است ولی باید توجه کنید که این مقدار هر روز در حال افزایش گرفتن می باشد و ما در بسیاری از بخش های چاپ شاهد این می باشیم که جایگزینی چاپ دیجیتال به جای آنالوگ و افست امکان پذیر است.

اگر شما بخواهید  چاپ اقلام چاپی مانند کاتالوگ یا بروشور یا کارت ویزیت یا پوستر و یا بسته بندی  انجام بدهید، حتما در موقع چاپ کردن  با صحبت هایی نظیر اینکه اینکه، این‌کار رو بصورت دیجیتال بزنید یا چاپ افست کدام یک کیفیت بسیار زیاد تر و بالاتری دارد مواجه شده اید… اینکه چه هنگامی برای چاپ اقلام  باید از چاپ دیجیتال و چه وقتی باید از چاپ افست استفاده نمایید، دغدغه امروز شما است.

اغلب برای کارهای بسیار زود و فوری و در تیراژ بسیار کم از چاپ دیجیتال و برای کارهای تیراژ بالا و کیفیت بالا از چاپ افست استفاده ی بسیار زیادی میکنند با ما در این مقاله همراه باشید، تا در مورد قیمت، کاربردها و تفاوت ها و مزایای و معایب و سرعت چاپ دیجیتال و چاپ افست به صورت کامل مطلبی را ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست : طراحی و چاپ کاتالوگ

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست کدام اند؟

  • وزن مواد

مهمترین تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست، چاپ وزن مواد می باشد، عموما، بیشتر ماشین‌های دیجیتال وزن کاغذ بین ۸۰gsm و ۳۰۰gsm را تحمل می‌نمایید، ولی در حالی که ماشین چاپ افست به آسانی بسیار زیاد  از ۶۰gsm تا ۵۰۰gsm را می‌توانند تحمل نمایند و چاپ کنند.

  • نوع مواد

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست در نوع ماشین است؛ ماشین چاپ دیجیتالی در انواع بسیار مختلفی از متریال که می توانند به خوبی روی آن ها چاپ کنند ، بسیار زیاد محدودتر می باشد.

برخی از مواد با بافتی بسیار بسیار سخت به خوبی چاپ نخواهند شد و در صورت وجود داشتن پوشش کامل تصویر، کاغذهای گلاسه نیز می توانند بسیار یک دست تر به نظر برسند. ماشین های چاپ افست انتخابی بسیار خوب و  بسیار گسترده تری از مواد در دسترس می باشند؛ که عموما در صورت انتخاب موجودی خاص، بسیار زیاد ارزان تر هستند.

  • طول اجرا

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست در بین این چاپ ها طول اجرا است. ماشین های چاپ دیجیتال برای طول‌های اجرایی بسیار کوتاه‌تر مناسب‌تر می باشند، به طور کلی باید بدانید که از یک چاپ تا حدود ۱۰۰۰-۲۰۰۰ (اگرچه این رقم بسیار بسته به مشخصات بسیار خاص کارها بشدت متفاوت خواهد بود).

  • زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید

انجام پروسه ی چاپ کردن تفاوت بعدی این چاپ ها است، به طور بسیار کلی پذیرفته شده است که چاپ دیجیتال کار را بسیار سریعتر از چاپ افست تولید می نماید به این علت که: هیچ نوع کار آماده سازی یا صفحه ای لازم نبوده است.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست
  • کیفیت

مهمترین دلیل انتخاب کردن بین چاپ افست و چاپ دیجیتال همین مسئله ی بسیار مهم یعنی کیفیت است،از گذشته، چاپ افست به عنوان عرضه کننده ی بهترين و عالی ترین كيفيت مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است، و این در حالي می باشد كه هنوز هم براي بسياري از مشخصه‌های کار كيفيت چاپ ديجيتال بسيار خوبتر  است كه در اكثر موارد ذکر تفاوت برای آن‌ها به شدت دشوار می شود.

  • دامنه رنگ

اگر نقطه رنگ های بسیار خاص برای سطح بالایی از دقت تکثیر مورد نیاز قرار بگیرد، چاپ افست بهترین گزینه خواهد بود.

  • شخصی سازی داده های متغیر

موارد چاپ شده با چاپ دیجیتالی قابل شخصی سازی می باشند. این کار ب=موجب می شود که هر چاپ برای گیرنده، بسیار منحصر به فرد قرار بگیرد – برای نمونه:، یک نامه مستقیم می تواند نام گیرنده را در طرح گنجانیده باشد که موجب بروز افزایش سرعت پاسخ ها می شود.

  • لاک اشعه ماوراء بنفش

UVمورد بعدی تفاوت بین چاپ دیجیتال و افست است که بسیار اهمیت دارد. این اشعه  روی محصولات چاپی دیجیتالی قرار نمی‌گیرد. بهترین گزینه چاپ افست می باشد چاپ دیجیتال بطرز ناباوران های بسیار سریع می باشد، به طوری که برای چاپ کردن کارت های شناسایی و کارهای چاپی با فرصت های بسیار کم و  اندک بسیار مناسب می باشند. چاپ افست رایج به دلیل تدارکات اولیه به شدت کند است.

بنابراین توجه دقیق به زمانی که وجود خواهد داشت، در انتخاب روش چاپ اقتصادی تعیین کننده می باشد. اگر فرصت کم و تنگ می باشد، چاپ دیجیتال بهترین گزینه می باشد و باید به سراغ سرویس دهندگان بسیار مشهور و دارندگان چاپ تصویرگذاری مستقیم Direct Imaging (DI)  بروید.

با چاپ دیجیتال،  ابتدا و یا در هر مرحله که بخواهید، کار  را اصلاح و سپس چاپ نمایید، و این نهایی ترین نسخه چاپی کارتان خواهد بود و پس از آن پروژه مورد نظر تان توسط مشتری و تیم طراحی بررسی می شود.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

چاپ افست چیست

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید