08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

لوگو مینیمال چیست ؟

5/5
لوگو مینیمال چیست ؟

لوگو مینیمال چیست ؟

لوگو مینیمال چیست ؟ با لوگو مینیمال آشناشویم! چقدر به شعار (کم گوی و گزیده گوی )و تاثیر آن باور دارید؟

طراحی لوگو مینیمال یعنی طراحی  آرمی به ساده ترین حالت ممکن بدور از اضافات و نیز پیچیدگی که هرگز دیده نمی شود بلکه این سادگی از دل پیچیدگی و پر باری بوجود آمده است.بسادگی لوگوهای محبوب جهان چون نایک، آمازون و اپل بنگرید که از اصل مینیمالیسم(Minimalism)  یا همان هنر به اختصار  ABC بهره برده اند. سبک مینیمال حتی در شلوغ ترین مکان ها نیز قابل شناسایی است و هیچ ترسی از گم شدن در دنیای تبلیغات هزاران برند دیگر نخواهید داشت.

لوگوهای اولیه گاها چیزی بیش از اسم کسب و کار با فونت محبوب آن زمان نبود، که معمولا با شکل هندسی ساده محصور می شد. ولی  با افزایش رقابت برای جذب مشتری، شرکت ها خلاقیت را در برندسازی بالا بردند و جذب  مشتری اهمیت یافت.شرکت هایی که لوگوهای خود را پس از سالها استفاده مینیمال کردند از جمله: فدکس، گوگل، لورد و مک دونالد و ریباک و Uber.

لوگو مینیمال (Minimal Mark) های داخلی در کشور ما  از جمله  مستر بلیط ، تپسی ، اسنپ و دیجیکالا و ریحون(اپلیکیشن سفارش غذا) می باشند. پس از انقلاب اکتبر در دهه‌ی 1960 و اوایل دهه‌ی 1970 ، هنرمندانی چون کارل آندره ، رابرت موریس ، آن ترویت ، آن ترویت ،دونالد جاد ، دن فلاوین ،اگنس مارتین به مینیمالیسم در صنعت معماری و دکوراسیون، مجسمه سازی، نقاشی و عکاسی  و موسیقی نیز روی آوردند که با استقبال مخاطب همراه بود. در معماری منازل کشور ژاپن هنوز از اصول مینیمالیسم استفاده می کنند.

لذت بخش بودن  برای آدمی، لوگو مینیمال به عملکرد و ساختار مغر باز می گردد. ذهن، هرآنچه برای مغز قابل کشف و درک باشد را می پسندد و بخاطر می سپارد. مغز به جای صرف انرژی برای رمزگشایی تصاویر پیچیده یک راست سر اصل مطلب رفته و مفهوم مورد نظر برند را بدون گزافه‌گویی درک می‌کند.

لوگو مینیمال برای کدام کسب و کار ها؟

  • نشریه ها
  • محصولات الکترونیک
  • فروشگاه های زنجیره ای
  • طراحی جواهرات
  • رستوران ها و باشگاه ها
  • شبکه های اجتماعی
  • و در کل هر کسب و کار و برندی که باید در ذهن مخاطب ماندگار شود.

 

بیشتر بخوانید مقاله لوگو مینیمال چیست ؟ : قیمت طراحی لوگو

لوگو مینیمال چیست ؟

چگونه لوگو مینیمال طراحی کنیم؟

مینیمال از سبک های طراحی لوگو است که نباید اشتباها آن را از انواع لوگو تصور کرد. انواع لوگو شامل مونوگرام، تایپوگرافی یا پیکتوگرافی و… هستند که می توانند ساده و یا پیچیده باشند. 

  • تاپیوگرافی توپر و خلاق در لوگو مینیمال چیست ؟

از تاپیوگرافی توپر و خلاق  استفاده کنید مثلا حرف را خم کرده یا شکل دهید یا از اولین حرف برند مورد نظرتان برای طراحی اشیا و حیوانات و… متناسب بهره بگیرید.

رنگ ها و نماد های ساده بکارگیرید مثلا برای نمایش صلح از نماد زیتون یا رنگ آبی کمرنگ البته رنگ مورد استفاده در طراحی لوگو بهتر است که تک باشد و یا استفاده از دو یا نهایتا سه رنگ در طراحی این لوگو مجاز است. در این سبک طراحی لوگو، از رنگ های خنثی بهتر است استفاده گردد.

از به کار بردن تعداد رنگ های زیاد و گیج کننده خودداری گردد. رنگ ها را از نظر تعداد و تناژ درست به کار ببرید. در طراحی از رنگ های مناسب به تعداد دو و نهایتا سه عدد  غیر از سفید و سیاه بهره گیرید

  • بازی با خطوط در لوگو مینیمال چیست ؟

مجموعه ای از خطوط مستقیم، کج، منحنی و صاف را به گونه ای کنار هم قرار دهید.

  • الهام از اشکال هندسی در لوگو مینیمال چیست ؟

از اشکال هندسی الهام بگیرید چرا که مثلث یا مربع هریک احساسی متفاوت در مخاطب برانگیخته می کند. مربع نماد استواری، حرفه ای بودن، تعادل و اطمینان است.

به عنوان مثال لوگو اینستاگرام. در روانشناسی اشکال، مثلث را نماد اقتدار و شکوه می دانند. چون بر روی یک ضلع قرار گرفته و اقتدار و شکوه هر چه بیشتر آن به نمایش در می آید. حسی که شکل مثلث در ذهن انسان ایجاد خواهد کرد، حس امنیت و ثبات است دایره نمادی است که برای نمایش دادن اتحاد و یگانگی از آن بهره می گیرند.

بیشتر بخوانید مقاله لوگو مینیمال چیست ؟ : طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

لوگو مینیمال چیست ؟

مفاهیم بسیاری برای این شکل هندسی بیان شده که از جمله: محبت، تعهد، دوستی، هارمونی و تحرک. بارزترین مثال برای استفاده از دایره در لوگو مینیمال، نماد المپیک بوده که در آن از ۵ دایره رنگی که هر کدام رنگ یک قاره را به نمایش کشیده اند

  • استفاده از فونت خلاق در لوگو مینیمال چیست ؟

معمولا برای لوگو مینیمال از فونت ظریف و منتاسب با طرح استفاده می شود.فونت می تواند بولد یا ایتالیک و یا یک مونوگرام (کلمه کلیدی) باشد.

  • طراحی مسطح یا فلت در لوگو مینیمال چیست ؟

این کار با حذف تمام شیب ها و طراحی های سه بُعدی حاصل می شود. بهتر است فلت کار نموده و طرح های دو بعدی و ساده را ارائه نمایید‌.nاهمیت درصد فضای پر و خالی به اندازه طراحی لوگو مهم می باشد. درصد بسیاری از فضای لوگو باید سفید و یا خالی باشد.

چون لوگو مینیمال خلاصه و آبسترکی از یک طراحی است پس اضافات را حذف کنید.

  • زمان بگذارید

طراحی لوگو مینیمال از سایر سبک ها دشوارتر بوده و وقت بسیاری لازم دارد. مفاهیم فلسفی در آن طراحی آن به چشم نخورد.

بیشتر بخوانید مقاله لوگو مینیمال چیست ؟ : قیمت طراحی لوگو در اصفهان

لوگو مینیمال چیست ؟

 قیمت طراحی لوگو مینیمال

بسیاری از افراد تصور می کنند که طراحی لوگو مینیمال به سادگی امکان پذیر است. ولی در واقع طراحی این نوع لوگو از یک ایده خاص منشاء می گیرد و این ایده فقط در ذهن افراد با تجربه در این زمینه شکل خواهد کرد.

قیمت طراحی لوگو مینیمال می تواند بر اساس عوامل مختلفی تعیین گردد. به طور مثال، نوع لوگو، میزان پیچیدگی آن، اندازه آن و … در قیمت طراحی این نوع لوگو تاثیر می گذارد.

معرفی چند نرم افزار طراحی و ساخت لوگو حرفه ای با کامپیوتر

اگر درباره ساخت لوگو تحقیق کرده اید حتما  با برنامه های مربوط به شرکت ادوبی آشناهستید. لوگوسازان حرفه ای از این برنامه ها استفاده میکنند. ادوبی موفق شده تا با ارائه نرم افزار های گرافیکی با کیفیت خود بازار این نرم افزار ها را کاملا در دست بگیرد. از جمله این نرم افزار ها:

  • Adobe Illustrator
  • Adobe Capture
  • Adobe Comp
  • picsart

معرفی چند برنامه طراحی و ساخت لوگو حرفه ای در اندروید

  • اپلیکیشن ساخت لوگو Canva
  • اپلیکیشن ساخت لوگو Dotpict
  • اپلیکیشن ساخت لوگو Font Rush
  • Ibis PaintX
  • Iris Logo Maker
  • Logo Maker: Design & Create
  •  Logo Maker Plus
  • Logo Maker – Pro Logo Creator Premium

 

ابزار های ساخت لوگو برای اندروید غالبا ساده و مینیمال می باشند. اما این برنامه ها بسیار کاربردی بوده و برای بسیاری از کاربرانی که به دنبال لوگو های ساده می گردند مناسب می باشند.

سخن پایانی

طراحی لوگو مینیمال به افرادی که به دنبال لوگوهای خاص هستند، توصیه می شود. این نوع لوگو هم زیبایی خاصی دارد و هم در کنار زیبایی خود، بدون هیچ گونه پیچیدگی، یک برند را معرفی می کند.

استفاده از لوگو مینیمال برای تمامی برندها امکان پذیر است. ولی معمولا بهتر است که برندهای رسمی و دولتی، از این نوع لوگو استفاده نکنند.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله لوگو مینیمال چیست ؟ : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید