08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی دکوراسیون داخلی

5/5
انواع عکاسی دکوراسیون داخلی

عکاسی دکوراسیون داخلی

عکاسی دکوراسیون داخلی علاوه بر تبلیغات، به مخاطب ایده می بخشد. عکاسی معماری طرفداران زیادی دارد زیرا عکاسی از داخل ساختمان به اندازه عکاسی از بیرون هیجان انگیز و سرگرم کننده است.

لازمه فعالیت در این بخش  شناخت ساختار معماری پرسپکتیو و بهره بردن از تجربه و ابزار است. عکس‌های سفارش‌های معماری، هنگام نمایش طراحان و مجریان آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند.  ارائه تصاویر داخلی و معماری حرفه ای مستلزم توجه به نکات مهم است و عدم رعایت این نکات پیامدهای منفی در پی خواهد داشت.

یک عکاس داخلی باید فضا را به گونه ای به تصویر بکشد که که مخاطب، خود را بخشى از محیط بداند و احساس حضور در این محیط را داشته باشد. این سبک معماری نیاز به مهارت و خلاقیت زیادی در زمینه نورسنجی و ترکیب بندی تصویر دارد.

رعایت اصول فنی عکاسی دکوراسیون داخلی

برای عکاسی دکوراسیون داخلی می توانید با رعایت چند اصل و قانون کوچک بهترین و زیباترین عکس ها را بگیرید. یکی از مهم ترین نکاتی که برای ایجاد بهترین عکاسی دکوراسیون داخلی باید در نظر گرفت موارد زیر است:

  • خلاق بودن
  • صحنه سازی
  • نورپردازی
  • چیدمان
  • تمیز و مرتب کردن
  • استفاده از گل آرایی
  • استفاده از سایه ها و نور روز
  • زاویه دید دوربین
  • ارتفاع

بیشتر بخوانید عکاسی دکوراسیون داخلی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

تکنیک های قابل استفاده در عکاسی فضاهای طراحی شده داخلی

در ادامه، شما را با تکنیک های عکاسی برای طراحی داخلی و فضاهای طراحی داخلی آشنا می کنیم.

  • تکنیک عکاسی پارانوما:

پانوراما یکی دیگر از تکنیک های کاربردی در عکاسی فضاهای داخلی و نماهای بیرونی ساختمان است.
در بعضی سفارشات نیاز هست فضای عریضی از یک پروژه را در یک عکس به تصویر بکشید.

لنزهای واید در این شرایط چندان کاربردی نیستند، زیرا این لنزها قادر به ثبت کامل فضاهای فوق عریض نیستند و در صورت امکان، تصاویر کاملاً حساس را تولید می کنند. با این تکنیک چندین عکس متوالی از ناحیه مورد نظر گرفته می شود و نرم افزار آنها را به یک عکس فوق عریض تبدیل می کند .

قیمت عکاسی دکوراسیون داخلی
  • تکنیک عکاسی لانگ اکسپوژ:

برای عکاسی از نماهای فضای باز و مراکز تجاری، تکنیک لانگ اکسپوژ یا نور دهی طولانی مفید است.

این تکنیک به شما امکان می دهد عکس های جذاب و خاصی از ساختمان های دارای نور در شب بگیرید. همچنین در پروژه هایی که میزان نور کم است این تکنیک کمک می کند.

  • تکنیک عکاسی اچ دی آر:

تکنیک اچ دی آر در کنتراست و تعادل نور کمک می کند.هنگامی که در طول روز زیر نور شدید خورشید عکس می گیرید. ایجاد سایه ها و تضادها؛ بر تصاویر معماری تأثیر می گذارد.

با ثبت چند عکس با نور دهی متفاوت و استفاده از تکنیک اچ دی آر می توانید این مشکل را رفع کنید.

نکات مهم در عکاسی دکوراسیون داخلی

  • نور طبیعى در عکاسى فضاى داخلى

نور طبیعی مهمترین عامل در عکاسی دکوراسیون داخلی شناخته شده است. بنابراین سعی کنید در ساعاتی از روز که نور خورشید به اندازه کافی منطقه را روشن می کند (نور صبح، قبل از ظهر یا هنگام غروب خورشید) عکس بگیرید.

همه چراغ‌های زرد اتاق را خاموش کنید و پرده‌ها را عقب بکشید و اجازه دهید پرتوهای طلایی آفتاب اتاق شما را گرم و روشن کند. اگر چندین بار با نور بازی کنید متوجه تفاوت کیفیت و روشنایی رنگ ها خواهید شد.

  • برای عکاسی دکوراسیون داخلی میزان نور محیط را کم کنید!

دوربین‌ ها اساساً ضبط‌ کننده‌های نور هستند، اما ناحیه‌ای که می‌بینید با منطقه‌ای که دوربین می‌بیند یا ضبط می‌کند متفاوت است. طیف رنگی نواحی روشن و نواحی تاریک باید بدون افراط ، متعادل‌تر و ملایم‌تر از آنچه می‌بینیم باشد تا به درستی در عکس نمایش داده شود.

  • عکاسی با فرمت خام RAW

اکثر دوربین‌های امروزی می‌توانند تصاویر را با فرمت RAW ذخیره کنند فرمت JPEG  برای فشرده سازی فایل ها از اطلاعات عکس برای صرفه جویی در فضا از بین می رود اما در فایل ها RAW  اساساً داده های عکاسی حفظ می شوند. می توان فایل خام RAW مانند فیلم در عکاسی قدیم در نظر گرفت که اطلاعات نور بر روی آن ذخیره شده و هنوز به تصویر یا پیکسل تبدیل نشده اند.

استفاده از قالب RAW  کنترل بهتری بر نور در تصویر نهایی، بازیابی مناطق کم نور، تنظیم تراز سفیدی دقیق‌تر و اندازه عکس نهایی  به شما می‌دهد. نرم‌افزار فتوشاپ  یکی از قدرتمندترین ویرایشگرهای این نوع فایل است.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی دکوراسیون داخلی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی دکوراسیون داخلی
  • زاویه دید دوربین

بهترین زاویه برای گرفتن عکاسی دکوراسیون داخلی مستقیم است. بهتر است دوربین را دقیقا در وسط قرار دهید و همچنین از راهنمای ترکیبی منظره که بخشی از تنظیمات است برای این نوع عکاسی استفاده کنید. عکاسی مستقیم علاوه بر سادگی، دیوارها را شبیه بوم می کند. درست است که آپارتمان های کوچک فضای زیادی را برای عکاسی ارائه نمی دهند، اما عکس از زاویه فضا را عریض تر را نشان نمی دهند، اما برای داشتن عکسی با فضای بیشتر، باید از لنز واید استفاده کرد. همچنین در طول عکاسی می توانید ترکیب اتاق را تغییر دهید و از شر وسایل حجیم خلاص شوید. .

  • استفاده از سه پایه در طراحی داخلی و معماری

نور در فضاهای خانگی معمولا برای عکاسی کافی است، اما سه پایه بخشی از عکاسی حرفه ای است و از حرکت دوربین در هر موقعیتی جلوگیری می کند. سه پایه به شما کمک می کند کادر و پرسپکتیو فضای مقابل را با تسط انتخاب و بهترین ترکیب بندی را انتخاب کنید.

در نمای دکوراسیون، یک خط مستقیم را به عنوان پایه انتخاب کنید و دوربین را به سمت آن تراز کنید تراز نبودن دوربین باعث می شود تمام خطوط عمودی و افقی تصویر کج ثبت شود و با اصلاح نرم افزاری این کجی بخشی از عکستان را از دست می دهید.

انتخاب ارتفاع مناسب دوربین یکی از مهمترین نکات در عکاسی است سعی کنید دوربین خود را در ارتفاع 110 سانتی متری  از زمین دوربین خود را قرار دهید تا شکل و اندازه همه عناصر واقعی به نظر برسد. هنگام ترکیب بندی تصویر دقت کنید سهم متعادلی برای زمین و سقف در نظر بگیرید.

  • استفاده ی هوشمندانه از پرسپکتیو

استفاده صحیح از پرسپکتیو یک نقطه ای و دو نقطه ای در عکاسی داخلی می تواند تاثیر زیادی بر عکس های ما داشته باشد. هنگام استفاده از پرسپکتیو یک نقطه ای، سطح لنز، سطح سنسور و سطح دیوار با یکدیگر موازی هستند. در این نوع عکاسی بهتر است اجسام در جلوی لنز مرتب شوند. در پرسپکیتو دو نقطه ایی گوشه و یا کنج در عکس قرار می گیرد.

  • ادیت و ویرایش

در مرحله بعدی عکاسی دکوراسیون داخلی ، به یک ویرایشگر حرفه ای نیاز دارید تا تصویر شما را به روشی طبیعی ویرایش کند. مرحله ادیت مربوط به حذف عیوب احتمالی تصویر و نور نهایی اشاره دارد. نرم افزار لایت روم اغلب برای نورپردازی نرم افزاری در عکاسی استفاده می شود، این برنامه به تصویر نهایی شما روح و زیبایی جدیدی می بخشد.

بیشتر بخوانید عکاسی دکوراسیون داخلی : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

عکاسی دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید