08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی ۳۶۰ درجه چیست؟

5/5
عکاسی ۳۶۰ درجه

عکاسی ۳۶۰ درجه چیست؟

عکاسی ۳۶۰ درجه بخشی از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است. این یک روش جدید و کاربر پسند برای نشان دادن تمام امکانات یک محصول یا حتی یک فروشگاه است.

این نوع عکاسی نسبت به عکاسی معمولی گران‌تر است  و به تجهیزات بیشتری نیاز دارد، اما در مقابل بازدهی بیشتری به شما می دهد زیرا که مشتریان شما محصولات و کالاهای شما را از هر جهتی که می‌خواهند با جزئیات مشاهده کنند، به طوری که انگار آن جنس را در دست دارند. این نوع عکس ها میتوانند کسب و کار شما را چند درجه بهبود ببخشند.

علاوه بر این از عکاسی ۳۶۰ درجه در عکاسی از فروشگاه ها و یا حتی هتل ها استفاده می شود. با پیشرفت تکنولوژی و دنیای مجازی، دیگر نیازی نیست که برای دیدن محصولات یک فروشگاه یا دیدن فضای داخلی یک هتل حتما به آنجا مراجعه کنید.

به لطف تصویربرداری 360 درجه می توانید در منزل و تنها با استفاده از گوشی هوشمند یا رایانه شخصی خود به راحتی کالای مورد نظر خود را با کیفیت بالا و جزئیات دقیق بررسی کنید و در صورت تمایل آنرا سفارش دهید.

به جرات می‌توان گفت عکاسی ۳۶۰ درجه، یک نقطه‌ی عطفی بزرگ، در هنر عکاسی است. تا دیروز و در گذشته، تصاویر و عکس‌ها، محدود به قاب‌ها و صفحات تخت و صاف بودند که فقط از جهتی که عکاس لنز دوربین را قرار می‌داد و از آن عکس می‌گرفت، تصاویر را مشاهده کرد، اما امروزه به کمک تکنولوژی پیشرفته و از طریق ترکیب آن با علم فتوشاپ، می‌توان سوژه را از جهات مختلف و از همه‌ی زوایا مشاهده کرد.

فواید عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات

  • برقراری ارتباط بیشتر با کاربر :

عکاسی ۳۶۰ درجه یکی از مهم ترین تکنیک های تبلیغاتی برای فروش آنلاین محصولات است. این سیستم برای خریداران بسیار جذاب خواهد بود زیرا باعث می شود مخاطب احساس کند شخصاً محصول را بررسی می کند.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

عکاسی ۳۶۰ درجه
  • جلب توجه کاربر:

عکس های ساده از یک محصول ممکن است خریداران را به خوبی جذب نکند زیرا فقط از یک یا دو زاویه گرفته شده‌اند. عکس های ۳۶۰ درجه محصولات عکسهایی کاربرد پسند بوده و بیانگر اهمیت به حقوق خریدار نشان می دهد.

  • افزایش فروش:

فروشگاه هایی که از این نوع عکس ها را در وبسایت فروش خود استفاده می کنند، می توانند شرایط و ضوابط را به خریداران خود ارائه دهند تا بتوانند با اطمینان بیشتری خرید کنند. عکسهای ۳۶۰ درجه محصولات به طور موثر نرخ خرید را افزایش می دهد.

  • افزایش اعتبار برند:

ارائه عکس های ۳۶۰ درجه به خریداران توضیح کامل تری از محصول برای خریداران است. این سبک از عکسها تصویری واضح و واقعی از محصول ارائه می دهند. معرفی کالا با ارائه اطلاعات کاملتر به مشتریان باعث افزایش  اعتبار محصول و تولید کننده خواهد شد.

  • کاهش هزینه های برگشت:

استفاده از عکسهای ۳۶۰ درجه به شما این امکان می‌دهد قبل از خرید محصول را به طور کامل بررسی کنید. این بررسی و مشاهده دقیق احتمال عدم دریافت محصول مشابه آن و شما را کاهش می دهد. بنابراین هزینه های ناشی از عدم رضایت خرید و برگشت محصول به میزان قابل توجه ای به کاهش می یابد.

  • افزایش زیبایی محصول:

نمایش زیباتر محصول به مشتری از دیگر مزیت های این سبک عکاسی است.  نمایش زیباتر محصول به مشتری از دیگر مزیت های این سبک عکاسی است. وقتی عموم مردم بتوانند محصولی را به طور کامل و از همه جهات ببینند، می‌توانند قسمت‌هایی از آن را پیدا کنند که به نظرشان جذاب‌تر و زیباتر است،  اما این قسمت در عکس‌های معمولی توجه عکاس را جلب نکرد  و از دید او پنهان مانده است.

به عنوان مثال، محصولات صنایع دستی یا هنری دارای بخش‌های مختلفی هستند، که عکاس نمی تواند همه آنها را در عکس های معمولی ثبت کند  و معمولا از زوایایی عکس برداری می‌کند که از نظر خودش، جذاب‌تر و زیباتر هستند. اما عکاسی ۳۶۰ درجه این فرصت را برای مخاطب ایجاد می‌کند که خود خریدار محصول را به طور کامل ببیند.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی ۳۶۰ درجه چیست؟ قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی ۳۶۰ درجه
  • متفاوت و ویژه نشان دادن برند از سایر رقبا:

متمایز کردن برند، یکی از ویژگی‌های شاخص و مزایای این نوع عکاسی است. از آنجایی که این نوع عکاسی، خصوص در کشور ما، پدیده‌ای جدید و کمتر شناخته شده محسوب می‌شود ، هر برندی که برای معرفی محصولات خود از آن استفاده کند، می‌تواند خود را از سایر رقبا متمایز کند و این ویژگی، یک امتیاز ویژه برای این برند است. اگر صاحب یک برند یا فروشگاه اینترنتی هستید با استفاده از تکنیک عکاسی ۳۶۰ درجه می تواند به شما کمک کند از سایر رقبا متمایز شوید و در بازار متمایز شوید!

  • قدرت بزرگ نمایی و چرخش عکس:

قدرت بزرگنمایی، یکی دیگر از مزایای عکاسی ۳۶۰ درجه است. مخاطب می‌تواند محصول مورد نظر را در هر جهتی که می خواهد بچرخاند و در همان جهت، بزرگنمایی کند و سپس آن را از زوایای مختلف و در مقیاس دلخواه مشاهده کند.

  • حضور در یک فروشگاه واقعی:

احساس حضور در یک فروشگاه واقعی فرصتی است که فقط 360عکاسی می تواند به مشتری ارائه دهد؛ بدون خروج از خانه! با گشت و گذار در فروشگاه های اینترنتی و مشاهده تصاویر 360 درجه، مخاطب و مشتری می توانند احساس کنند که به صورت فیزیکی وارد فروشگاه شده اند و می توانند محصولات مورد نظر خود را بررسی، و هر کدام را خواست خریداری کنند.

  • کاهش احتمال کالای مرجوعی به فروشگاه:

عدم مرجوع محصول یکی دیگر از فوائد عکاسی ۳۶۰ درجه است. با استفاده از این فناوری، عموم به راحتی می توانند تصویر را در چهار جهت بالا یا پایین، چپ یا راست بچرخانند و آیتم مورد نظر خود را به طور کامل بررسی کنند تا تصمیم بگیرند و با اطمینان بیشتری را خریداری کنند.

وقتی مشتری با دید بازتری انتخاب می کند، احتمال اینکه محصولی را که خریده است دوست نداشته باشد و مرجوع کند کمتر است این موضوع باعث کاهش هزینه های اضافی بازگشت محصول و آسیب مالی به فروشگاه و برند می شود.

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی ۳۶۰ درجه چیست؟ : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی ۳۶۰ درجه

تجهیزات مورد استفاده در عکاسی 360 درجه

  • دوربین و لنز با رزولوشن های متوسط
  • سه پایه عکاسی جهت ثابت نگه داشتن کادر
  • ریموت دوربین جهت جلوگیری از حرکت دوربین
  • تجهیزات نورپردازی شامل سافت باکس و خیمه عکاسی
  • صفحه مدور دستی یا اتوماتیک

نکته پایانی

تجهیزات استودیویی برای عکاسی محصول 360 درجه مورد نیاز است. عکاسی 360 درجه از محیط یا محصول شما این فرصت را در مخاطب را به مخاطب می دهد تا احساس بهتری داشته باشد و اعتماد بیشتری به مجموعه کسب و کاری شما پیدا کند. امیدواریم این مقاله برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد و از مطالعه‌ی آن بهره‌ی کافی را برده باشید.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید