08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع بروشور تبلیغاتی

5/5
انواع بروشور تبلیغاتی

انواع بروشور تبلیغاتی

انواع بروشور تبلیغاتی یکی از روش های بازاریابی برای ارائه و معرفی محصول به مخاطب است. این بروشور که با نام کالا نما نیز شناخته می شود، به صورت برگه ای چند لتی یا کتابچه طراحی می شوند. بروشور، از آنجایی که تولید آن  کمترین هزینه را به نسبت مابقی روش های تیلیغاتی دیگر نیاز دارد. بنابراین، اغلب توسط صاحبان مشاغل مورد توجه قرار می گیرد.

اگر قصد دارید از بروشور برای نمایش محصول و کسب و کار خود بروشور استفاده کنید، باید آن را در تیراژ وسیع سفارش دهید تا برای افراد زیادی در دسترس باشد. در این بین که شما به یک بروشور نیاز دارید و در حال انجام تحقیقات می باشید و چه خودتان طراح هستید و به دنبال اطلاعات بیشتر هستید، امکان دارد با انواع مختلف بروشور و دسته بندی آنها مواجه شوید پس در نتیجه:

  • بروشور کمتر از 8 برگه می باشد
  • برای نمایش محصول، رویداد و خدمات به کار برده می شود.
  • بروشورها متشکل از اطلاعات دقیق هستند.
  • بروشورها به منظور تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌شوند.

انواع بروشور

انواع بروشور تبلیغاتی همانطور که قبلا ذکر شد، بروشورها در انواع و اشکال مختلف طراحی می شوند. بهتر است مدلی از  بروشور را انتخاب کنید که عموم به راحتی و در مدت زمان کوتاهی مطالعه کنند.از انواع بروشورها می توان به بروشور بروشور تک‌برگی، دو لتی و کتابچه‌ای اشاره کرد که در ادامه به ارائه هر یک می پردازیم. 

  • بروشور تک‌برگی

بروشورهای تک برگی یکی از انواع بروشورهایی هستند که همانطور که از نامشان پیداست در یک صفحه یا دو صفحه طراحی می شوند. این بروشورها را می توان در اندازه های مختلف تهیه کرد. بروشورهای تک برگه محبوب ترین نوع بروشور هستند.

  • بروشورهای لت‌دار

در این نمونه از طراحی بروشور، آنها به شکل لت دار می سازند تا اطلاعات بیشتری روی آنها بتوان چاپ شود. یک بروشور تبلیغاتی لت دار از چندین صفحه تشکیل شده است که هر یک از آنها در صورت تا شدن به چند لت تبدیل می شود. یکی از بهترین نمونه های طراحی بروشور لت دار، مدل 2 و 3  لتی است که معمولا در تبلیغات تجاری در مقیاس بزرگ استفاده می شود.

بروشورهای 2 و 3 لت به راحتی و در کمترین زمان قابل خواندن هستند. در عین حال خواننده را خسته نمی کنند. این نمونه طرح بروشور قابل حمل تر است و می توان از آن برای نمایش، معرفی و بازاریابی بسیاری از مشاغل استفاده کرد. تاثیر این نوع بروشورهای تبلیغاتی در آگاهی مخاطبانبسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید مقاله انواع بروشور تبلیغاتی : طراحی و چاپ کاتالوگ

انواع بروشور تبلیغاتی

  • بروشور کتابی

این نوع بروشور که به صورت کتاب یا جزوه کوچک طراحی و تولید می شود، از صفحات زیادی تشکیل شده است. در این نوع بروشور از چسب حرارتی یا منگنه برای اتصال صفحات مختلف استفاده می شود. اگر می خواهید محصول مورد نظر خود را با جزییات هر چه بیشتر برای عموم توضیح دهید، حتما باید از بروشورهای کتابچه ای استفاده کنید. یکی دیگر از مزیت های بروشور کتاب تنوع بالای تصاویر است.

  • بروشورهای اسلیپ کیس

احتمالاً از خود می‌پرسید که این بروشور درباره چیست؟ در این مدل بروشور با عملکرد پوشه مانند، برگه های تبلیغاتی در کنار هم تا می شوند. در واقع برگه هایی که حاوی اطلاعات هستند با کنار هم بودن ظاهر یک پوشه را حفظ می کنند. این نوع طراحی بروشور برای مخاطب بسیار جذاب است.

  • بروشور‌های ضمیمه

یکی از بروشورهای پرکاربرد و موثر برای بازاریابی، بروشور تبلیغاتی ضمیمه است. این نمونه طراحی بروشور تاثیر نسبتا خوبی بر آگاهی و یاد مخاطب دارد.

  • بروشورهای نوع Z Fold

در برخی مواقع این مدل بروشور را به جای بروشورهای سه‌لت استفاده می‌کنند. اساسا این طراحی های بروشور نیز به‌صورت سه‌لت طراحی می‌شوند و جذابیت نسبتا طیبایی دارند.

انواع بروشور تبلیغاتی از نظر سایز و ابعاد

بروشور را می‌توان در هر اندازه و ابعادی طراحی و تولید کرد؛ اما این محصول مانند سایر موارد چاپی، معمولا در استانداردهای متعارف و از پیش تعریف شده‌ای، طراحی می‌شود. معمولا ابعاد A4 و A5 دارای محبوبیت بیشتری هستند. اکثر بروشورهایی که می بینید یکی از این دو اندازه هستند. بروشورهای مربعی به دلیل منحصر به فرد بودن، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. از این رو برخی از کسب و کارها با چاپ بروشور درابعاد 19 در 19 تمایل بیشتری دارند.

بروشور سایز DL در اندازه ۲۱۰ در ۹۹ میلی‌متر و بروشور با اندازه ۳۵۵ در ۲۱۰ میلی‌متری به علت استانداردهای خاص در پاکت های اداری به خوبی جای می گیرند که در موارد استثا سفارش داده می شود.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

انواع بروشور تبلیغاتی

جنس انواع بروشور و گرماژ

چاپ بروشور بر روی کاغذ گلاسه بسیار جذابتر از سایر کاغذها است. کاغذ گلاسه ماندگاری طولانی تری دارد، ظاهری زیباتر و تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد.برای طرح‌های بروشور بزرگ‌تر می‌توان از انواع ضخیم‌تر کاغذ گلاسه استفاده کنند. در نتیجه همین ویژگی‌ها، طراحی و تولید بروشور با استفاده از سایر کاغذها توصیه نمی‌شود.

برای داشتن یک بروشور گلاسه ی موثرتر، کاغذ گلاسه با گرماژ 200 یا 300 را سفارش دهید. از نظر ضخامت، استحکام و زیبایی این گرماژ بسیار عالی است.

کاغذ گلاسه 170 و 135 گرمی اگر هدف صرفه جویی در هزینه ها باشد، پیشنهاد می شود البته در نهایت تفاوت زیادی بین این دو چاپ و طرح وجود دارد. ترجیح با بروشور گرماژ بالاتر است.

 چرا به یک بروشور نیاز دارید؟

اما سوال اینجاست که چرا به یک بروشور نیاز دارید؟ اهداف پشت بروشور چیست؟ آیا بروشور فقط برای اهداف بازاریابی استفاده می شود؟ خب، می‌توان گفت که بروشورها فقط برای بازاریابی استفاده نمی‌شوند اگرچه عمدتاً در زمینه بازاریابی استفاده می‌شوند .

از اصلی ترین دلایل نیاز یک کسب و کار به بروشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروشورها ارزان ولی پرنفوذ می باشند.
  • بروشورها هویت تجاری یک برند را تقویت می‌کنند.
  • بروشورها به آسانی می‌توانند افراد مورد نظر را هدف قرار دهند.
  • بروشورها شامل توضیحات و توصیفات تشریحی کامل و جامع هستند.
  • بروشورها تبلیغاتی ماندگار هستند.
  • برای ارائه پیشنهادات تبلیغاتی بروشورها بهترین راه هستند.
  • پخش کردن و توزیع بروشورها بسیار راحت است.
  • با استفاده از بروشورها می‌توانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید.
  • بروشورها به شخصی‌سازی برند شما کمک بسزایی می‌کنند.
  • بروشورها نسبت به تبلیغات دیجیتال و رسانه‌های مدرن تاثیر بیشتری دارند.

نتیجه
بروشورهای تبلیغاتی در همه کشورها استفاده می شود. در واقع، این یک ابزار رایج برای معرفی و شناخت افراد با انواع خدمات، محصولات و حتی گردشگری است. در بسیاری از موارد این ابزار عالی برای آموزش در مراکز آموزشی و خدماتی با هدف کسب نتایج مثبت استفاده می‌شود. در این مقاله ما بروشور و کاربردهای آن را ارائه دادیم. که خواندن این مطلب به شما اطلاعات می دهد.

بیشتر بخوانید مقاله انواع بروشور تبلیغاتی : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

انواع بروشور تبلیغاتی

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید