08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی صنعتی چیست ؟

5/5
عکاسی صنعتی چیست ؟

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی، طیف گسترده ای هست که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر مجموعه آن قرار می‎گیرند. عکاسی صنعتی به شاخه‎‌هایی از عکاسی با اهداف تجاری اشاره دارد تا یک کالا یا برند یا حتی یک فرد تبلیغ یا یک کالا یا خدمات به فروش رسانده شوند. هر کسب‌وکاری که داشته باشید، داشتن عکس‌های با کیفیتی از محصول یا خدمات که بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند و همچنین قادر باشد تاثیرِ ماندگاری بر ذهن او بگذارد، برای موفقیت‌تان بسیار حیاتی است. شما نیاز دارید در فضای حقیقی و مجازی، خود را به مخاطب معرفی کنید و جلوه‌ای بصری در ذهن او بسازید.

 

برای مشاهده نمونه های عکاسی صنعتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

عکاسی صنعتی چیست

هدف از عکاسی صنعتی چیست ؟

همانگونه که یک طراح صنعتی باید از ظاهر و ساختار آن بصورت حرفه ای طراحی انجام دهد، وظیفه یک عکاس در عکاسی صنعتی نمایش ظاهر و ساختارهای ظاهری یک سوژه در عکس می باشد. از آنجا که یک طراح صنعتی نتیجه گیری میکند که متریال بخش های مختلف یک شیء به چه نحوی باشند و چه شکل و شمایی داشته باشند، یک عکاس صنعتی نیز باید توانایی داشته باشد که تصمیم بگیرد به چه نحوی از یک محصول عکاسی کند که به اشتراک بگذارد.

در عکاسی صنعتی یک سوژه باید حجم ها، رنگ ها، متریال ها و هر چیزی که در ظاهر سوژه هست، باید به بصورت دقیق به تصیر کشیده بشود. در کل عکاسی صنعتی از یک سوژه، می بایست در زمینه های تک رنگ (عمدتاً سفید یا مشکی) انجام شود تا بعد از عکاسی با خارج کردن تصویر از پس زمینه قابل کاربرد باشد که بتوان در سایت یا کاتالوگ استفاده کرد.

کاربردهای عکاسی صنعتی چیست ؟

اصولآ وقتی در حوزه صادرات و واردات فعالیت دارید، عکاسی صنعتی از محصولاتتان کمترین کار تبلیغاتی می باشدکه باید انجام دهید؛ حتما در ذهنتان این سوال بوجود می آید که چرا باید این هزینه ها را کنیم؟

برای اینکه یک کاتالوگ، وب سایت، بیلبورد، اسمارت کاتالوگ یا هر کاتالوگ دیجیتالی ( الکترونیکی ) دیگر  بصورت حرفه ای بین رقبای خود داشته باشین و اساساً هر جا که بخواهید در مورد محصولتان صحبت کنید و متناسب با حوزه فعالیت شما باشد واجب و ضروری هست . طراحان و گرافیست ها با استفاده از عکس های صنعتی شما می توانند هر چیزی که بخواهیدبرای کسب و کار شما آماده سازی کنند. از بسته بندی محصول تا پوسترها، از بروشورها تا انواع کاتالوگ و تبلیغات محیطی.

اینکه عکاسی صنعتی جزو کارهای ضروری یک محصول به شمار می رود بخاطر نقش مهم و اساسی آن در برند سازی شما هست. پس پیشنهاد می کنیم عکاسی صنعتی خود را به یک تیم حرفه ای و متخصص بسپارید، تا برند سازی شما را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

عکاسی صنعتی چیست

راز موفقیت کسب و کارها با عکاسی صنعتی چیست ؟

یکی از دلایل موفقیت کسب وکارهای بزرگ در بازار امروز این هست که به خوبی نقش موثر عکاسی صنعتی در کسب و کارشان را درک کرده اند، اگر شما هم مشتاق هستید تاثیر عکسهای باکیفیت در فروش محصولات یا خدماتتان را با تمام وجود حس کنید پس همین الان با ما تماس بگیرید. در سال های گذشته با بخاطر توجه و تمایل به خریدهای اینترنتی نقش مفید عکاسی صنعتی به وضوح حس می شود، عکس‌هایی که از محصولات در فضای آنلاین یا فضاهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند از دو جهت قابل بررسی هستند. عکس هایی که به عنوان معرفی محصول عکاسی می شوند و  عکس هایی که کاربرد تبلیغاتی دارند.

در این مقاله قصد داریم راجب مزایای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی با شما صحبت کنیم پس همچنانهمراه ما باشید.

نقش مهم عکس های حرفه ای در پیشرفت مشاغل

از سال ها قبل استفاده از کاتالوگ و بروشور در کسب و کارها یک کار معمول و شناخته شده است،. اما در عصر جدید ارتباطات و کسب و کارها توجه به مشاغل آنلاین لزوم استفاده از تصاویر بسیار با کیفیت و واقعی برای درک بهتر محصول از راه دور، بسیار مورد توجه مشتریان و مخاطبان هدف یک کسب و کارقرار گرفته است، در واقع تصویری که از یک محصول در این راستا در کاتالوگ های دیجیتال یا صفحات فروشگاهی آنلاین قرار داده می‌شود باید به نحوی باشد که تمام سوالات کاربر از بعد فیزیکی و فنی را پاسخ بدهد، به طور مثال بافت، رنگ، جنس و سایر ویژگی‌ها و مزایای محصول برای کاربر قابل لمس و درک باشد.

در ادامه با انواع عکاسی صنعتی آشنا می شویم.

عکاسی صنعتی چیست

انواع عکاسی صنعتی چیست ؟

همان‎طور که اشاره شد، عکاسی صنعتی حوزه وسیعی است و انواع مختلفی از عکاسی زیر شاخه آن قرار می‎گیرد. در ادامه با بعضی از شاخه‎های عکاسی آشنا می‎شویم.

از عکاسی تبلیغاتی به طور کلی با هدف به نمایش گذاشتن یک کالا، خدمات، برند یا یک فرد در تبلیغات چاپی مانند مجلات، روزنامه‎ها، بروشور و غیره استفاده می‎شود. شما می‎توانید در وب‎سایت‎ها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتالی و بیلبوردها شاهد استفاده از این نوع عکاسی برای تبلیغ یک کالا یا خدمات باشید. عکاسی تبلیغاتی یکی از محبوب‎ترین شاخه‎های عکاسی است که هدف اصلی آن ترغیب افراد به خرید است.

  • عکاسی هوایی

عکاسی هوایی شاخه‎ای از عکاسی است که تصاویر از ارتفاع بالایی گرفته می‎شود. عکس‎ها با استفاده از دوربین‎های پیشرفته از درون هلیکوپترها، سیستم‎های هواپیمایی، پاراشوت (چتر نجات) و بالون‎ها گرفته می‎شوند. مفاهیم استفاده شده در عکاسی هوایی شامل فاصله کانونی، تعداد فریم‎ها، علائم اطمینان، پوشش استريوسکوپیک، خطوط هوایی و نقشه‎های راهنما می‎شود.

  • عکاسی معماری و نمای داخلی

عکاسی معماری و نمای داخلی شامل عکس‎برداری از ساختمان‎ها، بناها و نمای داخلی یک خانه یا رستوران یا یا هر فضایی می باشد. عکاسان این رشته از عکاسی با استفاده از تکنیک‎های نورپردازی و عکاسی زیبایی یک نما یا فضای داخلی آن را به تصویر می‎کشند. از این نوع عکاسی در تبلیغ یک رستوران، آپارتمان‎ها برای وب‎سایت‎های مشاوره املاک، خانه‎ها و موارد متعدد دیگر برای جذب مشتری استفاده می‎شود.

عکاسی صنعتی چیست

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید