08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اهداف سئو چیست ؟

5/5
اهداف سئو چیست ؟

اهداف سئو چیست و چه اهمیتی دارد ؟

اهداف سئو چیست ؟ هدف از سئو در حقیقت اصلی ترین دلیلی می باشد که شما سایت خود را برای آن طراحی می کنید. در واقع، سئو به معنای حضور در نتایج گوگل و چه بسا در اولین صفحات آن می باشد. مفهوم سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد و به کارگیری آن موجب افزایش میزان ترافیک ورودی وب سایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجو خواهد شد. با افزایش روز به روز روند همه گیر شدن اینترنت و افزایش سرچ های گوگل، سئو نیز روز به روز گسترش یافته و بهینه می شود. در حقیقت، معنای امروزی سئو تنها به حضور در نتایج گوگل ختم نمی شود، بلکه درصد بالایی از بهبود آن به تجربه کاربران از جستجو بستگی دارد. این بدین معناست که کمپانی گوگل برای رضایت کاربر بسیار بیشتر از نتیجه یافت شده اهمیت قائل می باشد.

پیشنهاد داغ مطالعه : مزایای طراحی سایت

درحقیقت سئو مجموعه ای از چارچوب ها و معیارهایی است که توسط آن تمامی سایت ها در بستر اینترنت سنجیده شده و براساس استاندارد های مورد نظر امتیازدهی می شوند و در جایگاه های مختلف نتایج قرار میگیرند. در ادامه به تاثیرات سئو و در نهایت به بررسی مهمترین سوال این روزها ” اهداف سئو چیست ؟ ” می پردازیم.

اهداف سئو چیست

استراتژی سئو چیست ؟

در حقیقت هر تفکر و راهکاری که موجب افزایش بازدید سایت شده و  مخاطبین بیشتری را به سمت سایت روانه کرده و در نهایت ، آن‌ها را به مشتری تبدیل نماید، استراتژی سئو نام دارد. استراتژی های سئو و انواع آن نیز مبحثی طولانی است که در مطالب بعدی به آن می پردازیم. در این بخش، ابتدا به بررسی اهداف سئو خواهیم پرداخت و در ادامه با بهترین استراتژی های سئو آشنا خواهیم شد.

اهداف سئو چیست ؟

از اصلی ترین اهداف سئو و دلایلی که افراد به دنیای تجارت آنلاین وارد شده و به طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی می پردازند، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • افزایش فروش و سودآوری

بطورکلی تمامی وب سایت ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سئو برای افزایش فروش، خدمات رسانی و در نهایت سودآوری بیشتر و درامدزایی از بازدیدکنندگان خود بهره می برند. با این حال، در دنیای پررقابت امروزی، تفاوت های زیادی بین وب سایتی که به دنبال تنها یک فروش زودگذر و وب سایتی که به دنبال ایجاد یک کسب و کار آینده دار است وجود خواهد داشت.

با همه گیر شدن اینترنت و افزایش خریدو فروش های اینترنتی، کسب و کارهایی که فروشگاه و یا سایت های خدمات رسانی خود را طراحی کرده و با بهره گیری از استراتژی های سئو حضور فعالی در دنیای تجارت انلاین دارند، بصورت قطعی درآمد و فروش قابل توجهی خواهند داشت، همچنین در آینده ای نزدیک این حوزه پیشرفت قابل توجهی پیش رو دارد، به گونه ای که فروش و سودآوری در این بازار با فروش سنتی بسیار متفاوت خواهد بود.

اهداف سئو چیست
  • درخواست کسب اطلاعات بیشتر از طرف کاربران

توجه داشته باشید هنگامی که یک سایت به جای فروش بیشتر، با تمرکز بر روی افزایش درخواست کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر از شما ایجاد می شود، رویکردهای سئو نیز متعاقبا تغییر خواهد کرد. در این نوع هدفگذاری به جای تمرکز بر روی فروش ساده تر، لازم است بر روی صفحاتی که توصیف کننده محصولات، خدمات و کسب و کار شما می باشند، کار کرد.

پیشنهاد داغ مطالعه : مزایای سئو چیست

 

 

  • اهداف آموزشی و سرگرمی برای کاربران

یکی از اهداف سئو، می تواند بهبود و رشد سایت هایی در حوزه آموزش و سرگرمی برای عموم افراد باشد. در این نوع سایت ها، رمز موفقیت شما نمایش برتری محصولات، خدمات و سایر محتواهایتان خواهد بود. برای این منظور ارتقا نرخ مشارکت سایت هدفی عالی و موثر برای شما خواهد بود؛ مخصوصا اگر صاحب وب سایت های سرگرمی و مسافرتی مانند رستوران ها، اقامت و وب سایت های حاوی اطلاعات مناطق مختلف، می باشید، این راهکار را در برنامه های ارتقا سایت خود قرار دهید.

بهره مندی از نظر و بازخورد کاربرانی که جذب سایت شما شده اند، یک فرصت عالی برای متقاعد کردن و اطلاع رسانی به آنها درباره محصولات، سرویس ها و کسب و کارتان خواهد بود. توجه داشته باشید که در ارزیابی میزان مشارکت می توان از معیارهایی مانند ترکینک تعداد دانلود مقالات، بانس ریت صفحات مهم و زمان متوسط سپری شده در هر صفحه از سایت استفاده کرد.

اهداف سئو چیست
  • شناخته شدن و برند سازی بهتر

سئو یکی از قدرتمندترین روش هاییست که می تواند به عنوان ابزاری تاثیرگذار برای هر چه بیشتر باخبر شدن افراد از حضور آفلاین یا آنلاین برند شما عمل کند. در این حوزه، مخاطبین هدف و کاربران مشتاق شما پس از دیدن یک تبلیغ آفلاین، بنر و یا حتی ویدئویی از شما، احتمالا ترغیب به جستجوی شما در گوگل شده و به دنبال اطلاعات بیشتری از شما خواهند گشت. در درصد بالایی از موارد، این جستجو از طریق جستجوی نام برند شما صورت خواهد گرفت. همچنین در نظر داشته باشید که با دیده شدن نام سایت شما در جستجوهای مختلف، احتمال بیشتری به وجود می آید که کاربران بر روی سایت شما کلیک کرده و از خدمات و محصولات شما دیدن کنند.
معیارهایی که می تواند در این حوزه برای ارزیابی این مورد استفاده کرد بررسی جستجوهاییست که کاربران از نام یا محصولات مرتبط با شما دارند. شما لازم است تا ترافیکی از سایت را که از این راه بدست می آوریدريال از طریق ابزارهای آنالیتیکس بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: انواع سئو چیست

 

  • افزایش رضایتمندی مشتریان

به عنوان یکی دیگر از اهداف سئو می توان به افزایش رضایت مشتریان از طریق وب سایت اشاره داشت. برای این مورد لازم است در تمامی مراحل قبل و بعد فروش امکان پیشتیبانی کاربران وجود داشته باشد، چرا که کاربر در هر مرحله از خرید احتمال دارد که بخواهد با پشتیبانی سایت تماس گرفته و به دنبال پاسخ سوالات خود باشد. این مسئله می تواند به واسطه تمرکز بر روی نمایش اطلاعات پشتیبانی در اکثر صفحات سایت به دست آید. همچنین ساختار سایت می بایست واضح بوده و موتورهای جستجو نیز صفحات درستی را به ازای کلمات کلیدی مشخص به کاربر نمایش دهند. بدین سان کاربران از همان ابتدا برای گرفتن پاسخ خود با صفحه مناسبی رو به رو گشته و سردرگم نخواهند شد.
ارزیابی رضایت مشتری با استفاده از روش های سنتی کار بسیار دشواری می باشد. برای این منظور دقت داشته باشید که صفحات پشتیبانی سایت می بایست دارای اطلاعات دقیقی بوده و به اکثر سوالات کاربران، پاسخ قانع کننده ای بدهد. یکی از راه های ارزیابی کیفیت پاسخ ها، استفاده از نظر کاربران در انتهای این گونه صفحات خواهد بود.

اهداف سئو چیست
  • افزایش ترافیک و ورودی سایت

افزایش ترافیک از ابتدایی ترین و در عین حال اصلی ترین اهداف تمامی سایت ها می باشد و نشان از بیشتر دیده شدن سایت در نتایج جستجو دارد. این مورد را به راحتی می توانید از طریق ترافیک ماهانه سایت ارزیابی کنید. افزایش ترافیک در وب سایت هایی که وابسته به تبلیغات هستند بسیار مهم می باشد. البته امروزه ترافیک به تنهایی سودی برای سایت ها نخواهد داشت. چراکه درصد بسیاری از ترافیک سایت می تواند نامرتبط با فعالیت اصلی سایت بوده و درامدی را برای وب سایت به همراه نداشته باشد؛ به همین دلیل ورودی ها درصورتی بااهمیت خواهند بود که مخاطبین هدف و مشتاق سایت شما باشند.

 

  • بهبود و افزایش رتبه سایت

در نهایت سئو می تواند برای افزایش رتبه سایت عمل کند. کسب رتبه اول در جستجوی یک عبارت می تواند دلیلی بر پیشرو بودن آن سایت در کسب و کار خود بوده و موجب رشد تجارت و سودآوری روزافزون خود شود. با استفاده از ابزارهای بررسی رتبه سایت می توانید به صورت اتوماتیک به چک کردن آن در کلمات کلیدی مختلف بپردازید.

در سال های اخیر، اولویت رتبه سایت در صنعت سئو کمی کاهش یافته است، چرا که موثرترین روش برای بازگشت هزینه محسوب نمی شود. افزایش رتبه در بعضی از کلمات پر رقابت هزینه بسیار بالایی را در پی داشته، در صورتی که حتی به واسطه اول شدن در آن عبارت، سرمایه شما به زودی باز نخواهد گشت.

اما با این وجود اگر این پارامتر به صورت کلی و در رنج وسیعی از کلمات هدفگذاری شود، آن وقت افزایش رتبه متوسط کلمات در نتایج جستجو، می تواند هدف خوبی محسوب گردد.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید