08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی صنعتی ساختمان

5/5
عکاسی صنعتی ساختمان

عکاسی صنعتی ساختمان

عکاسی صنعتی ساختمان یکی از زیر شاخه های عکاسی صنعتی می باشد که حوزه ی بسیار وسیعی را در بر می گیرد. سالانه بزرگترین بخش از گسترش شهرنشینی و شهر سازی به وسیله ی پروژه های عمرانی و ساختمان سازی ایجاد می گردد. شرکت های بزرگ عمرانی چه خصوصی و چه دولتی با عده ای از مهندسین کاربرد سرمایه گذاری های بسیار کلانی را در حوزه ی گسترش پروژه های عمرانی، برج سازی، ساخت مراکز خرید و…. انجام می دهند. عکاسی از پروژه های عمرانی بسیار مهم و جدی است زیرا این وظیفه ی مهم عکاس صنعتی است که اعتماد مردم و سایر سرمایه گذاران را باید با عکس های گرفته شده از پروژه های عمرانی جلب کند.

عکاسی صنعتی از پروژه های عمرانی و معماری بناها دارای دقت و حساسیت بسیار بالایی می باشد و همچنین، عکاس باید از تجهیزات عکاسی بسیار خوبی را داشته باشد تا بتواند به نیاز های عکاسی صنعتی از پروژه های عظیم عمرانی و ساختمانی پاسخ دهد.

مهمترین ضرورت در عکاسی صنعتی ساختمان چیست؟

مهمترین ضرورت در عکاسی صنعتی ساختمان حفط ایمنی تیم حرفه ای عکاسی صنعتی می باشد، محیط های ساختمانی بیشترین خطر را در بر دارند مانند: ریزش مصالح، خطر سقوط افراد، لغزش هنگام بالا رفتن از پله های پیش ساخته، افتادن آجر و سایر مصالح بکار رفته در ساختمان

خطرات عکاسی صنعتی ساختمان در محل ساخت و ساز را نام ببرید؟

  • اشیا متحرک

محل ساخت وساز ساختمان و پروژه های عمرانی با احداث سازه دائماً در حال تغییر می باشد. دستگاه حفاری، وسایل نقلیه تأمین کننده و تجهیزات بالابری هستند که همه این ها در بیشتر حالات روی سطح ناهمواری از محل کار می کنند.

ضروری است که تیم عکاسی کاملا از محیط اطراف خود، آگاه باشند و احتیاط های لازم برای در امان نگه داشتن خود و تجهیزات عکاسی را انجام دهند. آن ها باید همیشه نسبت به اشیای متحرک و تجهیزات فاصله ی ایمنی را رعایت کنند، ژاکت های باقابلیت دید بالا بپوشند تا دیگران آن ها را به خوبی ببینند و سرشان را با کلاه ایمنی محکم بپوشانند.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

عکاسی صنعتی ساختمان
  • صدا

تیم عکاسی باید بداند تعداد بسیار زیادی از ماشین آلات، وسیله نقلیه و ابزارها در آن محل ساخت و ساز کار می کنند. درنتیجه، محیط برای کار کردن بسیار پرسروصدا می باشد. صدای بسیار زیاد برای گوش ها مضر است و اگر تیم عکاس یرای مدت های طولانی در معرض این صداها بدون تجهیزات ایمنی از گوش قرار گیرد می تواند باعث کری شود؛ بنابراین پوشاندن گوش ها با تجهیزات حفاظتی شخصی بسیار مهم می باشد.

  • عکس برداری صنعتی در ارتفاع

محل ساختمان سازی قطعاً بدون پله می باشد و به این دلیل کارگران از نردبان یا داربست برای بالا رفتن و کار کردن در ارتفاعات استفاده می کنند. عکاسی صنعتی ساختمان در این مراحل اولیه بسیار حساس و با دقت باید صورت بگیرد اگرچه مشکل عکاسی صنعتی در ارتفاع با داربست زدن حل شده است، ولی خطر افتادن و آسیب های مرتبط را به شدت بالابرده است. در چنین مواردی داربست باید به نرده های حفاظتی مجهز شود و کارگران و تیم عکاسی باید سیستم حفاظت از افتادن داشته باشند تا خطر را تا حد امکان کاهش دهند. علاوه بر این، تجهیزات همیشه باید به طور صحیح توسط پرسنل آموزش دیده بررسی و نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که برای استفاده مناسب هستند. البته این مدل از عکاسی صنعتی  با دقت به جزئیات اهمیت پیدا می کند تیم عکاس می تواند با استفاده از هلی شات و عکس برداری هوایی جبران مافات کند، در صورتی که جزئیات اهمیت نداشته باشند و نیاز به دیدی کلی و وسیع داشته باشیم.

چگونه تکنولوژی دیجیتالی عکاسی از محل های ساخت وساز را امن تر می سازد؟

به هرحال با تکنولوژی های جدید و پیشرفته، محل های ساخت وساز در حال ایمن تر شدن از گذشته برای عکاسان صنعتی شده است. بعضی از این تکنولوژی ها در زیر بررسی شده اند:

پیشنهادات داغ مقاله عکاسی صنعتی ساختمان : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی صنعتی ساختمان
  • هواپیماهای بدون سرنشین

هواپیماهای بدون سرنشین اغلب در دست علاقه مندان و عکاسان صنعتی از ساختمان دیده می شود؛ امروزه در صنعت ساختمان سازی نیز بسیار مفید واقع شده است. علاوه بر نقشه برداری و مقیاس گذاری، این هواپیماها برای ایمنی محل نیز استفاده های فراوانیمی شوند. نمای هوایی جزئیات بسیار بیشتری دارد که می تواند به شناسایی خطرات احتمالی کمک کند. به نوعی نگهبانان امنیتی انسان هستند و فقط می توانند در یک منطقه محدود حضورداشته باشند درحالی که هواپیماهای بدون سرنشین امکان پوشش گسترده تر و همچنین پوشش ۷/۲۴ از یک محدوده را فراهم می کنند. اکثر عکاسان صنعتی برای شرکت های ساختمانی از هواپیما های بدون سرنشین(پهباد) کمک می گیرند به عنوان مثال: شرکتی ساختمانی برای فراخوان سرمایه گذاری پروژه ی ساختمان سازی به تیم حرفه ای عکاسی رجوع می کند، وظیفه ی اصلی این عکاس انتقال بهترین جزییات هوایی، کلی و جزئی از پروژه می باشد.

چرا شرکت‌ها و استودیوهای معماری به عکاسی از پروژه‌هایشان نیاز دارند؟

مهمترین پروژه های عکاسی بعد از عکاسی صنعتی از ساختمان، جذب مشتری و کارفرماهای جدید برای هر شرکت و استودیوی معماری مهم و حیاتی می باشد. یکی از مواردی که می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک ‌کند، داشتن یک پورتفولیوی حرفه‌ای از پروژه‌های ساختمانی پیشین است. بخش عمده هر پورتفولیوی معماری را تصاویر پروژه‌های عمرانی تشکیل می‌دهند. به کمک عکس‌های حرفه‌ای و تخصصی می‌توان کیفیت طرح‌ها، ایده‌ها و همچنین جزئیات آثار را به بهترین شکل نشان داد.

یکی دیگر از کاربردهای عکاسی صنعتی ساختمان می‌تواند شرکت در مسابقات و جوایز مختلف طراحی باشد. این جوایز و مسابقات برای معماران جوان و به ویژه دفاتر نوپا اهمیت قابل توجهی را دارند. همچنین از این نوع عکاسی می‌توان به منظور معرفی پروژه‌ها در نمایشگاه‌های معماری و ساختمان یا در مجلات بهره مند شد.

علاوه بر معماران و شرکت‌های ساختمانی، طراحان داخلی نیز می‌توانند از خدمات عکاسی معماری استفاده نمایند. نشان دادن جزئیات و عناصر طراحی داخلی به بهترین شکل بخشی از این نوع عکاسی تبلیغاتی محسوب می‌شود. عکاسی معماری در جهان دیجیتال امروز که بسیاری از خانه‌ها به صورت اینترنتی برای خرید یا اجاره انتخاب می‌شوند، برای مشاوران املاک نیز می‌تواند بسیار مفید واقع باشد. با عکاسی از آپارتمان‌ها و خانه‌های مختلف می‌توان تصاویر آن‌ها را به صورت آنلاین با متقاضیان خرید یا اجاره به اشتراک گذاشت. به این ترتیب با در اختیار داشتن عکس‌های مناسب و گویا از خانه‌ها به میزان زیادی در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت عکاسی از پروژه‌های معماری و ساختمانی با اهداف بسیار مختلفی انجام می‌شود. نتیجه نهایی این عکاسی نیز قابلیت استفاده در نشریات مختلف، وبسایت‌ها و پورتفولیوها را دارد. این گستردگی کاربرد تصاویر، میزان اهمیت عکاسی صنعتی  ساختمان و همچنین دفاتر مشاور املاک را به خوبی نشان می‌دهد.

عکاسی صنعتی ساختمان

مزایای عکاسی صنعتی ساختمان چیست؟

  • معرفی و شناساندن شرکت‌ها و دفاتر در مجلات معماری و طراحی داخلی ساختمان ها.
  • بالا بردن کیفیت بصری پورتفولیو و وبسایت‌های دفاتر معماری و طراحی داخلی اکثر شرکت ها.
  • امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر پروژه‌ها در پلتفرم‌های بسیار مختلف.
  • امکان شرکت در مسابقات معماری با تصاویر حرفه‌ای و کامل از پروژه‌های ساختمانی.
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشاوران، خریداران و مستأجران املاک در سراسر شهرها.
  • کمک به جذب سرمایه گذاران برای پروژه های عمرانی.
  • ایجاد اعتماد بسیار بیشتر برای گردش مالی پروژه ها.

تاریخچه عکاسی معماری و ساختمانی

نخستین عکس تاریخ به اسم «نمایی از پنجره» در لوگرا که توسط عکاسی معروفی به اسم Nicéphore Niépce گرفته شده است، اولین عکس معماری  و ساختمانی نیز تلقی می‎شود زیرا: ثبت آن از نمای ساختمان‎‌ها می باشد. به همین شکل، عکس‎های گرفته شده توسط ویلیام هنری فاکس تالبوت عکاسی معماری محسوب می‎شوند، از جمله عکس‎‌های او از یک پنجره توری‎دار که در Lacock Abbey در سال ۱۸۳۵ گرفته شده است.

تکنیکهای عکاسی صنعتی ساختمانی چیست؟

یکی از اصول عکاسی معماری کنترل پرسپکتیو با تاکید بر خطوط عمودی است که (همگرا، موازی) نیستند. با قرار دادن صفحه کانونی دوربین به نحوی که عمود به زمین باشد یا استفاده از دوربین‎های قطع بزرگ یا لنزهای تیلت شیفت می‎توان به این مهم دست پیدا کرد. در زمان هایی دور از دوربین‎های قطع بزرگ برای عکاسی معماری استفاده می شد. زیرا: به جابجایی یا کج شدن لنزها نسبت به صفحه فیلم اجازه می‎دادند. چنین قضیه‌‎ای باعث کنترل پرسپکتیو می‎شود و هم‎چنین برای خلاقیت عکاس فضا ایجاد می‎کند.

پیشنهادات داغ مقاله عکاسی صنعتی ساختمان : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی صنعتی ساختمان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید