08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی صنعتی از کارخانه

5/5
عکاسی در محیط ‌های صنعتی

عکاسی صنعتی از کارخانه

عکاسی صنعتی از کارخانه یکی از شاخه های عکاسی می باشد که با اوج گیری صنعت تبلیغات کاربرد بسیار فراوانی را در بر می گیرد، یکی از مهمترین پروژه های عکاسی صنعتی از کارخانه ها است که تاثیر بسیار چشم گیری در رشد و آینده ی کارخانه و خط تولیدات و فروش آن خواهد گذاشت. اولین قدم برای پروژه ی عکاسی صنعتی از کارخانه جات تهیه ی چک لیست می باشد که در تیتر بعدی به آن می پردازیم:

تهیه چک لیست عکاسی صنعتی از کارخانه

مهمترین عامل در تاثیر پروژه های عکاسی صنعتی نوشتن قرار داد می باشد، قرار داد عامل بسیار مهمی در پروژه های عکاسی صنعتی از کارخانه به حساب می اید. پس از عقد قرارداد باید چک لیستی از کارهای مهم و ضروری تهیه کنید که به شرح زیر می باشد :

موارد مهم چک لیست مربوط به عکاسی صنعتی از کارخانه شامل:

  1. بازدید اولیه بخش های بسیار مختلف کارخانه، قبل از عکاسی و قبول پروژه است.
  2. بررسی بسیار دقیق شرایط نوری بخش های مختلفی از کارخانه
  3. بررسی موبه مو ی  ابعاد بخش های مختلف کارخانه و تجهیزات وابسته به تولید
  4. مشخص شدن بخش های مجاز به عکاسی و بخش های  مهم کارخانه
  5. بررسی فاصله کارخانه تا آتلیه برای راحت تر شدن حمل و نقل وسایل
  6. تهیه لیستی از تجهیزات مورد نیاز عکاسی صنعتی از کارخانه
  7. چک کردن کلیه تجهیزات در پایان پروژه های عکاسی صنعتی

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

عکاسی صنعتی از کارخانه

چک لیست های مربوط به کارفرما را نام ببرید؟

  1. در اختیار قرار دادن فردی برای  راهنمایی کردن در تمام مراحل عکاسی صنعتی
  2. مهیا کردن فضایی برای نگهداری تجهیزات عکاسی صنعتی که امن باشد و لطمه ای به تجهیزات عکاسی نزند.
  3. نظافت و پاکسازی کلیه بخش های مهم و تعیین شده قبل از پروژه عکاسی صنعتی
  4. شستشو و نظافت ماشین آلاتی از قبیل لیفتراک، کامیونت و … برای بالابردن کیفیت عکاسی صنعتی
  5. ستاپ کامل وسایل، ابزارها و تجهیزات مربوط به عکاسی
  6. توجیه پرسنل جهت همکاری با عکاس برای بهبود کیفیت عکس های مربوطه
  7. داشتن لباس کار یونیفرم و تمیز پرسنل و محیط کاری بسیار تمیز و مرتب

شروع پروژه عکاسی صنعتی کارخانه از کجاست؟ از خط تولید

 با توجه به استارت زدن پروژه عکاسی صنعتی، شروع پروژه ی عکاسی صنعتی کارخانه از خط تولید می باشد حال که باید پروژه عملی شود. با برنامه ریزی ۳۰ دقیقه زودتر از زمان شروع کار در محل کارخانه و قبل از شروع تایم خط تولید در محل باشید.

اولویت بندی عکاسی صنعتی  بخش های کارخانه چیست؟

بخش های بسیار مختلف کارخانه را برای اولویت بندی مورد بازدید و بررسی قرار دهید، بهترین روش اولویت بندی در عکاسی صنعتی کارخانه ها، انتخاب اولین مرحله تا آخرین مرحله خط تولید است.

 به عنوان مثال می توانید از انبار مواد اولیه ی کارخانه استارت بزنید و در انبار دپو محصول نهایی پروژه را تمام کنید. مسیر خط فکری پروژه بسیار مهم ایت گاهی شرایط نیز بسیار متفاوت خواهد بود و مجبور می باشید اولویت های پروژه عکاسی صنعتی  را کلا تغییری اساسی بدهید. به عنوان مثال بخشی از کارخانه فقط ساعت خاصی از روز فعالیتی مهم و کاری دارد.

در این صورت باید زمان بندی را  با در نظر گرفتن بخش مذکور به طرزی بسیار مهم تغییری اساسی دهید. در بعضی از سفارشات کارخانه برای نشان دادن فعالیت شبانه روزی باید زمان و وقت بسیار  بیشتری را صرف نمایید. برای نمونه عکسی که من از کارخانه اَکتیو در شب گرفته شده. چراغ های روشن ساختمان تولید و نور لیفتراک در محوطه گویای فعالیت شبانه روزی کارخانه بسیار چشم نواز است.

پیشنهادات مطالعه در مقاله عکاسی صنعتی از کارخانه : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی صنعتی از کارخانه

عکس های صنعتی کارخانجات را حتما با فرمت خام باید داشته باشید؟

بله فرمت های استفاده در عکاسی صنعتی بهتر است فرمت خام را داشته باشد. در دوربین های دیجیتال حکم اسلایدهای نگاتیو در عکاسی آنالوگ را خواهند داشت این فرمت به عکاس صنعتی اجازه می دهد کنترل بسیار بهتر و بیشتری بروی ویرایش عکس هایتان داشته باشد.فایل خام دارای بیشترین جزئیات لازم را دارند. این مزیت ها امکان افزایش سایز عکس ها را با کمترین افت کیفیت را خواهد داشت.

مراحل ویرایش عکس های خام بر خلاف سایر فرمت ها غیر تخریبی می باشد. به همین علت عکاسان حرفه ای صنعتی تنها با استفاده از این فرمت عکسهای صنعتی خود را تهیه می نمایند.

نورپردازی در عکاسی صنعتی خط تولید چگونه است؟

در عکاسی صنعتی از کارخانه بسته به هر نوع شرایطی که فکرش را می کنید گاهی نیاز به نورپردازی می باشد و گاهی نور محیط های کارخانه جات بهترین گزینه می شود. در فضاهای بسیار کم نور کارخانجات و بخش هایی که لازم می باشد عملکرد بسیار سریع دستگاهی را نشان دار نمایید لازم است از نور فلاش و یا نورهای اسپات استفاده ی فراوانی کنید . اما در صورت وجود نور کافی در محیط های کارخانه بهترین گزینه استفاده از نور یکنواخت و طبیعی کارخانه می باشد.

تصاویری مستند وار  بگیرید!

در واحدهای تولیدی کارخانه جات فعالیت های کاری بصورت مداوم و به سرعت در حال انجام می باشد. در این بین لحظات و صحنه های بسیار خاصی اتفاق خواهد افتاد.عکس العمل بسیار سریعی داشته باشید و اتفاقات بسیار خاص را شکار لحظه ای کنید. ایزوی دوربین خود را تا حدی که می توانید بالا ببرید تا با استفاده از سرعت شاتر بسیار مناسب لحظات خاص کاری را در کارخانه را ثبت نمایید.

لحظاتی که پویایی و فعالیت در بخش تولید را به نمایش می گذارد بسیار مهم می باشد. رفتار کارگران را اصلا کارگردانی ننمایید  و کارکرد طبیعی آنها را  برای عکاسی خود ثبت کنید. با استفاده از خلاقیت هایی که دارید  و ایده پردازی تصاویر صنعتی، تبلیغاتی را ثبت نمایید. با فوکوس بروی یک سوژه در پیش زمینه، ارتباطی با پس زمینه محو شده را شکل بدهید.

عکاسی صنعتی از کارخانه

عکاسی صنعتی محصولات در محیط کارخانه ای به چه صورت است؟

در زمان هایی که فکرش را می کنید سفارش عکاسی صنعتی به شکلی  می باشد که باید هم از محیط کارخانه و هم از محصولات شرکت عکس هایی صنعتی تهیه نمایید. این نوع سفارشات از عکاسی صنعتی پیش از انجام حتما در قرارداد قید گردد و البته هزینه های گزاف خود را به همراه خواهد آورد. پیش از انجام این سفارشات عکس باید تجهیزات اضافی برای عکاسی از محصولات را نیز همراه می آورد. همراه داشتن پرده و پایه های مربوطه، در صورت نیاز و بسته به جنس محصول استفاده از سافت باکس از موارد بسیار مهم است. پیشنهاد ما دراین مقاله این است: برای اولویت بندی انجام ۲ بخش این می باشد که اول از کارخانه و خط تولید کارخانه عکاسی نمایید، چرا که عکاسی صنعتی از فضای تولید انرژی بسیار بیشتری می خواهد و کمتر فرصت استراحت می طلبد.

بررسی تصاویر هر بخش بروی لب تاپ عکاسی صنعتی

بر این موضوع سعی کنید در پایان هر بخش از کارخانه ، تصاویر را بروی صفحه لب تاپ بررسی نمایید تا نقطه ضعف ها و نقاط قوت را بفهمید.  نمایشگر کوچک دوربین انتخاب مناسبی برای بررسی عکسهای صنعتی نمی باشد. برای جلوگیری از ریسک های احتمالی در کار و پروژه سعی نمایید در طول انجام پروژه چند بار تصاویر را با لب تاپ چک کنید تا نقاط ضعف خود را تکرار نکنید.

پیشنهادات مطالعه در مقاله عکاسی صنعتی از کارخانه : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی صنعتی از کارخانه

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید