08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو اسم

5/5
طراحی لوگو اسم

طراحی لوگو اسم

در طراحی لوگو اسم ،لوگوها، دنیایی بسیار رنگارنگ و پر رمز و راز را در خود حمل می کنند. این ویترین‌های کوچک به یاد ماندنی، نام برند های کسب و کار  را در ذهن‌مان جک می‌کنند. به علت تنوع بسیار بالای سبک‌های طراحی لوگو ، هر برند می‌تواند با توجه به هویتی که دارد از نوع خاصی از آن‌ها برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده نماید. 

هر لوگو بسته به ماهیت و نوع تاثیرگذاری که در خود دارد، بر ذهن مخاطبین در دسته ها‌ی بسیار مشخصی قرار دارد، که می‌تواند جزو لوگوهای متنی، تصویری یا ترکیبی نیز شود. در این میان لوگوهای متنی همیشه از جایگاه بسیار ویژه  و منحصربفردی در بین کسب و کارها کسب کرده اند، آن‌ها بر خلاف لوگوهای تصویری، بسیار ساده و قابل درک می باشند و اگثر اوقات در قالب یک اسم یا کلمه در ذهن مخاطب ثبت می‌ گردند.

لوگوی اسم یکی از انواع لوگوهای متنی می باشد که درواقع نام تزئین‌شده‌ي برند و کسب و کار شما است. این نام با طرح و رنگ مخصوص برندتان به شکلی بسیار عالی و هوشمندانه طراحی می شود که علاوه بر این‌که ماهیت کسب و کارتان را به سایرین معرف می شود، به یاد ماندنی هم خواهد بود.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو اسم : قیمت طراحی لوگو

منظور از لوگو اسم چیست؟

بیشتر از هر آنچه که فکر کنید لوگوها به اشکال بسیار متنوعی هویت برند را به نمایش در می آورند. یکی از اولین روش‌های معرفی کسب و کارها استفاده از اسم درون لوگو می باشد که به اشکال بسیار مختلفی از قبیل نمایش اسم برند، بخشی از حروف آن یا ترکیبی از تصویر و حروف، کسب و کار شما را بطور بسیار حرفه ای معرفی می‌ نماید، بدانید طراحی لوگو اسم متداول‌ترین نوع نمایش هویت یک برند به شمار می رود.  این لوگو که اغلب از نام یک یا دو کلمه‌ای برند بطور بسیار زیرکانه تشکیل شده‌ است، با هجی کردن اسم برند برای مخاطبین آن را بسیار به یاد ماندنی در ذهن می کند.

اشاره ای به تاریخچه لوگو اسم

اولین لوگوهای تاریخ در هنر های تصویری با کشیدن اشکال بسیار مختلف روی دیوارها شکل گرفت، درواقع هنر طراحی لوگو قدمتی به درازای تاریخ اولیه ی انسان ها دارد. انسان همیشه برای انتقال مفاهیم از شکل‌ها کمک بسیار زیادی گرفته است و این اشکال در برهه‌ای از تاریخ جای خود را به خطوط هیروگلیف و سایر حروف و خطوط داد. طول زیادی نگذشت که  انسان ها متوجه تاثیر بسیار بالای کلمات و شکل نوشتاری آن‌ها در تعاملات روزمره‌ي زندگی خود شدند. بنابراین حروف و اسامی به یک ابزار ارتباطی مهم و کاربردی در جوامع بشر تبدیل گشت.  پس از متداول شدن خطوط، اولین کسب و کارها برای کسب درامد و پول وجود خود را با نوشتن نام‌ برند روی تکه‌ای چوب یا کاغذ به دیگران اعلام می‌ داریدند.

 

علاوه‌بر خدمات طراحی لوگو و سایر ابزارهای تبلیغاتی، برای سال‌نو می‌توانید از خدمات طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی نقش آبرنگ استفاده کنید. برای مشاهده نمونه کارها، روی تقویم رومیزی 1403 و سررسید 1403 کلیک کنید.

طراحی لوگو اسم

طراحی لوگو اسم برای چه بیزینس هایی مناسب است؟

تمامی بیزنس‌هایی که فکرش را می کنید، را می‌توانند برای نمایش هویت حرفه ای و اهداف خود از یک لوگوی اسم استفاده نمایید. اما باید این نکته ی بسیار مهم را نیز مدنظر بگیرید که لوگوی اسم با تمرکز بر برجسته‌سازی نام برند طراحی لوگو اسم کند، بنابراین این نوع از طراحی ها بیشتر برای کسب و کارهایی مناسب بوده است  که دارای نامی بسیار منحصر به فرد، کوتاه و بسیار جذاب باشند. لوگوها باید بتوانند در عین سادگی و جذابیت تمامی اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در اختیار وی قرار دهند و پیام برند شما را به‌درستی و زیرکی به مخاطبین منتقل نمایند. 

مهارت های لازم برای طراحی لوگو اسم را نام ببرید؟

به این منظور که درباره ی طراحی لوگوهای اسم مطالعه کردید، لوگوهای اسم در ظاهر بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید، هستند و بسیار کم‌دردسر به نظر می‌رسند، اما طراحی لوگو اسم نیازمند زیادی  از مهارت‌‌هایی می باشد که به طراح این اجازه را می‌دهند یک اسم بسیار ساده را به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکنی ک فکرش را می کنید در معرض دید مخاطبین خود قرار دهد و تاثیر بسیار زیادی را بروی مخاطب بگذارد. این مهارت‌های طراحی عبارت می باشند از :

  • مهارتهای ارتباطی:

وظیفه‌ی مهم و  اصلی هر طراح لوگو، برقراری ارتباط گیرا و  معنادار بین لوگو و ذهن مخاطب می باشد. در واقع یک طراح لوگوی بسیار موفق با کمک تصاویر یا کلمات هویت و هدف برند را به مخاطب بصورتی حرفه ای منتقل می کند.

  • خلاقیت:

جالب است بدانید قطعا تبدیل یک کلمه یا اسم به اثری بسیار ماندگار و بسیار تاثیرگذار تنها با مهارت‌های ارتباطی بسیار ساده اصلا ممکن نمی باشد. برای خلق یک لوگوی اسم بسیار موفق باید از تفکر خلاقانه کمک بگیرید.

  • آشنایی با تکنولوژیهای روز:

این روزها طراحی لوگو به کشیدن چند خط کج و معوج محدود نخواهد شد.  تکنولوژی‌های بسیار گوناگونی وارد عرصه‌ي طراحی و تولید لوگو می باشند که هر طراح لوگو، برای موفقیت بسیار زیاد در این عرصه و طراحی لوگوهای بسیار معروف و  کارآمد و مشهور به آن‌ها نیاز اساسی  دارند. برنامه‌های گرافیکی بسیار کاربردی مانند: فوتوشاپ، ایلاستریتور و کورل دراو جزو برنامه‌هایی بسیار مهم هستند که یک طراح موفق لوگو اسم باید با آن‌ها آشنایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

طراحی لوگو اسم

  • آشنایی با تایپوگرافی:

حروف و کلمات زیر بنای طراحی لوگوی اسم می باشند، حرف اول را در این سبک بسیار خاص از طراحی لوگو را می‌زنند. یک طراح بسیار موفق لوگوی اسم، آشنایی کاملی با تایپوگرافی و تاثیر هر فونت و فرمت در تغییر ذهنیت مخاطبین را در سر می پرورد باید با جایگاه هر فونت و نحوه‌ی تزئین حروف و پس‌زمینه آشنایی بسیار زیادی داشته  باشد تا بتواند بیشترین تاثیر را در مخاطبین خود ایجاد نماید و پیام برند را از طریف چند حرف به آن‌ها منتقل کند.

نرم افزارهای لازم برای طراحی لوگو اسم را نام ببرید؟

نرم‌افزارهای بسیار زیادی برای طراحی لوگو اسم وارد بازار شده‌است که بیشتر آنها برای طراحی لوگوی اسم نیز کاربرد بسیار زیادی دارند. این نرم افزار ها عبارت است از:

  • Adobe Illustrator ایلاستریتور:

یکی از اعضای خانواده‌ی ادوبی می باشد که به‌طور بسیار خاص و  اختصاصی برای طراحی‌های گرافیکی کاربردی فروان دارد. این برنامه مجموعه‌ای از قابلیت‌های بسیار جذاب را در اختیار طراح گرافیک قرار می‌دهد تا لوگوی مورد نظر خود را به هر شکل و فرمتی که دوستدارند تبدیل کند. این برنامه یک صفحه‌ی مشبک پیکسلی را شامل می شود که اعمال تغییرات را بسیار ساده‌تر می‌ نماید و ابزارهای به شدت متفاوت آن دست شما را برای طراحی های حرفه ای باز می‌گذارد.

  • Tailor brand:

این ابزار برای طراحی لوگوهای مینیمال تهیه و توزیع شده و به بازار عرضه می شود.  این برنامه با پرسش سوالاتی بسیار متدوال درمورد نوع لوگوی انتخاب شما (طرح، متن و …) مجموعه‌ای از امکانات حرفه ای پیش فرض را در اختیار شما می گذارد و به سرعت ارائه ی کارتان می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو در اصفهان

طراحی لوگو اسم

اگر برای طراحی لوگو اسم خود عجله ی خیلی زیادی دارید این برنامه برای شما ست تا در عرض چند دقیقه لوگوی خود را ایجاد کنید. این برنامه به حدی بسیار ساده برنامه‌ریزی و ساخته شده است که برای افراد بسیار مبتدی نیز کارآمد بوده است.

  •  Photoshop:

فوتوشاپ یکی از معروف ترین و شناخته‌شده‌ترین نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش طرح‌های گرافیکی بوده است که توسط شرکت ادوبی به بازار ارائه گشته است. تقریبا تمامی گرافیست‌ها  در هر رده ی کاری که باشند از این نرم‌افزار برای انجام پروژه‌های خود استفاده می‌کنند، این برنامه یکی از گزینه‌های بسیار عالی و مناسب برای طراحی لوگو اسم بوده است که ابزارهای فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان می گذارد.

  • Corel Draw:

این برنامه برای طراحی و تولید تصاویر وکتور است و امکان طراحی انواع تصاویر گرافیکی را دارد. کورل دراو یکی از اولین برنامه‌های طراحی لوگو می باشد که از رقبای اصلی فوتوشاپ به حساب آمده است.  این برنامه انواع گوناگونی از فرمت‌ها را پشتیبانی می‌نماید و دیگر نیاز اصلا نیست نگران فرمت نهایی کارتان را داشته باشید.

چگونه  برای کسب و کارمان یک لوگو اسم طراحی کنیم؟

اگر کسب و کارتان نامی بسیار کوتاه و جذاب را در خود  دارد و می‌توانید از آن به عنوان مهمترین مزیتی که فکرش را می کنید در طراحی لوگو اسم استفاده نمایید، برای طراحی یک لوگو اسم موفق مراحل زیر را عمل کنید:

  • خطکش را بردارید و دست به کار شوید:

پیاده کردن یک طرح لوگو ی بسیار ساده روی کاغذ اولین قدم برای طراحی لوگو اسم می باشد. به این صورت  ارتفاع و پهنای حروف را پیش از نهایی کردن طرح مشخص نمایید و آن را از نظر زیبایی و میزان تاثیرگذاری بررسی کنید. 

 

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگو تبلیغاتی برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو اسم : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید