08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ

5/5
اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ

اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ

در مقاله اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ بیان میشود که به منظور تدوین و چاپ یک کاتالوگ با هر محتوایی ، موثر و متناسب با اهداف کاری، پژوهشی ، رعایت بسیاری از نکات ضروری می باشد؛ که عبارت است از: تعداد صفحاتی که در آن مطرح می باشد، نوع فونت بکار رفته در آن، انتخاب هوشمندانه و مناسب سرفصل ها و رنگ متناسب برای صفحات کاتالوگ و… اما یکی از مهمترین المان های بسیار تاثیرگذار کاتالوگ که تاثیر بسیار مستقیم و بسزایی در جلب نگاه مخاطبین و طرفداران یک برند یا کمپانی دارد، اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ می باشد.

اینعکس ها یا با عکاسی حرفه ای گرفته می شوند و یا با تقویت وضوح گرافیکی تصاویر موجود تهیه و چاپ می گردد، عکس در کاتالوگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طراحی کاتالوگ از نظر اهمیت عکس عبارت است از؛ چیدمان هنرمندانه و هوشمندانه ی عکس و تلفیق متن و نمودارها با یکدیگر در یک کادر و صفحه به شکلی که بسیار چشم نواز باشد و بیشترین تاثیرگزاری را بر روی  مخاطب بگذارد.

چاپ کاتالوگ و اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ به عنوان مهمترین ابزار بازاریابی در جهان شناخته شده است که می تواند با ایجاد احساس هیجان، توجه مشتریان را به خود جذب کند و انگیزه خرید را در مشتریان به شدت تقویت نماید.

اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ چه چیزی است؟

اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ وابستگی شدیدی به عکس مناسب طراحی کاتالوگ دارد، موضوع کاتالوگ مهمترین دلیل شکل گیری قالب فکری برای طراحی کاتالوگ می باشد؛ یکی از مهم ترین موارد در طراحی کاتالوگ، بروشور،بنر و… انتخاب عکس مناسب می باشد. وقتی که شرکت شما نیاز به چاپ کاتالوگ دارد، باید از جوانب بسیار مختلفی نیاز ها را ارزیابی نمایید و طراحی را شروع نمایید.

اهمیت عکس در طراحی این  موضوع را برای بازاریابی شا شفاف می کند که باید محصولات خود را دسته بندی کنید؛ جنس و قطع کاتالوگ را انتخاب کرده و عکس های با کیفیت را  برای محصولاتتان انتخاب کنید.  انتخاب مناسب ترین عکس ها برای کاتولوگ اصلا کار آسانی نمی باشد و نیاز به دقت و توجه بسیار زیادی دارد، اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ بی مانند است بسیار دقت کنید.

 کاتالوگ چیست؟

کالانما یا کاتالوگ کتابی کوچک، راهنمای معرفی کلیات کالا، خدمات، امکانات و …است که از طرف تولید کننده یا ارائه دهنده به مصرف کننده یا مشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می گردد. در متون ادبیات پارسیان بروشور با دفترک یا کالانما مترادف بوده است. کاتالوگ ها یکی از مهمترین ابزارهای برندسازی و بازاریابی در جهان بوده اند. در تولید و چاپ کاتالوگ  باید از پرگویی و افراط در ارائه اطلاعات به شدت خودداری نمود.

بیشتر بخوانید مقاله اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ : طراحی و چاپ کاتالوگ

اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ

انتقال حجم زیادی از اطلاعات توسط عکس ها چگونه است؟

 به کارگیری عکس های با کیفیت و به شدت واضح  برای مخاطبان جذابیت بسیار زیادی دارد. بهره مندی از عکس هایی مناسب و بسیار زیبا در کاتالوگ  توانایی برقراری رابطه بین تبلیغ و  بیننده را چندین برابر می کند.

در همه حال به تصاویر کاتالوگ  بها بدهید، عکسی  عالی و حتی خوب می تواند که در مقابل حجم بسیار زیادی از محتوا پیروز شود و نسبت به هر چیزی در اولویت است. از طریق درج عکس های باکیفیت می توانید تمام احساسات ، پیام ، اطلاعات و ایده ها را به مخاطب منتقل نمایید و مخاطب را میخکوب تبلیغات گرافیکی کنید.

چگونه عکس باکیفیت برای کاتالوگ تهیه نماییم ؟

در بسیاری از شرکت های تجاری بسیار بزرگ ، به دلیل اهمیت بسیار زیاد تصاویر در تبلیغ معمولا واحد تبلیغات وجود خواهد داشت که در دل خود یک یا چند عکاس خبره برای تصویربرداری از محصولات و کالاها مشغول هستند و بعضی از دیگر سازمان ها با شرکتهای طراحی و تبلیغات و عکاسی همکاری  بسیار زیادی دارند . صادقانه بگوییم: در هر دو حالت بهترین نتایج برای یکپیشرفت بازاریابی  رقم خواهد خورد.

اختصاص بخشی از بودجه تبلیغات به عکاسی صنعتی

این سر تیتر از اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ به خوبی خبر می دهد، بعضا ، برخی از شرکتهای تجاری بخش عمده ای از بودجه و پول خود را صرف عکاسی صنعتی و عکاسی تجاری می کنند و برای طراحی کاتالوگ و بروشور و طراحی بیلبورد، بنر و استند و سایر تبلیغات از بهترین و واضح ترین عکس ها استفاده می نمایند.این امر در تاثیرگذاری بسیار زیاد تبلیغات، نقش بسیار  مهمی را ایفا می نماید.

یک تبلیغ گرافیکی بسیار پر بازده مجموعه ای از توانایی ها و اقدامات را کنار هم می خواهد تا بتواند موثر و سودآور مسیر بازاریابی را طی کند. برای نمونه: اگر چهارچوب بسیار زیبایی برای کاتالوگ تنظیم کرده اید اما تصاویر باکیفیت  از محصولات و خدماتتان را ارائه نکنید؛ مسلما هیچ کاربردی در موفقیت ندارید.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ

طرح بندی عکس و اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ

طرح بندی عکس و تصاویر برای صفحات مختلف کاتالوگ مهم است  لازم به تذکر بوده است با کیفیت ترین عکسی که می توانید از اینترنت داشته باشید به هنگام چاپ کاتالوگ کیفیت خود را شدیدا از دست می دهد، با دانسن  این موضوع تمامی این تصاویر و عکس ها در اختیار همگان قرار دارد و مسلم می باشد تاثیری که عکس منحصر به فرد کالای شما بر روی مخاطبین می گذارد را به هیچ وجه نخواهد داشت.

از جهتی دیگر باید بدانید کیفیت عکس برای طراحی کاتالوگ را اگر به تیمی بسیار  مجرب که توانایی بسیر ویژه ای در عکاسی صنعتی دارا هستند، سپرده شود بازتاب بسیار قابل توجهی را در جذب مخاطبین دارند.

اندازه متون در کاتالوگ

اندازه فونت متن کاتالوگ در جذب مخاطبان  و زیبایی کاتالوگ نقش بسیار اساسی و مهمی را دارند. اینکه در تعداد صفحات بسیار بالا، سایز فونت های زیادی استفاده شود اشتباه است.  تا سه سایز کافی می باشد و بیشتر از آن از شکیل بودن کاتالوگ تان به شدت کم خواهد کرد.

برای عناوین کاتالوگ می توانید از سایز بسیار بزرگتر و برای متن خود می توانید از سایز های متوسط استفاده نمایید. انتخاب کاغذ در کاتالوگ هم به شرح زیر است:  پیشنهاد می شود گرماژ جلد کاتالوگ ۲۵۰ گرم باشد و صفحات داخلی بین ۱۲۵ گرم و ۱۳۵ گرم استفاده شود.

اهمیت عکس و نگارش  محتوای کاتالوگ

از اهمیت بسیار زیاد عکس در کاتالوگ صحبت کردیم تا برسیم به محتوای درون کاتالوگ…. هرچقدر محتوای درون کاتالوگ به عکس ها ارتباط عمیق تری داشته باشد کاتالوگ بسیار حرفه ای پیش خواهد رفت متن ها باید؛ ساده، روان و ملموس باشد و خواننده به راحتی ان را درک کرده و با آن ارتباط بگیرد.

چگونگی نوشتن و بیان تعاریفی بسیار دقیق و واقعی از محصول یا خدمات  به مخاطبان بعد از عکس بالاترین اولویت را در طراحی کاتالوگ داشته است. باید دقت بسیار زیادی داشته باشید مطالبی که در کاتالوگ به آن اشاره دارید و مسائلی که تحت شعاع قرار داده اید از نیاز های اساسی مشتری می باشد؛ اهمیتت عکس در طراحی کاتالوگ به حدی بسیار زیاد است که برای اتمام پروژه؛ برای داشتن کاتالوگی زیبا و حرفه ای، به عکاسی صنعتی نیازمند خواهید شد.

بیشتر بخوانید مقاله اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

اهمیت عکس در طراحی کاتالوگ

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید