08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی صنعتی از محصولات براق

5/5
عکاسی صنعتی از محصولات براق

عکاسی صنعتی از محصولات براق چیست؟

عکاسی یا فُتوگِرافی به انگلیسی (Photogra) واژه به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته می‌شود. این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو واژهٔ یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است. بنابراین، فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است. عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر؛ که در دو مرحله انجام می‌شود: نخست، به‌ دست‌ آوردن تصویر به وسیلهٔ دوربین و ثبت آن روی (نگاتیو، فیلم) یا گیرنده تصویر الکترونیکی و دوم، ظاهر کردن تصویر مخفی حاصل از دوربین عکاسی و پایدار کردن آن.

در این فرایند، دریافت و ثبت نور بر روی یک سطح حساس به نور، مانند نگاتیو یا گیرنده تصویر، باعث می‌شود الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیاء بر روی سطح حساس به نور (نقره کلرید یا گیرنده تأثیرگذارد و باعث ثبت تصاویر گردد. عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری است؛ به‌عنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد، به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد. در این مقاله سعی داریم به توضیح  عکاسی صنعتی از محصولات براق بپردازیم:

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

عکاسی صنعتی از محصولات براق

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی از محصولات براق ، به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول می باشد ٬ در این شاخه از عکاسی  ،عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب عکاسی و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصویری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود.

به بیان ساده تر عکاس صنعتی وظیفه اش این است که نمای کاملی را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتری یا کارفرما ارائه کند، در این شاخه همانگونه که بیان شد هدف تنها یک چیز است توسعه تبلیغ محصول. عکاسی صنعتی، یکی از دغدغه های شرکت ها و برندهای معتبر است. عکسهای صنعتی چه به شکل عکاسی محصولات و چه عکاسیِ خدمات تاثیر مستقیم در برندسازی و فروش دارند.

عکاسی صنعتی از محصولات براق و فلزات

عکاسی صنعتی از محصولات برق همواره  یکی از سخت ترین، پروژه های عکاسی صنعتی به حساب می آید. مهمترین دلیل سختی این کار این است که: اشیا براق نور را از خود منعکس می کنند، مدیریت کردن و خنثی کردن نور های منعکس شده برای عکاس کمی دشوار است.

عکاسی محصولات براق زیرمجموعه ای از عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به شمار می رود. در عکاسی صنعتی از اشیاء براق به دلیل رفلکس نوری که اجسام از سطح خود دارند، به هنگام نورپردازی و یافتن زوایای مناسب آن می بایست مهارت خاصی داشت و به گونه ای عکسبرداری انجام گیرد که انعکاس نور از سطح آن به گونه ای نباشد که در قسمتی از تصویر درخشش ایجاد شود. با توجه به جنس سطح مورد نظر زوایا و نورپردازی متفاوت را می بایست اعمال نمود تا سوژه مورد نظر همان گونه که در واقعیت مشاهده می شود، نمایان شود.

عکاسی صنعتی از محصولات براق شامل زیر مجموعه زیر می باشد:

  • محصولات با سطوح استیل، کروم و انواع فلزات براق
  • اشیاء براق و درخشنده مانند جواهر آلات و سنگ های قیمتی براق
  • زیور آلات و بدلیجات
  • اجسام شیشه ای و یا پلاستیکی با قابلیت باز تابنده ای نور
  • و انواع جنس های دیگر که در دسته ی اشیاء براق قرار می گیرند

 

عکاسی صنعتی از اشیاء و محصولات براق با سبک نورپردازی بک لایت انجام می گیرد این نوع عکاسی مهارت عکاسی حرفه ای را می طلبد که توانایی نمایش شکست ها و زوایا و انحنای شیشه و فرم زیبای آن را به خوبی به تصویر می کشد.

عکاسی صنعتی از محصولات براق

نورپردازی عکاسی صنعتی از محصولات براق

نورپردازی در فرایند عکاسی محصول اهمیت فروانی دارد. در مورد محصولاتی که براق هستند در نورپردازی باید دقت بسیاری داشته باشید. این محصولات نور را بازتاب می دهند بنابراین نور نباید به طور مستقیم به کالا تابیده بشود.

علت بسیاری از بازتاب های نامناسبی که در عکاسی محصول براق ایجاد می شود استفاده مستقیم از نور در عکس برداری است. در این شرایط بهتر است از سافت باکس استفاده کنید. به دلیل انعکاس بالای نور توسط محصولات منبع نور را جابجا کنید تا بتوانید انعکاس نور را در محصولات به خوبی تنظیم کنید. بهتر است منبع نور زاویه بسیار کوچک یا بسیار بزرگ با محصولات نداشته باشد.

در عکاسی از اشیاء براق رنگ روشن نباید نور به صورت مستقیم بتابد تا شدت بازتاب تندی در تصویر ایجاد نماید، از این رو جهت نورپردازی از تلطیف کننده های نور استفاده می نماییم و نور را مایل می تابانیم تا انعکاس متمایلی ایجاد شود و کیفیت متناسبی از عکس ارائه گردد. به هنگام عکاسی از اشیاء براق تیره مانند استیل به دلیل آشکار سازی تصاویر اجسام پشت صحنه، بسیار می بایست دقت نمود تا تجهیزات را به گونه ای قرار داد و زاویه را به گونه ای تنظیم کرد تا تصویر هیچ لوازم یا شخصی بر روی جنس استیل نیفتد.

تنظیمات و زاویه مناسب دوربین در عکاسی صنعتی

باید بدانید تصویر قدرتی فوق العاده در فریم عکاسی دارد. به عکس های صنعتی حرفه ای نگاه کنید بهترین تاثیر یعنی بهترین زاویه دوربین. به طور کلی در فرایند عکاسی محصول تلاش می شود که عکس ها از زوایه ای گرفته شود که باعث جذابیت در ذهن مشتریان بشود. ولی در محصولات براق کنترل انعکاس نور اهمیت فراوانی دارد. در این حالت عکاس و دوربین باید حتما در تاریکی قرار داشته باشند. 

معمولا در این مواقع بهترین زاویه دوربین، نقطه مقابل منبع نور شما است. برای عکاسی از اجسام براق نباید از دیافراگم تنگ تر و ایزو کم استفاده شود . با نزدیک کردن دوربین به سوژه عمق میدان کمتر می شود . با انتخاب دیافراگم تنگ تر می توان از وضوح سراسری در تصویر بهره مند شد . برای جلوگیری از ایجاد نویز بهتر است از ایزو پایین استفاده نمایید . همچنین ایزو بالا می تواند رنگ های موجود در تصویر و طیف رنگی را تحت تاثیر قرار دهد . برای این سبک عکاسی بهتر است از سه پایه کمک بگیرید.

عکاسی صنعتی از محصولات براق

نقش عکاسی صنعتی در کسب و کارها

عکاسی صنعتی سالهاست بعنوان حرفه ای تاثیر گذار در کسب و کارها شناخته شده. عکسهای صنعتی چه به شکل عکاسی محصولات و چه عکاسیِ خدمات تاثیر مستقیم در برندسازی و فروش دارند.

در این بین نقش عکاسان صنعتی با تجربه در تولید عکسهای حرفه ای غیر قابل انکار است. عکاس صنعتی خبره با استفاده از دانش و تجربه خود آنچنان سوژه را پرورش می دهد که مخاطب را فورا جذب و ترغیب به خرید کند.

خلاقیت در عکاسی محصولات

خلاقیت در عکاسی محصولات هم در نوع نورپردازی، انتخاب زاویه دید و فضای عکس محصول می تواند بروز پیدا کند. برای مثال سفارش عکاسی از محصول زعفران یک شرکت را در نظر بگیرید. عکس این سفارش را می توان خیلی ساده بروی زمینه سفید انجام داد. یا اینکه مثل عکس بالا نورپردازی موضعی، زاویه دید متفاوت و استفاده از اکسسوار مرتبط ساده در نظر گرفت.

عکس های صنعتی از محصولات براق عموما با زمینه ساده و ترکیب یکنواخت هستند. اما با تکنیک های خلاقانه می توانید از همین سفارشات ساده عکسهایی خلاق و تبلیغاتی تهیه کنید. تکنیک ها و روشهای مختلفی برای خلاقانه کردن عکسهای صنعتی وجود دارد.

برای مثال اگر قرار هست از یک چرخ دنده عکاسی کنید هنگام عکاسی مقدار روغن به سوژه بپاشید. یا اگر قرار است از یک قابلمه عکاسی کنید درب آن را به شکل معلق در هوا عکاسی کنید.

شایان ذکر است که عکاسی صنعتی آنقدر در زندگی روزمره دارای اهمیت می باشد که دربهترین دانشگاه ها این رشته را به صورت تخصصی تدریس می نمایند.

باعث افتخار ما خواهد بود که شما حرفه ای ترین عکاسی صنعتی از محصولات براق را تجربه کنید.

تلفن ها : 9-31323008 – 031

09132127209 ، 09132664095

ایمیل : info@naghshabrang.com

آدرس : اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه شماره 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد

عکاسی صنعتی از محصولات براق

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید