08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی صنعتی از ماشین آلات

5/5
عکاسی صنعتی از ماشین آلات

عکاسی صنعتی از ماشین آلات

عکاسی صنعتی از ماشین آلات چنانچه به صورت کلی از نمای بیرونی ماشین آلات باشد، در همان سوله های کارخانه ها و کارگاه های بزرگ طبق سایز و اندازه ی ماشین آلات انجام می گیرد. در صورتی که نیاز به عکسبرداری از قطعات یک ماشین یا دستگاه را داشته باشیم، بهتر است در استودیو و آتلیه بسیار حرفه ای عکاسی انجام گیرد. علت این امر از این جهت است که به طور معمول در کارخانه ها و کارگاه ها منابع نوری بسیار متفاوتی مانند درز های نور گیر، درخشش متفاوت اشیاء و وجود چراغ ها با روشنایی متفاوت و مختلفی داخل کارخانه وجود دارند که در تنظیم شدت کنتراست محیط اثر بسیار زیادی دارند و جهت عکسبرداری بهتر می بایست جلوی منابع نوری را گرفت و یا صفحه ای کشیده شود و نورپردازی مصنوعی صورت بگیرد تا عکس حرفه ای بهتری ارائه شود.

عکاسی از قطعات و ماشین آلات نیازمند دانشی کاملا مجزا در حوزه عکاسی صنعتی میباشد. به طور کلی هر مبحثی در عکاسی صنعتی نیازمند دانش و تجربه منحصر به فرد میباشد.

در عکاسی صنعتی از ماشین آلات فاکتور های پروژه ی عکاسی چیست؟

مهمترین فاکتوری که در پروژه های عکاسی صنعتی از ماشین آلات باید ب آن توجه خاصی داشته باشیید  این است که هنگام پروژه های عکاسی کارشناس فنی متناسب با ماشین آلات حضور داشته باشد. مزیت حضور کارشناس فنی در پروژه این است که داشتن توضیحاتی از محصول جهت نمایش شیار ها، خرج ها، قطعات فنی و … که باید حتما به بیننده منتقل شود در هنگام عکسبرداری لازم بوده  را به عکاس گوش زد می کند که از قلم نیندازد و عکاس باید تمام این مراحل را قدم به قدم و با حوصله طی کند تا به نتیجه مطلوب برسد و عکس هایی حرفه ای راثبت کند.

فاکتور مهم دیگر، نمایش جنس قطعات ماشین آلات است که باید به بهترین نحو به بیننده منتقل دهد. عکاس صنعتی از ماشین آلات میتواند با تنظم نور و استفاده ی مناسب از انواع افکت و کارهای جانبی حس واقعی تر را به بیننده و حتی متخصص ماشین آلات منتقل کند که تمام نیاز های بصری را در عکس بیابد.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

عکاسی صنعتی از ماشین آلات

محیط  عکس برداری از ماشین آلات  باید چگونه باشد؟

به طور کلی باید گفت محیط عکسبرداری از ماشین آلات می بایست به گونه ای باشد که تفاوت بالانس شدیدی میان قسمت هایی از فضای سوژه مورد نظر وجود نداشته باشد. از این رو چنانچه لازم باشد در فضای صنعتی عکسبرداری انجام گیرد بهتر است جلوی نور خورشید کاملا گرفته شود و یا در شب عکاسی انجام گیرد، چرا که نور خورشید تفاوت شدیدی در شدت نور (کنتراست) در فضای داخلی سوله ایجاد می نماید و بهتر است با ایجاد نورپردازی مصنوعی و یافتن زاویه ای مناسب تصویر با کیفیتی ایجاد ثبت و ارائه شود.

ضمنا برای درک بهتر مخاطب از اجزای تشکیل دهنده ماشین آلات مورد نظر کمپانی یا شرکت، در صورت امکان از داخل خود دستگاه نیز می توانید عکسبرداری نمایید که در درک بیننده از اجزای تشکیل دهنده ی دستگاه کمک فراوانی می نماید. دقت کنید قبل از عکاسی صنعتی از ماشین آلات سطح تمام دستگاه ها تمیز گردد تا کیفیت بهتری در خروجی عکس حرفه ای داشته باشیم.

شیوه ی عکاسی صنعتی  از ماشین آلات باید چگونه باشد؟

بهترین شیوه ی عکاسی صنعتی از ماشین آلات بهتر است یکبار از نمای کلی ماشین آلات عکسبرداری انجام گیرد، و در تصویرهای دیگر عکسبرداری به صورتی گرفته شود که خود کالا و شکل آن و مرحله ای که در آن قرار دارد، قابل مشاهده باشد. از سوی دیگر در عکاسی صنعتی از  چنانچه خود ماشین آلات سوژه ی عکاسی باشند، علاوه بر نمای کلی می بایست عکسبرداری طوری انجام شود که نمایان کننده ی مشخصات ظاهری ماشین آلات باشد اگر قصد عکاسی صنعتی از قطعات فنی ماشین آلات باشد مشخصات فنی بسیار اهمیت دارند. اندازه و سایز قطعات فنی ماشین آلات در رونده پروژه های عکاسی صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

از این رو نورپردازی داخلی از قسمت های فنی ماشین آلات بهتر است یکسان سازی شود که اگر قسمتی از فضای داخلی-فنی ماشین آلاتی که شامل ظریف کاری است، در عکس به راحتی مشاهده گردد. زاویه ی عکس برداری از نمای داخلی نسبت به سوژه مورد نظر، معمولا بهتر است 90 درجه باشد. دقت نمایید منحنی ها، حلالی ها، قسمت های برآمده، بافت های متفاوت قطعات فنی همگی در تصویر مورد نظرتان قابل مشاهده باشد. لازم به ذکر است درخشش متفاوت اشیاء فنی بسیار چالش برانگیز می باشد که دقت و جسارت خودش را می خواهد.

پیشنهادات داغ مقاله عکاسی صنعتی از ماشین آلات : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی صنعتی از ماشین آلات

تجهیزات عکاسی صنعتی از ماشین آلات  را بیان کنید:

  • از نور طبیعی استفاده کنید

مهم است که در هنگام عکاسی صنعتی از ماشین آلات به این موضوع توجه خاصی کنید. نور طبیعی و روشن موجب می­شود عکس­های شما بسیار واضح­تر به نظر برسند. در صورت امکان، مورد را بیرون یا نزدیک پنجره برده و از نور طبیعی استفاده کنید. البته، با تجهیزات و ماشین آلات بزرگ­تر، این همیشه امکان پذیر نخواهد بود. در چنین شرایطی، از تنظیم تعادل رنگ سفید دوربین خود استفاده کنید یا از یک نرم افزار تصویربرداری عکس (مانند فتوشاپ یا نرم افزار رایگان مانند Gimp) برای تنظیم تنظیمات نور روی عکس خود استفاده نمایید.

  • یک زمینه ساده پیدا کنید

برخی از عکاسان صنعتی ماشین آلات، در همان حالت و موقعیتی که قرار دارند عکس می­گیرند. با این حال، اگر بتوانید برای قرار دادن آن­ها در پس زمینه­ای بهتر وقت بگذارید، عکس­های شما حرفه ای تر به نظر می رسند. یک دیوار ساده و سفید را پیدا کنید و وسایل یا تجهیزات خود را در جلوی آن قرار دهید. روش دیگر، یک ورق سفید را پشت تجهیزات آویزان نمایید. برای ماشین آلات کوچک­تر، می­توانید از کاغذ در ابعاد مختلف هم استفاده کنید. برای تجهیزات صنعتی بزرگ­تر، تمیز کردن هر گونه آشفتگی در اطراف کالا از حواس پرتی خریداران بالقوه به دلیل پس زمینه نامرتب جلوگیری خواهد کرد.

عکاسی صنعتی از ماشین آلات
  • از سه پایه یا سطح ثابت استفاده کنید

لرزش دوربین دشمن هر عکاس صنعتی است و باعث می­شود عکس­ها تار و از تمرکز خارج شوند و کاملا غیر حرفه ای کار پیش برود.  جلوگیری از این کار سخت دشوار است، زیرا حتی تنفس باعث می­شود دستان شما کمی لرزش را داشته باشند. به همین دلیل است که عکاسان حرفه­ای از سه پایه استفاده می­کنند. یک سه پایه به شما کمک می­کند عکس­های واضح و روشنی بگیرید. بنابراین وجود یک سه پایه در عکاسی صنعتی از ماشین آلات لازم است.

  • همیشه از برچسب­ های مشخصات عکس بگیرید

بیش­تر تجهیزات صنعتی دارای برچسب حکاکی یا چاپ شده­ای هستند که مشخصات فنی آن قطعه را به خوبی مشخص می­کند. بسیار مهم است که یک تصویر واضح و خوانا از این برچسب در لیست شما موجود باشد. اطمینان حاصل نمایید که از تنظیمات ماکرو در دوربین خود برای گرفتن جزئیات خوانا که درواقع سخت است استفاده می­کنید. عکاسی از برچسب مشخصات نیز ساده­تر از نوشتن تمام اطلاعات فنی در توضیحات است، بنابراین می­توانید در وقت خود به راحتی صرفه جویی کنید.

  • از هر زاویه عکاسی کنید

هنگام عکس­برداری از ماشین آلات خود از زوایای مختلف استفاده کنید تا گزینه­های بیش­تری داشته باشید. سعی کنید از مواردی که فکر می­کنید خریدار به آن­ها علاقه مند است، مانند تابلوهای کنترل، موتورها، لاستیک ها یا سایر قسمت­های مهم تجهیزات عکاسی کنید. بعدها، وقتی عکس­ها را در رایانه خود بارگیری می­کنید، تصاویر زیادی برای انتخاب خواهید داشت. علاوه بر این، برخی از خریداران ممکن است از شما در مورد وضعیت قطعات خاص یا شکل ظاهری کالا از زاویه­های خاصی از شما در خواست کنند. خوب است که این موارد را برای هر مورد آماده کنید.

پیشنهادات داغ مقاله عکاسی صنعتی از ماشین آلات : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی صنعتی از ماشین آلات

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید