08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو انتزاعی

5/5
طراحی لوگو انتزاعی

طراحی لوگو انتزاعی

در مقاله طراحی لوگو انتزاعی سعی بر این داریم شما را با لوگو ی انتزاعی آشنا نماییم آرم‌ها یا همان لوگو ها مهم‌ترین جز هر برند هستند و با اینکه از اشکال و خطوط به‌ظاهر بسیار ساده تشکیل شده‌اند اما ماهیتی بسیار پیچیده دارند و با کوچک‌ترین بی‌دقتی در طراحی آن‌ها می‌تواند به شکست یک کسب‌وکار منجر شود.  به همین خاطر است که انواع و اقسام سبک‌های طراحی لوگو به وجود آمده است تا طراحان بتوانند با کمک هر یک از آن‌ها مناسب‌ترین و بهترین طرح را برای هر برند کمپانی ها و شرکت ها ارائه دهند.

لوگو انتزاعی چیست؟

یکی از انواع لوگو های موجود در سبک های هنری می باشد. لوگو انتزاعی، یکی از مشهورترین و قدرتمندترین انواع لوگو در جلب توجه مخاطب و مصرف کننده شده است. این لوگوها که در عین سادگی و با کمک خطوط و رنگ‌ها طراحی می‌شوند، می‌توانند با برانگیختن احساسات گوناگون در بیننده، پیام برند را به او مخابره کنند و برای همیشه در ذهن حک شوند.

ویژگی‌های طراحی لوگو انتزاعی را بیان کنید:

طراحی لوگو انتزاعی دارای ویژگی‌ های بسیارخاصی است که آن را از سایر انواع لوگوهای دیگر متمایز می‌کند و باعث می‌شود تاثیرگذاری عمیق‌تری بر ذهن مخاطب را داشته باشد. اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که باید در طراحی آرم انتزاعی رعایت شوند عبارت است از:

بیشتر بخوانید : قیمت طراحی لوگو

طراحی لوگو انتزاعی
  • تاثیر ماندگار:

هدف هر کسب و کاری که فکرش را بکنید پیدا کردن جایگاهی خاص در ذهن و قلب مشتری و مصرف کننده دارد. استفاده از چنین لوگوی انتزاعی می‌تواند تا همیشه تصویر برند را در ذهن مخاطب ثبت کند و اثری ماندگار و زیبا را ایجاد نماید.

  • برانگیختن کنجکاوی:

کنجکاوی یکی از اولین احساسات بشری در عملکرد بعد روانی است. درواقع بشر با دنبال کردن حس کنجکاوری خود و سرک کشیدن به موضوعات مختلف موفق شده است کشفیات و اختراعات بسیاری را به دنیای تبلیغات عرضه کند.  در دنیای کسب و کار نیز، برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبین و مصرف کننده باعث می‌شود تا آن‌ها به دنبال کشف قابلیت‌های برند شما و آشنایی بیشتر با کار شما باشند. لوگو انتزاعی با داشتن این ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کارتان جذب کنید.

  • خلاقیت:

از دیگر ویژگی‌های کلیدی این نوع از لوگو، لوگوی انتزاعی خلاقیت در طراحی آن می باشد. طراحی آرم انتزاعی یا لوگوی انتزاعی از دستورالعمل خاصی پیروی نمی‌کند و همین موضوع طراحی چنین لوگویی را بسیار پیچیده کرده است. طراحان لوگوهای انتزاعی باید برای خلق یک لوگوی کارآمد و جذاب تمام خلاقیت خود را به کار گیرند. وجود خلاقیت در این لوگوها باعث می‌شود تا برندها با انتخاب این مدل از طراحی، منحصربه‌فردترین لوگو را برای کسب و کار و کمپانی خود داشته باشند.

برترین طراحی لوگو انتزاعی ایرانی را نام ببرید؟

بسیاری از برندهای معروف ایرانی برای معرفی کسب‌وکار خود از طراحی لوگوی انتزاعی خاصی استفاده کرده‌اند. لوگوهایی همچون شرکت هواپیمایی هما، سایپا و بانک صادرات جزو نمونه‌های موفق این سبک  انتزاعی در ایران هستند. به بررسی هر یک از آن‌ها می پردازیم:

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

طراحی لوگو انتزاعی

  • هما:

لوگوی شرکت هواپیمایی ملی ایران که با نام اختصاری «هما» شناخته شده است، نمونه‌ای از طراحی آرم انتزاعی بسیار موفق است. طراح این لوگو ادوارد زهرابیان، با انتخاب یک المان خاص ـ پرنده‌ی اساطیری هما ـ و ترکیب آن با رنگ‌ها و اشکال هندسی، موفق به خلق یکی از به یادماندنی‌ترین لوگوهای تاریخ ایران شده است. این لوگو به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که حتی بدون آوردن نام برند نیز بین مردم شناخته می شود.

  • سایپا:

یکی دیگر از لوگوهای شناخته شده‌ی ایرانی، لوگوی شرکت خودروسازی سایپا می باشد که در طراحی آن از متدهای کاملا انتزاعی کمک گرفته شده است. این لوگو با استفاده از خطوط و طرح‌های متقارن طراحی شده است و تداعی‌گر تصویر چرخ‌دنده‌ و صنعت است اگر دقت کرده باشید.

  • بانک صادرات:

لوگوی بانک صادرات از معروف‌ترین لوگوهای ایرانی شناخته شده است که توسط مرتضی ممیز طراحی کرده است. اگر دقت کرده باشید در این لوگو از اشکال هندسی و جامد استفاده شده تا حس دقت و قدرت را به بیننده القا نماید، ستون‌های به کار رفته در این لوگو نمایانگر صادرات و واردات هستند که در کنار یکدیگر در گردش‌ هستند.

برای طراحی آرم انتزاعی از چه نرم افزارهایی استفاده می کند؟

نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بسیار گوناگونی برای طراحی لوگو ساخته شده‌است که به طراحان اجازه می‌دهند در هر لحظه و مکانی، دست به طراحی بزنند. بیشتر نرم‌افزارهای گرافیکی از قبیل فوتوشاپ و ایلاستریتور، امکان طراحی آرم انتزاعی را برای شما به راحتی فراهم می‌آورند و ابزاری لازم برای این کار را در اختیار شما قرار داده است.

تاریخچه‌ی لوگو انتزاعی:

استفاده از شکل‌های هندسی یکی از ابتدایی‌ترین انواع طراحی آرم و لوگو در دنیای بازاریابی و تبلیغات شده است. اولین لوگوی طراحی شده به تعریف امروزی، در دهه‌ی ۱۸۷۰ و در قالب یک لوگوی انتزاعی طراحی شد. این لوگو متعلق به برند bass یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نوشیدنی در اروپا شده است که به صورت یک مثلت قرمز در کنار تایپوگرافی نام برند بسیار خود‌نمایی می‌کند. این لوگو انتزاعی که در سال ۱۹۷۵ به عنوان لوگوی رسمی برند bass معرفی شده بود موج جدیدی از طراحی لوگو را در بازار جهانی به راه انداخته است و به عنوان اولین لوگوی حرفه‌ای در صنعت تبلیغات راه را برای تمامی آرم‌های انتزاعی مشهور امروزی در صدر دنیا هموار کرده است و به این ترتیب برای همیشه در تاریخ لوگوها به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو در اصفهان

طراحی لوگو انتزاعی

انواع لوگو انتزاعی

لوگوی  انتزاعی روش‌های طراحی بسیار متنوعی دارد که هر یک می‌توانند به سبک خود تاثیر ویژه‌ای در ذهن مخاطبین کسب و کارتان ایجاد کنند. برای آشنایی بیشتر با ماهیت آرم انتزاعی، لازم است که با روش‌های گوناگون طراحی لوگوی آن نیز آشنا بشوید:

  • طراحی لوگو انتزاعی با اشکال جامد:

اشکال جامد در واقع همان شکل‌های هندسی ساده می باشند. این شکل‌ها بمنظور سادگی بصری به خوبی در ذهن بیننده جای می‌گیرند و می‌توانند مفاهیمی مانند ظرافت، قدرت،‌ استقامت یا دقت را به ذهن بیننده برساند. به همین خاطر است که کسب و کارهایی مانند دفاتر مهندسی یا کارخانجات صنعتی از لوگوهایی با اشکال هندسی ساده در طراحی لوگو انتزاعی خود استفاده می نمایند. چرا که می‌توانند برتری خود را به سادگی آب خوردن درون ذهن مشتریان بالقوه ثبت کنند و برای همیشه به راحتی به یاد ماندنی شوند.

  • طراحی با کمک طرح‌های متقارن:

یکی دیگر از سبک‌های طراحی لوگوی انتزاعی استفاده از طرح‌های کاملا متقارن می باشد. این طرح‌های لوگو اغلب به دلیل وجود تقارن حس تعادل را در بیننده ایجاد می نمایند و احساساتی همچون اعتماد و آرامش را القا می کنند. به همین علت کسب و کارهایی همچون دفاتر بیمه یا برندهای پزشکی و بهداشتی برای بیدار کردن احساسات مثبت و القای حس اعتماد به مخاطب از طرح‌های متقارن در طراحی لوگوی خود طرح می زنند.

  • طراحی به روش ترکیبی:

این روش ترکیبی از تمامی متدهای طراحی لوگو انتزاعی می باشد که می‌تواند با کمک اشکال هندسی و متقارن در کنار هم یا تصویر‌سازی با استفاده از اشکال هندسی احساسات چندگانه‌ای را در مخاطب برقرار کند و پیام‌های متعددی از برند را به مشتریان بالقوه‌ی شما انتقال بدهد. این روش برای تمامی کسب و کارها مناسب است و می‌تواند تاثیری آنی روی ذهن مشتریان ایجاد کند.

  • طراحی با تکنیک تصویرسازی:

تصویرسازی هم یکی دیگر از روش‌های متنوع تولید لوگو انتزاعی می باشد که می‌تواند مفاهیم بسیار عمیق‌تری را به بیننده القا کند. در این تکنیک المان‌های بصری موجود در لوگو داستان مخصوص به خود را روایت می‌کنند که موجب می‌شود ذهن بیننده بیش از هر زمان دیگری درگیر هویت و داستان برند کمپانی و شرکت شما شوند.

 

بیشتر بخوانید : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید