08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع کاغذ چاپ کاتالوگ

5/5
انواع کاغذ چاپ کاتالوگ

انواع کاغذ چاپ کاتالوگ

همانطور که میدانید کاتالوگ و انواع کاغذ چاپ کاتالوگ یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی شناخته است که در جهت معرفی برند و محصولات یک شرکت در بین مخاطبان عرضه می شود. یکی از موارد مهم در چاپ کاتالوگ ،پس از ایده ی طراحی، موضوع بعدی آن انتخاب انواع کاغذ چاپ کاتالوگ مناسب است. زیرا: در صورتیکه کاغذ خود را به درستی انتخاب نمایید تاثیر بسیار زیادی در موفقیت پروژه شما خواهد گذاشت.

اما در صورتیکه در انتخاب خود دقت نکنید و کاغذ نامناسبی را انتخاب ننمایید، پس از مدت یسیار کوتاهی کاتالوگ شما در بین مخاطبانتان بلا استفاده شده و علاوه بر این تاثیر منفی در دید مخاطب از برند شما را خواهد گذاشت، زیرا: کاتالوگ نماینده ی شما در بین تمامی مخاطبانتان خواهد بود و در صورتیکه در طراحی و چاپ آن دقت کافی نشود و بی کیفیت باشد، مشتری شما فکر میکند خدمات و محصولات شما نیز به همان میزان بی کیفیت و غیر قابل استفاده می باشد.

کاتالوگ ها انواع بسیار متفاوتی دارند و این انواع متفاوت ناشی از استفاده ی  انواع مختلف کاغذ ها است که با توجه به نوع فعالیت و میزان بودجه خود می توانید یکی از انواع آن را انتخاب کرده و مورده استفاده قرار دهید. علاوه بر مرغوبیت جنس کاغذ، وزن آن ها نیز در انتخاب بسیار تاثیر گذار است. به عنوان نمونه در صورتیکه تعداد صفحات کاتالوگ شما کم  باشد بهتر است از کاغذ های گرم بالا و در صورتیکه تعداد صفحات شما زیاد است از گرم های پایین تر استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید مقاله انواع کاغذ چاپ کاتالوگ : طراحی و چاپ کاتالوگ

 

انواع کاغذ چاپ کاتالوگ را نام ببرید؟

  • کاغذ گلاسه: یکی از بسیار معمول ترین کاغذ ها برای چاپ کاتالوگ است. این محبوبیت کاغذ های گلاسه به دلیل مرغوبیت بسیار زیادی که دارد، با دوام بودن این نوع کاغذ و کیفیت بالای محصول نهایی پس از چاپ مب باشد. البته ناگفته نباید بماند که نسبت به دیگر موارد چاپی بسیار گران تر است و برای کسانیکه با محدودیت بودجه مواجه هستند اصلا مناسب نخواهد بود. این نوع از کاغذ گلاسه با پوشش صاف و براق و سطح سیقلی خود برای چاپ کارهای ترامه و رنگی استفاده می شود. انواع ارزان تر این نوع کاغذ به خمیر چوب و یا الیاف از دوباره بازیافت می گردند و قابل استفاده می شود.
انواع کاغذ چاپ کاتالوگ
  • کاغذ شیمیایی یا کاغذ معمولی:  این نوع از کاغذ های شیمایی، همان کاغذ های A4 هستند که روزانه از آن ها استفاده می کنیم، به طور معمول کاغذ های معمولی سفید هستند و بطور کلی ناخالصی ندارند.برای ساخت آن نیز از خمیر چوب استفاده میشود و برای ساخت آن بجای روش های فیزیکی ،از روش های شیمیایی استفاده می شود. درجه رنگ پذیری آن نیز باید در حد مطلوب است.
  • کاغذ باطله: همانطور که از نام آن نیز آشکار و پیدا شده است، این کاغذ از بازیافت دیگر کاغذ های دیگر است، بدست می آید و ناخالصی های بسیار دارند، رنگ آن های نیز بسیار کدر می باشد و از قیمت های بسیار پایینی نیز برخوردار هستند.
  • کاغذ پلاستیکی یا سلفونی: جنس بسیار اصلی این نوع از کاغذ ها، همان کاغذ های اصلی می باشد که توسط مواد بسیار مخصوص مانند لاتکس آغشته شده باشد و یا بر روی آن ها سلفون می کشند به طوری که در مقابل رطوبت و یا کشیدگی زیاد مقاوم شده باشد و حالت پلاستیکی بسیار زیادی دارند و در مقابل کشش و رطوبت از خود مقاومت بسیار زیادی نشان می دهد. این نوع  از کاغذ های نسبت به دیگر موارد کاغذ های بالا  از قیمت بسیار بالاتری نیز برخوردار است. چاپ این نوع از کاتالوگ ها نیاز به مرکب بسیار خاصی است و به روش معمول نمیتوانیم آن ها را چاپ می کند.
  • کاغذ انتیک: این نوع از کاغذ هایی که آنتیک نام دارد، به شکل زبر و بسیار خشن می باشد و بسیار به کاغذ های دست ساز شباهت خیلی خاصی دارند، از این نوع از کاغذ اکثرا برای چاپ کتابها  استفاده میشوند اما گاهی برای چاپ کاتالوگ نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

بیشتر بخوانید مقاله انواع کاغذ چاپ کاتالوگ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

انواع کاغذ چاپ کاتالوگ

سایز انواع کاغذ چاپ کاتالوگ را توضیح دهید؟

کاتالوگ‌های تبلیغاتی مانند سایر محصولات تبلیغات چاپی، دارای اندازه‌های استاندارد و مختص به خود می باشند. این استانداردها بر اساس تجارب قبلی کارکنان موسسه های تبلیغاتی به وجود آمده است و در درجه اول توصیه می‌شود کاتالوگ خود را در یک اندازه استاندارد و بسیار پرکاربرد طراحی کنید.

به‌طور معمول باید بدانید که کاتالوگ‌ها در دو سایز A4 و A5  و به سه صورت عمودی، افقی و مربعی در موسسه ها و شرکت های تبلیغاتی طراحی و چاپ می‌شوند. البته سایزها و اشکال دیگری از کاتالوگ نیز وجود خواهد داشت که معمولا به دلیل اتلاف زیاد کاغذ هزینه های بسیار بیشتری را موجب می‌شوند.

جنس و پوشش جلد کاتالوگ چیست؟

جنس جلد کاتالوگ‌های تبلیغاتی به‌طور معمول از کاغذ گلاسه می باشد؛ که بنابر سلیقه شخصی می‌توانید از انواع کاغذ گلاسه با ضخامت‌های بسیار مختلف برای آن ها استفاده نمایید. طبیعتا کاغذهای گلاسه‌ی ضخیم‌تر، کاتالوگ شما را بسیار سنگین‌تر، مستحکم‌تر و البته با هزینه‌های بسیار بیشتری همراه می‌نمایند. تجربه های تبلیغاتی ثابت کرده است که استفاده از کاغذ گلاسه‌ی ضخیم برای جلد و کاغذهای گلاسه‌ی نازک‌تر برای صفحات داخلی، هارمونی بسیار خوبی در محصول نهایی بوجود می‌ آورند.

کاتالوگ‌های تبلیغاتی ابزارهای تبلیغاتی بسیار با دوام شناخته شده اند. از این رو بسیار مهم می باشد که مدت طولانی‌تری با همان کیفیت و زیبایی سابق حفظ و نگهداری بشوند و همینطور قابل استفاده  هم باشند.

مهمترین عیب کاغذ گلاسه  برای کاتالوگ چیست؟

مهمترین عیب این نوع از کاغذ های گلاسه این است که در صورت استفاده های متوالی و لمس جلد کاتالوگ با دست، کم‌کم از کیفیت تصویر چاپ شده روی آن ها بسیار کاسته می‌شود و دیگر کیفیت قبل را نخواهد داشت و این مهمترین عیب کاغذ های گلاسه برای کاتالوگ ها می باشد. در این شرایط استفاده از یک روکش محافظت‌کننده در افزایش عمر کاتالوگ بسیار مفید است

سلفون محبوب‌ترین پوشش مورد استفاده برای جلد کاتالوگ های گلاسه است. سلفون‌ها یک لایه پلاستیکی بسیار نازک می باشند؛ که پس از چاپ، روی کاغذ جلد به خوبی چسبیده می‌شوند. سلفون‌ها علاوه بر استحکام کاتالوگ ها عامل افزایش زیبایی ظاهری کاتالوگ نیز می‌شوند. این پوشش در انواع براق، مات و مخملی بافت‌دار و حتی بنا بر سلیقه ی مشتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

انواع کاغذ چاپ کاتالوگ

گرماژ کاتالوگ یعنی چه؟

در مقاله انواع کاغذ چاپ کاتالوگ توضیحات کمی درباره ی سایز، ضخامت کاغذ مورد استفاده در انواع کاتالوگ اشاره کوتاهی داشتیم، اما اینکه چطور ضخامت انواع کاغذ را تشخیص دهید نیازمند آشنایی با موضوع گرماژ کاغذ می باشد. هر نوع کاغذی بر مبنای گرماژ آن در متر مربع تعریف می‌گردد. مثلا کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم به این معناست که یک برگ ۱۰۰ سانتی‌متر در ۱۰۰ سانتی‌متر از این کاغذ، ۳۰۰ گرم وزن دارد.

نوع صحافی کاتالوگ به چه صورت است؟

صحافی کاتالوگ بر اساس سه سبک در شرکت های تبلیغاتی صورت می گیرد که شامل: مفتول تخت، مفتول لوپ و چسب گرم می باشد. به بیان ساده‌تر می‌توانیم بنویسیم که منظور از صحافی مفتول همان منگنه می باشد. اگر این منگنه همان حالت ساده همیشگی را دارا باشد؛ به نام صحافی مفتول تخت نام گذاری می شود. اما اگر قسمت بیرون منگنه حالت نیم‌دایره ای باشد؛ به آن صحافی مفتول لوپ نیز می‌گویند. مزیت حالت لوپ در این بیان می شود که قابلیت آویزان کردن کاتالوگ را از آویزهای بسیار مختلف را فراهم می‌ نماید. صحافی به شکل مفتول برای کتالوگ‌های با تعداد صفحات کم یا کاغذ نازک خیلی مناسب است.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید