08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی صنعتی از طلا

5/5
عکاسی صنعتی از طلا

عکاسی صنعتی از طلا

در حال حاضر به گفته ی مورخان امروزی، ما در دنیایی کاملا بصری یا دیداری زندگی می کنیم که باور خریداران برای خرید  ارائه واقعیات به آنها را در برمی گیرد.

هرچند خریداران مزایای خرید آنلاین را تا حدودی پذیرا هستند، اما ارائه عکس های واقعی تاثیری مثال نزدنی و بسیار زیادی در اعتماد سازی مشتریان دارد. این مواردی که ذکر کردیم اهمیت عکس حرفه ای بسیار را پررنگ می نماید. به همین دلیل عکاسی صنعتی از طلا نکته های کلیدی رونق فروش آنلاین می باشد.

امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی از طلا

  1. دوربین و لنز حرفه ای و بسیار مناسب
  2. سه پایه برای ثابت ماندن حرکت دوربین
  3. نوری بسیار ملایم و درخشان
  4. سافت باکس و یا خیمه عکاسی برای کنترل بر نور
  5. زمینه هایی بسیار ساده تیره و روشن
  6. استند طلا و دکورهایی به شدت مناسب
  7. نگهدارنده هایی بسیار ظریف و نخ های نامرئی برای مدل های مختلف
  8. کالرچک برای رسیدن به رنگ های واقعی طلا و سنگ های قیمتی

دوربین و لنز مناسب برای عکاسی صنعتی از طلا

برای عکاسی صنعتی طلا از دوربین های بسیار مختلفی استفاده می نمایند؛ که بستگی به بودجه ی کسب و کار فروش طلا دارد. در حالت بسیار عادی باید از یک دوربین اس ال آر میان رده و یک لنز ماکرو  استفاده نمایید ولی برای ارائه عکس های صنعتی بسیار با کیفیت از دوربین هایی نظیر ۵Dکانن یا D810 نیکون و یا Sony A7  استفاده ی بسیا زیادی می توانید داشته باشید. استفاده کردن از این دوربین ها قانون نیست ولی می توانید از دوربین های رنج پایین تری هم بهره ببرید؛ بدانید هر چه دوربین و لنز با کیفیت تری  داشته باشید همان مقدار عکس صنعتی بسیار با کیفیت تری به مشتری می دهید.

کیفیت در عکس های صنعتی طلا که جزئیات بالایی را  از محصولات ارائه می کنند اهمیت بسیار  زیادی دارد. برای عکاسی صنعتی از طلا نیازمند به لنز ماکرو می باشید، لنز های ماکرو از عمق میدان بسیار کمی هستند و اجازه می دهند از محصولاتی بسیار کوچک تصاویری بسیار با کیفیت به همراه بزرگنمایی بسیار زیاد تهیه نمایید. کیفیت اپتیکی این موارد لنزهایی که گفتیم تاثیر بسیار زیاد و مستقیم بروی کیفیت عکس های صنعتی دارند. پس برای تهیه عکس های صنعتی حتما به لنز با کیفیت نیاز خواهید داشت.

با افزایش عمق میدان ها  عکاسی صنعتی از ست های جواهرات را هم پیدا می کنید. البته برای عکاسی از ست های طلا  از لنزهایی مثل ۷۰-۲۴ مجاز به استفاده می باشید.

 

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید 🙂

عکاسی صنعتی از طلا

پیشنهادهای لنز برای عکاسی صنعتی از طلا را نام ببرید؟

  • Nikon AF-S 105mm f / 2.8 G IF ED VR Micro
  • Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
  • Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM
  • Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD Macro

سه پایه در عکاسی صنعتی از طلا

سه پایه یکی از  ابزارهایی بسیار کاربردی در عکاسی صنعتی از طلا می باشد. با استفاده کردن از سه پایه این امکان را فراهم می آورید تا تمرکزی بسیار بیشتر در انتخاب کادر برای عکاسی صنعتی از طلا را داشته باشید. هدبال سه پایه از مواردی بسیار مهم در انتخاب سه پایه می باشد.

قسمتی از سه پایه می باشد که امکان نزدیک کردن دوربین و لنز به محصولا را فراهم می آورد.  نیاز می باشد همزمان با عکاسی بخشی از نور را با استفاده از رفلکتورها کنترل نمایید که در صورت عدم استفاده کردن  از سه پایه این امکان را اصلا فراهم نمی کنید.

عکاسی از طلا های کوچک مثل انگشتر و یا حلقه ها و جواهرات کودکان و نوزادان بسیار چالش برانگیز خواهد بود. برای عکاسی از این محصولات نیاز به تکنیک فوکوس استکینگ(انباشت فوکوس) را می خواهید  که بدون سه پایه هرگز مقدور نمی باشد.

نورپردازی در عکاسی صنعتی از طلا را توضیح دهید؟

برای عکاسی از طلا نیازمند به نورهایی بسیار ملایم ( نور سافت) و یک نوری بسیار درخشان می باشید.
 استفاده از ۳ شاخه فلاش برای نورپردازی از محصولات طلا انتخابی بسیار مناسب خواهد بود. ۲ شاخه فلاش و یک شاخه از پشت برای نورپردازی موضعی طلا همراه با سنگ های قیمتی بهترین انتخاب می باشند؛ در مواردی تنها با ۲ شاخه نور فلاش استودیویی قابلیت به بهترین نتیجه  رسیدن را دارد.

نورپردازی عکس های صنعتی و عکس تبلیغاتی از طلا بسیار متفاوت بوده است . چیدمان و ستاپ نورها در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی این محصولات کاملا متفاوت می باشد. در عکاسی صنعتی از طلا هدف نور فقط سوژه است و باید  که سایه ها کاملا پوشیده شوند و جزئیات محصولات طلا به خوبی در عکس صنعتی ثبت گردند. در نورپردازی طلا باید بسیار دقت نمایید بخش هایی از محصولات طلا اور اکسپوژ نگردند ولی  برای ایجاد کنتراست تعمدا اینکار انجام می گیرد.

پیشنهادات مطالعه : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی صنعتی از طلا

سافت باکس و خیمه نور ابزارهای مهم در عکاسی صنعتی از طلا

محصولات گران قیمت طلا به لحاظ ماهیتی که دارند بسیار براق و صیقلی می باشند و  بسیار رفلکس پذیر بوده اند. برای جلوگیری از بازتاب ها و  نوری بسیار شدید منابع نور نیاز به استفاده از ابزارهای جانبی نورپردازی می باشند. احاطه اطراف محصولات طلا بوسیله ۲ سافت باکس و یا قراردادن محصولات طلا در چادر نور بهترین راه حل این مشکلات می باشد.

 در صورت در اختیار نداشتن این ابزارالات امکان عکاسی از طلا نیز وجود خواهد داشت، کافی می باشد که با استفاده از چند برگ کاغذ سفید اطراف طلا را پوشش دهید تا رفلکس هایی بسیار مزاحم را در عکس صنعتی مسدود نمایید.

بک گراند در عکاسی صنعتی از طلا چگونه است؟

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین موارد در عکس های طلا انتخاب جنس و رنگ بکگراند برای انجام پروژه می باشد. البته باید توجه نمایید که این مورد با در نظر گرفتن نظرات سفارش دهنده ی پروژه ها همراه بوده است. عکس های صنعتی طلا بیشتر با زمینه هایی ساده سفید یا مشکی ثبت خواهند شد.

مهمترین دلیل استفاده از زمینه هایی بسیار ساده تمرکز بروی محصولات طلا بوده است ولی  نکته ای بسیار مهم که باعث جذابیتی بسیار زیاد تر این عکسهایی به شدت ساده خواهد شد استفاده از زمینه های رفلکس پذیر مانند: شیشه سفید و یا مشکی می باشد.

با استفاده کردن این زمینه ها بازتاب محصولات طلا بروی زمینه جذابیتی بسیار بیشتری به عکس های صنعتی خواهد داد و تصویر را از سادگی بسیار زیاد خارج می نماید؛ برای ایجاد هیجان و جذابیت بسیار بیشتر در اکثر پروژه های طلا از زمینه های رنگی مثل قرمز، سرمه ای و یا سبز استفاده ی بسیار فراوانی می شود. ترکیب رنگهای طلایی و یا سیلور طلا با این کالیته های رنگی بسیار دیدنی و جذاب می باشد.

عکاسی صنعتی از طلا

نگهدارنده ها برای عکاسی صنعتی از طلا

باید بدانید ساده ترین مسیر و شیوه برای عکاسی صنعتی از طلا قراردادن محصولات گران قیت طلا در استند و یا جعبه هایی بسیار مخصوص محصولات گرانقیمت طلا می باشند برای تهیه عکس هایی صنعتی بسیار خلاق از طلا باید ایده هایی بسیار متفاوت را چاشنی کار نمایید.

با استفاده کردن از ابزارهایی بسیار کاربردی مانند: نخ نامرئی، سیم مفتولی نازک، و گیره هایی بسیار ظریف این امکان را دارید تا طلاهایی مانند حلقه های ازدواج را در هوا معلق نگه دارید  و عکاسی صنعتی را شروع نمایید؛ در استفاده از این ابزارهای الزام خواهید داشت، به این علت که  این محصولات مانند حلقه و دستبند سطحی بسیار مقطع مناسبی را نخواهند داشت ن تا بروی میز ثابت گردند.

پیشنهادات مطالعه : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی صنعتی از طلا

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید