08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

انواع صحافی کاتالوگ

5/5
انواع صحافی کاتالوگ

انواع صحافی کاتالوگ

در این مقاله به بررسی موضوع انواع صحافی کاتالوگ پرداخته میشود. صحافی کاتالوگ را می توان به روش های مختلفی انجام داد. عملیات صحافی به طراحی و چاپ کاتالوگ پایان می دهد. برای صحافی می توان از دستگاه های مختلفی استفاده کرد، در اینجا قصد داریم شما را با پرکاربردترین روش های انواع صحافی کاتالوگ آشنا کنیم.

آیا روشی پایدار برای ارائه تصاویر حرفه ای به مشتریان بالقوه خود دارید؟ آیا به دنبال ارائه گزارش ها، کاتالوگ ها یا بروشورهای برند برای شرکت خود هستید؟ اگر چنین است، یکی از روش های ذکر شده در زیر ممکن است راه حل مناسبی برای نیازهای خدمات شما باشد.

صحافی انواع کاتالوگ

بسیار مهم است که کار صحافی را به چه کسی بسپارید.آنها باید با توجه به نوع کسب و کار شما و تعداد صفحات، بودجه، وزن کاغذ استفاده شده برای کاتالوگ باشندو مخاطبین هدف این کاتالوگ، سبک مناسب را برای صحافی کاتالوگ شما انتخاب می کنند.

  • صحافی کاتالوگ با چسب گرم

رایج ترین انواع صحافی کاتالوگ ، صحافی با چسب گرم است. این نوع صحافی بیشتر مناسب مواقعی است که تعداد صفحات متوسط ​​باشد و از کاغذهایی با گرماژ معمولی و جلد ساده استفاده شود.در این روش نوع خاصی از چسب که سریع خشک می شود با استفاده از دستگاه به گوشه کاتالوگ یا کتاب و گوشه کاغذ می زنند.

این نوع صحافی در مواردی که تعداد صفحات بسیار زیاد باشد چندان مناسب نیست زیرا صفحات کاتالوگ خیلی زود جدا می شود. صحافی کاتالوگ با چسب گرم سریع است و در تیراژ بالا قابل انجام است. بنابراین اگر صفحات کاتالوگ متوسط، کاغذ معمولی و جلد نازک باشد و کاتالوگ با تیراژ بالا می خواهید؛ چاپ این روش در بین انواع صحافی کاتالوگ مناسب ترین است.

  • صحافی کاتالوگ با چسب و دوخت

انواع صحافی کاتالوگ با چسب و دوخت برای کاتالوگ های لوکس با جلد سخت و کاغذ گلاسه مناسب است.این روش صحافی معمولاً در صحافی با جلد گالینگور و همچنین برای کاتالوگ هایی که دارای روکش های طلایی یا فلزی بسیار نفیس هستند استفاده می شود.

در این روش از مقوای ضخیم با روکش چرم یا پارچه سخت و انواع پارچه های مناسب استفاده می شود. صحافی کاتالوگ های مخصوص که در تیراژ کم تولید می شوند و هر جلد هزینه زیادی دارد با این روش انجام می شود. در صحافی با چسب و دوخت به قسمت تراش و لبه کاغذها چسب حرارتی زده می شود.

بیشتر بخوانید انواع صحافی کاتالوگ : طراحی و چاپ کاتالوگ

انواع صحافی کاتالوگ

کاغذها با چرخ خیاطی به هم دوخته می شوند و به شکلی بادوام در کنار هم قرار می گیرند. این روش صحافی برای کاتالوگ های بیش از سیصد صفحه ضروری است. زیرا این تعداد صفحه به خوبی با سایر انواع صحافی کاتالوگ جفت نمی شود.

  • صحافی با منگنه تخت و لوپ

روش صحافی کاتالوگ با منگنه در مواردی که تعداد صفحات کاتالوگ زیاد نباشد بسیار مناسب است. در این حالت وسط صفحات تا می شود و سپس یک منگنه در وسط قرار می گیرد؛ اگر منگنه ساده باشد به آن منگنه تخت می گویند.

صحافی کاتالوگ با منگنه حلقه ای یکی دیگر از انواع صحافی منگنه است که از بیرون جسمی نیم دایره دارد و جلوه جالبی دارد. امروزه صحافی کاتالوگ با حلقه مخصوصاً برای کاتالوگ های تبلیغاتی که نیاز به چاپ در تعداد زیاد دارند توصیه می شود.

  • صحافی پانچ و فنر و سیم

نوع دیگری از صحافی کاتالوگ، صحافی با پانچ صفحات و استفاده از فنر یا سیم است. یکی از مزایای این روش این است که صفحات به طور کامل باز می شوند و پشت و جلوی صفحه به راحتی دیده می شود. روش پانچ برای کاتالوگ های صفحه متوسط ​​و کم استفاده می شود.

قطر سیم ها یا فنر با توجه به ضخامت روکش، وزن کاغذها و تعداد ورق ها متفاوت است. سیم و فنر در اندازه های مختلف برای این منظور تولید شده است. صحافی سیمی یکی از ارزان ترین انواع صحافی کاتالوگ است و بسیار کاربردی است.

  • صحافی جلد سخت یا گالینوگر

صحافی جلد سخت که به آن صحافی Hard Cover نیز می گویند، بادوام ترین و در عین حال گران ترین نوع صحافی است. در این روش در ساخت جلد از پارچه ای به نام گالینگور استفاده می شود به همین دلیل به آن صحافی گالینگور نیز می گویند. اما برای معرفی این نوع صحافی بهتر است از نام صحافی گالینگور استفاده کنید.

این روش برای صحافی کتب نفیس، صحافی سالنامه های مهم، صحافی فهرست های خاص و موارد دیگر کاربرد دارد. در این روش صفحات داخلی محصول پس از مرتب شدن و قرار گرفتن در کنار هم، ابتدا از نقطه عطف دوخته شده و سپس در روکش مقوایی قرار می گیرند.

روی این روکش از روکش پارچه ای (به نام گالینگور) یا چرم به عنوان روکش استفاده می شود. امروزه به جای پارچه و چرم می توان از الیاف مصنوعی و مواد صنعتی نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید انواع صحافی کاتالوگ : قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

انواع صحافی کاتالوگ

برای صحافی کتاب های نفیس و قدیمی با جلد سخت از چاپ طلا نیز استفاده می شود و نام کتاب با پانچ طلا نوشته می شود.

در این روش می توانید از روکش های براق روی جلد سخت نیز استفاده کنید که به نفیس تر شدن کار نهایی کمک می کند.

انواع دستگاه‌های صحافی

تعدادی از دستگاه‌های صحافی پرکاربرد شامل:

  • ماشین‌آلات و ملزومات صحافی و سیمی اسناد، کتاب و جزوات
  • دستگاه‌های برش دستی کاغذ
  • دستگاه برش برقی اتوماتیک کاغذ و گیوتین‌های حرفه‌ای تعداد بر
  • دستگاه صحافی و فنر انداز با قابلیت صحافی با انواع فنر دوبل، مارپیچ و فنر پلاستیکی
  • دستگاه‌های چسب گرم رومیزی و صنعتی
  • دستگاه صحافی چسب گرم X Office با جلدهای آماده
  • دستگاه پرفراژ و خط تای برقی و دستی
  • دستگاه طلاکوب دیجیتال
  • دستگاه میخکوب و منگنه زن
  • دستگاه تاکنی
  • لاین صحافی منگنه تحت و لوپ
  • دستگاه چسب گرم پنج‌خانه
  • دستگاه برش دهانه
  • دستگاه دوخت و جلدسازی می‌باشد.

 

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

انواع صحافی کاتالوگ

سخن پایانی انواع صحافی کاتالوگ

انتخاب بین انواع صحافی کاتالوگ اگر اطلاعات کافی در مورد شرایط سازمانی که کاتالوگ قرار است معرفی کند، مشتری های هدف،  تیراژی که باید کاتالوگ چاپ شود و مقدار بودجه ای که برای آن در نظر گرفته شده است، داشته باشیم انتخاب راحت می شود.

یک صحافی کاتالوگ خوب با در نظر گرفتن همه این موارد بهترین انواع صحافی کاتالوگ را انتخاب می کند و با استفاده از مدرن ترین تجهیزات و کیفیت بالا کار را به شما تحویل می دهد. همچنین قیمت مناسب و کیفیت صحافی باید همیشه در نظر گرفته شود.

شرکت طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

آیا تا به حال برای طراحی کاتالوگ تخصصی و حرفه ای خود اقدام کرده اید؟ چه تاثیرات مثبتی را پس از سفارش کاتالوگ خود در کسب و کارتان مشاهده نمودید؟ آیا بازدهی کارتان بیشتر نشده است؟ اگر هیچ کاتالوگ طراحی شده ای ندارید، هنوز هم دیر نیست. پس از اینکه نمونه کارهای ما را مشاهده کرده و در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ برندتان تصمیم گرفتید، جهت ارائه نمونه کارهای بیشتر و متناسب با کسب و کار شما و همچنین اطلاع از قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ ، با مشاوران نقش آبرنگ به شماره 03131323008 تماس گرفته تا شما را در این کار راهنمایی کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید