08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای

5/5
عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای

عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای

عکاسی از اشیاء شیشه ای به دلیل سطح بازتابنده و در عین حال شفاف بودن این ماده، همیشه یک کار دشوار است. انعکاس نور در اجسام شیشه ای باعث می شود که تصاویر ما ظاهر زیبای خود را از دست بدهند. بیشتر تصاویری که از شیشه در پوسترها و تبلیغات می بینید در استودیویی مجهز به کنترل بازتاب به همراه ابزار و تجهیزات خاص و حرفه ای گرفته شده است و سازندگان برای این کار هزینه زیادی کرده اند.

در مقاله عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای قصد داریم ترفندها و تکنیک های آموزش عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای و کریستال را در اختیار شما قرار دهیم. تا بتوانید با کمترین هزینه تصاویر زیبایی از اشیاء شیشه ای و شفاف بسازید.

چرا عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای مهم است ؟

اهمیت تبلیغات و انتخاب بهترین و برگزیده ترین روش گام مهمی برای بازار فروش محصولات و ظروف شیشه ای شماست. انتخاب عکاسی صنعتی بسیار متداول است اما آنچه بسیار مهم است انتخاب یک عکاس حرفه ای است که بتواند بهترین و مناسب ترین عکس ها را تهیه کند و تیم عکاسی تبلیغاتی طراحی آنلاین با بهترین کیفیت از ظروف شیشه ای برای شما عکس می گیرد.

تکنیک های مختلف عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای

  • استفاده از نور پس زمینه

بزرگترین مشکلی که در عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای و کریستال با آن مواجه هستیم، انعکاس نور در آنهاست. اگر تازه شروع کرده اید و نمی دانید از کجا شروع کنید، بهتر است نور پس زمینه را نقطه شروع قرار دهید. نور پس زمینه بسیاری از انعکاس های نور روی شیشه را از بین می برد و تصویری شفاف و واضح را برای شما به ارمغان می آورد.

نیازی به خرید و استفاده از تجهیزات گران قیمت برای نور پس زمینه نیست. اگر سافت باکس دارید، می توانید آن را پشت محصول خود قرار دهید و عکس بگیرید. این امر در عکاسی از محصولات نیز بسیار رایج است. حتی می توانید از یک دیفیوزر با یک چراغ سرعت در پشت آن استفاده کنید. هرچه اسپیدلایت را از دیفیوزر دورتر ببرید، نور ملایم‌تر خواهد بود.

یکی از محصولاتی که برای این روش عکاسی به شما پیشنهاد می شود پنل ال ای دی عکاسی تبلیغاتی puluz می باشد. از این پنل ال ای دی می توانید برای عکاسی تبلیغاتی از زیورآلات، اشیاء شیشه ای و کریستالی، لوازم آرایشی و … استفاده کنید فقط کافیست محصول خود را روی پنل بگذارید و عکس بگیرید. نور یکنواخت این پنل پس زمینه محصول را روشن کرده و سایه های اضافی را کاملا از بین می برد. این محصول می تواند فرآیند زمان بر ویرایش عکس را تا حد ممکن کاهش دهد.

برای مشاهده عکاسی تبلیغاتی در اصفهان، روی دکمه زیر کلیک کنید :)nv

عکاسی تبلیغاتی از ظروف
  • تمیز کردن شیشه و بلور قبل از عکاسی به بهترین روش

اساسی ترین و مهم ترین مرحله در عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای، تمیز کردن این اشیا است. قبل از گرفتن عکس باید شیشه یا کریستال را به خوبی از هرگونه آلودگی تمیز کنید. زیرا کوچکترین گرد و غبار یا ذرات گرد و غبار روی آن در عکس دیده می شود.

  • لنز هایی با فاصله کانونی زیاد

استفاده از لنزهایی با فاصله کانونی زیاد دو مزیت مهم دارد. ابتدا با استفاده از آنها می توانید از صحنه عکاسی دور شوید تا انعکاس خود را روی شیشه به حداقل برسانید.

دوم اینکه لنزهایی با فاصله کانونی زیاد با فشرده سازی صحنه فریم کوچک تری را به ما ارائه می دهند و در نتیجه می توان از پس زمینه های کوچکتر برای عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای استفاده کرد.

  • بهترین تنظیم دیافراگم در عکاسی صنعتی از شیشه

در صورت امکان، دیافراگم خود را روی f / 16 یا f / 20  ببندید. به عنوان یک قاعده کلی، این ترفند تصویر واضح تری ایجاد می کند و تاری را در تصویر کاهش می دهد.

  • ریختن مایعات داخل ظروف شیشه ای

ریختن انواع مایعات از جمله آب در ظروف شیشه ای می تواند باعث از بین رفتن نور زیاد و شکل دادن به ظروف شیشه ای شود.

  • اشیا را برای کنترل انعکاس جا‌به‌جا کنید

اگر می خواهید انعکاس های متفاوت و رنگارنگی روی شیشه خود داشته باشید، می توانید با آزمون و خطا ببینید که کدام اثر بازتابی را بیشتر دوست دارید.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی از ظروف شیشه ای

توجه داشته باشید که منبع نور شما خود جسم را روشن نمی کند، بلکه سطوح جانبی آن را روشن می کند.

نور مستقیم معمولاً باعث درخشش زیادی در اطراف لبه‌های جسم شیشه‌ای می‌شود، اما می‌توان با آن یک درخشش جزئی ایجاد کرد. از یک دیفیوزر یا دیمر یا یک ورق کاغذ بافت دار برای کاهش تابش خیره کننده استفاده کنید. نور را با زاویه 45 درجه نسبت به دوربین قرار دهید و کاغذ بافت دار را در مقابل نور خود نگه دارید. این کاغذها بهترین گزینه برای کاهش بازتاب های مزاحم هستند.

روشنایی از پشت می تواند بازتاب را کاهش دهد، اما برای جلوگیری از انعکاس در شیشه نیاز به یک مانع دارد.

  • پس زمینه و سطح زیر جسم را سیاه انتخاب کنید:

یک پارچه مشکی یا کاغذ مات مشکی پشت و زیر شی شیشه ای قرار دهید تا چیز دیگری در عکس دیده نشود. در سمت چپ و راست شی، خارج از قاب عکس خود، کاغذهای سفید مستطیلی را به صورت عمودی قرار دهید.

  • کاغذهای سفید یا بوم را به عقب و دو طرف جسم اضافه کنید:

دو مستطیل نازک از کاغذ سفید که بلندتر از جسم شیشه ای هستند برش دهید. این دو قطعه را در سمت چپ و راست جسم یا پشت آن و خارج از میدان دید دوربین قرار دهید. کاغذها را نزدیک کرده و با زاویه 45 درجه نسبت به دوربین قرار دهید.

این کاغذها انعکاس سفیدی را در دو طرف شیشه ایجاد می کنند و شکل شیشه را برجسته و متضاد با انعکاس سیاه اطراف جسم می کنند.می توانید به جای دو ورق کاغذ از یک برگه استفاده کنید و انعکاس سفید تصویر را افزایش دهید.

مقدار نور و موقعیت ورقه های سفید را جابه جا کنید. با افزایش نور و نزدیک شدن صفحات سفید، روشنایی لبه شیشه افزایش می یابد. به یاد داشته باشید که هنگام عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای از فلاش استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای : عکاسی صنعتی در اصفهان 

عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای
  • افزودن عمق با استفاده از دو منبع نور

هنگام استفاده از منبع نور، شیء شما در تصویر شفاف و کم رنگ به نظر می رسد. اما ممکن است در عکس چنین عمقی نداشته باشد. به همین دلیل می توانید از دو منبع نور برای ایجاد عمق بیشتر در تصویر استفاده کنید. استفاده از پس زمینه مشکی به همراه دو منبع نوری آن باعث انعکاس جذاب تر و بهتر و در نتیجه عمق و شکل پذیری بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید