08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی

5/5
طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی

طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی

در گذشته طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی و غذای بیرون بری معمولاً از پلاستیک ساخته می شد و برای این کار از ظروف پلاستیکی استفاده می شد. در دنیای شلوغی که در آن زندگی می کنیم، با وجود کمبود وقت مردم در زمینه آشپزی، شاهد افزایش تعداد رستوران ها و فست فودها هستیم.

با استفاده از طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی می توانید مشتری را جذب رستوران خود کنید! بله درست است. بسته بندی تاثیر مستقیمی در جذب مشتری و فروش شما دارد. امروزه بسته ها و جعبه های مورد استفاده در صنایع غذایی نه تنها محفظه ای برای نگهداری محصولات هستند، بلکه نمایانگر محتوای کسب و کار، فرهنگ سازمانی و هویت کلی برند شما هستند. برای رستوران های بیرون  بر باید بسته هایی برای ارسال وجود داشته باشد و این نوع بسته بندی ها بسته های مقوایی و کارتنی هستند زیرا به صرفه تر هستند و زیبایی بهتری نسبت به بسته های دیگر دارند.

ویژگی طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی با کیفیت

استفاده از بسته بندی برای مواد غذایی با اهدافی همراه است:

  • حفاظت فیزیکی و شیمیایی محصول

 یک طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی ایده آل باید به اندازه کافی محکم باشد تا محتویات داخل بسته در هنگام حمل و نقل به هم نریزد. نکته دیگر در این زمینه حفظ کیفیت غذا از زمان سرو تا صرف غذا است، همه ما دوست داریم غذای گرم و خوش طعم بخوریم، بسته بندی روی این دو عامل تاثیر مستقیم دارد. در طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی با کیفیت باید به نفوذ هوا، گرد و غبار و … توجه شود.

  • رعایت نظم و زیبایی

 موارد زیادی مانند نمک و فلفل، قاشق و چنگال و … در هنگام سفارش همراه غذا می باشد. یک بسته بندی خلاقانه و باکیفیت می تواند همه اقلام را در یک مکان جمع آوری کند و علاوه بر حفظ نظم از وقوع و خطا نیز جلوگیری کند. و از اشتباهات کارکنان جلوگیری می کند.

  • طراحی خاص و زیبا

 همانطور که گفته شد طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی فقط یک ظرف نیست و محتوای محصول شما را نمایش می دهد. طراحی برای چاپ و ساختار بسته بندی دو عامل مهم برای انتخاب محصول هستند. با توجه به این نکته، بهتر است طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی را به افراد متخصص بسپارید.

انواع طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی و مواد غذایی

  • چاپ افست
  • چاپ فلکسو گرافی یا فلکسو
  • چاپ اسکرین یا سیلک
  • چاپ دیجیتال
  • چاپ طلا کوب یا نقره کوب
  • چاپ طلقی 

چاپ افست چیست و در کجا کاربرد دارد؟

این چاپ برای بروشور، کاتالوگ، جعبه مواد غذایی و … استفاده می شود. افست انتخاب خوبی برای چاپ روی کاغذ گرم پایین تا کارتن‌های گرم بالا است.

در دستگاه چاپ افست از چهار رنگ آبی روشن، زرد، بنفش و مشکی استفاده شده است. با ترکیب این رنگ ها رنگ های مختلفی تولید می شود. این نوع چاپ از کیفیت بالایی برخوردار است. چاپ افست برای تیراژ بالا بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

  • چاپ فلکسو یا فلکسو گرافی

فلکسوگرافی روشی برای چاپ با مواد انعطاف پذیر (کاغذ یا پلاستیک) است. به این صورت که طرح چاپ شده روی ماده ای شبیه نگاتیو حک می شود و طرح روی غلتک قرار می گیرد.

از این روش برای طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی و مواد غذایی، انواع کارتن و پاکت، کاغذ کادو، بسته بندی نوشیدنی و … استفاده می شود که این نوع چاپ برای بسته بندی رستوران ها کاربرد زیادی دارد و طرح مورد نظر را به خوبی نشان می دهد.

این نوع چاپ بسیار سریع و با کیفیت بالا انجام می شود. در حال حاضر چاپ فلکسو یکی از بهترین، با کیفیت ترین و بادوام ترین روش های چاپ به شمار می رود.

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی : طراحی و چاپ بسته بندی

چاپ بسته بندی رستورانی
  • چاپ سیلک

این نوع چاپ برای انواع جعبه، بطری، ظروف پلاستیکی و فلزی، پارچه های مختلف، بسته بندی شیشه ای و مواد غذایی کاربرد دارد. این چاپ به صرفه است. زیرا محدودیتی برای چاپ در نسخه های مختلف وجود ندارد.

کیفیت و وضوح رنگ ها در این چاپ بسیار بالاست. زیرا در چاپ سیلک رنگ مستقیماً روی متریال قرار می گیرد. اما در انواع دیگر چاپ ابتدا پودر و جوهر به استوانه منتقل می شود و سپس روی ماده مورد نظر چاپ می شود.

مراحل چاپ سیلک به این صورت است که ابتدا طرح مورد نظر به صورت شابلون تهیه می شود. معمولاً شابلون از پارچه مخصوص (توری یا ابریشم) ساخته می شود. سپس توری در یک قاب چوبی یا فلزی ثابت می شود. قسمت هایی از پارچه که طرح ندارند با مواد مخصوص بسته می شوند. اکنون طرح آماده چاپ است. چاپ سیلک به صورت خودکار توسط دستگاه انجام می شود. رنگ مورد نظر روی آن قرار می گیرد و طرح چاپ می شود.

این نوع چاپ برای تیراژ کم مناسب است.

  • چاپ دیجیتال

این نوع چاپ در زمان کوتاهی انجام می شود. از چاپ دیجیتال برای طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی، چاپ انواع کارت، پوستر و … استفاده می شود که این چاپ مانند چاپ افست قابلیت چاپ سیاه و سفید و رنگ های CMYK را دارد. اما قابلیت چاپ پنتون یا HKS را ندارد. از چاپ دیجیتال برای تیراژ پایین نیز استفاده می شود. این نوع چاپ در مقایسه با چاپ افست کیفیت پایین تری دارد. دیجیتال محدودیت هایی برای چاپ روی کاغذهای مختلف دارد.

  • چاپ طلاکوب

یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین روش های چاپ، آبکاری طلا می باشد. در این نوع چاپ از ورق های معروف به ورق طلا برای چاپ برجسته استفاده می شود. در صنایع چاپ و بسته بندی از چاپ طلا یا نقره برای انواع کاتالوگ، کارت ویزیت و جعبه پاکت استفاده می شود. این نوع چاپ جلوه خاصی به بسته بندی می دهد.

چاپ طلاکوب به دو صورت گرم و سرد انجام می شود. برجستگی آن در روش سرد کمتر از روش گرم است. بر خلاف نام این روش، چاپ طلاکوب با رنگ های نقره ای، سبز، آبی، بنفش و … نیز انجام می شود. اما این نوع چاپ تک رنگ بوده و تنها از یک رنگ برای انجام آن استفاده می شود. این روش برای چاپ آرم سفارشی بسیار مناسب است. همچنین دقت و کیفیت آن بالاست.

بسیاری از برندها از این نوع چاپ برای طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی استفاده می کنند و طرح خود را بر روی بسته بندی محصول چاپ می کنند. این نوع چاپ برای بسته بندی رستوران های لوکس بسیار مناسب است.

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی و چاپ بسته بندی رستورانی : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

طراحی بسته بندی رستورانی
  • چاپ طلقی

این نوع چاپ به پلکسی گلاس نیز معروف است. معمولاً برای چاپ استندهای تبلیغاتی، جعبه های پلکسی، سینی رستوران، زیر لیوانی، تابلوهای راهنما و غیره استفاده می شود.

این نوع چاپ در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی دارد. همچنین وضوح و روشنایی تصویر بسیار بالاست. چاپ طلقی قیمت مناسبی دارد. در این نوع چاپ جوهر روی مواد پاشیده می شود. سپس با اشعه ماوراء بنفش به سرعت خشک می شود. این چاپ بر روی انواع متریال با رنگ ها و ضخامت های مختلف انجام می شود. استفاده از این نوع چاپ برای بسته بندی شیرینی یا دسر خوب است.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید