08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی و بسته بندی جعبه عطر

5/5
طراحی و بسته بندی جعبه عطر

طراحی و بسته بندی جعبه عطر

در تولید جعبه عطر و ادکلن تمامی جعبه های تولید شده باید طبق قانون استانداردهای کیفی ساخته شوند. جعبه های شیک، زیبا و محکم که می تواند از ادکلن و عطر داخل آن محافظت کند و زیبایی خاصی به محصول شما ببخشد.

یکی از جنبه های مهم ادکلن و عطر، طراحی و بسته بندی جعبه عطر آن است. یک جعبه شیک و خاص نشان از کیفیت محصول دارد و برندهای موفق جعبه های محکم و خاص را طراحی می کنند. به همین دلیل است که عطرهای بدون جعبه معمولا به عنوان تقلبی شناخته می شوند و اصل نیستند. برای جعبه ادکلن می توانید از مقواهای مختلف و چاپ تک رنگ یا چند رنگ بنا به سلیقه مشتری استفاده کنید.

برای ساخت و طراحی و بسته بندی جعبه عطر با توجه به درخواست مشتری و با توجه به ابعاد مورد نظر برای بسته بندی و نوع عطری که مد نظر شماست، می توانیم مدل هر جعبه و درب آن را مطابق با سلیقه شما یا مشتریانتان تولید کنیم. ساخت و تولید انواع باکس امکان پذیر است مانند: باکس کشویی، جعبه درب معمولی، جعبه با درب لولایی و هر مدل جعبه ای که در ذهن دارید. همچنین امکان قرار دادن یک نوع ابر با نوع برش مورد نظر شما در جعبه عطر شما قرار دارد تا بتواند از محصولی که در آن قرار داده اید به خوبی مراقبت کند و جلوه خاصی به داخل جعبه بدهد.

انواع طراحی و بسته بندی جعبه عطر

جعبه ادکلن به دلیل عملکرد اصلی خود معمولاً دارای دو قسمت است. یکی جعبه به عنوان لایه محافظ بیرونی و دیگری نگهدارنده شیشه به عنوان لایه محافظ داخلی است. برای تولید جعبه ادکلن معمولا از سه روش تولید جعبه مقوایی، تولید جعبه سخت و تولید جعبه مقوایی استفاده می شود.

  • جعبه مقوایی

برای طراحی و بسته بندی جعبه عطر مقوایی می توانید از مقوای بین مقوا، مقوای کرافت یا ورق دوبلکس استفاده کنید. جعبه های مقوایی عطر و ادکلن معمولا ساختار دارویی یا درب کشویی دارند.

  • مقوای ایندربرد سفید رنگ است و می‌تواند پذیرای همه نوع تکنیک چاپ روی مقوا باشد.
  • مقوای کرافت به رنگ قهوه ای است. این مقوا می تواند انواع چاپ را نیز بپذیرد. اما طراحان بسته بندی باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت استفاده از تکنیک چاپ افست، رنگ های چاپ کمی کدرتر و تیره تر از حد معمول می شود.
  • مقوای دوبلکس به دلیل ضخامت زیاد اجازه استفاده از تکنیک چاپ افست را نمی دهد و باید از روش های چاپ فلکسو یا سیلک استفاده کرد.
  • جعبه هاردباکس

جعبه سخت یک جعبه مقوایی سخت است که از مقوای بسیار متراکم و ضخیم ساخته شده است. به این مقوا مقوای مغزی می گویند. زیرا پوشاندن آن لازم است. این روکش می تواند مقوا، پارچه، چرم مصنوعی و مواردی از این قبیل باشد. البته در تولید جعبه های سخت می توان به جای مقوا از الیاف یا ام دی اف نازک استفاده کرد. در تولید هارد باکس ادکلن معمولا از روکش مقوایی استفاده می شود. از انواع هارد باکس می توان به هارد باکس مغناطیسی، استوانه ای، تلسکوپی، کتابی و سه تکه اشاره کرد.

طراحی و بسته بندی جعبه عطر ابتدا روی مقوا چاپ می شود و سپس مقوا به عنوان روکش در جعبه سخت استفاده می شود. بنابراین می توان از انواع چاپ روی مقوا در تولید جعبه سخت استفاده کرد.

  • جعبه کارتنی

کارتن نوعی ورق است که برای تولید و طراحی و بسته بندی جعبه عطر هایی استفاده می شود که باید محصول داخل آن را از ضربه محافظت کند. ورق های مقوا معمولا در دو نوع سه لایه و پنج لایه تولید می شوند. برای افزایش کیفیت چاپ در تولید جعبه های مقوایی می توان طرح را روی کاغذ مرغوب چاپ کرد و از آن به عنوان جلد استفاده کرد.

مقوا کمتر به عنوان ماده اصلی جعبه های عطر و ادکلن استفاده می شود. اکثر آنها از آن به عنوان محافظ داخلی بطری ادکلن استفاده می کنند. اما برندهایی هم هستند که از مقوای معمولی یا مقوای لمینت به عنوان جعبه عطر و ادکلن استفاده می کنند. جعبه های مقوایی این محصول معمولا با ساختار دارویی، کیبورد یا درب کشویی تولید می شوند.

نکات طراحی و بسته بندی جعبه عطر و ادکلن

پس از اتمام طراحی، تولید جعبه ادکلن آغاز می شود. اگر طرح یکسانی را به دو سازنده بدهید، متوجه خواهید شد که نتایج در بهترین حالت متفاوت خواهد بود. چاپ و تولید جعبه نیاز به رعایت نکاتی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهد شد.

  • کیفیت

کارشناسان کسب و کار بر این باورند که کیفیت را نمی توان با چیزی جایگزین کرد. این اصل را فراموش نکنید که طراحی و بسته بندی جعبه عطر شما نشانه کیفیت محصول اصلی شما که ادکلن است خواهد بود. بنابراین کیفیت آن باید برای شما مهم باشد. این کیفیت باید در طرح و سپس در چاپ و مقوای استفاده شده برای جعبه رعایت شود.

در مورد طرح صحبت کردیم، در مورد چاپ هم باید گفت که کیفیت چاپ بستگی به دستگاه چاپ و تنظیم صحیح رنگ ها دارد. مقوای که برای بسته بندی انتخاب می کنید باید به اندازه کافی زیبا و محکم باشد. در این زمینه افراد با تجربه و کارشناسان می توانند بهترین پیشنهاد را برای طراحی و بسته بندی جعبه عطر محصول شما ارائه دهند.

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی و بسته بندی جعبه عطر : طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی و بسته بندی جعبه عطر
  • تولید به موقع

برنامه ریزی تولید برای هر محصولی مهم است. اگر همه چیز به خوبی انجام شود اما به موقع نباشد، می توان تمام زحمات را به هدر داد و نتیجه نهایی با مطلوبیت مورد نظر متفاوت خواهد بود. به همین دلیل همواره یکی از دغدغه های تولیدکنندگان وعده و تحویل به موقع محصولاتی است که برای تکمیل محصول خود نیاز دارند.

عدم تحویل به موقع می تواند تمرکز تولید کنندگان را مختل کند و در برنامه تولید و فروش مشکلات جدی ایجاد کند. به همین دلیل سعی کنید همیشه با افراد و موسساتی همکاری کنید که برای وقت شما ارزش قائل هستند و سفارشات شما را به موقع تحویل می دهند.

  • صداقت و امانت داری

یکی دیگر از دغدغه هایی که همواره در میان مشتریان محصولات چاپی و طراحی و بسته بندی جعبه عطر وجود دارد صداقت و امانتداری تولیدکنندگان جعبه است. این مالکیت معنوی شماست که به تولیدکنندگان جعبه داده می شود تا این ویژگی را بازتولید کنند. اما متاسفانه عده ای به این نوع اموال دیگران اهمیت نمی دهند و به راحتی از آن برای استفاده شخصی استفاده می کنند و در واقع از آن سوء استفاده می کنند.

به همین دلیل باید گفت که امانتداری در این مورد از اهمیت انکارناپذیری برخوردار است. از طرفی صداقت در یک معامله تجاری بسیار مهم است. در صورت عدم صداقت ممکن است طرفین در مراحل مختلف با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شوند. هر تولید کننده ای باید به خاطر داشته باشد که جلب اعتماد مشتریان در تولید جعبه های عطر و سایر محصولات بزرگترین سودی است که می توان از یک معامله به دست آورد.

  • هزینه به صرفه

همانطور که گفته شد، هر چه بیشتر برای طراحی و بسته بندی جعبه عطر و محصولات خود هزینه کنید، سود بیشتری می توانید داشته باشید. در واقع هزینه بسته بندی ارزش افزوده بیشتری در یک محصول ایجاد می کند. اما این به معنای هزینه های بی برنامه و بیش از حد نیست. هزینه کردن باید به میزان لازم و با توجیه علمی و اقتصادی باشد.

به یاد داشته باشید که اگر بیش از حد لازم برای طراحی و بسته بندی جعبه عطر خود هزینه کنید، ممکن است با نتیجه معکوس مشتریان خود مواجه شوید و مشتریان از محصولات شما دور بمانند. همچنین برای هر سرویسی سعی کنید بهای واقعی آن را بپردازید و با حذف واسطه ها و همکاری با تولیدکنندگان واقعی می توانید این کار را دریافت کنید.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

پیشنهاد مطالعه در مقاله طراحی و بسته بندی جعبه عطر : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

چاپ نایلون بسته بندی
  • خلاقیت در کنار تخصص

خلاقیت در طراحی و بسته بندی جعبه عطر را باید رکن این سازه دانست که با تخصص ساخته شده است. اگر خلاقیت چاشنی طراحی و تولید جعبه عطر نباشد، جعبه ها تکرار سایر محصولات مشابه خواهند بود و ارزش افزوده ای به محصول نمی دهند.

به یاد داشته باشید که خلاقیت حتی می تواند عاملی برای کنترل هزینه ها و همچنین افزایش کیفیت محصولات شما باشد.

  • انتخاب رنگ جعبه‌ی عطر

معمولا عطرها از جمله مواردی هستند که بیشتر برای هدیه دادن استفاده می شود. عطرها بر اساس بو انواع مختلفی دارند که تلخ، ملایم، شیرین، گرم، خنک و تند هستند که هر کدام از این نمونه ها را می توان شناخت.

معمولا از رنگ های آبی و سبز برای عطرهای خنک استفاده می شود و از رنگ های قرمز، نارنجی و بنفش برای عطرهای گرم و … استفاده می شود و در جعبه ادکلن مردانه بیشتر از رنگ های مشکی، طوسی و قهوه ای تیره استفاده می شود. اما در عطرهای زنانه از رنگ های شاد مانند صورتی، زرد، بنفش و … بیشتر استفاده می شود.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید