08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا / فلت لی اوت

5/5
فلت لی اوت

عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا/ فلت لی اوت

عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا / فلت لی اوت Flat layout از جذاب ترین و پرکاربردترین تکنیک ها در عکاسی است. در این نوع عکاسی، سوژه یا همان محصولات روی یک سطح صاف قرار می گیرند، سپس از زاویه بالایی آن عکس گرفته می شود. اگر از پس زمینه استفاده می کنید، این سطح صاف می تواند یک میز یا حتی کف باشد. سبک  عکاسی فلت لی اوت این روزها در شبکه های اجتماعی بسیار رایج شده است و می توان از برای عکاسی از محصولات مختلف استفاده کرد. معمولاً می توان از غذا، لباس، کالاهای ورزشی یا سایر محصولات به این روش عکس گرفت.  

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی فلت لی اوت

برای عکاسی حرفه ای در سبک فلت به تجهیزات زیر نیاز دارید:

  • دوربین و لنز عکاسی
  • سطح صاف و پس زمینه عکس
  • تجهیزات نورپردازی
  • سه پایه عکاسی
  • اکسسوار عکسها

بیشتر بخوانید عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا/ فلت لی اوت : عکاسی صنعتی در اصفهان 

  • دوربین و لنز عکاسی

همچنین می توانید با دوربین تلفن همراه از چیدمان تخت عکس بگیرید. با این حال، اگر می خواهید عکس هایی با کیفیت بالا و حرفه ای بگیرید که قابل چاپ هستند، باید از دوربین و لنز ثابت استفاده کنید. انتخاب نوع دوربین با شما است، اما برای عکاسی در این سبک به لنزی با فاصله کانونی 24 تا 70 نیاز دارید. البته لنز 50  میلی متری نیز برای برای عکاسی تخت انتخاب مناسبی است.

  • سطح صاف و پس زمینه

یکی از مهم ترین عوامل در عکاسی با طراحی تخت، استفاده از پس زمینه صاف و چیدمان عناصر روی آن است. این سطح صاف در واقع پس زمینه عکس شما را تشکیل می دهد. در انتخاب پس‌زمینه عکس‌تان که متناسب با موضوع شماست، دقت کنید. به عنوان مثال سطح صاف میز ناهار خوری، پیشخوان آشپزخانه، زمین، میز تحریر و … می تواند به عنوان پس زمینه برای عکس شما باشد. 

البته، می توانید از چند ترفند برای ایجاد پس زمینه زیباتر برای عکاسی استفاده کنید. پس زمینه عکس شما می تواند جامد یا بافتی باشد. پس زمینه های رنگی و طرح دار بهترین انتخاب برای عکس غذا، لوازم آرایش، لوازم آرایشی و بهداشتی است.  پس زمینه های ساده و رنگی نیز انتخاب های خوبی برای عکاسی از لباس هستند که البته باید با توجه به رنگ لباس انتخاب شوند.

عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا- فلت لی اوت
  • تجهیزات نورپردازی عکس های چیدمان تخت

بسیاری از بلاگرا عکس های محتوای خود را در نور روز آماده می کنند. برای این کار چیدمان عکاسی خود را نزدیک پنجره آماده می کنند و از نور کافی خورشید برای گرفتن عکس استفاده می کنند. اما اگر می خواهید عکس های حرفه ای بگیرید باید از فلاش های استودیویی یا چراغ های LED ثابت استفاده کنید. حتی می توانید از وسایل روشنایی برای ایجاد نور خورشید جذاب در پشت پنجره باز استفاده کنید. مادیفایرها و ابزارهای جانبی نورپردازی هم کمک می کنند نور نرم و ملایمی به عکسهایتان بتابانید.

  • سه پایه عکاسی

در عکاسی فلت لی اوت، سه پایه بسیار مهم است. زیرا باید از زاویه بالا و کاملا عمود بر سطح عکس بگیرید. استفاده از سه پایه به گرفتن عکس های واضح و بدون تاری کمک می کند.  جدا از حرکت دادن سه پایه، شما کنترل کاملی بر صحنه عکاسی خود برای جابجایی عناصر در اطراف دارید. بهترین سه پایه برای عکاسی با چیدمان تخت، سه پایه Tشو است که به عکاس کمک می کند تا دوربین را کاملاً عمودی و در زوایای درست نسبت به سوژه نگه دارد و ترکیب بندی صحیحی داشته باشد.

صرف نظر از اینکه با تلفن همراه یا دوربین حرفه ای عکس می گیرید، این مدل سه پایه همیشه برای عکاسی ضروری است.

  • اکسسواری عکس ها

برای جذاب کردن تم، باید از لوازم جانبی مناسب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تعداد و اندازه لوازم جانبی توجه را از موضوع منحرف نمی کند.

ترکیب‌ بندی و چیدمان عکس های زاویه بالا

از آنجایی که پس‌زمینه سوژه مسطح است و هیچ چیز جذابی پشت آن نیست، باید با تنظیم و ترکیب بندی از حالت سکون خارج شود، یعنی داستانی تعریف شود. چیدمان باید به گونه ای باشد که چشم بیننده در سراسر ناحیه تصویر حرکت کند و فقط روی یک نقطه تمرکز نکند. عناصر متضاد و رنگارنگ عناصری هستند که می توانند در این امر به شما کمک کنند. این عناصر را در خطوط منحنی در فریم خود بچینید تا عکس‌های پویا ایجاد کنید.

شما همچنین باید اندازه سوژه یا سوژه ها را هنگام طراحی و ترکیب اتاق در نظر بگیرید. اگر تعداد سوژه ها بیش از یک عدد است، آنها را در یک منحنی قرار دهید تا بیشترین بهره را از چیدمان ببرید. طرح های دایره ای، منحنی، مثلثی و یا حتی نامنظم همگی طرح های کاربردی در این سبک از عکاسی هستند. به یاد داشته باشید که ترکیب بندی و چیدمان مناسب به بیان داستان عکس و جهت دهی آن کمک می کند.

بیشتر بدانید مقاله عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا/ فلت لی اوت : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا
  • نکات مهم برای تهیه عکس‌های تبلیغاتی فلت لی اوت

استفاده از سبک طراحی مسطح عکاسی در تبلیغات رایج است.از این روش در عکاسی صنایع غذایی، لوازم آرایشی، عکاسی محصولات مد و … استفاده می شود. و لباس ها بسیار جذاب و چشمگیر هستند. در ادامه به نکاتی سازنده و ویژه برای تهیه عکس های حرفه ای و متفاوت می پردازیم:

  • خلاقیت، خلاقیت وخلاقیت بیشتر! سعی کنید در عکاسی فلت لی اوت خلاق باشید. خلاقیت در عکاسی را می توان به نورپردازی، انتخاب پس زمینه، چیدمان و ترکیب بندی ترجمه کرد.
  • طرح هاو ترکیب های مختلف را در عکس های خود ایجاد کنید. زمان زیادی نمی برد. می توانید با ترکیب بندی ها و چیدمان های مختلف عکس های مختلف بگیرید و در نهایت بهترین را انتخاب کنید.
  • بازی بارنگ ها را فراموش نکنید. رنگ ها نقش مهمی در ایجاد جذابیت و جهت گیری عکس های تبلیغاتی دارند. در این زمینه می توانید از روانشناسی رنگ کمک بگیرید.
  • سعی کنید قبل ازتنظیم صحنه، آنچه را که می‌خواهید ایجاد کنید، استوری‌بورد کنید. اگر در کشیدن استوری بورد مهارت ندارید، می توانید قبل از چیدمان تصویر سازی ذهنی کنید.
  • هرچه در موردنورپردازی در عکس های فلت لی اوت بگوییم کم گفتیم. کیفیت نور، زاویه و شدت تابش و حتی دمای نور روی عکس ها تاثیر می گذارد. با استفاده از نورپردازی می توانید ایده های مختلفی برای داستان گویی و جذابیت عکس پیاده سازی کنید.

سخن پایانی عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا/ فلت لی اوت

در این مقاله نگاهی کوتاه به عکاسی با فلت لی اوت و راهکارهایی برای کمک به بهبود عکس اشاره نمودیم. برای تعریف ساده این روش می توان گفت که فقط باید از بالا به پایین از اجسامی که روی همان سطح قرار گرفته اند عکس بگیرید. البته توجه به مناسب بودن پس زمینه، تعادل اجسام، نورپردازی مناسب، دوربین مناسب، فضای طراحی های گرافیکی و … بسیار مهم است. در نهایت، این روش عکاسی می تواند توجه مخاطب را به تبلیغات شما و کالایی که به دنبال آن است جلب کند.

بیشتر بخوانید عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا/ فلت لی اوت : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

عکاسی تبلیغاتی از زاویه بالا- فلت لی اوت

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید