08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

5/5
اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی یا تبلیغات محیطی یکی از روش های موفق بازاریابی و برندسازی برای شرکت های بزرگ است. بیلبوردها ابزار فروش موثری هستند و به مخاطبان اطمینان می دهند. هنگامی که بیلبوردها خلاقانه طراحی می شوند، ذهن بسیاری از عابران پیاده و دوچرخه سواران را به خود جلب می کنند. بیلبوردهای خلاقانه معمولاً در نقاط پرتردد شهر نصب می شوند تا افراد زیادی آن را ببینند و حداکثر خلاقیت در طراحی آن ها به کار می رود تا تاثیر آن ها افزایش یابد .

برندها و شرکت های تولیدی بزرگ با استفاده از این رسانه تبلیغاتی، مخاطبان خود را با ایده های مختلف تحت تاثیر قرار می دهند. برای استفاده از پتانسیل این روش تبلیغاتی، باید نحوه استفاده و عملکرد آن را بدانید. در ادامه با موضوع بیلبورد و تاثیر آن در بازاریابی و فروش و همچنین نکات مهم در طراحی آن بیشتر آشنا خواهید شد.

اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی با چه اهدافی استفاده می‌شوند؟

هدف اصلی از استفاده از بیلبوردها ارائه تصویری جذاب، به یاد ماندنی و روشن از محصولات یا برندها است. گاهی اوقات این یک بیلبورد است که منجر به معرفی یک محصول جدید به بخشی از جامعه می شود. مهم ترین نکته در طراحی بیلبورد، لحظه انتقال پیام تبلیغاتی است.

از آنجایی که بیلبوردها در کنار خیابان ها و بزرگراه ها قرار می گیرند، فرصت کمی برای انتقال پیام تبلیغاتی به بیننده دارند. محتوای آگهی بیلبورد باید در عرض 7 تا 10  ثانیه ظاهر شود. ناخوانا بودن محتوای بیلبورد یا نامفهوم بودن تبلیغات این ابزار را بی اثر می کند.

بیشتر بدانید مقاله اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی : ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان

بیلبوردها برای اهداف مختلف طراحی و استفاده می شوند. کمپین های تبلیغاتی، بازاریابی در مقیاس بزرگ، تبلیغ محصولات جدید و اطلاعات مربوط به یک رویداد، همگی بخشی از استفاده از بیلبوردها هستند.

بیلبورد‌ مناسب تبلیغات چه مشاغلی است؟

تقریباً می توان گفت که همه شرکت های تولیدی و خدماتی می توانند از بیلبورد استفاده کنند. اما هزینه بالای اجاره بیلبوردها باعث شده است که بخش محدودی از مشاغل بتوانند از آنها استفاده کنند.

کسب و کارهایی که معمولاً شناخته شده و برند هستند، توانایی هزینه این نوع تبلیغات را متقبل می شوند. طراحی و نمایش بیلبورد تبلیغاتی پیامدهای زیادی برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش این برندها دارد.

اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

مراحل اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

  • مرحله اول: جمع آوری اطلاعات درباره آنچه قرار است در مورد آن بیلبورد طراحی شود (کالا یا خدمات و یا اطلاع رسانی)
  • مرحله دوم: جمع آوری اطلاعات محلی برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی
  • مرحله سوم: استفاده از اتاق های فکر، ایده پردازی و…. در طراحی بیلبورد
  • مرحله چهارم: انتخاب متن، تصویر و رنگ با روش های خلاقانه و علمی
  • مرحله پنجم: طراحی طرح اولیه
  • مرحله ششم: مقایسه کردن طرح اولیه با طرح
  • مرحله هفتم: توجه به جزئیات طرح
  • مرحله هشم: طراحی طرح به صورت کامل
  • مرحله نهم: بررسی و ارزیابی نهایی طرح
  • مرحله دهم: پیاده سازی و نصب

 نکات اصلی در اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

اگر می‌خواهید اثربخشی تبلیغات بیلبورد خود را افزایش دهید، باید اصول و روش‌های بهینه‌سازی و کارآمدی را برای جذب راحت‌تر مخاطب به کار ببرید. در این مقاله، مهمترین نکات طراحی خلاقانه پوستر را توضیح می دهیم.

  • شش کلمه یا کمتر

یکی از اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی تعریف خود در کلمات کوتاه میباشد. شما در یک بیلبورد تبلیغاتی قرار نیست  داستانی بگویید یا محصولات یا خدمات خود را توصیف نمی‌کنید. هرچه تعداد کلمات کمتری در بیلبورد استفاده شود، تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود. در واقع کارشناسان تبلیغات برای هر بیلبورد 6  ثانیه محاسبه می کنند. در هر ثانیه چند کلمه می توانید بخوانید؟ متخصصان دنیای تبلیغات توصیه می کنند تعداد کلمات را کاهش دهید و پیام خود را حداکثر در 4 کلمه به مخاطب برسانید.

  • در مرکز توجه باشید

یکی از اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی قرار گرفتن در مرکز توجه می باشد. استفاده صحیح از روانشناسی رنگ و  اثربخشی آن می تواند عنصر قدرتمندی در طراحی پوستر باشد. به نوعی باید توجه مخاطب را به بیلبورد جلب کنید. با روانشناسی رنگ یا کارهای گرافیکی خاص می توانید این کار را انجام دهید. در اکثر کمپین های تبلیغاتی محیطی، استفاده از طرح های جالب یکی از روش هایی است که می تواند نتایج خوبی کسب کند.

بیشتر بدانید مقاله اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی : چاپ جعبه بسته بندی

اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی
  • بیلبورد خلاقانه جایی برای برقراری تماس نیست

بزرگترین اشتباهی که هنگام طراحی بیلبورد می توانید مرتکب شوید این است که صفحه را با نام وب سایت، شماره تلفن و آدرس پر کنید. باید بدانید که 99.9 درصد از افرادی که بیلبورد شما را می بینند با شما تماس نمی گیرند یا از وب سایت شما بازدید نمی کنند زیرا همه آنها در خارج از خانه مشغول کار خود هستند و توجه زیادی به شماره و آدرس وب سایت ندارند.

پس بی جهت حجم مطالب آزاردهنده را افزایش ندهید. با طرحی جذاب خودتان را در ذهن مخاطب حک کنید. اگر آنها را تحت تأثیر قرار دادید نگران نباشید، آنها مطمئناً نام شما را در صورت نیاز به خاطر خواهند آورد و به راحتی می توانند اطلاعات تماس شما را پیدا کنند.

  • هوشمندانه عمل کنید

تبلیغات خسته کننده نامرئی هستند و تاثیری ندارند، اما تبلیغات هوشمند به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب می کند. اما یک نکته را در نظر داشته باشید و سعی کنید آن را در قالبی منطقی انجام دهید. میدانید چرا؟ زیرا شما باید در سطح مخاطب خود باشید و با توجه به شخصیت مخاطب خود تبلیغ کنید.

 به عنوان مثال در اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی ، اگر شما یک کسب و کار فرش دارید، ماهیت محتوای تبلیغاتی شما باید با یک کسب و کار اینترنتی در حوزه فروش خودرو باید متفاوت باشد.

  • محتوا، فرم و اندازه

یکی از اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی توجه به محتوا، فرم و اندازه آن می باشد. همیشه یک قانون طراحی را به خاطر داشته باشید که معمولاً تصویر تأثیر بیشتری نسبت به محتوا دارد و ابتدا مخاطب را جذب می کند. بنابراین به جای گفتن کلمات، سعی کنید آنها را نشان دهید. هنگام نوشتن محتوا از تکنیک های جذب مخاطب استفاده کنید و سعی کنید همه چیز را متناسب نگه دارید، نه کمتر، نه بیشتر .

  • فونت و شکل متن

در بیلبوردها، از فونت‌های ساده و پررنگ استفاده کنید و هرگز از فونت‌های فانتزی استفاده نکنید که خواندن آنها دشوار است. اندازه متن باید به اندازه کافی بزرگ باشد و اندازه نام محصول باید 1.5 برابر اندازه سایر کلمات باشد. شما باید در انتخاب فونت مناسب بیلبورد خلاق و حساس باشید.

بیشتر بدانید مقاله اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی
  • تصاویر در بیلبورد

استفاده از تصاویر در بیلبوردها بسیار گسترده است. تصویری را انتخاب کنید که مردم به آن نگاه کنند یا سر خود را برگردانند تا ببینند. پس از تعیین ایده و هدف، نوبت به انتخاب تصویر مناسب می رسد که باید فضای کافی روی بیلبورد شما داشته باشد و تا حد امکان بزرگ باشد. تصاویری که حاوی جزئیات کمی هستند و به راحتی قابل درک هستند و ممکن است کوچکتر باشند.

  • استفاده از رنگ ها

ترکیب رنگ ها و استفاده از کنتراست و هارمونی بین آنها می تواند توجه بیشتر عابران را به خود جلب کند. زرد و قرمز ترکیب خوبی برای بیلبوردها هستند، اما استفاده از رنگ زرد در کنار مشکی می تواند موثرتر باشد. تفاوت رنگ پس زمینه و متن برای شفاف سازی کلمات و جلب توجه موثر است و بهتر است از رنگ های نزدیک به هم مانند سیاه استفاده نکنید. مانند ترکیب قرمز و نارنجی یا سبز و آبی

انتخاب رنگ در اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی شما بسیار مهم خواهد بود و در برخی موارد می توانید از رنگ سازمانی شرکت یا محصول خود در طراحی بیلبورد استفاده کنید. استفاده از سایه‌ها برای جدا کردن متن از زمینه نیز می‌تواند راهی عالی برای آسان‌تر کردن خواندن کلمات باشد.

  • در انتخاب پیام دقت کنید

سعی کنید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. در انتخاب پیام خود بسیار دقت کنید تا در ذهن راننده تاثیرگذار باشد، در غیر این صورت پیام شما به همان سرعتی که از بیلبورد خارج می شود از ذهن راننده خارج می شود.

  • همه فضا را پُر نکنید

این مسئله که میلیون ها تومان برای اجاره یک بیلبورد پرداخت کردید واقعیتیست، اما قطعاً لازم نیست کل بیلبورد را پر کنید! باور کنید مقداری هم فضای خالی بد نیست تا توجه راننده را بیشتر جلب کند. همه می دانند که بیلبوردها گران هستند.

  • اندازه مناسب لوگو

انتخاب سایز مناسب لوگو در اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی بسیار مهم است و در صورت عدم استفاده صحیح باعث واکنش منفی مخاطبان می شود. در مورد اندازه لوگو، همیشه بین نظرات تولیدکنندگان و بینندگان اختلاف وجود دارد. سازندگان، پول زیادی را صرف تبلیغات می کنند، بنابراین ترجیح می دهند زمانی که لوگو بر روی بیلبورد نمایش داده می شود، خواننده آن را بیشتر از هر قسمت دیگری ببیند و به خاطر بسپارد.

بیشتر بدانید مقاله اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی : ساعت دیواری تبلیغاتی

اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

اما استفاده از لوگو و اندازه متعادل آن ضروری است؛ زیرا اندازه بیش از حد بزرگ، انتقال پیام تبلیغاتی را مختل می کند و بر هدف نهایی برند تأثیر منفی می گذارد. همچنین، اگر لوگو خیلی کوچک باشد، خواننده در برقراری تماس چشمی با آن مشکل خواهد داشت.

  • چک کردن نهایی طرح قبل از انتشار

قبل از ارائه نهایی طرح و اجرای آن باید چندین بار طرح را بررسی کرد و در صورت وجود غلط املایی، گرافیکی و… تمامی عناصر را اصلاح کرد. همچنین لازم است برداشت های متفاوتی که ممکن است فرد از محتوای استفاده شده در بیلبورد داشته باشد بررسی و در صورت ابهام و برداشت نادرست اصلاح شود.

به یاد داشته باشید که تنها 7 تا 10  ثانیه طول می کشد تا مخاطب اثر مثبت یا منفی از طرح شما بر روی بیلبورد برداشت کند. بنابراین در این مدت باید تمام تلاش خود را به کار گرفت تا تأثیر مثبت و هدفمندی ایجاد شود.

سخن آخر اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد تبلیغاتی یکی از موثرترین روش های تبلیغات محیطی است. برای دریافت بازخورد بیشتر، رعایت اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی در طراحی و انتشار بیلبوردها ضروری است. تعیین استراتژی تبلیغاتی، ایده پردازی، خلاقیت و اجرای حرفه ای به شما کمک می کند تا با تبلیغات بیلبورد بهترین نتایج را بدست آورید. برای رسیدن به این هدف، شما به تخصص و تجربه یک شرکت تبلیغاتی با تجربه و حرفه ای نیاز دارید.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید