08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

عکاسی از محصولات کریستالی

5/5
عکاسی از محصولات کریستالی

عکاسی از محصولات کریستالی

می‌دانید عکاسی از محصولات کریستالی و بلور در نهایت ظرافت و زیبایی می‌تواند به دلیل عبور و شکست نور و حالت خاص محصول، نیازمند یک عکاس باتجربه باشد؟ آیا تجربه عکاسی تبلیغاتی را داشته‌اید؟ اگر بخواهید از بلور و انواع شیشه آغاز کنید، چه مواردی لازم دارید؟

عکاسی حرفه‌ای به مجموعه‌های فروش محصولات کریستال و بلور، کمک می‌کند تا بتوانند جزئیات ظاهری و طراحی هنری محصولات کریستالی خود را به شکل برجسته‌ای نمایش دهند. با ما همراه شوید تا جدیدترین ترفندهای یک عکاس حرفه‌ای از محصولات کریستال مانند مدیریت بازتاب،  تاکید بر جزئیات و چالش‌های نورپردازی را بدانید.

چگونه عکس عالی از کریستالی بگیرید؟

در بررسی آموزش عکاسی از محصولات کریستالی و بلور باید بدانید که می‌توانید با استفاده از نور خوب روی مدل، پرتره توپ کریستالی خود را افزایش دهید. بهترین عکس از این نوع با یک لنز ماکرو یا یک لنز تله فوتو طولانی به دست می‌آید.

باید بدانید که محبوب‌ترین توپ کریستالی که برای عکاسی استفاده می‌شود، لنزبال است. این برند به‌قدری معروف است که برخی از عکاسان عکس‌های توپ کریستالی را عکاسی با لنزبال می‌نامند. بااین‌حال این تنها انتخاب خارج از کشور نیست. می‌توانید توپ‌های کریستالی ارزان‌تری باکیفیت مشابه پیدا کنید. آنها به طور خاص برای عکاسی به بازار عرضه نشده‌اند، اما خوب کار می‌کنند.

  • توپ کریستال چیست؟

انکسارها اثری است که هنگام عبور نور از جسمی با جرم متراکم‌تر، خم می‌شود. در مورد یک توپ کریستالی، این اثر معکوس کردن تصویر پس زمینه داخل توپ است. این می تواند برای عکاسی عالی باشد، زیرا توپ به یک اپتیک خارجی برای دوربین شما تبدیل می شود. اندازه توپ های کریستالی معمولاً از 50 میلی متر تا 150 میلی متر متغیر است، اگرچه می توانید با تیله های شفاف بسیار کوچکتر بروید.

البته هرچه توپ کوچکتر باشد سبکتر و ارزانتر خواهد بود. عیب اصلی توپ های کریستالی کوچک این است که عکاسی از آنها نیز سخت تر است. ممکن است لازم باشد عکاسی ماکرو را تجربه کنید تا عکس خوبی بگیرید.

عکس ‌برداری از توپ ‌های کریستالی بزرگ ‌تر آسان‌تر است، اما بسیار سنگین ‌تر نیز هستند. یک توپ کریستالی 100 میلی ‌متری بیش از 3 کیلوگرم وزن دارد و قرار دادن آن در کیف دوربین سخت است. اما اگر نمی خواهید به عکاسی ماکرو بپردازید، اندازه بزرگتر واضح ترین تصاویر را در اختیار شما قرار می دهد.

عکاسی از محصولات کریستالی

مزایای عکاسی از محصولات کریستالی

استفاده از عکاسی صنعتی در صنعت ظروف کریستالی دارای مزایای زیر است:

  • بهبود و ارتقای فروش و معاملات.
  • جذابیت بیشتر محصولات در تبلیغات و جلب توجه مشتریان.
  • نمایش دقیق و جلب کیفیت بالا محصولات.
  • ایجاد تصاویر منحصر به فرد و برجسته از ظروف کریستالی.
  • تفکیک از رقبا: با ارائه تصاویر حرفه‌ای، شما می‌توانید از رقبای خود تفکیک پیدا کرده و در بازار به راحتی تشخیص داده شوید.
  • افزایش بازارپسندی محصولات: تصاویر با کیفیت از ظرف کریستالی به مشتریان نشان می‌دهند که محصولات آنها با دقت و دست‌اندازی‌های حرفه‌ای تولید شده‌اند.

معرفی تکنیک‌های پیشرفته عکاسی از محصولات کریستالی

برای عکاسی حرفه‌ای از ظروف کریستالی، می‌توان از تکنیک‌های پیشرفته‌تری استفاده کرد:

  • عکاسی با استفاده از طرح‌های نوری: با استفاده از نورهای متنوع و ترتیب‌های نوری خاص، می‌توان جلوه‌های خاصی به ظرف کریستالی داد. این نورها می‌توانند متمرکز به بخش‌های خاصی از ظرف یا الگوهای معین روی آنها باشند.
  • پس‌زمینه‌های تاریک: این روش باعث می‌شود ظرف در تصاویر به نمایش درآیند و برجسته شوند. پس‌زمینه‌های تاریک معمولاً باعث ایجاد تمرکز بر روی محصول می‌شوند.
  • جابجایی برای کنترل انعکاس :اگر می خواهید انعکاس های متفاوت و رنگارنگی روی شیشه خود داشته باشید، می توانید با آزمون و خطا ببینید که کدام اثر بازتابی را بیشتر دوست دارید.
  • مایعات داخل ظروف :ریختن انواع مایعات از جمله آب در ظروف شیشه ای می تواند باعث از بین رفتن نور زیاد و شکل دادن به ظروف شیشه ای شود.
  • عکاسی ماکرو :از این تکنیک برای ثبت جزئیات دقیق در سطح ظروف استفاده می‌شود. ماکرو عکاسی امکان نمایش الگوها و تزئینات مختلف را می‌دهد.
  • تمیزی شیشه و بلور پیش از عکاسی به نحواحسن : قبل از گرفتن عکس باید شیشه یا کریستال را به خوبی از هرگونه آلودگی تمیز کنید. زیرا کوچکترین گرد و غبار یا ذرات گرد و غبار روی آن در عکس دیده می شود.
  • فاصله کانونی زیاد لنز :استفاده از لنزهایی با فاصله کانونی زیاد دو مزیت مهم دارد. ابتدا با استفاده از آنها می توانید از صحنه عکاسی دور شوید تا انعکاس خود را روی شیشه به حداقل برسانید. دوم اینکه لنزهایی با فاصله کانونی زیاد با فشرده سازی صحنه فریم کوچک تری را به ما ارائه می دهند و در نتیجه می توان از پس زمینه های کوچکتر برای عکاسی تبلیغاتی از ظروف شیشه ای استفاده کرد.
  • تنظیم دیافراگم در عکاسی صنعتی از کریستال :در صورت امکان، دیافراگم خود را روی f / 16 یا f / 20  ببندید. به عنوان یک قاعده کلی، این ترفند تصویر واضح تری ایجاد می کند و تاری را در تصویر کاهش می دهد.

بیشتر بدانید عکاسی از محصولات کریستالی : قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان

تصویر تبلیغاتی از صنایع دستی

صنعت گردشگری و عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی

صنایع دستی موضوع کار عکاسان حرفه ای به خصوص عکاسان تبلیغاتی قرار بگیرد، می‌تواند به شکوفایی این هنرهای اصیل و گسترده و جذب گردشگر کمک کند. متاسفانه در حال حاضر عکاسی صنایع دستی غافل مانده و توجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز بیشتر به عکاسی از ابنیه تاریخی معطوف شده است.

چالش های عکاسی تبلیغاتی از صنایع دستی قلمزنی و ملیله کاری

عکاسی از محصولاتی چون ظروف قلمزنی مس، نقره، برنج و ورشاپ و … از لحاظ ابعاد و جنس چالش زیادهای داشت این محصولات صنایع دستی با ظرافت بسیار زیاد و بر روی متریال بسیار سخت فولاد اجرا شده بودند

عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ایرانی برای این دسته، به طور کلی با دو چالش  سطح رفلکتیو و رفلکس های ناخواسته درعکس و ابعاد کوچک آنها کع باعث ایجاد عمق میدان کم در عکسها می شود، همراه است. عکاسی سطوح رفلکتیو با کنترل نور و سایه ها انجام پذیر است و ظروف و محصولات کوچک چون قیچی، قلم، قاب، گلدان و … با تجهیزات و تکنیک های عکاسی ماکرو قابل انجام است.

بیشتر بخوانید عکاسی از محصولات کریستالی : عکاسی صنعتی در اصفهان 

صنایع دستی

دنیای شگفت انگیز عکس و صنایع دستی!

عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ، علاوه بر اینکه می‌تواند به رونق کسب‌وکار شما بینجامد، باعث رونق هنر و جذب توریست و گردشگر نیز می‌شود. عکاسی تبلیغاتی صنایع دستی ، بخش زیبا و جذابی برای عکاسان نیز محسوب می‌شود و طرفداران مخصوص به خود را دارد. نکته مثبتی که درمورد عکاسی از صنایع دستی و فروش آنلاین وجود دارد، این است که شما نسبت به فروشنده محصولات عادی، رقبای کمتری دارید و اگر بتوانید عکس‌های خود را با کیفیت قابل قبولی ارائه کنید، قادر هستید که در بین مردم به طرز فوق العاده‌ای بدرخشید.

بیشتر بخوانید عکاسی از محصولات کریستالی : تعرفه عکاسی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید