08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

چاپ و بسته بندی جعبه شکلات

5/5
چاپ و بسته بندی جعبه شکلات

چاپ و بسته بندی جعبه شکلات

آیا تا به حال به شیوه چاپ و بسته بندی جعبه شکلات دقت کرده اید؟ شما جذب چه طرح و رنگی برای بسته شکلات می شوید؟ جعبه شکلات در شرکت های کارتن سازی و به منظور بسته بندی هر چه بهتر و شکیل تر انواع شکلات تولید می شود.  در این بخش صفر تا صد مراحل چاپ، بسته بندی، انتخاب طرح، انواع استندهای شکلات و هرچه به آن مربوط است، را برایتان گردآورده ایم.

جعبه و بسته بندی شکلات یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین موارد فروش این محصول است. تولید کنندگان شکلات معمولا بسته بندی های خاص برای محصول خود در نظر می گیرند و به برندینگ اهمیت زیادی می دهند. رقابت بالا در این صنعت باعث می شود به بسته بندی بیشتر اهمیت داده شود.

چرا چاپ و بسته بندی جعبه شکلات اهمیت دارد؟

ببینید، ذهن ما بسته بندی زیبا را با محصولات با کیفیت مرتبط می کند و مردم می خواهند از محصولات با کیفیت استفاده کنند. یک بسته بندی شکلات با کیفیت باعث ایجاد اقتدار برند می شود و اقتدار برند به فروش تبدیل می شود. بنابراین می توانید ببینید همه چیز از کجا شروع می شود.

انتخاب رنگ برای چاپ و بسته بندی جعبه شکلات

  • رنگ هايي با طعم شكلات

  رنگ چاپ و بسته بندی جعبه شکلات نشان دهنده محتویات و طعم آن هاست. يك طراح خوش آوازه ژاپني به نام Nendo، با الهام گرفتن از دوران كودكي خود توانست اين تيوب هاي رنگ قابل خوردن را براي Seibu Department Store طراحي كند. درون هر يك از اين تيوب هاي شكلاتي شربتي با يك طعم منحصر به فرد جا خوش كرده و در نهايت تمامي اين تيوب ها در بسته اي به شكل جعبه رنگ روغن قرار مي گيرند.

نگران كثيف شدن دست هايتان نباشيد، Nendo فكر اينجايش را هم كرده و با ليبل هاي كاغذي كوچكي كه روي اين شكلات ها طراحي كرده، به دادتان رسيده تا در حين لذت بردن از طعم فوق العاده شكلات اين قسمت را بگيريد!

انتخاب جنس مناسب چاپ و بسته بندی جعبه شکلات

چاپ و بسته بندی جعبه شکلات تکی و چند تایی برای محصولات مختلف کاربرد دارد و به شکل های مختلف تولید می شوند. برای شکلات هایی که در تماس با جعبه هستند از مقوای بهداشتی استفاده می شود و برای سایر شکلات ها از جنس های پشت طوسی، کرافت و ایندربورد استفاده می شود. جعبه های طلق دار برای نشان دادن شکلات ها به مشتری قبل از خرید کاربرد دارد که کیفیت محصولات را به مشتری نشان می دهد.

برای ساخت و طراحی انواع چاپ و بسته بندی جعبه شکلات می توان مواد مختلفی مانند مقوا، چوب و حتی فلز استفاده کرد. استفاده از جعبه بسته بندی شکلات غیر از حالت مقوایی و کارتنی می تواند سبب تنوع در بسته بندی محصولات و ایجاد رغبت در مشتری برای خرید شود.

  • جعبه شکلات مقوایی:

از انواع کارتن شامل کارتن دایکاتی، کارتن مقوایی و کارتن لمینتی برای تولید انواع جعبه شکلات آماده استفاده می شود. 

  • جعبه شکلات از جنس چوبی:

استفاده از این نوع جعبه بسته بندی شکلات به مشتری حس طبیعی و اصیل بودن را می دهد. از جعبه شکلات چوبی می تواند بعد از مصرف شکلات ها به عنوان مکانی برای نگهداری اشیاء کوچک استفاده شود.

تولید جعبه شکلات از جنس چوب به سفارش دهنده این امکان را می دهد که طرح و نوشته خاصی را برای چاپ جعبه شکلات در نظر بگیرد. بر حسب نوع سفارش جعبه شکلات چوبی به صورت دستی و ماشینی و یا به وسیله برش توسط دستگاه لیزر تولید می شود. معمولا از دستگاه لیزر برای ساخت نمونه جعبه شکلات چوبی که روی آن طرح های ظریف ایجاد می شود، کاربرد دارد.

  • بسته بندی شکلات از جنس فلز:

این نمونه کارتن شکلات به صورت روکش دار و بدون روکش تولید می شود. که نوع روکش دار آن بسته به طرح انتخابی دارای روکشی از جنس مخملی، پارچه ای یا چرمی باشد. جعبه شکلات آماده فلزی برای مناسبت های رسمی و بزرگ کاربرد دارند و به دلیل استحکامی که دارد می تواند به عنوان کارتن شکلات کادویی مورد استفاده قرار گیرد.

  • جعبه شکلات‌ فانتزی:

این نوع جعبه شکلات آماده به عنوان کاردستی نیز شناخته می شود. بسته به اینکه چه نوع طرحی برای ساخت کارتن بسته بندی شکلات انتخاب شده است می توان از کاغذ، الیاف طبیعی، مقوا و یا هر جنس فانتزی دیگری برای ساخت جعبه شکلات کادویی استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه چاپ و بسته بندی جعبه شکلات : طراحی و چاپ بسته بندی

چاپ و بسته بندی جعبه شکلات

طراحی چاپ و بسته بندی جعبه شکلات

 رقابت شدید در بازار جهانی منجر به تغییر مداوم در طراحی و چاپ جعبه شکلات شده و تحولاتی در نگهداری درست شکلات ایجاد شده است. بنابراین نیاز به الگوهای طراحی روکش شکلاتی بیشتر شد. با این حال، سوال این است که چگونه می توانیم بسته بندی شکلات را برای جلب توجه مشتریان طراحی کنیم؟ ابتدا باید کشور مورد نظر خود را مشخص کنید، سپس جعبه های بسته بندی شکلات را بر اساس سنت ها و سلیقه آنها مدل سازی کنید.

به عنوان مثال، اگر کشور مورد نظر شما یکی از کشورهای عربی خلیج فارس است، باید از رنگ‌های گرم و زنده‌تر مانند قرمز، زرد و غیره در طراحی‌های خود استفاده کنید. کشورهای شرقی مانند چین، ژاپن و تایلند شکلات هارد باکس و جعبه های چوبی را ترجیح می دهند. کشورهای اروپایی برای بسته بندی شکلات از تکنولوژی مدرن و طرح های مدرن مانند ظروف کریستالی و فلزی استفاده می کنند. اروپایی های صادراتی ظروف بسته بندی شکلات را به دلیل ماهیت سبک وزن و مقرون به صرفه ترجیح می دهند.

طراحی بسته بندی شکلات باید جالب باشد، علاوه بر این، باید از اصول و استانداردهای خاصی پیروی کند. استفاده از قالب های طراحی روکش شکلاتی می تواند روند مدل سازی را تسهیل کند.

معرفی انواع چاپ و بسته بندی جعبه شکلات

در انتهای مقاله به انواع چاپ و بسته بندی جعبه شکلات و ترافل های مناسبتی دقت فرمایید:

  • پاکت شکلات

برای فروش تعداد بالای شکلات های کوچک از پاکت کاغذی استفاده می شود. این پاکت ها خاص و زیبا می باشند و به خوبی از شکلات ها حفاظت می کنند.

پیشنهاد مطالعه چاپ و بسته بندی جعبه شکلات : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

چاپ و بسته بندی جعبه شکلات
  • چرا استند شکلات؟

برای فروش شکلات های تخته ای و کوچک از استند استفاده می شود چون بسیار شیک و زیباست و از شکلات محافظت می کند. علاوه بر این به عنوان برندینگ نیز از استند فروشگاهی استفاده می شود. رنگ این استند ها متناسب با رنگ محصول و رنگ لوگو و برند است.

  • ترافل و جعبه ویژه!

همانند شکلات ترافل هم جعبه خاص خودش را دارد و در جعبه های چند تایی به فروش می رسد.

  • جعبه شکلات هدیه: یک هدیه دلچسب!

شکلات به عنوان هدیه در بسیاری از مناسبت ها مانند ولنتاین کاربرد دارد و برای این منظور جعبه های شیک و خاص با جعبه های گرماژ بالا و طلاکوب یا یو وی طراحی می شود. جعبه شکلات ولنتاین یا Valentine’s Chocolate Box یک نوع جعبه شکلات است که به مناسبت روز ولنتاین عرضه و استفاده می‌شود.

روز ولنتاین یک روز جشن و عشق و علاقه است که در ۱۴ فوریه هر سال جشن گرفته می‌شود و در آن عشاق هدایایی به یکدیگر می‌دهند. جعبه شکلات ولنتاین به عنوان یکی از هدایای محبوب ولنتاین شناخته می‌شود. جعبه شکلات ولنتاین معمولاً با رنگ های شاد و تند مانند قرمز و بنفش طراحی می شود.

  • جعبه شکلات هاردباکس (مقوای زخیم)

بسته بندی شکلات هاردباکس یا جعبه سخت از انواع بسته بندی های لوکس می باشد که معمولا جهت صادرات کالا استفاده می شود.

سفارش انواع چاپ و بسته بندی جعبه شکلات با چاپ اختصاصی

صنعت شکلات به عنوان یک کالای لوکس محسوب می‌شود. بنابراین استفاده از بسته بندی های اختصاصی و حرفه ای جهت رقابت در این بازار حساس نیازمند هر تولید کننده است. شرکت چاپ نقش آبرنگ با بکار گیری دستگاه های پیشرفته و به خدمت گرفتن طراحان ماهر و با تجربه برای تولید محصول طبق نظر و سلیقه شما آماده است.

در نقش آبرنگ با بسته بندی های متنوعی برای جعبه های شکلات گوناگون آشنا می شوید. جعبه شکلات های نقش آبرنگ  در طراحی دلخواه شما بسته بندی می شوند. روکش جعبه های شکلات در دو نوع براق و مات تولید می شوند و شما عزیزان با سلیقه خود می توانید آن را برای بسته بندی خود انتخاب نمایید. جهت برقراری ارتباط از  طریق شماره تماس های موجود در سایت اقدام نمایید.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید