08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی کاتالوگ پوشاک

5/5
طراحی کاتالوگ پوشاک

طراحی کاتالوگ پوشاک

صنعت مد و لباس را می توان یکی از محبوب ترین صنایع دنیا نامید. یکی از مهم ترین عوامل موفقیت، تبلیغات و بازاریابی حرفه ای، طراحی کاتالوگ، مجلات و بروشورهای ویژه پوشاک بر اساس تجربه مد و طراحی گرافیک است.

طراحی کاتالوگ پوشاک دارای عناصر مهم بسیاری است که می تواند شرکت و برند شما را به خوبی معرفی کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی موثرترین راه های افزایش فروش کاتالوگ لباس و نکات مهم آن بپردازیم.

دلیل اهمیت کاتالوگ پوشاک

کاتالوگ های لباس از بسیاری جهات که در صنعت مد و لباس مورد توجه قرار می گیرند بسیار مهم و قابل توجه هستند. در حقیقت، کاتالوگ‌های لباس به مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند تا انتخاب‌های آسان‌تری داشته باشند و تصمیم‌های آگاهانه بگیرند.

کاتالوگ لباس مخصوصا مد است، این راهی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد لباس و موارد دیگر است. صنعت مد و لباس طرفداران زیادی دارد و سلیقه مردم در لباس متفاوت است. بنابراین اولین راه ارتباطی برای تماس و ارائه اطلاعات به مشتری از طریق کاتالوگ های چاپی است.

نکات مهم طراحی کاتالوگ پوشاک

  • متن کاتالوگ

علاوه بر تصاویری که باید با دقت آماده شوند، مطالب و جملات را در این کاتالوگ قرار می دهید. سعی کنید جملات و محتوای خود را مرتبط با مد و لباس نگه دارید، ویژگی های محصول خود را نشان دهید و به نمایش بگذارید، زیادگویی نکنید و کم یا ناقص نیز ننویسید.

طراحی کاتالوگ پوشاک
  • زیبایی ظاهری کاتالوگ

جذابیت بصری طراحی کاتالوگ پوشاک و مد که ایجاد می کنید بسیار مهم است. از تصاویر و صفحات رنگی با کاغذ روغنی استفاده کنید. در کنار ایجاد محتوایی که شما را منعکس می کند، جلدهای جالب و نوشته های جذاب طراحی کنید.

  • ابعاد کاتالوگ پوشاک

ابعاد و اندازه ها نقش برجسته ای در مجله و کاتالوگ محصولات پوشاک دارند. معمولا ابعاد a4 توسط بسیاری از طراحان برای این کار انتخاب می شود و دلیل آن قرار گرفتن محصولات در طول کامل و در ابعاد مناسب است. البته برای محصولاتی مانند جوراب که سایز کوچکتری ندارند می توان از ابعاد a5نیز استفاده کرد.

  • تصاویر زیبا برای کاتالوگ پوشاک

استفاده از تصاویر زیبا و با کیفیت بسیار مهم است. کاغذ گلاسه با کیفیت بالا اغلب برای طراحی کاتالوگ لباس و بروشور استفاده می شود. این نوع کاغذ به این معنی است که تصاویر و متن را می توان به خوبی در کتاب ها و بروشورها نمایش داد. برای جلد کاتالوگ ها و بروشورها از کاغذ با بافت ها و متریال های مختلف استفاده می شود.

  • طراحی شیک برای کاتالوگ لباس

از جمله کاتالوگ هایی که باید برای آن طراحی لوکس داشته باشید طراحی کاتالوگ پوشاک و مد است. در عین حال باید ظرافت و زیبایی که یک کاتالوگ یا بروشور مد باید داشته باشد را در آن جای دهید. این مدل طراحی ها برند شما را منحصر به فرد و شیک جلوه می دهند و در عین حال ویژگی ها و شخصیت شما را به شیوه ای دوستانه و رنگارنگ به نمایش می گذارند.

  • درج نمونه پارچه در کاتالوگ پوشاک

ایده دیگری که می تواند در طراحی کاتالوگ پوشاک استفاده شود، استفاده از یک تکه پارچه یا نخ به کار رفته در لباس است. معمولا در مجلات حرفه ای قسمتی از صفحه به این کار اختصاص داده می شود و هیچ هزینه اضافی برای طراحی و چاپ نخواهد داشت، فقط پس از چاپ و طراحی نهایی، برش کوچکی از نمونه پارچه در کاتالوگ قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی کاتالوگ پوشاک : مراحل سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ

تکنیک های طراحی کاتالوگ حرفه ای

قدرت بازاریابی توسط چاپ کاتالوگ ها

کاتالوگ ها و تبلیغات بیشتر از وب سایت ها و تبلیغات تلویزیونی بر تصمیمات مخاطبان تأثیر می گذارند. مردم با محتوا درگیر هستند در حالی که بازاریابی هنوز مهم است، نمایش محصولات شما در قالب محتوا به خوانندگان کمک می کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند.

جای تعجب نیست که انتشار کتاب و مجلات از سال 2015 در حال افزایش بوده است. بسیاری از برندها و تولیدکنندگان لباس سرمایه گذاری زیادی روی کاتالوگ های تناسب اندام انجام داده اند. اما چرا؟ برای رسیدن به این پاسخ همراه ما باشید.

  • تاثیر کاتالوگ‌ها بر تصمیم گیری مخاطبان

طراحی کاتالوگ پوشاک و بروشور نسبت به وب سایت ها یا تبلیغات تلویزیونی تأثیر قوی تری بر تصمیمات خریدار دارد. آنها همچنین مدت بیشتری در خانه می مانند و مشتری را وسوسه می کنند که بیشتر جذب برند لباس شما شود.

  • محتوای باارزش ارائه دهید

محتوایی ارائه دهید که به مشتریان شما کمک می کند تا با محصولات و شرکت شما ارتباط برقرار کنند. طبق تحقیقات انجام شده، بروشورهایی با محتوای مفید قابلیت افزایش فروش را دارند.

  • مخاطب با کاتالوگ درگیر می شود

چاپ مستقیماً با محصولات و خدمات شما مرتبط است و به مشتریان کمک می کند تا بهترین تصمیمات خرید را بگیرند و با داستان ها و تصاویر، کاتالوگ ها و بروشورها، مردم را به سفر یا بازی می برند.

  • کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها احساسات و تداعی‌های قوی و مثبت را برمی‌انگیزند

کاتالوگ ها و بروشورها باید به گونه ای طراحی شوند که رضایت و اطمینان مشتریان را به همراه داشته باشد و آنها را تشویق به خرید و استفاده از محصولات شما کند. مطالعات نشان می دهد که کاتالوگ ها و بروشورها به کاهش اضطراب در مورد دریافت صورتحساب کمک می کنند.

نقش آبرنگ با داشتن بیشترین سابقه در زمینه کاتالوگ و طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای آماده برای قبول سفارشات شماست.

طراحی کاتالوگ

سخن پایانی مقاله طراحی کاتالوگ پوشاک

کاتالوگ یکی از موثرترین و مهم ترین ابزار برای ارتقا و پیاده سازی برند یک شرکت است. طراحی کاتالوگ پوشاک نیاز به دقت، تخصص و خلاقیت دارد. با تعیین هدف، شناخت مشتریان، انتخاب سبک، انتخاب تصاویر و متن مناسب و طراحی جلد جذاب می توانید یک کاتالوگ پوشاک جذاب و موفق داشته باشید.

همه اینها می تواند توسط یک تیم حرفه ای برای برند لباس شما ارزیابی شود. بنابراین اگر می خواهید کاتالوگ برند خود را از مجموعه ای مجرب سفارش دهید، با کارشناسان نقش آبرنگ در تماس باشید.

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید