08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

راهنمای طراحی بسته بندی عسل

5/5
راهنمای طراحی بسته بندی عسل

راهنمای کامل طراحی بسته بندی عسل

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر میزان فروش عسل تاثیر بسزایی داشته باشد، طراحی بسته بندی عسل است. بسته بندی عسل و ظروف نگهداری و توزیع عسل به روش های مختلفی طراحی می شود، اما معمولاً طراحی بسته بندی عسل از یک الگو پیروی می کند. اگر می خواهید تولید خود را افزایش دهید، باید از یک ظرف عسل زیبا و چشم گیر استفاده کنید. استفاده از شیشه های خاصی که فقط شما از آنها استفاده می کنید می تواند به شما کمک کند که یک برند خاص داشته باشید.

با این حال، اگر پول لازم برای سفارشی سازی را ندارید، حداقل از یک بسته بندی جذاب استفاده کنید. در این صورت شما بیش از پیش متمایز خواهید شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در طول این مقاله به بررسی نکات مهم طراحی بسته بندی عسل می پردازیم، با ما همراه باشید.

اهمیت جعبه و طراحی بسته بندی عسل

علاوه بر ظرفی که عسل در آن نگهداری می شود، می توانید از نوعی ظرف یا جعبه برای فروش عسل خود استفاده کنید. بررسی ها نشان می دهد که این نوع فروش عسل می تواند احتمال خرید را افزایش دهد. برای عسل خود از ظرفی استفاده می کنید، از مشتری هم پول می گیرید. اما این هزینه ناچیز باعث فروش بیشتر عسل شما می شود.

به خصوص در خرید اینترنتی عسل طبیعی برای مشتری مهم است که عسلی که دریافت می کند در بسته بندی شیک و جذاب ارائه شود. در نتیجه اگر وب سایتی دارید که به فروش آنلاین عسل می پردازد، حتما به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشید.

طراحی بسته بندی عسل خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

در حالی که اکثر برندها برای جذب مشتری بر انتقال پیام در مورد کیفیت محصول تمرکز می کنند، مطالعات بازاریابی نشان داده است که طراحی بسته بندی عامل شماره یک است که مشتریان را برای خرید محصول ترغیب می کند. چگونه محصولات خود را در میان هزاران محصولی که هر روز فروخته می‌شود متمایز کنید؟ پاسخ این است که محصول باید پیراهنی زیبا با طراحی بسته بندی جذاب و مجلل داشته باشد. بنابراین، چگونه می توانید یک قالب بسته بندی زیبا طراحی کنید، می توانید اصول زیر را در طراحی بسته بندی محصول بررسی کنید.

  • بسته بندی خوب چهره یک برند

اولین و مهمترین قانون در طراحی بسته بندی محصول این است که از نمایش پیام برند اطمینان حاصل کنید تا محصولات شما گمراه کننده نباشند.

در طراحی بسته بندی محصول مهم است با رقبای دیگر اشتباه گرفته نشوید، باید به اصل هویت کسب و کار خود از جمله لوگو، رنگ، شعار خود پایبند باشید. ارتباط بین کسب و کار و مشتریان بر اساس برند است، بنابراین باید در بسته بندی محصول نیز این مسئله تایید شود.

  • بسته بندی باید مخاطب را جذب کند

وقتی صحبت از طراحی بسته بندی می شود، یک طراح باید درک کند که باید کاربرپسند باشد و برای مشتریان طراحی شود. برای بسته بندی ادکلن زنانه نمی توانید از قالب بسته بندی ادکلن مردانه استفاده کنید.

اصل استفاده از بسته بندی مصرف کننده اصل اصلی است، با هدف کاهش طراحی و ایجاد یک میخ مربع در وضعیت سوراخ گرد. این وضعیتی است که هیچ کسب و کاری نمی خواهد با آن روبرو شود.

  • خلاقانه بودن بسته بندی

خلاقیت اصل ضروری برای یک بسته بندی زیبا و جذاب است. طراحی نوآورانه بسته بندی محصول مشتریان را جذب می کند و آنها را از هزاران محصول دیگر که در همان قفسه نمایش داده می شود متمایز می کند. مخاطبان جذب طرح های مختلف بسته بندی می شوند و آن محصول را میخرند. بنابراین اصل طراحی بسته بندی خلاقانه یکی از اصولی است که به طراحان بسته بندی محصول کمک می کند تا موفق شوند.

  • بسته بندی خوب باید چند منظوره باشد

همچنین طراحی بسته بندی باید برای مصرف کنندگان راحت باشد. در طراحی بسته بندی محصولات، طراحان نه تنها باید روی بسته بندی محصول تمرکز کنند، بلکه باید به این فکر کنند که مشتریان بعداً چگونه از این بسته بندی استفاده خواهند کرد.

این ویژگی به طراحان کمک می کند تا اندازه و مواد بسته بندی را محاسبه کنند. برای بسته های بسیار کاربردی، این از طریق جابجایی، حمل و نقل، استفاده و ذخیره سازی ارزیابی می شود. بنابراین، طراحان باید بیشتر نگران انعطاف پذیری طراحی بسته بندی باشند.

پیشنهاد مطالعه در مقاله راهنمای طراحی بسته بندی عسل : طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی بسته بندی عسل
  • بسته بندی خوب به محصول توجه می کند

مورد آخری عنصری است که یک طراحی بسته بندی کامل را تشکیل می دهد. محتوا همچنین تایید می کند که شرکت متعهد و متمرکز بر محصولات خود است. برای انتخاب مناسب ترین متریال طراحی بسته بندی، باید رابطه بین ویژگی های محصول و عادات مشتریان هدف در نظر گرفته شود.

بسته بندی باید به اندازه کافی بادوام و خوب باشند تا از محصولات در برابر تأثیرات خارجی مانند رطوبت، گرد و غبار، دما و شوک محافظت کنند. امروزه برخی از کسب و کارها بر استفاده از مواد سازگار با محیط زیست مانند جعبه های مقوایی و کاغذ تمرکز کرده اند. این راهی است که به کسب و کار شما کمک می کند تا به مشتریان خود نزدیک تر شود. همچنین راهی برای شرکت ها برای کمک به حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع سوخت است.

طراحی لیبل بسته بندی عسل

یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های بسته بندی عسل طبیعی، لیبل روی ظرف عسل است. طراحی برچسب برای اکثر زنبورداران مهم نیست. بنابراین، هنگام مراجعه به یک فروشگاه عسل واقعی، با برچسب های نامناسب مواجه می شویم. در عین حال عرضه کنندگان عسل مصنوعی و تقلبی با طراحی لیبل های زیبا و جذاب توجه مخاطبان را به محصولات خود جلب کرده و فروش را افزایش می دهند.

یکی از بزرگترین مشکلات زنبورداری در ایران عدم توجه به طراحی لیبل حرفه ای محصولات زنبور عسل به ویژه عسل طبیعی است. اگر می‌خواهید با مارک‌های بی‌کیفیت و تقلبی موجود در بازار رقابت کنید، بهتر است در لیبل ساده‌ای که روی محصولات باکیفیت خود می‌زنید تجدید نظر کنید.

هنگام طراحی لیبل، می خواهید در نگاه اول به مخاطب القا کنید که این محصول یک عسل طبیعی باکیفیت است که توسط زنبورهای عسل تولید شده است. بنابراین انتخاب رنگ، فونت، عناصر و … می تواند بسیار مهم باشد.

لوگو و اهمیت آن در طراحی بسته بندی عسل

تمرکز روی لوگوی روی بسته بندی عسل طبیعی بسیار مهم است. قبلا در مورد لوگو و نقش آن در برندسازی صحبت کرده ایم. با این حال، برای بسته بندی، لوگو ممکن است فراتر از نام تجاری باشد. بسیاری از افراد هنگام خرید عسل و سایر محصولات غذایی به لوگو توجه ویژه ای دارند. یک لوگوی جذاب و هوشمندانه می تواند فرد را به خرید ترغیب کند.

پیشنهاد مطالعه در مقاله راهنمای طراحی بسته بندی عسل : قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

راهنمای طراحی بسته بندی عسل

مزایای بسته بندی عسل چیست؟

بسته بندی عسل پس از معرفی واحد تجاری شما انجام می شود. اگر عسلی که تولید می کنید صادراتی باشد این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عدم دقت در بسته بندی آن نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

بسته بندی باید برای ایجاد شرایط محیطی مناسب برای محصول استفاده شود. تاریک بودن محل نگهداری یکی از شرایط مهم مربوط به حفظ سلامت آن است و در صورت عدم رعایت صحیح، ارزش غذایی این محصول به سرعت از بین می رود.

بسته بندی مقوایی بهترین روش برای این محصول است و می تواند با تنظیم دمای عسل همراه باشد. بسته بندی نایلونی باعث افزایش دمای عسل می شود و می تواند باعث تخریب یا کاهش کیفیت عسل در مناطق گرمسیری شود.

قیمت طراحی بسته بندی عسل

قیمت طراحی بسته بندی عسل به دلیل تفاوت در اندازه، جنس، طراحی و میزان تولید بین بسته بندی ها متفاوت است. علاوه بر این، شرکت های طراحی بسته بندی معمولاً بر اساس نوع پروژه و پیچیدگی آن هزینه دریافت می کنند.

برای اینکه بهترین پاسخ را به شما بدهیم، خوب است اطلاعات بیشتری در مورد نوع و اندازه بسته بندی، مقدار محصول و طرح مورد نظر خود داشته باشید. در هر صورت می توانید برای اطلاعات بیشتر و پیشنهادات با متخصصان ما در مجموعه نقش آبرنگ تماس بگیرید.

سخن پایانی مقاله راهنمای طراحی بسته بندی عسل

قطعا متوجه شدید که نه تنها کیفیت خوب عسل در میزان تأثیر آن بر تجارت تأثیرگذار است، بلکه ظاهر بسته بندی آن نیز از مواردی است که باید به آن توجه جدی داشته باشید. بسته بندی عسل با حساسیت های خاصی همراه است، اگر این حساسیت ها را نادیده بگیرید، نمی توانید مطمئن باشید که کسب و کار شما در بلندمدت موفق خواهد بود.

نقش آبرنگ ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ است، با ما حرفه ای بدرخشید!

  • آدرس:

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5 ، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

  • شماره های تماس:

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید