08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

بررسی تفاوت لوگو و آرم

5/5
بررسی تفاوت لوگو و آرم

بررسی تفاوت لوگو و آرم

آیا شما هم فکر می کنید که تفاوت لوگو و آرم یکسان هستند و از یکدیگر قابل تشخیص نیستند؟ دو اصطلاح آرم و لوگو معمولاً با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند و بسیاری از مردم آنها را به جای یکدیگر استفاده می کنند. تفاوت های کوچک اما مهمی بین آرم و لوگو وجود دارد که آنها را کاملاً از یکدیگر متمایز می کند.

قبل از ورود به یک پروژه طراحی، باید این تفاوت ها را به درستی شناسایی کرده و بر اساس نیاز کاری و طراحی خود یکی از آنها را انتخاب کنیم. تا پایان این مقاله از نقش آبرنگ با ما همراه باشید تا تفاوت بین لوگو و آرم را درک کنید.

لوگو چیست؟

لوگو را می توان در اشکال مختلف و تصاویر گرافیکی استفاده کرد، طراحی این تصاویر هویت یک شخص یا شرکت را به مخاطب نشان می دهد. انواع مختلفی از لوگوها وجود دارد از جمله: لوگو نشان، لوگو تایپ و لوگو ترکیبی. در طراحی لوگو نشان از تصویر، در طراحی لوگو تایپ از نوشته و درطراحی لوگو ترکیبی از تصویر و نوشته استفاده می شود. بیش تر لوگو ها لوگو ترکیبی هستند. 

مزایای لوگو

  • لوگو کلاسیک و سنتی به نظر می رسد.
  • برای شناخت برند خوب هستند.
  • مناسب برای بازی با کلمات و ایجاد تبلیغات جهت معرفی شرکت.
  • ارائه ساده ای از اطلاعات شرکت.
  • خطر سردرگمی برند در آنها کم است.
بیشتر بخوانید مقاله تفاوت لوگو و آرم : قیمت طراحی لوگو
تفاوت لوگو و آرم

معایب لوگوتایپ

  • لوگو مناسب هر مکانی نیست اکثر لوگوها جمع و جورتر هستند.
  • گزینه های طراحی کمتری دارند (نه به اندازه آرم ها).
  • برای نام های تجاری طولانی یا دشوار تلفظ مناسب نیست.
  • سبک های فونت در طول زمان تغییر می کند، بنابراین نمادهایی که زمانی مرسوم بودند می توانند در عرض چند سال منسوخ شوند.

آرم چیست؟

در واقع آرم یک عنوان گرافیکی نیست، بلکه فقط یک نشانه یا گرافیک یا یک تصویر ساده است. آرم به صورت حرفه ای با برنامه گرافیکی طراحی نشده و فقط یک لوگوی گرافیکی ساده است. لوگو تصویری است که یادآور چیزی است که آرم بر آن اشاره دارد. این طرح دارای دو سبک تقریبا متفاوت است. برخی از طراحان گرافیک خودشان آرم را طراحی می کنند و برخی دیگر آنها را از جاهای دیگر کپی می کنند.

مزایای آرم‌

  • خاص و منحصر به فرد است (اگر به خوبی انجام شود).
  • هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد
  • می توان از یک تصویر مناسب برای بیان ایده های پیچیده استفاده کرد (یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد).
  • به راحتی اندازه را تغییر دهید تا متناسب با فضاهای مختلف باشد.

معایب استفاده از آرم

  • باعث کند شدن شناسایی برندهای جدید می شود.
  • نیاز به مهارت های طراحی گرافیک برای کار موثر
  • همیشه خطر ایجاد نماد مشابه با آرم متفاوت وجود دارد.
بیشتر بخوانید مقاله تفاوت لوگو و آرم : قیمت طراحی لوگو در اصفهان
بررسی تفاوت لوگو و آرم

تفاوت لوگو و آرم

در واقع، شما نمی توانید لوگو را از آرم تشخیص دهید زیرا “لوگوتایپ” نام دیگری برای لوگو و “لوگومارک” نام دیگری برای لوگو است. در واقع آرم نوعی لوگو است. تمرکز لوگو بر روی نام کامل شرکت یا حروف اولیه آن است و آرم لوگویی است که بر روی تصاویر و نمادها تمرکز دارد.

در لوگو عنوان سازمان به سبک گرافیکی مناسب و معنادار طراحی شده است. این فرم کاملا منحصر به فرد و برای مخاطب آشناست. برای اینکه بیننده ابتدا ماهیت سازمان را درک کند. این فرم نمی تواند حاوی عنوان باشد و تنها نشان دهنده واضح موقعیت تجاری است.

البته این فرم می تواند شامل عنوان و نماد خاص سازمان باشد. اما در یک آرم اغلب با یک علامت یا نماد گرافیکی روبرو هستیم که منحصر به فرد نیست و به تنهایی پیام شخصی یا سازمانی ندارد. بنابراین فونت عنوان سازمان باید در کنار یا زیر آرم قرار گیرد.

بدیهی است که طراحی لوگو مستلزم زمان، آزمون و خطا و خلاقیت زیاد است، این کار توسط یک تیم چند نفره و طی یک پروسه نسبتا طولانی قابل انجام است، این فرآیند مستلزم تحقیقات فراوان در مورد کسب و کار و مسائل پیرامون آن است. به طور کلی در چنین شرایطی باید آنچه در داخل و خارج سازمان وجود دارد را در نظر گرفت. اما این مشکل با آرم پیش نمی آید.

آرم را می توان به راحتی طراحی کرد. حتی فردی که صاحب یک کسب و کار ساده است می تواند با کمی خلاقیت لوگوی مورد نظر خود را طراحی کند. این راه حل بدی برای صاحب کسب و کاری نیست که نمی خواهد برای طراحی لوگو و نشان کسب و کار جدید خود پول خرج کند. اگرچه این روش احتمالاً نیاز به آشنایی کمی با نرم افزارهای طراحی گرافیک دارد.

سخن پایانی مقاله بررسی تفاوت لوگو و آرم

بیان تفاوت های لوگو و آرم برای عموم مردم بسیار دشوار است و در واقع منطق عملی برای توضیح این تفاوت ها برای مشتریان وجود ندارد. بنابراین در دنیای تجارت نمی توان بر بیان تفاوت های لوگو و آرم تاکید زیادی داشت و بیان این تفاوت ها برای طراحان و در حین مطالعات بیشتر از مشتریان هدف اهمیت دارد.

اما در پایان باید بگوییم اگر می خواهید لوگوی حرفه ای داشته باشید باید طراحی آن را به متخصصان آن بسپارید. مجموعه ی نقش آبرنگ متخصص تبلیغات و طراحی لوگو می باشد که می تواند در این امر به شما کمک کند.

نقش آبرنگ بهترین موسسه در انجام طراحی لوگوی سایت برای کسب و کار شما است، با ما حرفه ای بدرخشید!

آدرس :

اصفهان ، خیابان اشراق شمالی ، نبش کوچه 5، مجتمع الهیه ، طبقه 4 ، واحد 401

شماره های تماس :

31323008-9 – 031
09132127209 ، 09132664095

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت لوگو و آرم : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید