08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی کاتالوگ دیجیتال

5/5

طراحی کاتالوگ دیجیتال

طراحی کاتالوگ دیجیتال یکی دیگر از ابزارالاتیست که می تواند به برندسازی شما کمک شایانی کند. بطورکلی، داشتن یک کاتالوگ دیجیتال در دنیای امروزی بسیار پرطرفدار می باشد، و در حال حاضر هم بسیاری از شرکت ها و تولیدکننده ها و یا حتی عمده فروشان نیز از کاتالوگ های چاپی استفاده میکنند. اهمیت و تاثیرگذاری این فرمت از کاتالوگ ها کاملا مشهود خواهد بود، چراکه برای چندین دهه، این کاتالوگ ها یکی از مولفه های اصلی در فرایند فروش بودند که مشتریان خرده فروشی و مشتریان عمده را به خطوط تولید و جزئیات قیمت وصل می کردند، با اینکه تا چند وقت پیش هم کاتالوگ های چاپی طرفداران زیادی داشتند، اما برخورداری از کاتالوگ دیجیتال نیز علاوه بر کاهش هزینه های چاپ و خرید کاغذ و…، به طبیعت نیز کمک زیادی خواهد کرد.

امروز دنیا واقعا تغییر کرده است و کاتالوگ های چاپی ودیجیتال با هم قابل استفاده هستند ، در حقیقت کاتالوگ های دیجیتالی همان کاتالوگ های چاپی هستند ولی فقط با کشیدن انگشت صفحات آن ورق میخورد.

طراحی کاتالوگ دیجیتال

اهمیت طراحی کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ یک قسمت مهم از استراتژی های تبلیغاتی و همچنین تلاش های بازاریابی هر کسب و کار است. این به شما کمک می کند تا تمام کالاهایی را که در حال حاضر ارائه می دهید به نمایش مخاطبین هدفتان بگذارید، در حالی که به مشتریان امکان دسترسی به یک کاتالوگ با طراحی زیبا را در اختیار شما قرار می دهد. همیشه همراه داشتن ترکیب محصول و قیمت گذاری آن نیز بدون شک یک کار مهم است اما هزینه چاپ همیشه خیلی گران تر بوده است؛ و این جایی است که کاتالوگ های دیجیتالی مدرن وارد می شوند.

کاتالوگ های دیجیتالی این مشکلات و هزینه های گزاف را بطورکلی رفع کرده اند. چراکه نیازی  به چاپ برای توزیع بالا ندارند، در نتیجه قیمت کمتری دارند و راحت ترند زیرا مشتریان می توانند از طریق تلفن ، رایانه لوحی یا رایانه خود به راحتی در هر مکان و هر زمان به آنها دسترسی داشته باشند. آنها کاملاً مناسب تهیه کنندگانی هستند که منابع لازم برای تهیه کاتالوگ چاپی جذاب را ندارند اما می خواهند محصولات خود را برای مخاطبان بیشتری به نمایش بگذارند.

مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال چیست ؟

1 ) محدودیت جغرافیایی ندارند

با استفاده از کاتالوگ دیجیتالی می توانید به راحتی بدون هیچ محدودیت جغرافیایی خودتان را معرفی کنید. کاتالوگی کاربردی هست که در کسب و کار شما نقش اساسی را ایفا کند. مخاطبین با مطالعه و مشاهده کاتالوگ می‌توانند محصولات و خدمات شما را بررسی کنند و شانس بهتری برای بدست آوردن اطلاعات داشته باشند.

برای آنکه بتوانید تأثیرگذاری کاتالوگ خود را افزایش دهید، بهتر است به نیاز مشتریان بالقوه خود فکر کنید. این مشتریان ممکن است از هر منطقه جغرافیایی باشند. طبیعتاً، اگر بخواهید از کاتالوگ کاغذی استفاده کنید، ممکن است با محدودیتهای مکانی روبه‌رو شوید.

بزرگ‌ترین مزیت کاتالوگ دیجیتال این است که افراد تنها با داشتن اینترنت، می‌توانند از محل کار، خانه، در مسیر رفت‌وآمد و هر جای دیگر به آن دسترسی داشته باشند.

2) امکان توزیع و به اشتراک‌گذاری آسان‌تر

بسیاری از محصولات و کسب‌وکارها از طریق پیشنهاد مشتریان پیشین به افراد جدید، شناخته می‌شوند. اهمیتی که قدرت کلام در استراتژی‌های تبلیغاتی دارد، غیرقابل‌انکار است. کاتالوگ‌های دیجیتال قابلیت به اشتراک‌گذاری بالایی دارند و به همین دلیل به‌راحتی می‌توانند تعداد مشتریان جدید را افزایش دهند.

با طراحی کاتالوگ آنلاین و لینک‌دهی به آن از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و غیره، کسب‌وکارها می‌توانند تجارت خود را به مخاطبین بسیاری معرفی کنند

3) امکان استفاده از فیلم و عکس و رسانه‌های مختلف در طراحی کاتالوگ دیجیتال

ماهیت کاتالوگ کاغذی به صورتی است که می‌تواند تنها از دو ابزار متن و عکس استفاده کند. اگرچه که متن و عکس از اهمیت بالایی برخوردارند، اما در طراحی کاتالوگ دیجیتال شرکت‌ها می‌توانند از امکانات بیشتری مانند فیلم و فایل صوتی هم استفاده کنند. چنین امکاناتی، تنها در یک کاتالوگ دیجیتال میسر خواهد شد.

درواقع، کسب‌وکارها با طراحی کاتالوگ دیجیتال می‌توانند از ابزارهای متنوعی استفاده کنند. برای مثال، می‌توان یک فیلم یوتیوب را به‌راحتی در چنین کاتالوگی قرار داد و با ترکیب این ابزارهای مختلف، اثرگذاری بیشتری بر روی مشتری ایجاد کرد.

طراحی کاتالوگ دیجیتال

4) امکان ایجاد ارتباط میان کاتالوگ و فروشگاه‌های آنلاین

علاوه بر امکان استفاده از فیلم و فایل صوتی، شما می‌توانید در کاتالوگ دیجیتال خود به فروشگاه‌های آنلاین و سایت خود لینک‌دهی کنید. با طراحی کاتالوگ دیجیتال درصورتی‌که یک مشتری به محصولی علاقه‌مند شود، می‌تواند به‌راحتی با کلیک بر روی آن به صفحه‌ مورد نظر رفته و محصول را خریداری نماید.

موضوع دیگری که باعث برتری کاتالوگ دیجیتال می‌شود این است که معمولاً کاتالوگ‌های کاغذی با محدودیت جا مواجه هستند. بدین معنی که، شرکت‌ها توضیح زیادی درباره محصول نمی‌توانند ارائه کنند. اما در کاتالوگ دیجیتال، برای توضیحات بیشتر می‌توان به صفحه‌ی مجزای دیگری لینک‌دهی کرد.

5) کاتالوگ دیجیتال امکان به‌روزرسانی دارد

زمانی که شما کاتالوگ شرکت خود را پرینت می‌کنید، دیگر امکان ایجاد تغییر وجود ندارد مگر آنکه تا نوبت چاپ بعدی صبر کنید. البته مزیت این عدم تغییرپذیری این است که می‌تواند به‌عنوان یک مرجع معتبر و ثابت برای شرکت عمل کند. اما موضوع این است که، گاهی یک سری تغییرات در شرکت رخ می‌دهد. برای مثال قیمت محصولات و خدمات تغییر می‌کند، رنگ جدیدی اضافه می‌شود و یا تعداد تولیدی یک محصول ممکن است کمتر شود.

اما با طراحی کاتالوگ دیجیتال می‌توان این نوع تغییرات را به‌آسانی انجام داد. در این روش دیگر نیازی نیست تا چاپ بعدی صبر نمود و یا با انجام هزینه بیشتر، سری جدیدی از کاتالوگ را چاپ کرد.

6) کاهش هزینه‌های چاپ و توزیع با طراحی کاتالوگ دیجیتال

هر سری چاپ کاتالوگ کاغذی هزینه‌ای در بر دارد. این هزینه‌ها می‌تواند شامل هزینه توزیع و انتشار، ارسال و چاپ شود. با طراحی کاتالوگ دیجیتال می‌توان در حذف چنین هزینه‌هایی قدم بزرگی برداشت. برای مثال، شرکت‌ها می‌توانند به جای آنکه تعداد بالایی کاتالوگ کاغذی ارسال کنند، تنها یک نمونه بفرستند و برای دیدن نمونه‌های بیشتر، مشتریان را به نسخه دیجیتال ارجاع دهند.

7)  از اطلاعات کلیدی مشتریان خود مطلع شوید

داشتن اطلاعات بیشتر از مشتریان بالقوه و بالفعل می‌تواند رمز موفقیت یک کمپپن تبلیغاتی باشد. با طراحی کاتالوگ دیجیتال، شرکت‌ها می‌توانند مشاهده کنند که هر مخاطبی برای چه مدت زمانی از هر صفحه بازدید کرده، چند بار به کاتالوگ مراجعه کرده است. ضمناً از نقاط قوت و ضعف کار خود، مطلع شده و بتوانند بخش‌هایی از استراتژی تبلیغاتی خود را تغییر دهند.

8) کاتالوگ دیجیتال باید نقش مکمل کاتالوگ چاپ شده را ایفا کند

به‌طورحتم، کاتالوگ دیجیتال نمی‌تواند به تنهایی جای کاتالوگ چاپی را بگیرد. کاتالوگ‌های دیجیتال قابل‌لمس نیستند و این موضوع به لحاظ بصری، تأثیر مهمی در مشتری ایجاد می‌کند.

هدف از طراحی کاتالوگ دیجیتال بهینه کردن تبلیغات، حذف هزینه‌های اضافی و همچنین مصرف کمتر کاغذ و حفاظت از محیط زیست است. با استفاده از تکنولوژی موجود و اینترنت، شما می‌توانید با مشتریان خود از هر جای دنیا در ارتباط باشید و محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید.

طراحی کاتالوگ دیجیتال

ویژگی ها و امکانات  طراحی کاتالوگ دیجیتال

  • فهرست کاتالوگ دیجیتال ( Index )

فهرست هر کاتالوگ بخش ابتدایی و مهمی از آن می باشد که بطور خلاصه محتوای کلی کاتالوگ را برای مشاهده کنندگان شرح می دهد. شما می توانید در یک نگاه و به صورت مختصر از خدمات و کالاهای برند مورد نظر مطلع شوید. همچنین برای انتخاب نوع خدمات یا کالای مورد نیاز خود سریع تر به هدف و صفحه مورد نظر برسید. فهرست کاتالوگ های دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا با کلیک به روی شماره صفحه هر فصل از کاتالوگ، به  سرعت آن صفحه منتقل شده و در زمان کمتری مقایسه بهتری از فصول مختلف کاتالوگ داشته باشید.

  • لینک دهی ( Link to )

یکی از بهترین مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال این است که، شما در کاتالوگ هوشمند می توانید در هر صفحه ای با کلیک بر روی دامنه سایت به وب سایت آن مجموعه منتقل شده و بتوانید از دیگر بسترهای برند مورد نظر خود دیدن کنید.

همچنین برای مکاتبه و برقرای ارتباط با مجموعه مورد نظر با کلیک بروی ایمیل متن درخواستی را ارسال کنید. یا با کلیک بروی شماره تلفن شرکت با آن ها تماس بگیرید. امکان دیگری که به شما داده می شود این است، تا با کلیک و انتقال به شبکه های مجازی هر مجموعه نظرات خود را با آنها به اشتراک گذاشته و ارتباط نزدیکی را ایجاد کنید و یاحتی برای مراجعه حضوری با کلیک بروی آدرس شرکت و انتقال به صفحه Google Map می توانید کمترین زمان را برای طی کردن مسیر پیدا کنید. بطورکلی قابلیت لینک دهی در این کاتالوگ ها راحتی و امکانات زیادی را برای کارفرمایان و خریداران ایجاد کرده است.

  • افزودن فیلم به مجله دیجیتال ( Add Multimedia )

فیلم یکی از تاثیرگذارترین رسانه های جذاب در دیجیتال مارکتینگ می باشد. یک امکان عالی طراحی کاتالوگ دیجیتال، امکان اضافه نمودن فیلم و صدا می باشد. شما می توانید در صفحات کاتالوگ هوشمند خود تیزر های صوتی و تصویری خدمات و محصولات خود را درج کرده و ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید. همچنین می توانید مجموعه خود را در قالب یک تیزر حرفه ای به صورت کامل به مخاطبین خود معرفی کنید. این مزیتی است که در کاتالوگ های چاپی وجود نداشته و شما در عین حال یک رسانه تصویری نیز دارید.

  • نمایش محصولات سه بعدی ( Product 3D )

همانطور که میدانید، مهم ترین هدف هر مجموعه از ارائه یک کاتالوگ، معرفی هر چه بهتر محصولات آن مجموعه برای جذب بهتر مخاطبین خواهد بود. نمایش نمای ظاهر ، ابعاد و زوایای محصول می تواند در انتخاب مشتری تاثیر بسزایی داشته و آن را ترغیب به خرید کنند. به همین منظور نیز در کاتالوگ های چاپی از چند تصویر برای نمایش محصول استفاده می شود. که البته با توجه به محدودیت فضا همه زوایا نمایش داده نخواهد شد. در کاتالوگ دیجیتال این امکان برای شما فراهم می شود تا با نمایش محصول به صورت سه بعدی و کلیک بروی محصول، مخاطب به همه زوایای آن دسترسی داشته و به راحتی آن را مورد بررسی قرار دهد.

طراحی کاتالوگ دیجیتال
  • انیمیشن ( Animation & motion Graphic ) کاتالوگ هوشمند

یکی دیگر از قابلیت های تاثیرگذار در طراحی کاتالوگ دیجیتال که می تواند جذابیت بصری ویژه ای به خدمات و محصولات شما بدهد، استفاده از انیمیشن می باشد. شما می توانید با استفاده از افکت های مختلف طرح خود را از فضای دو بعدی و ثابت به فضایی پویا و چند بعدی تبدیل کرده و کاتالوگ خود را بسیاری حرفه ای تر و جذاب تر ارائه دهید. این قابلیت در کنار سایر موارد می تواند به اثر بخشی اهداف تبلیغاتی شما در ذهن مخاطب تاثیر فراوانی بگذارد.

  • واکنشگرا (Responsive )

در دنیای دیجیتال، هیچ مرز و محدودیتی برای شما وجود ندارد، این بدان معناست که در هر زمان و مکانی می توانید به کاتالوگ دیجیتال خود دسترسی داشته و ان را مشاهده کنید؛ چراکه کاتالوگ های اینترنتی در کلیه مرورگرها مدرن قابلیت اجرا دارند. این امکان را با توجه به واکنش گرا بودن کاتالوگ اینترنتی به مخاطبین خود می دهید که با تمام ابزارها نظیر کامپیوتر، لب تاپ، تبلت و یا موبایل در کمترین زمان ممکن کاتالوگ شما را در اختیار داشته و قادر به مشاهده آن باشند.

  • اشتراک گذاری ( Sharing ) در کاتالوگ هوشمند مجازی

قابلیت اشتراک گذاری راحت و بدون هزینه یکی دیگر از قابلیت های فوق العاده طراحی کاتالوگ دیجیتال است. با این کار به راحتی می توانید کاتالوگ اینترنتی یا مجله دیجیتال خود را برای افراد بیشتر و با هزینه ای بسیااااااااار اندک ارسال کنید.

  • آمار ( Statistics )

در نظر داشته باشید که آمارهای بدست آمده از بازدید کاتالوگ دیجیتال می تواند در سیاست گذاری فروش مجموعه شما تاثیر بسزایی بگذارد. ما به شما آمار تعداد بازدید از کاتالوگ اینترنتی، مدت زمان بازدید از صفحات کاتالوگ، جنسیت بازدید کننده و بسیاری پارامتر های دیگر را در طی گزارش های روزانه، هفتگی و ماهانه خواهیم داد؛ تا بتوانید آنالیز موثری از مخاطبین خود در روند معرفی و فروش خدمات و محصولات داشته باشید.

 

سفارش طراحی کاتالوگ دیجیتال

برای ثبت سفارش طراحی کاتالوگ دیجیتال در نقش آبرنگ می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. همچنین میتوانید در خصوص مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با ما با شماره 03131323008 در ارتباط باشید.

طراحی کاتالوگ دیجیتال

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید