08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

5/5
طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ یکی از پرکاربرد ترین و اصلی ترین عناصر مرتبط با صنعت و تولید می باشد. تمامی شرکت ها، سازمان ها، بانک ها، واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی نیازمند کاتالوگ برای شناسایی خدمات و تولیدات خود می باشند.

اهمیت طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

امروزه در بازار کسب و کار، تولید کننده ای موفق است که درست تر و مفیدتر محصولات خود را به مشتری معرفی کندو بهترین کار این هست با تبلیغات خود را به دگران بشناساند. این کار تا حدی حائز اهمیت است که شرکت هایی تاسیس شده اند تا برای رفع نیاز انواع و اقسام محصولات در حوزه های مختلف، کارهای مربوط به تبلیغات را انجام دهند.

یک  شرکت تبلیغاتی در واقع نوعی خدمات تجاری حساب می شود، که در برنامه ریزی، مدیریت، طراحی و  ساخت تبلیغات  تخصص و تجربه دارد. شرکت تبلیغاتی یک سازمان مستقل است و از افرادی تشکیل شده که هر یک در حوزه های تخصصی خود دارای خلاقیت می باشند.

کار اصلی و کاربردی یک شرکت تبلیغاتی به طور کلی شامل این موارد هست : تحقیق و پژوهش واجب در مورد یک تبلیغ، خلق یک ایده ی جدید برای تبلیغ، طراحی و ساخت تبلیغات اینترنتی ، چاپی، تلویزیونی و رادیویی و خدمات مربوط به بازازریابی. که کانون تبلیغات نقش آبرنگ با استفاده از نیروهای مجرب و حرفه ای این موارد را به صورت تخصصی انجام می دهد.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در اصفهان

اصول طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی گرافیک تلفیقی از رنگ، نوع، عکس صنعتی، تصویر. تکنیک‌های چاپ و صفحه بندی به انضمام طرح‌های بصری با پیام‌های مختلف می‌باشد که با خلاقیت و فرایند تفکر طراح عجین می‌گردد، که به‌صورت نسخه‌های چاپی (کاتالوگ و بروشور و …) یا الکترونیکی که توسط طراح ارائه می‌گردد. طراحی جذاب توجه مشتریان بالقوه را جلب می‌کند وعلاقه به محصول را در مشتری باعث می‌شود و سبب ایجاد انگیزش درمشتری برای خرید خواهد شد.

برای شروع طراحی کاتالوگ، طراح در ابتدا نیاز به فایل لوگو یا نشانه (شامل آرم و لوگو تایپ یا نشانه نوشته فارسی یا انگلیسی) و محتوای نوشتاری (شامل متن و جداول) و عکس‌های با قابلیت چاپ که مهم‌ترین و تاثیرگزارترین عامل در طراحی می‌باشد را دارد. طراحی جلد کاتالوگ و صفحات داخلی و چگونگی اجرایی ایده و روند درست تولید و ساخت یک کاتالوگ حرفه ای در کیفیت نهایی و اثر بخش یا نبودن آن موثر می باشد.

کاتالوگ ها ادر مجموع جهت نمایش و فروش محصولات ، و در موارد دیگر همانند دفترچه راهنما با ذکر جزیات کاربرد دارند، از تفاوت های فیزیکی کاتالوگ با بروشور ها اصولا به می توان اغلب دارا بودن صحافی منگنه، سیمی یا چسب، روکشدار و حجیم بودن صفحات، گراماژ کاغذ، با سایز بندی های استاندارد قابل پست و… هست.

ویژگی های طراحی کاتالوگ تبلیغاتی خوب

ویژگی های کاتالوگ تبلیغاتی حرفه ای خوب از نگاه تخصصی طراحی نقش آبرنگ، اولین ویژگی همواره باید دانست در طراحی کاتالوگ ، با هنر و خلاقیت، رغبت به خرید را در مشتری بوجود آورد.

دومین ویژگی : طراحی برای مخاطب هدف باشد و تعیین نمودن مخاطب و هدف، طراحی کاتالوگ را شروع کرد.

سومین ویژگی : بخش محصول محور بودن ، دراصل مقصود فروش بیشتر محصول و کسب سود می باشد نه اطلاعات اضافی به مشتری دادن باشد.

چهارمین ویژگی استفاده از تصاویر خلاقانه و باکیفیت از محصولات .

ویژگی پنجم : استفاده از سبک متناسب با زمینه کاری شما و سایز فونت ها و فاصله جملات که باعث کاهش خوانایی نشود .

ویژگی ششم،  استفاده از ابعاد استاندارد کاتالوگ، یکی از مهمترین بخش ها می باشد.

هفتمین ویژگی: استفاده از محصولات پر فروش و پر سود در بهترین فضایی کاتالوگ اغلب خوانندگان کاتالوگ اولین نگاه از سمت بالا سمت راست شروع و سپس به بخش های دیگر یک مجله یا کاتالوگ نگاه می اندازند، پس استفاده از بهترین فضا برای تولید یک کاتالوگ حرفه ای ضروری است.

  •  القا حس خرید با هنر طراحی
  •  طراحی برای مخاطب
  •  محصول محور بودن کاتالوگ
  •  استفاده از تصاویر بزرگ محصول
  •  محدود کردن تعداد فونت ها و سبک
  •  استفاده از کاتالوگ استاندارد مقرون به صرفه تر
  •  استفاده از محصولات پرفروش و پر سود در بهترین فضایی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در اصفهان

مزایای طراحی کاتالوگ تبلیغاتی حرفه ای

مزایای طراحی کاتالوگ حرفه ای چه چیز هایی هست؟ طراحی کاتالوگ در قرن حاضر با توجه به رقابت شدید در کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات هدفمند، یکی از موثرترین راهها برای موفقیت و کسب درآمد است . چرا طراحی کاتالوگ ؟ طراحی حرفه ای خلاقانه باعث ارتباط سریع مخاطب با محصولات، خدمات و اطلاعات شرکت در یک قالب هماهنگ می‌شود تا مخاطبان با مطالعه در کوتاه ترین زمان به پیام مورد نظر برسند .

از کاتالوگ به عنوان یک ابزار همیشه در دسترس یاد می شود ، با امکان دیده شدن در تعداد دفعات بالا . و به طور قطع از دیگر مزایای آن بازگشت هزینه کاتالوگ در کمترین زمان ممکن نسبت به سایر ابزارها تبلیغاتی نام برد ، بطور معمول پیام‌ها و عناصر مهم در طراحی کاتالوگ شامل : معرفی شرکت، شعار تبلیغاتی، نمایش محصولات یا خدمات، تصاویر، اطلاعات محصولات ، تازه‌ها، چشم‌اندازها، افتخارات، گواهینامه‌ها، اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی در قالب یکپارچه به مشتریان می‌باشند. از مزایای طراحی و چاپ کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ما برخی از ویژگی های طراحی کاتالوگ حرفه ای را دسته بندی کرده ایم.

  •  بازاریابی و تبلیغات هدفمند
  •  افزایش فروش و کسب درآمد
  •  در دسترس بودن و ماندگار بودن کاتالوگ
  •  افزایش اعتبار و مطرح شدن برند در کسب و کار
  •  ارائه کاتالوگ تخصصی در بازار داخلی و برون مرزی

 ارائه مستقیم و هدفمند به مخاطب و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی، جایی برای قدرتمند کردن رنگ برند شما

همانطور که می دانید یکی از مشخصه های اصلی هویت برند که بسیار در القای احساسات نسبت به خدمات و محصولات نام تجاری می تواند تاثیرگذار باشد رنگ سازمانی برند  شما هست. انتخاب رنگ برند یک موضوعی علمی و تخصصی می باشد واز قائده و قوانین خاص برندسازی و زیباشناسی پیروی می کند. اما یکی از بهترین فرصت ها برای به رخ کشیدن رنگ برند در اذهان مشتریان، اقلام چاپی برند و بخصوص در طراحی کاتالوگ های تبلیغاتی است. پس در کاتالوگ ها و بروشور ها با هوش و زیرک رفتار کنید.

از تنوع رنگی قطعا پرهیز کنید و فضا را باز بگذارید تا رنگ برند به خوبی نمایش داده شود و در ذهن ها نقش ببندد. اگر برند شما فقط یک رنگ دارد مثلا قرمز، برای اینکه دچار یکنواختی نشوید و فضایی کسل کننده ای بوجود نیاید رنگ متضادی را به کمک رنگ برندخود بیاورید ولی نه به قدرت رنگ اصلی.

مثلا می توانید بوات ها را با رنگ آبی کار کنید و همچنین استفاده بی رویه از رنگ برند می تواند اثرگذاری رنگ را کاهش داده و باعث دل زدگی مخاطب شود پس مراقب باشید با تکرار بی رویه مخاطبانتان را کلافه نکنید. همچنین می توانید برخی صفحات را تماما به رنگ برندتان درآورید ولی با حجم بسیار کمی از نوشته.مثلا دو صفحه روبروی هم را رنگ یک دست قرمز کنید و درون آن شعار برند را بنویسید. جای مناسبی را برای طراحی لوگو برند در کاتالوگ تعبیه کنید. لوگو و آرم برند را روی جلد در نقاط طلایی صفحه قرار داده و روکشی از یووی موضعی در چاپ برای نماد بصری برندتان در نظر بگیرید.

طراحی کاتالوگ صنعتی در اصفهان

چرا طراحی کاتالوگ تبلیغاتی  با کانون تبلیغات نقش آبرنگ

مجموعه طراحی کاتالوگ نقش آبرنگ،  با همکاری گروهی مجرب از طراحان در زمینه طراحی کاتالوگ و بروشور های صنعتی و تبلیغاتی، به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی با به کارگیری جدیدترین نرم افزارها آماده ارائه خدمات به مشتریان از گام اولیه (طراحی) تا گام نهایی (چاپ) می باشند و همچنین کانون نقش آبرنگ با بیش از 10 سال سابقه در زمینه چاپ با داشتن نمونه کارهای بین المللی در خیابان اشراق شمالی ، آماده ارائه خدمات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی ، طراحی ، چاپ و مشاوره می باشد . مجموع دلایلی که باید با نقش آبرنگ همکاری کنید ذکر شده:

  • مجهز به استودیو عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در داخل مجموعه و عکاسی در حضور مشتری
  • ارائه خدمات طراحی حرفه ای به مشتریان در داخل و خارج از کشور به صورت مکاتبه ای و غیر حضوری
  • رعایت اصول طراحی حرفه ای و صفحه آرایی (رنگ ، فونت ، قالب ، تصاویر … )
  • ایده طرح های منحصر به فرد ، جذاب خلاقانه و هماهنگ با هویت تجاری مشتریان
  • هزینه مقرون به صرفه طراحی و چاپ بصورت پکیج کامل
  • تحویل فایل در فرمت های درخواستی (جهت استفاده در وب سایت ، ایمیل مارکتینگ و…)

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید