08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی و چاپ بسته بندی قهوه

5/5
طراحی و چاپ بسته بندی قهوه

انواع طراحی و چاپ بسته بندی قهوه را نام ببرید:

انواع طراحی و چاپ بسته بندی قهوه را نام ببرید: قهوه یکی ار محبوب ترین نوشیدنی های دنیا است که بیشترین طرفداران پرو پا قرص را به خود جذب کرده است، طراحی و چاپ بسته بندی قهوه مهمترین بخش از جذابیت های این محصول محبوب و معروف است، در صنعت قهوه بسته بندی علاوه بر زیبایی باید مواردی را هم پوشش دهد، این بسته بندی قهوه است که آن را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد و تأثیر مستقیمی بر طعم و ویژگی های نوشیدنی دارد.

انتخاب بهترین نوع طراحی و چاپ بسته بندی قهوه چیزی فراتر از انتخاب یک طراحی جذاب است. بنابراین اگر می خواهید در این کسب و کار موفق باشید، لازم است به بسته بندی قهوه توجه ویژه داشته باشید. البته تنها یک نوع بسته بندی درست وجود ندارد. انتخاب بسته بندی مناسب به مواردی مانند مقیاس کسب و کار شما، فرایند پر کردن بسته بندی و نوع مشتری نیز بستگی دارد.

بسته بندی مناسب برای قهوه چیست؟

انواع مختلفی از بسته بندی های مناسب قهوه وجود دارد. مدل های  رایج بسته بندی قهوه عبارتند از:

  • پاکت های ایستاده زیپ دار یا The Doypack

 این نوع بسته بندی یکی از متداول ترین های بسته بندی قهوه به شمار میرود. در قسمت پایین بسته بندی  کمی گرد و از قسمت بالا بخاطر زیپ دار بودن کمی جمع شده است، همین ویژگی باعث شده که حجم زیاد تری قهوه را در خود جای دهد، قسمت پایین بسته به صورت یک پایه عمل می کند و بسته قهوه در قفسه و هر جایی که به آن تعلق دارد، به تنهایی می ایستد.

داشتن زیپ در این نوع بسته بندی باعث شده که قهوه کمتر در معرض هوا قرار بگیرد، و این موضوع می تواند به تازه ماندن قهوه کمک چشم گیری کند. همه این ویژگی های خوبی که از این مدل بسته بندی گفتیم باعث می شود استفاده از دوی پک برای بسته بندی قهوه، یک گزینه بسیار مناسب باشد.

  • پاکت ساید فولد (Side Fold Bag)

 بسته بندی بعدی: پاکت ساید فولد برای بسته بندی قهوه می باشد، هم مقرون به صرفه و هم استفاده از آن آسان است. به همین دلیل است که در خرده فروشی ها بسیار محبوب است. این پاکت بسته بندی ظاهری چندان پر زرق و برقی ندارد و کاملا ساده و مینیمالیستی است و علیرغم اینکه در حالت ایستاده تعادل چندان خوبی ندارد، اما هنگام در دست گرفتن آن احساس خوبی خواهید داشت. به طور معمول با لوله کردن یا تا کردن قست بالای پاکت و سپس استفاده از چسب یا گیره می توان مجددا آن را بست. استفاده از زیپ در پاکت های ساید فولد اصلا رایج نیست.

  • پاکت کوادرو (Quadro)

نام اصلی  و کامل این بسته بندی: The Quadro Seal Bag نام دارد. پاکت کوادرو از نظر سبک طراحی کاملا شبیه به پاکت ساید فولد است. تفاوت اصلی این دو نوع پاکت بسته بندی در این است که، همانطور که می توان از نام آن هم حدس زد، هر چهار گوشه پاکت کوادرو کاملا سیل یا بسته شده است و همین امر شکل ظاهری مربعی به بسته بندی می دهد و استفاده از زیپ را هم امکان پذیر می کند.

  • بسته بندی باکس پوچ یا The Box Pouch/Flat Bottom Bag

لازم به ذکر است، این نوع بسته بندی مشابه Quadro است و در قسمت پایین کاملا تخت و مربع شکل بوده و به خوبی می ایستد. این مدل از بسته بندی ها دارای زیپ هستند و قابلیت نصب سوپاپ تخلیه هوا را دارند. البته سوپاپ برای مواردی مورد استفاده قرار میگیرد که بخواهید مدت زمان طولانی قهوه را نگهداری کنید. و سوپاپ عدم تماس اکسیژن با قهوه را موجب می شود که قهوه صدرصد تازه تر می ماند چون دانه های قهوه با اکسیژن واکنش نمی دهند.

 

بیشتر بخوانید : طراحی و چاپ بسته بندی 

طراحی و چاپ بسته بندی قهوه
  •  کیسه خوابی یا PILLOW BAG

اصطلاح این مدل طراحی و چاپ بسته بندی قهوه بالشتی است. به جرئت میتوانیم بگوییم به صرفه ترین و ساده ترین نوع بسته بندی قهوه است. دراین نوع بسته بندی، قهوه در بسته های کوچک بسته بندی شده و برای استفاده بصورت یکبار مصرف طراحی شده است. این نوع بسته بندی مناسب قهوه های فوری و کارخانجات قهوه است.

  • جعبه در جعبه(BAG-IN-BAG (BIB

و اما آخرین نوع از بسته بندی قهوه را بیان میکنیم. در این نوع بسته بندی، بسته های کوچک و موم شده را در یک بسته بیرونی بزرگتر و شکیل تر برای فروش عمده قرار می گیرند.

چاپ برچسب های سفارشی

چاپ کردن برچسب های سفارشی می تواند یک بسته بندی ترکیبی برای قهوه باشد. چاپ کردن یک متن گرافیکی کاملا خاص یا حتی خیلی ساده تر ممکن است ارزان تر تمام شود و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به خرید برچسب های آماده برای استفاده به شما می دهد.

یک چاپگر برچسب خریداری کنید و یک الگو به سبک و سلیقه ی خودتان ایجاد کنید، سپس می توانید جزئیات آن را به راحتی تغییر دهید. تصمیم بگیرید و مشورت کنید که آیا می خواهید از رنگ های مختلف روی برچسب های خود استفاده کنید یا فقط رنگ مشکی. اگر برچسب های رنگی را انتخاب می کنید اسن نکته را در نظر بگیرید که خرید چاپگر رنگی بسیار گران است.

به خاطر داشته باشید رنگ ها و استفاده از فونت های مختلف و متفاوت تأثیر بیشتری نسبت به متن ساده روی مشتریان خواهند داشت به ویژه اگر مشتری اطلاعات زیادی در مورد قهوه نداشته باشد. یک متن خاص انتخاب کنید مطمئن باشید همین متن کسب و کار شما را دگرگون می کند.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

طراحی و چاپ بسته بندی قهوه

معایب برخی  بسته بندی قهوه چیست؟

طراحی و چاپ بسته بندی قهوه های قهوه همانطور که ضامن سلامتی محصول می باشد، ممکن است دارای برخی معایب نیز باشند. به عنوان مثال: به عیب بسته بندی ساید فولد اشاره میکنیم: مهمترین عیب بسته بندی فول ساید قهوه این است که نگه داری دانه های قهوه در دراز مدت تازگی و عطر خود را از دست می دهند. تاریخ انقضای قهوه را در نظر داشته باشد. (عطر و طعم دانه های قهوه به رست دان آن بستگی دارد) نکات مهم طراحی و چاپ بسته بندی قهوه را توضیح می دهیم:

نکاتی را که باید در بسته بندی قهوه مد نظر قرار داد چیست؟

مانع عبور هوا: تازه ماندن قهوه در بسته بندی بسیار مهم است. بسته بندی شما نباید هوادهی داشته باشد. قهوه شما نباید در معرض تماس با اکسیژن قرار بگیرد. قهوه بسته بندی شده باید به گونه ای باشد که از نفوذ اشعه uv جلوگیری کند، و این یعنی قهوه شما علاوه بر اکسیژن با نور مستقیم هم تماس نداشته باشد!

قابلیت انعطاف پذیری بسته: بسته بندی هایی که قابلیت زیپ برای بسته شدن مجدد یا حالت تاشو دارند، برای استفاده خانگی مناسب هستند. قابلیت زیپ به شما این امکان را می دهد پس از باز شدن بسته مجددا بتوانید از آن استفاده کنید. به محض باز شدن بسته، اکسیژن وارد آن می شود، اما نگران نباشید! قرار گرفتن دانه های قهوه در معرض اکسیژن در مدت زمان کوتاه مشکلی ایجاد نمی کند، فقط باید در نظر داشته باشید که هنگام بستن مجدد بسته؛ هوای درون آن را خالی کنید و مجددا زیپ را بکشید.

عایق آلومینیومی: طراحی و چاپ بسته بندی قهوه شما همچنین به یک ماده عایق احتیاج دارد. قهوه در مقابل تأثیرات خارجی بسیار حساس است و وجود این لایه حفاظتی از ورود اکسیژن، اشعه ماورای بنفش و سایر عواملی که ممکن است روی دانه های قهوه تأثیر بگذارد، جلوگیری می کند. در حال حاضر اکثر کیسه های قهوه با یک عایق داخلی آلومینیوم فلزی ارائه می شوند. البته نکته منفی در این مورد این است که این لایه آلومینیومی برای کره زمین و محیط زیست بسیار مضر است.

طراحی و چاپ بسته بندی قهوه

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید