08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی و چاپ بسته بندی زعفران

5/5
طراحی و چاپ بسته بندی زعفران

طراحی و چاپ بسته بندی زعفران

تاثیر طراحی و چاپ بسته بندی زعفران بسیار بر روی بورس و فروش این طلای سرخ خاک ایران زمین بسیار چشمگیر شده است و در انتخاب خریدار برهیچکس پوشیده نخواهد ماند! حال تصور کنید طراحی بسته بندی محصول گران بهایی مانند زعفران تا چه میزان توانسته است در محبوبیت برند میان مخاطبانش و تمایز آن از رقبا موثر واقع بشود.

زعفران این طلای سرخ که خاستگاه آن در ایران و غالبا در شهر خراسان می باشد، نیز از این قاعده مستثنی نیست و نقش بسیار مهمی را در صادرات کشور ایفا می نماید.

با توجه به اینکه کشورهایی مانند اسپانیا در رقابت تنگاتنگ با زعفران ممتاز ایرانی در امر تولید و صادرات پیشرو شده اند، نقش بسته بندی این ادویه با ارزش در صادرات ایران دو چندان خواهد شد. در طراحی و چاپ بسته بندی زعفران فاکتورهایی مانند طراحی لوگو، برندینگ، ظروف بسته بندی و تکنیک های چاپ و تاپیوگرافی تاثیر بسیار مستقیمی در فروش آن و صد البه در صادات نقش به سزایی دارند.

تعریف مشخصی از زعفران:

بر اساس اطلاعات مشخص و دقیقی از ویکی پدیا، زعفران گیاهی می باشد از تیرهٔ زنبقیان، سردزعفران که به عنوان ادویه در آشپزی ها کاربرد فراوان دارد.

پیاز زعفران، یک پوشال قهوه‌ای رنگ دارد که از آن محافظت می‌نماید. بعد از این که پیاز این گیاه کاشته می‌شود، شروع به رشد می‌کند و یک ساقه(تیج) ایجاد می‌کند که در انتهای آن غنچه ایجاد می‌شود. کلاله و خامه زرشکی رنگ گل زعفران جمع‌آوری شده و پس ازخشک کردن برای چاشنی و رنگ دهی در انواع غذاها استفاده می‌شود. زعفران به عنوان گران‌بهاترین ادویه ی جهان بر حسب وزن شناخته شده است و قیمتی نزدیک به ۱۵۰۰۰ دلار آمریکا به ازای هر کیلوگرم را دارد. بیش‌تر منابع زادگاه زعفران را ایران می‌دانند.

هم‌اکنون ایران بیش از ۹۰٪ زعفران جهان را تولید می‌کند. ایران بزرگ‌ترین صادر کننده زعفران و چین بزرگ‌ترین واردکننده زعفران جهان می‌باشد. ارزش جهانی صادرات این محصول ۲۷۵٫۸۴ میلیون دلار رسیده  است که رقم حیرت انگیزی است!

خواص دارویی زعفران چیست؟

زعفران ویژگی سرخوشی داشته و شرکت‌های دارویی اروپایی از آن به عنوان اینتگراتور ضد افسردگی استفاده می‌شود. کامپفرول در گلبرگهای گل زعفران بسیار یافت می‌شود. این ترکیب با فواید سلامتی مانند کاهش التهاب، خاصیت ضد سرطانی و فعالیت ضد افسردگی کاملا مرتبط است.

کروسین و سافرانال در زعفران تأثیری مشابه داروی فلوکستین داشته اند و از باز جذب دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین جلوگیری می نمایند و بدین ترتیب اثر ضد افسردگی خود را اعمال می‌ کند. کاهش میزان سروتونین منجر به افزایش علائم “PMS” یا سندرم پیش قاعدگی و به ویژه افسردگی خواهد شد. مطالعات نشان می‌دهد کروسین و سافرانال موجود در زعفران از بازجذب سروتونین جلوگیری کرده اند و در نتیجه منجر به افزایش مقدار سروتونین و کاهش علائم افسردگی در زنان می شود. از آنجاییکه افسردگی از مهم‌ترین عوامل کاهش میل جنسی است، بهبود افسردگی موجب افزایش میل جنسی نیز می‌شود.

انواع بسته بندی زعفران را نام ببرید؟

در مورد اهمیت بسته بندی زعفران باید بگوییم که مهم ترین وظیفه ی بسته بندی حفاظت از محصول داخل آن در برابر نور، دما، جا به جایی و …می باشد.

از آنجایی که زعفران، جزؤه یکی از ارزشمند ترین محصولات صادراتی ایران می باشد، ضرورت سفارش طراحی و چاپ بسته بندی آن به متخصصین گرافیک نیازمند می باشد.

علاوه بر جذابیت های بصری که بسته بندی زعفران باید دارا باشد، حفظ خواص، رنگ و ماندگاری زعفران در درازمدت از مهمترین دغدغه های صادرکنندگان و متخصصان حوزه گرافیک و طراحی بسته بندی شده است.

پیشنهاد داغ مطالعه: طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی و چاپ بسته بندی زعفران

بسته بندی پاکتی زعفران:

طراحی بسته بندی زعفران مقوایی عموما برای مصارف خانگی مصرف مس شود در این مدل، زعفران سرگل که درون سلفون در وزن های مختلف ریخته شده اند را داخل پاکت قرار می دهند. انتخاب پکجینگ پاکتی صرفا برای عرضه در بازار مصرف داخلی بسیار مناسب است و از آنجا که متحمل فشار زیادی می شود و ممکن است به زعفران آسیب وارد کند، برای صادرات به خارج از کشور اصلا گزینه  بسیار خوبی نخواهد بود.

بسته بندی جعبه ای زعفران:

نوع دیگری از بسته بندی زعفران، مدل جعبه ای می باشد. طراحی این مدل هم به صورت جعبه مادر برای قرار دادن پاکت های مقوایی انجام گرفته می شود و هم در قالب پوششی برای ظروف شیشه ای و فلزی به حساب می آید. پیش از طراحی جعبه، ابعاد و جنس ظرف داخل آنبه خوبی بررسی می شود و جعبه بر اساس ویژگی های آن طراحی و چاپ شده و به بازار عرضه می گردد.

طراحی و چاپ بسته بندی زعفران

انواع ظروف بسته بندی زعفران را نام ببرید؟

بطور کلی ظروف بسته بندی زعفران را به سه دسته: بسته بندی شیشه ای، بسته بندی فلزی و پلاستیکی تقسیم می کنیم. انتخاب این بسته بندی ها به بازار هدف، مقدار زعفران و نوع مخاطب بسیار بستگی دارد.

  • ظروف فلزی:

یکی از بهترین و مناسب ترین انتخاب ها برای ظرف نگه دارنده زعفران، ظروف فلزی هستند که زعفران را در برابر نور و فشار به خوبی محافظت می کنند و در امر صادرات از آن استفاده ی بسیاری می شود. مقاومت فلز در برابر ضربه و نفوذ نور و بو باعث شده است تا این نوع ظروف محبوبیت خاصی در پروژه های صادراتی داشته باشد. قابلیت استفاده مجدد از قوطی های فلزی و بازیافت پذیری از جمله ویژگی های مثبت این متریال در مسائل بازیافتی و کمک به چرخه ی طبیعت است.

انواع ظروف فلزی: ظروف فلزی زعفران در طرح های خاتم و اختصاصی موجود اند. در سالهای اخیر استفاده از طرح خاتم میان بازرگانی های زعفران ایرانی بسیار محبوب است

  • ظروف شیشه ای:

ظروف شیشه ای نگهدارنده زعفران از جمله متریال های پرکابرد در صادرات است، که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است. از مزایای این ظروف، دیده شدن رشته های زعفران می باشد که در افزایش فروش این ادویه گرانبها در بازار خارجی نقش مهمی را دارد.

  • ظروف پلاستیکی:

مرسوم ترین ظروف نگهدارنده زعفران، ظروف پلاستیکی می باشد که به دلیل تنوع در سایز و فرم طرفدار زیادی در بازار داخلی دارد. قیمت مناسب و اندازه های مختلف برای انواع وزن های زعفران موارد مثبت استفاده از این ظروف است. ظروف پلاستیکی در اشکال گرد، مستطیل و استوانه ای که به گوهر، آذین و یا اطلس معروف میباشند استفاده می شود.

 

پیشنهاد داغ مطالعه: قیمت طراحی و چاپ بسته بندی در اصفهان

طراحی و چاپ بسته بندی زعفران

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید