08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه

5/5
طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه

طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه

طراحی و چاپ بسته بندی هنر طراحی محصولات برای حفظ و نگهداری است. طراحی بسته بندی یک بخش مهم از فروش محصولات برای هر شرکت و کمپانی می باشد. یک بسته بندی حرفه‌ای و خلاقانه می‌تواند فروش محصولات شما را تا حد باورنکردنی افزایش دهد. مهمترین علت بسته بندی حفظ محصولات محتوی آن و سالم رساندن به دست مشتری است همین عامل باعث شده است که بسته بندی محصولات از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار شوند و هنرمندان و طراحان بسته بندی خلاقیت های زیادی را در این معقوله بکار گیرند و باعث تقویت جنبه های تبلیغاتی محصولات شوند.

نقش خلاقیت در طراحی و چاپ بسته بندی توضیح دهید؟

امروزه از مهم ترین فاکتورهای فروش و موفقیت در بازارهای تجاری توجه به هنر طراحی و بسته بندی می باشد. اهمیت این شاخه از هنر گرافیک تا بدانجا است که در برخی از کشورها که تولیدکننده نیستند، تنها یک طراحی خوب بسته بندی برای کالاهای وارداتی، نام آن کشور را در زمره تولیدکنندگان کالا و در نهایت صادرات آن قرار می دهد. این به معنای آن است که جهان امروز تنها تشنه تولید کالا نیست بلکه این تولید هنر است که چرخه های اقتصادی را با سرعت زیاد به حرکت درمی آورد.

بسته بندی و طراحی نامناسب، پایین بودن کیفیت بسته بندی کالاهای ایرانی، ایران را به کشور تک محصولی در صادرات تبدیل کرده است. به خاطر بسپارید که طراحی وگرافیک بسته بندی یکی از وسایل و لوازم بسیار مهم بازاریابی شناخته شده  است و اثر بخشی آن بستگی به انتخاب بازار مورد نظر داشته است.

بررسی خلاقیت در طراحی و چاپ بسته بندی:

خلاقیت یک فرآیند کاملا ذهنی است که شامل تولید ایده یا مفاهیم جدید و یا ایجاد ارتباط های تازه بین ایده ها و مفاهیم موجود، می شود. از دیدگاه علمی، محصولات یک تفکر خلاق (که گاهی تفکر واگرا نیز گفته می شود)، معمولا هم ابتکار دارند و هم دارای تناسب و اقتضاء نیز هستند. از دیدگاه عام و روزمره، خلاقیت صرفاً عمل ساختن چیزی جدید است. طی بررسی های به عمل آمده، خلاقیت در بسته بندی باعث جذابیت بیش از حد کالا و محصولات نیز می باشد و چشم هر بیننده ای را جذب خود می کند و بازارهای رقابتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بامزه و مفرح‌ بودن طراحی بسته بندی خلاقانه است!

استفاده از عناصر طنز و خنده دار ملیح باعث می‌شود توجه مخاطب راچند برابر حالت عادی به محصول‌تان جلب نماید. برای درک بهتر این موضوع ، هم رنگ و هم تصویری به‌کار گرفته شده  در طراحی و چاپ بسته بندی محصولات باید جذاب، بامزه و مرتبط با خوده محصولات نیز باشند. علاوه‌بر آن، وضوح داخل بسته همان‌طور که قبل‌تر عنوان شد در کنار طرح تصویر روی بسته، نشان‌گر صداقت تولیدکننده و کیفیت محصولات نیز می باشد.

اولین گام برای طراحی و چاپ بسته بندی خلاق چیست؟

ساختار شکنی، در طراحی و چاپ بسته بندی مهمترین و اولین گام برای یک شروع خلاقانه است! هر فکر و ذهنی منحصر به فرد است فقط کافی است که بخواهید و خلاق باشید. وقتی محصولی تولید می‌کنید که بسیار عمومی می باشد و نمونه‌های دیگر آن در قالب برندهای دیگر با شما رقابت تنگاتنگی دارند، باید کمی ساختارشکن عمل نمایید برای نمونه عسل‌ها معمولا در بسته بندی شبیه کوزه یا شیشه‌هایی بسیار ساده قرار می‌گیرند. در این‌صورت بهتر است از طرحی نو و غیرکلیشه‌ای کمک بگیرید. چراکه نه!؟

بسته بندی محصول چیست؟

طراحی بسته بندی (packaging design) با هدف‌های بسیار مختلفی انجام می گیرد. از جمله هدف‌های ساخت بسته بندی می‌توان به افزایش فروش، حفاظت از کالا، بازاریابی محصول، حفظ ویژگی‌های محصول و… اشاره کنیم. طراح بسته بندی محصولات باید به تمام اهداف یک بسته بندی به خوبی آگاه باشد تا بتواند شرکت تولید محصولات را به خوبی راضی نگهدارد و همچنین با طراحی  خلاقانه فروش محصول را افزایش دهد و از رقبای تبلیغاتی  مشابه محصول نیز سبقت بگیرد و بازار را برای فروش بیشتر محصول باز کند.

طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه

چند ویژگی شرکت خوب برای طراحی بسته بندی محصول را نام ببرید؟

  1. قابلیت صرفه جویی در زمان (طراحی بسته بندی فوری) را دارا باشد.
  2. صرفه جویی در هزینه ها را پیگیر کند.
  3. عدم نیاز به پیگیری شما برای طراحی بسته بندی را ایجاد کند.
  4. طراحی حرفه‌ای و اصولی بسته بندی  را توسط یک تیم حرفه ای و خلاق مدیریت کند.
  5. 99 درصد رضایت مشتریان قبلی را داشته باشد.
  6. حفظ اطلاعات شما نزد استودیو محرمانه بماند.
  7. فروش بیشتر محصول را صدرصد تضمین نماید.

معرفی طراحی بسته بندی:

طراحی بسته بندی چیست؟ بسته‌بندی برای محافظت از کالا و همچنین ارائه ی راحت تره محصولات به مشتریان انجام می‌گیرد. اما تاثیر پکیجینگ فراتر از این موارد می باشد. امروزه می‌توانید صدها هزار محصول متنوع را مشاهده نمایید که قفسه‌های سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها را پر کرده‌است و هر یک با بسته‌بندی جذاب و چشم‌گیر خود نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب می‌کنند و باعث افزایش گردش مالی و سود دهی بیشتر شده است، در واقع دیزاین بسته‌بندی ابزاری بسیار مناسب برای بازاریابی در صنعت تبلیغات شده است.

طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه شامل چه چیزهایی است؟

 طراحی بسته‌بندی را می‌توانیم شامل ساختار، رنگ، مواد، تصویر، تایپوگرافی، و دیگر اطلاعات فرعی در طراحی بدانیم که در کنار یکدیگر موجب جذاب‌تر شدن محصولات خواهند شد. هدف اصلی از طراحی بسته‌بندی محافظت، مهار، توزیع محصول، حمل و نقل، ذخیره، و همچنین شناسایی و تمایز راحت‌تر محصول در بازار است. هر محصولی که مصرف می‌کنید از غذایی که می‌خورید تا لباسی که بر تن می‌کنید، همگی در جعبه‌ها یا کیسه‌ها مخفی می‌شوند. طراحی بسته‌بندی محصول علاوه بر جذابیت، می‌تواند تجربه مشتری را نیز رقم زده و صنعت تبلیغات را بسیار تحت تاثیر قرار دهند.

طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه

از جمله مزایای طراحی و چاپ بسته‌بندی خلاقانه را نام ببرید؟

  • صرفه‌جویی بسیار خوبی در زمان می کند.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های لازم برای بازار رقابتی را به ارمغان می آورد.
  • جلب نظر مشتریان و افزایش فروش محصولات در بازارهای رقابتی فراهم می کند.
  • نشان دادن حرفه‌ای بودن کسب و کار شما در بازارهای رقابتی.
  • افزایش اعتماد و اطمینان و وفاداری مشتریان به محصولات برند شرکت و کمپانی ها است.

کاربردهای طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه چیست؟

از مهم‌ترین کاربردهای طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه را می‌توان به محافظت فیزیکی از محصولات اشاره کنیم. نیاز به ایجاد بسته بندی مناسب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه‌ ویژه‌ای داشته باشیم. محصولات بدون بسته بندی مناسب فروش لازم و کافی  را اصلانخواهد داشت. دومین کارکرد بسته بندی افزایش میزان فروش محصول است. باید طراحی و چاپ بسته بندی بسیار حرفه ای و جذاب باشد تا بتواند در بازارهای رقابتی و کسب و کار های مدرن فروش چشم گیری را ایجاد کند.

اهداف اصلی از طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه چیست؟

  • مهم ترین هدفی که در بسته بندی محصولات مد نظر می باشد افزایش طول عمر نگهداری محصولات است.
  • محافظت ماده غذایی از عوامل فساد درونی و بیرونی و اکسیده شدن محتوی درون بسته بندی.
  • حمل و نقل بهتر و آسان تر مواد غذایی و راحت رساندن دست مشتری.
  • بازاریابی بهتر و سریعتر محصولات.
  • اهمیت بسته بندی مواد غذایی و نقش آن در بهداشت، کاهش ضایعات، جلب مشتری
    تکنولوژی بسته بندی نه تنها توانست طول عمر ماده غذایی را افزایش دهد بلکه این امکان را به وجود آورد که در کشوری نظیر آمریکا 4% مردم آن بتوانند با فعالیت خود نه تنها غذای همه مردم این کشور را تامین نمایند بلکه مقادیر مشابهی از محصولات را به خارج صادر کند و باعث افزایش صنعت صادرات است.
طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید