08 30 32 31 031
09 72 42 28 021

طراحی لوگو مینیمال

5/5
طراحی لوگو مینیمال

طراحی لوگو مینیمال

با افزایش بیشمار کسب و کار های مدرن و مجازی طراحی لوگو مینیمال بسیار اهمیت پیدا کرده است هویت یک برند و کسب و کار مجازی و مدرن لوگو ی انتخابی می باشد که نشان از حرفه ای بودن کسب و کار شما می دهد. تمامی غول های تجاری در صنعت مد، فشن دارای لوگویی منحصر به فرد می باشند که برند خود را توسعه می دهند و به سراسر جهان و به ذهن مردمان مختلف سراسر دنیا نفوذ می کنند.

بسیاری از افراد هستند که جوری با این لوگو ها اخت گرفته اند که باید در تمامی وسایل خود این لوگو باشد به طور مثال: طرفداران لوگوی نایک را می توانیم نام ببریم! در هر باشگاه و استادیوم ورزشی که بروید افرادی را می بینید که لباس های اسپرت و کتونی های اسپرت برند نایک را استفاده می کنند و هیچ جای تعجبی ندارد که بدانید این غول مد و فشن اسپرت کمپانی های بسیار زیادی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است و سود ماهیانه و سالیانه ی آن با اوپک رقابت می کند. در لباس های ورزشی و اسپرت، کتونی ها، هدبند مچ بند و جوراب های اسپرت و…. می توانید این لوگوی مینیمال را مشاهده کنید.

بررسی سبک مینیمالیسم در طراحی لوگو مینیمال:

با توضیحاتی در باره ی طراحی لوگو مینیمال نایک می خواهیم مفصل درباره ی این سبک هنری توضیحاتی بدهیم. ساده‌گرایی یا مینیمالیسم به انگلیسی Minimalism) )یا کمینه‌گرایی یا هنر کمینه یک مکتب هنری می باشد که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش‌های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی یا شبه فلسفی بنیان گذاری کرده است. از نام‌های دیگر این جنبش abc art و هنر تحت‌اللفظی (literalist art) می‌ توانیم نام ببریم.

کمینه‌گرایی را می‌توان زاییده هنرمندان روس دورهٔ پس از انقلاب اکتبر روسیه  تعریف کنیم که ساختارگرا بودند و به خلاصه‌نمایی و اشکال هندسی گرایش بسیار خاصی داشتند. مانند مالویچ با اثر سفید رویش. تجربیات هنرمندان روسیه در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ بر هنرمندان اروپا و آمریکا مانند مجموعه تابلوهای تماماً سفید رابرت راشنبرگ جوان و کارهای تک‌رنگ ایو کلین، و سری آکروم پیرو مانزونی اثر بسیار زیادی گذاشت و به نوع دیگری بر کارهای میناکاری روی مس رابرت ریمن و آثار اگنس مارتین که ترکیب شیارهای نامحسوس روی زمینه تک‌رنگ بود، تأثیر مستقیم گذاشت.

مینیمالیسم در ایالات متحده به سرعت تبدیل به یک جنبش هنری تازه تبدیل شد که بیشتر با خلق آثار سه بعدی (به جای دو بعدی) همراه بود.

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو مینیمال : قیمت طراحی لوگو

طراحی لوگو مینیمال

طراحی لوگو مینیمال چیست؟

طراحی لوگو مینیمال یکی از انواع سبک‌های لوگو در هنرهای تجسمی و گرافیک می باشد و یک رویکرد طراحی می باشد که با استفاده از عناصر موجود، سادگی را به حداکثر زیباشناختی  می‌رساند و از فضا بیشترین استفاده را می‌برد. طراح در این نوع از لوگو با حداقل عناصر، اشکالی ساده و حتی تک‌رنگ مفهوم مورد نظر برند را به مخاطب خواهد رساند.

در این نوع از لوگو جایی برای عناصر پیچیده و اضافی اصلا وجود نخواهد داشت و  مغز انسان به طور معمول این سبک از طراحی را بسیار دوست دارد، چراکه پردازش و یادآوری آن بسیار آسان خواهد بود. در یک لوگوی مینیمال، مغز به جای صرف انرژی برای رمزگشایی تصاویر پیچیده کند یک راست بر سر اصل مطلب می‌رود و مفهوم مورد نظر برند را بدون گزافه‌گویی و پیچیدگی اشکال و رنگ ها به خوبی درک می‌کند.

خصوصیات لوگو مینیمالیستی را نام ببرید؟

لوگوهای به سبک مینیمال عمدتا چند ویژگی بارز و مشترک دارند:

  1. سادگی در طراحی لوگوی مینیمال حرف اول را زده و بسیار مهم است.
  2. عناصر به کار رفته در لوگو مینیمالیستی، ابتدایی و پایه‌ای و به دور از زرق و برق و اضافات فانتزی خاصی می باشند.
  3. تعداد رنگ‌های به کار رفته در آن بسیار کم بوده است و هر رنگ به جا و به ضرورت استفاده شده است و مفهومی خاص دارد.
  4. تعداد طرح‌های به کار رفته در لوگو مینیمالیستی خیلی زیاد محدود و معمولا یک الی دو عدد بیشتر نیست.
  5. لوگوی مینیمالیستی به طور کلی در نگاه اول با مخاطب ارتباط خوبی برقرار می‌کند و به خوبی در ذهن او ثبت می‌ گردد.
  6. از انتقال مفاهیم پیچیده کاملا به دور است.
  7. در لوگو مینیمال از فضاهای خالی بسیار استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

طراحی لوگو مینیمال

مهمترین مزایای طراحی لوگو مینیمال را بگویید؟

سبک مینیمالیسم همواره در حال تکامل و تکمیل شدن است اما عناصر اصلی آن همچون خطوط تمیز، اشکال ابتدایی، رنگ‌های ساده و حداقل میزان تزئینات همچنان در این سبک از طراحی ثابت مانده‌اند. علت این اتفاق نیز به این موضوع بر می‌گردد که همواره یک طراحی ساده، آسان‌تر مشاهده می‌گردد و در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. بسیاری از برندهای بزرگ با شیوه‌ی طراحی لوگو مینیمال قابل شناسایی هستند. مهمترین مزیت و فایده ی طراحی لوگوی مینیمال این است که بخاطره سادگی بیش از حدی که دارد به راحتی در ذهن طرفدارن حک شده و ماندگار می شود تجربه های هنری ثابت کرده است اشکال پیچیده و شلوغ هیچ ماندگاری در ذهن مخاطب نخواهند داشت.

پالت رنگی طراحی لوگوی مینیمال چگونه است؟

در طراحی لوگو مینیمال از پالت رنگی بسیار ساده‌ استفاده می کنید. پالت رنگ شما نیز همانند فونت انتخابی‌تان باید بسیار ساده باشد. به غیر از سیاه و سفید (یا رنگ‌های خنثی) یک رنگ را انتخاب کنید و با همان طراحی را تا آخر جلو ببرید.  این رنگ می‌تواند یک رنگ روشن و سبک یا رنگی زمینه‌ای یا حتی پررنگ و برجسته باشد. از تکرارکردن اصلا نترسید و برای به حداکثر رساندن تأثیرگذاری طراحی لوگو به سبک مینیمال، از همان رنگ مورد نظرتان به طور مداوم استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو در اصفهان

طراحی لوگو مینیمال

اشکال مورد استفاده ی طراحی لوگو مینیمال را نام ببرید؟

طراحان لوگوی سبک مینیمال از اشکال هندسی استفاده می کنند. این اشکال می‌توانند نشان‌دهنده‌ی ارزش‌های برند باشند که پیام را به خوبی منتقل می کند و فضایی متناسب با آنچه که انتظارش را دارید در ذهن مخاطب ایجاد می نمایند. یک شکل هندسی می‌تواند بر روی نحوه‌ی برداشت مخاطب تأثیر بگذارد. درست همانند رنگ‌ها، اشکال نیز معانی روان‌شناختی منحصربفردی را دارند. طراحان باتجربه معانی پشت دایره، مربع و مثلث را به خوبی می‌دانند.

دایره: شکلی که این روزها بسیار ترند به حساب می‌آید. بیضی و دایره هر دو نماد وحدت، عشق، تعهد، دوستی و هماهنگی می باشند. همانند نماد المپیک که از پنج دایره تشکیل شده  و نشان از اتحاد پنج قاره شرکت کننده در مسابقات است و کشورهای مختلف را تشویق می‌کند تا بر اختلافات خود غلبه کنند. از سوی دیگر شکل دایره همانند یک چرخ، تحول مداوم و حرکت را به یاد می‌آورد و هیچ آغاز و پایانی درش نیست.

مربع: این شکل هندسی یادآور مفاهیمی چون تعادل، قابلیت اطمینان و حرفه‌ای بودن میباشد. مشکلی که در این میان وجود دارد این است که مربع انتخاب مشترک اغلب طراحان است که برای تمایز با دیگران می‌توانید از رنگ‌های خاصی استفاده کنید. نکته‌ی دیگری که توجه به آن بسیار اهمیت دارد این است که رنگ‌ها و سایه‌هایی را انتخاب کنید که از نظر روان‌شناختی مفاهیم مورد نظرتان را به مخاطب منتقل کنند.

مثلث: این شکل هندسی کمتر از مربع مورد استفاده قرار گرفته است اما یک ابزار بصری قدرتمند است که می‌تواند آنچه در ذهن دارید را از برندتان بازگو کند. مثلث با گوشه‌های تیز خود یادآور انرژی، نوآوری، تغییر و پیشرفت می باشد اگر شما صرفا به دنبال انتقال مفهوم امنیت وآسایش هستید، بهتر است دور مثلث را خط بکشید و اصلا آن را استفاده نکنید!

بیشتر بخوانید مقاله طراحی لوگو مینیمال : طراحی لوگو در اصفهان

فهرست مطالب این مقاله

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp

برای دریافت مشاوره رایگان ، متناسب با سلیقه  و نیازتان از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

تماس با مشاوران نقش آبرنگ

031-31323008

تماس با متخصص دیجیتال مارکتینگ

09132664095

تماس با متخصص طراحی و چاپ و تبلیغات محیطی

09132127209

برای برقراری ارتباط سریع در واتس اپ ، با انتخاب بخش مورد نظر پیام خود را ارسال کنید